Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Imi pare rau sa stric distractia generala, dar poate imi explica si mie cineva cu argumente de ce e atat de rau master-planul asta? Exista sector de drum in Romania pentru care sa nu fie suficient un drum express 2+2 cel putin pentru urmatorii 10 ani dpdv al traficului?

Absolut toate tronsoanele noi de autostrada au trafic de maxim 30% din capacitate (inclusiv Deva-Orastie), si nu cred sa treaca de 50% in urmatorii 10 ani, deci nu vad cum un drum express nu face fata. Va mai curge multa apa pe Dunare pana sa vedem primul stau natural de autostrada in Romania (si nu ma refer la ce se intampla acum din cauza semafoarelor din Militari).

Master-planul asta pare o copie a cum au actionat polonezii, care construiesc drumuri express in draci. Si da, daca un drum express costa 75% din pretul autostrazii echivalente, asta inseamna ca banii de 750km de autostrada iti ajung pentru 1000km de drumuri express (care inseamna nici mai mult nici mai putin de jumatate de artera in Moldova de la Nord la Sud de exemplu.

NGC

^^^ Nu e rau planul ca si acoperire, dar credeti ca am termina ambele autostrazi Ploiesti - Brasov si Sibiu - Brasov mai repede decat daca am face autostrada Sibiu - Pitesti? Daca UE nu accepta aceasta mutare a coridorului, vom avea noi oare bani sa facem ambele autostrazi propuse?
Atata timp cat se construiesc DX-uri care pot fi modificate mai tarziu in autostrazi, nu e nici o problema.

NGC

#107
Quote from: delacroix on October 01, 2014, 08:20:11 PM
Ah, sa nu uit. Cineva "constata" ca guvernul a masluit planul schimband Gilau-Bors din DX in A. Sigur puteau sa lase Nadaselu-Suplacu/Barcau DX. Dar Gilau-Nadaselu era deja licitat, atribuit, semnat si demarata lucrarea* iar Suplacu-Bors e inceputa si in licitare. Ce trebuia sa faca s-o lase DX?
In privinta "patronului" acestui Master Plan m-am exprimat, ar insemna sa ma repet.
*Asta sa fie explicatia grabei cu care s-au apucat de lucru UMB-istii?
Toata stima ca ai pus punctul pe i si ai dreptate in ceea ce priveste modificarea Suplacu - Nadaselu din DX in A, datorata probabil faptului ca era deja licitat si atribuit de 1 an tronsonul Gilau - Nadaselu.
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este ca nu este profesional sa faci o astfel de lansare a unor documente la care nu ai lucrat de ieri alaltaieri si pe care ai tot amanat-o si sa prezinti documente care nici macar nu arata acelasi lucru. Asa cum s-au straduit sa arate avantajele Sibiu - Brasov - Bucuresti, puteau sa """prezinte""" si Suplacu - Nadaselu de la inceput ca autostrada, mai ales ca stiau situatia.

dr4qul4

@Eurocopter, planul e prost din cauza termenelor si a traseelor.
Nu am nimic împotriva drumurilor expres, dar as fi mers pe autostrăzi half-profile pe zonele grele, mai ieftine dar care ar fi făcut fata traficului.
Iar ca prioritate as fi pus: VP, sibiu-pitesti, A0 sud, suplacu-bors, ploiesti-buzau, centura (loturi de 10-15 km) Focșani, rm sărat si bacau, fagaras, bals.

Pe de alta parte ii înțeleg si pe ei ca nu pot da înainte cu sibiu-pitesti pana nu semnează finanțarea pt VP. Iar VP e prioritate maxima.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Quote from: NGC20 on October 01, 2014, 09:44:15 PM
Toata stima ca ai pus punctul pe i si ai dreptate in ceea ce priveste modificarea Suplacu - Nadaselu din DX in A, datorata probabil faptului ca era deja licitat si atribuit de 1 an.

Suplacu de Barcău-Nădășelu în mod sigur nu e licitat, cu atît mai puțin atribuit, despre ce vorbiți?

Eurocopter

Quote from: dr4qul4 on October 01, 2014, 11:39:21 PM
@Eurocopter, planul e prost din cauza termenelor si a traseelor.
Nu am nimic împotriva drumurilor expres, dar as fi mers pe autostrăzi half-profile pe zonele grele, mai ieftine dar care ar fi făcut fata traficului.
Iar ca prioritate as fi pus: VP, sibiu-pitesti, A0 sud, suplacu-bors, ploiesti-buzau, centura (loturi de 10-15 km) Focșani, rm sărat si bacau, fagaras, bals.

Pe de alta parte ii înțeleg si pe ei ca nu pot da înainte cu sibiu-pitesti pana nu semnează finanțarea pt VP. Iar VP e prioritate maxima.

Un drum express e infinit mai bun decat o autostrada half profile care poate insemna lipsa parapetilor, segmente 1+1, etc. Traseele nu mi se par rele deloc, iar DE Sibiu-Pitesti e acelasi traseu ca la fosta autostrada planificata. Pitesti-Sibiu se va incepe pana in 2020 garantat spun eu, nu cred in povestea cu 2021-2030.

NGC

#111
Quote from: cutter on October 02, 2014, 01:08:27 AM
Quote from: NGC20 on October 01, 2014, 09:44:15 PM
Toata stima ca ai pus punctul pe i si ai dreptate in ceea ce priveste modificarea Suplacu - Nadaselu din DX in A, datorata probabil faptului ca era deja licitat si atribuit de 1 an tronsonul Gilau - Nadaselu.

Suplacu de Barcău-Nădășelu în mod sigur nu e licitat, cu atît mai puțin atribuit, despre ce vorbiți?
Am uitat initial cuvintele " tronsonul Gilau - Nadaselu", dar am corectat acum.

adiarc

pe mine nu ma deranjeaza ideea de DX...dar sa treci SB-Pitesti in 2021-2030 ???asta e cea mai mare problema
sa faca DX sau autostrada...dar s-o faca odata...pana in 2020
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

radutm

Problema nu este daca drumurile expres sunt bune sau nu pentru Romania. Problema este ca dupa 25 de ani de discutii, planuri si milioane de euro investitii pentru a proiecta o reteaa nationala de autostrazi, ne sucim de pe o zi pe alta, aruncam la gunoi tot ce a fost si schimbam autostrazile cu altceva. Fara sa fi intrebat pe nimeni, fara o discutie publica, fara consultarea specialistilor din domeniu (care pana acum sustineau altceva). Pur si simplu ni se pune in fata, in ultimul moment, un plan care schimba totul inclusiv variantele prezentate in precedenta. Insa acest plan ne angajeaza pe noi toti, pentru urmatoarele doua decenii. Asa ceva este de neconceput pentru o tara democratica, unde strategiile pe termen lung ale tarii se fac prin transparenta totala, nu din ce crede un ministru sau altul, nu pe genunchi. Aici nu mai este vorba despre drumuri expres, este vorba despre un stat aflat in deriva totala!
cont inchis

Eurocopter

In 25 de ani de discutii asta este primul master-plan adevarat care se face. In rest pana acum toate discutiile si planurile s-au facut haotic in functie de ministrul care era la putere si de interesele acolitilor sai. S-au trasat autostrazi fantasmagorice fara ca cineva sa studieze serios necesitatea si utilitatea lor.

Polonia are in plan 6 autostrazi in lungime totala de 1.989km si nu mai putin de 19 drumuri express in lungime totala de 5.472km. Deci proportia A vs DX la ei e si mai mare in favoarea DX decat fata de master-plan-ul nostru, si nu cred ca se compara inca traficul la noi cu cel din Polonia.

Inteleg setea mare de autostrazi la noi dupa atatia ani de lipsa, dar trebuie sa gandim putin mai obiectiv nu doar sa avem un fetish fata de tablita verde pe care scrie AX. Obiectiv fiind, neluand in calcul lipsa CB si cateva 2-3 erori minore, master-plan-ul e foarte bun si propune o retea rutiera mai mult decat decenta pentru Romania.

Singurul lucru pe care il dezaprob e constructia tarzie a Sibiu-Pitesti, care sper sa nu se adevereasca. Ar trebui sa fie prioritate maxima...

alecu26

Eurocopter, un DX nu e infinit mai bun decat un half profile. Nici pe departe. Un half profile se face chiar un pic mai generos decat autostrada corespondenta...si ar asigura lejer aceleasi viteze cu DX-ul, dar la un cost mult mai mic.

Un DX cu facilitati de upgradare in autostrada e o ineptie, mai ales in zonele de munte. Nu te ajuta cu nimic. Intradevar...sa faci DX si bani ramasi sa-i investsti in imbunatatirrea intrarilor in orase....este o idee. La aceasi bani un drum Buc-Iasi ar dura la fel, dar ai imbunatati enorm viteza care fac naveta de scurt parcurs din jurul Iasului de pana la 50-100 km.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

chr

Repet ce am spus mai demult pe alt thread. Singurul dezavantaj notabil al DX fata de A este viteza maxima legala (100 km/h fata de 130 km/h).
Atat este prevazut de actualul cod rutier. Viteza maxima de 100 km/h pe drumurile europene si expres, asta desi deocamdata nu avem nici un drum expres.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

Quote from: alecu26 on October 02, 2014, 03:32:00 PM
...
...si ar asigura lejer aceleasi viteze cu DX-ul,
....
Asa ceva nu se poate. Fara sensuri separate nu se admit V>90 km/h pe 2+1 benzi. Plus ca trei benzi pe HP au maximum 3,25m. Plus ca ai interzis la depasiri pe mare parte din traseu, respectiv la coborari si la curbele la dreapta "stranse".

alecu26

corect. Eu ma gandeam cum as circula eu...si ca e foarte foarte lejer de depasit pe un asemenea drum....avand elemente geometrice de autostrada si latimi mari....
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).