Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Scuze ,cred ca unii colegi nu au inteles bine anumite lucruri din M.P.
In tabela Trans Regio unde este scris DX :1,2,3, etc. nu este denumirea ci capatul drumului Trans R. ,legatura la DX -ul respectiv ,la fel si cu A -uri
Alt aspect :ordinea din tabelele de autostrazi si DX este fara nici o legatura cu perioada de implementare sau executie,prioritatile vor fii desemnate in comisiile din parlament

MNU

Quote from: laszlo.robert on February 11, 2015, 07:26:09 AM
...
Alt aspect :ordinea din tabelele de autostrazi si DX este fara nici o legatura cu perioada de implementare sau executie,prioritatile vor fii desemnate in comisiile din parlament

Stii chestia asta ca informatie certa sau e doar o parere personala?... Pentru ca sunt multe coincidente acolo.

cove_adrian

Vad ca se tot discuta de MPGT, de autostrazi, drumuri express, drumuri transregio si eurotrans.
Daca MPGT inteleg cu toti ce inseamna acel acronim, despre autostrazi suntem experti desavarsiti iar de drumuri express avem habar, existand STAS-uri, normative si chiar exemple in CE. Insa ce inseamna acele drumuri transregio sau eurotrans? Nu am gasit niciun corespondent in legislatia romaneasca sau comunitara referitoare la aceste categorii de drumuri? Are cineva habar despre specificatiile tehnice ale acestor categorii de cai rutiere (latime platforma de drum/numar de benzi/viteza de proiectare/deplasare etc.)?
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Ionut

Inventii. In continuare acest MP este o inventie. Proasta.

chr

Ieri la B1 Rus a reluat treaba ca pe DX viteza maxima este de 120 km/h si nimeni nu l-a contrazis.
Exista vreun proiect de modificare a codului rutier in sensul asta?

NGC

^^^ Sa fie gata intai primul DX si apoi putem vorbi si de viteza maxima.  ;)

nicolaem

alta seriozitate de la prieten:

spune ca pana la finalul guv psd ( final 2016 ) se vor inaugura inca 300km de autostrada.

300! no comment.

iulius

Are idee cineva de cate fonduri europene nerambursabile va primi Romania pt sectorul rutier in urmatorul exercitiu financiar 2021-2027 ?
Asa cel putin vom sti cat se va putea construi si care ar fi si prioritatile principale,
2014-2020=3,7 miliarde Euro
2021-2027=????

horatiu.cosma

#263
300 nu vor fi, dar daca totul merge acceptabil cu ce se lucreaza acum + tg.mures-c.turzii, nu e chiar foarte departe de 300. Problema cea mai mare e ce va fi dupa astia aproape de 300 de care vorbim(2017,2018,2019,2020)???Mai e Suplacu-Bors, Nadaselu-Mihaiesti si Bucuresti-DNCB, dar astea nu tin de foame 4 ani.

pasadia

Quote from: dr4qul4 on February 11, 2015, 12:31:59 AM
Nu prea inteleg ce ai vazut tu...
ok. DX HC (Pb DN1)-A3 pare ciudat, dar probabil A0 nu va fi inel complet daca se face si DX Gaesti-Ploiesti.  Se scutesc exproprieri importante iar trafic putin.

A0 nu va fi inel complet? Cum ne-am putea declara multumiti cu o asemenea eventualitate? Ar fi o prostie si mai mare aceasta! A0, cel putin partea de nord (A2->DN7->DN1->A3->A2 mi se pare evident ca va trebui construit, si nu pentru traficul dintre Craiova si Moldova (ala care ar putea folosi DX Gaesti - Ploiesti) ci pentru traficul O/D Bucuresti + traficul spre Constanta. Ba chiar si pentru traficul local, bucurestean, cum ar fi cazul celor care vor locui in comunele aflate in afara acestui inel (Corbeanca, Snagov, Buftea, Cernica, sau care vor mai fi) si care au nevoie sa intre in Bucuresti din alta directie. Sau acum ne declaram multumiti cu inelul de centura, asta care se chinuie sa il modernizeze?

Si apropo de Gaesti - Ploiesti. Voi nu aveti impresia ca MT-ul si intreg MPGT arata atat de prost tocmai pentru ca propunerile initiale facute de CNADNR, acele proiecte trimise spre analiza AECOM, sunt prost gandite? Ei au analizat un DX Gaesti - Ploiesti - Buzau - Galati si autostrada Pitesti - Craiova ca si cand ele sunt proiecte separate. Din punctul meu de vedere ele sunt proiecte comune, care ar trebui sa intersecteze A1 in acelasi punct (creand astfel un nod important de transport), punct care ar trebui sa se afle intre nodurile Cateasca si Teiu-Ratesti de pe A1.

Iar explicatiile cred ca sunt evidente: traficul dinspre Craiova / Slatina / Oltenia spre Bucuresti sau Ploiesti / Moldova nu are de ce sa ocoleasca spre nord, pana la Pitesti (daca aduceti ca argument legatura cu A1 spre vest, spre Timisoara / Nadlac, atunci va raspund ca acel trafic ar trebui sa foloseasca DX/A6, Craiova - Drobeta - Lugoj).

Deci ar trebui sa vorbim de un corp comun, Craiova - Slatina - Targoviste - Ploiesti - Buzau pe traseul caruia eventual se poate discuta ce portiuni sunt realizate direct ca autostrada, ce portiuni sunt realizate ca DX si ce portiuni sunt eventual doar half-profile.

Quote
Apoi.. Unde vezi acele DX-uri?
Focsani-tg secuiesc, si bc-vs-is  NU sunt DX-uri. Sunt reabilitari sau reincadrari ale drumurilor actuale (la costul acela pe km nu stiu cate se pot face).
La fel, in N-V avem un singur DX cu mai multe cioturi , nu 2.

Si atunci de ce le mentioneaza? DN2D, Focsani - Targu Secuiesc abia se chinuie sa il asfalteze in intregime acum, de ce il mai treci la inca o modernizare daca nici macar actuala modernizare nu e terminata? DN24, Iasi - Vaslui, abia l-au terminat anul trecut. Daca nu vorbim de un nou drum pe un nou amplasament, apoi acestuia, abia reabilitat, mare lucru in plus nu ai ce sa-i faci.

Dar revin la traseu, caci ala e important. Pe harti ei insista sa deseneze Brasov - Bacau pe acelasi traseu cu DN11. Eu spun ca din valea Oituzului acest traseu ar trebui sa ocoleasca Onesti-ul pe la sud si sa se indrepte spre nord-ul Adjud-ului pentru a se lega in A7 (sau DX-ul Buzau - Bacau). Daca nu vrei sa faci asa, atunci renunta la orice planuri ai pentru Focsani - Targu Secuiesc si construieste sau reabiliteaza tronsonul mult mai simplu de pe ruta Adjud - Onesti (prelungindu-l eventual pana la Tg. Ocna si Comanesti). Mai ieftin, mai util, mai logic. Dar ei nu se gandesc la asta pentru ca in lista initiala de proiecte a CNADNR trimisa AECOM nu apare nimic de genul asta.

Hai sa continuam cu exemplele din NV:
Faci A3, Turda - Cluj - Zalau - Oradea. Ok, corect traseul. Faci DX (sau autostrada) pe partea de vest, dinspre Belgrad, prin Timisoara - Arad pana la Oradea. De ce te opresti in A3 si nu continui cu un DX, cu un drum nou, pe un amplasament nou, care sa lege si Satu Mare si Baia Mare? Chiar nu e nevoie? De ce nu ai face acel DX, asa cum am spus, plecand din zona Surplacu spre Satu Mare - Baia Mare? Un asemenea traseu nu e mai simplu, mai scurt si mai ieftin decat acel traseu de DX propus de pe ruta Turda - Dej - Baia Mare - Satu Mare? Eu zic ca da, dar inca odata: a trimis cineva o lista, compilata in baza unor argumente complet necunoscute, AECOM-ul a acceptata acea lista si nici macar nu si-a pus problema coerentei proiectelor, iar acum MT-ul, dupa 3 ani, inghite galusca si prezinta in continuare aceleasi greseli.

laszlo.robert

#265
Scuza-ma dar unde ai citit DX intre Arad si Oradea,acolo este semnalat Trans Regio(banuiesc o cosmetizare a actualului DN)

pasadia

Corect, visez eu prea mult. Mi se parea evident ca macar DX nou va exista acolo, doar avem capatul sub forma A11 in partea vestica a Arad-ului. Dar visele mele nu sunt impartasite de CNADNR care viseaza tampenia de DX intre Pitesti si Brasov (alta zona unde oricum e in reabilitare DN-ul actual).

dr4qul4

Singurele DX-uri mentionate sunt:
- Centura Bucuresti doar SUD !!!
- Pascani-Suceava-Siret/(+ ciot Botosani)
- Bacau (+ciot Piatra Neamt) -Focsani-Galati
- Turda- Halmeu (+ cioturi) - care vine ca o continuare a A10 si poate lega si Clujul mai bine
- Gaesti-Ploiesti - Buzau - Braila-Constanta
- Focsani-Buzau
- Lugoj - Bucuresti
- ciot A3- aeroport

NU se mentioneaza altul! restul sunt RegioTrans (= DN care conecteaza 2 regiuni de dezvoltare) si Euro-Trans (DN pe TEN-T care se termina la granita). (Denumirile mi se par preluate de la CFR)
Astept primul SF de DX ca sa aflam si noi daca sunt drumuri cu totul noi, sau vor folosi bucati din actualele DN-uri. Pentru celelalte categorii de drumuri trebuie sa asteptam in primul rand standardul (pb va fi ca la DN-urile catalogate ca European, cu unele mici diferente).

In plus, nu va asteptati sa se inceapa toate proiectele in acelasi timp. Poate ca A0 va ajunge intr-n final la inel complet, dar acel DX catre aeroport (care poate fi de fapt prima bucata din A0) este mult mai urgent si cu siguranta va fi terminat inainte de A0-SUD unde prioritatea este modernizarea CB la DX.

In privinta traseelor desenate te agiti degeaba. Sunt doar desene. Nimeni nu va avea curajul sa traga linii detaliate peharta fara sa existe un pre-SF. Nici nu au voie sa-si dea cu parerea asupra traseului exact pana nu primesc variantele de traseu din pre-SF. Asa ca deseneaza exact peste DN-urile actuale.




Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Xenos


Exista vreun link sau vreun comunicat de presa si pentru sectorul FEROVIAR, cel putin la fel de important ca cel RUTIER?

Pe rutier sincer e o balmajeala cvasi-totala, singura cedare din absurd este autostrada Pitesti - Sibiu, care finalmente se va face cu vreo 5 ani intarziere fata de cum s-ar fi putut, in rest par povesti!

NGC

^^^ Alte documente decat cele referite aici nu au fost date momentan publicitatii.