Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Un HP in zona de deal/munte ar avea restrictie de 90/80 km/h.
Un DX tot pe acolo. Poate 10 km/h mai putin.

Nu spun ca un DX nu e ok pt Romania. Spun doar ca, in zona montana, un DX upgradabil la autostrada are foarte putine avantaje fata de un HP.
In schimb ar costa cu 20-30% in plus fata de HP in prima faza si cu 10-15 dupa upgrade.

Pentru montan, Mai exista si varianta saracului, DX upgradabil la autostrada dar cu tunele si viaducte de HP (pe un singur sens).. Pe care reduci costul (fata de A) cu 30-35% si ai 2+2 pe unde poti sa depasesti in voie pe cel putin jumatate din distanta si 1+1 + parapet median de beton pe viaducte si in tunele, unde oricum mergi la fel ca tirul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

o autostrada adevarata...pentru zona de munte proiectata pt 80km/h si nu un mastodont gen A3 cum si-a dorit doamna Tureanu...este cam la fel cu un DX oricum.
Drumurile noastre POATE;

Eurocopter

Quote from: alecu26 on October 02, 2014, 03:32:00 PM
Eurocopter, un DX nu e infinit mai bun decat un half profile. Nici pe departe. Un half profile se face chiar un pic mai generos decat autostrada corespondenta...si ar asigura lejer aceleasi viteze cu DX-ul, dar la un cost mult mai mic.

Din cate stiu eu si din cat am umblat prin Europa asta, pentru mine un half-profile de autostrada inseamna un drum rapid cu intersectii denivelate si semi banda de urgenta, dar 1+1 si fara separatoare de sens (M15 la unguri e cel mai bun si apropiat exemplu). La cum se circula in RO, varianta asta e cu mult mai periculoasa si mai lenta pentru trafic decat un drum express 2+2 cu separator de sens.

MNU

Pai ar fi cazul sa se obisnuiasca si romanii sa circule ca in tarile civilizate... cu biciul daca nu se poate altfel. Nu umplem tara de parapeti, bariere, vibratoare, calmatoare de trafic si mai stiu eu ce dracii pentru ca niste giboni nu stiu sa circule.

Am circulat si pe M15, M9 si pe niste B-uri germane 2+1 alternativ si sunt OK. Aceste doua variante chiar se preteaza unui semi-profil. Din partea mea, Politia poate primi AK-47 in loc de radar si sa se puna pe treaba. Trebuie sa se puna ordine odata in tara asta.

iuli_reiner

Quote from: Eurocopter on October 01, 2014, 08:54:06 PM
Imi pare rau sa stric distractia generala, dar poate imi explica si mie cineva cu argumente de ce e atat de rau master-planul asta? Exista sector de drum in Romania pentru care sa nu fie suficient un drum express 2+2 cel putin pentru urmatorii 10 ani dpdv al traficului?

Absolut toate tronsoanele noi de autostrada au trafic de maxim 30% din capacitate (inclusiv Deva-Orastie), si nu cred sa treaca de 50% in urmatorii 10 ani, deci nu vad cum un drum express nu face fata. Va mai curge multa apa pe Dunare pana sa vedem primul stau natural de autostrada in Romania (si nu ma refer la ce se intampla acum din cauza semafoarelor din Militari).


Cand o sa fie Nadlac-Sibiu  finalizat 100% o sa vezi si stau  (in acel moment anumite DN paralele vor fi restrictionate traficului greu).

Dupa parerea mea acest Mp este conceput pe invers.
-acolo unde se poate finanta din fondui UE se preconizeaza drumuri expres finantate de contribuabil
-acolo unde ar fi normal drumuri expres se vrea PPP finantate tot de contribuabil
-acolo unde este prioritar o centura in regim de autoruta viziunea este de acum 20 de ani.

ce se poate intrevede in conditiile actuale?

Un clivaj intre vest si sud-est :un vest mai prosper economic si un sud si est mai sarac,carpit cu ce se poate,cu cativa ani in urma.


MNU

#125
Trecand peste faptul ca nu stiu ce inseamna "clivaj" sau "autoruta" (ma rog, am aflat de la google :) )... ce opreste satul roman (autoritatile statului in care traim), sa foloseasca la maxim si cat mai grabnic fondurile europene acolo unde trebuie, sa construiasca din buget (sau imprumuturi, granturi, etc) acolo unde are nevoie si sa dea in PPP acolo unde e profitabil. Unde mai pui ca in unele cazuri poti ajuta o zona saraca folosind fonduri europene.

In schimb, ei ce fac: amana intentionat o autostrada din fonduri europene (A1 Sibiu-Pitesti), prin asta amanand o alta (A6 Lugoj - Calafat) catre o zona saraca, pentru a ruta bani europeni catre o "intreprindere lucrativa privata" amplasata in una dintre cele mai profitabile si bogate zone din tara. O alta autostrada finantabila din fonduri UE care "beneficiaza" de acelesi tratament este A7 (Ploiesti-Focsani-Bacau).

sebba

Quote from: MNU on October 02, 2014, 11:32:01 PM
Pai ar fi cazul sa se obisnuiasca si romanii sa circule ca in tarile civilizate...

ca e necesar ce spui tu mai sus, da, de acord... dar cum sa te obisnuiesti cu ce nu ai?
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

cont inchis

panzer

Daca ajunge cineva la dezbaterile publice, poate il intreaba pe dl Rus unde a lasat A0? Sau ne bazam pe acelasi DNCB sa uneasca 3 autostrazi si 2 DX?

Cat despre Pitesti - Targoviste - Ploiesti: m-a facut sa rad cu gura mare.

A-ti facut atat de multa galagie ca site-ul de unde se putea downloada master plan-ul nu mai merge. O fi pe serverele Siveco! :) Poate cineva sa il mirror-uiasca pe undeva pe aici? Merci mult.

iuli_reiner

Din ce am inteles din emisiunea lui Moise Guran  autostrada  de pe VP  este legata de grupul Vinci :)   s-a mai incercat de cateva ori
fiind sortit esecului PPP.
Grupul Vinci asa lucreaza direct cu guvernele,sunt campioni la luare in concensionare nu sunt obisnuiti cu licitatii.:)
Stiu in schimb  foarte bine sa realizeze sisteme de taxare pe autostrada :)

laszlo.robert

Din ce am calculat eu in Master Plan sunt 1600 km de autostrada si nu 1300 cum s-a scris.
Sibiu-Brasov :103
Brasov-Bucuresti:165
Pitesti -craiova 115
Pitesti-Bucutesti117
Brasov-Bacau 158
Bors-Tg.Mures 280
Sibiu-Nadlag 360
Sebes-Turda 70
Buc.-Constanta 202
A6 :10
A4:20

dr4qul4

Sibiu-brasov are minim 120nkm. La fel si pitesti-craiova.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


MNU

#133
Un articol interesant...

http://www.contributors.ro/administratie/habemus-master-planum/


PS: autorul va este cunoscut (probabil), deci nu mai trebuie comentat lucrul asta.

AFC

Quote from: MNU on October 04, 2014, 04:27:55 PM
Un articol interesant...

http://www.contributors.ro/administratie/habemus-master-planum/


PS: autorul va este cunoscut (probabil), deci nu mai trebuie comentat lucrul asta.

Articolul mi se pare foarte bun. Sinteza buna, argumente bune, concluzii corecte.
Am  foarte mult de lucru in ultima vreme si n-am mai scris pe forum dar am urmarit tot ce s-a postat. Master Plan-ul este o mare facatura si ne mai demonstreaza inca o data( daca mai era nevoie) ca nimic nu poate sta in calea ambitiilor unor politicieni ajunsi la putere. Se ignora cu buna stiinta adevarurile, datele certe, nevoile economiei nationale si ale populatiei, cerintele UE,... totul. Sunt REVOLTAT !
Sunt convins ca rusinea asta de desen nu va trece de JASPERS, dar cat timp vom pierde cu incercarea asta jalnica de a finanta ambitii personale ?


ps: MNU, spune-mi si mie cine este autorul articolului. Banuiesc ca un coleg de-al nostru, nu?
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell