Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


alecu26

În sfârșit răspunsul care îl vroiam. Ordinea nu e bătută în cuie și e flexibila. Sper chiar sa poate fi de exemplu suprapuse proiectele.....adică,  indiferent când e programată A8, tronsoanele iasi-tg frumos și Ungheni-dn 13 sa fie realizat primele....în viitori câțiva ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

După ce a pierdut mai multe miliarde de euro ca urmare a faptului că a cheltuit doar aproximativ 62,65% din cei 4,2 miliarde euro puși la dispoziție de către Uniunea Europeană pentru perioada 2007-2013, România se pregătește să repete eșecul și pentru actualul exercițiu financiar, respectiv 2014-2020.

La doi ani și jumătate de la începerea actualei perioade de programare, nu numai că nu a fost cheltuit niciun euro din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), dar nici măcar nu sunt definitivate documente esențiale pentru accesarea fondurilor, precum Master Planul General Transporturi sau ghidurile de implementare aflate de luni bune în lucru la Ministerul Fondurilor Europene.


http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Programul+Operational+Infrastructura+Pierdem+bani+inainte+de+a+i

adiarc

Aproape s-a dus luna mai si in continuare nu avem aprobat MP-ul.....nici macar nu a ajuns in parlament ( cu p mic ) ,pt aprobare.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Nici nu va mai fi nevoie, pentru ca prietenii lucreaza. :D

27.05.2016

http://www.mt.ro/web14/documente/acte-normative/2016/05_09/OUG_MPGT_semnata%20MINISTRU_27%20mai%202016.doc

"Proiectul de ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru aprobarea cadrului general de dezvoltare a infrastructurilor de transport, a cadrului general de creştere a eficienţei sistemului naţional de transport şi a regulilor generale de finanţare a infrastructurilor de transport, pe baza conţinutului documentului strategic Master Planul General de Transport al României"

Data limita pentru primirea de propuneri/observatii: 07.06.2016

:cheers:

TibiV

#485
Bucureşti – Alexandria – Craiova        A 12 – Danubius           195 km   Autostradă 2X2
Craiova –Dr.Tr.Severin                     DX2 – Danubius Expres   104 km   Drum expres 2X2 (+ bandă suplimentară)
Dr.Tr.Severin – Lugoj                      DX2 – Danubius Expres   142 km   Drum expres 2X2 (+ bandă suplimentară)

..........
..........

Bacău – Braşov                            A3 – Moldova                   159.9 km   Autostradă 2X2 (+ bandă suplimentară)
Braşov – Sibiu                             A3 – Transilvania          120.0   km    Autostradă 2X2

.........
.........

Piteşti – Craiova                              DX2 – Oltenia      124.3 km      Drum expres 2X2

.........


WTF ?!?!
Schimbam si denumirie ?...

Iar harta...
Hmmm...


Inter-coridoare rutiere de legătură strategică

1.   Sebeş – Turda       A10 – Mureş-Arieş   70.0km   Autostradă 2X2
2.    Turda – Dej (-Bistriţa) – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu (Petea)
                                   DX4, 4A, 4B, 4C – Someş Expres   320 km   Drum Expres 2X2 (+ bandă suplimentară)
3.   Piteşti – Braşov      DX3 – Braşovia Expres      124 km   Drum Expres 2X2 (+ bandă suplimentară)
4.    Găeşti – Târgovişte  - Ploieşti
                                   DX1 – Valahia Expres     74.2 km   Drum Expres 2X2
5.   Buzău – Brăila       DX7 – Muntenia Expres   98.0 km   Drum Expres 2X2
6.   Piteşti – Craiova      DX2 – Oltenia                124.3 km   Drum expres 2X2
7.   Focşani – Brăila – Galaţi – Giurgiuleşti
                                   DX6 – Milcovia Expres     102 km   Drum Expres 2X2
8.   Constanţa – Tulcea – Brăila
                                    DX8 – Dobrogea Expres   187.7 km   Drum Expres 2X2
9.   A3 –Aeroport Henri Coandă
                                   DX11 – Coandă Expres   9 km     Drum Expres 2X2
10.   Bacău – Piatra Neamţ   DX5A – Siret Expres        61km    Drum Expres 2X2
11.   Suceava – Botoşani   DX5B – Siret Expres       26 km   Drum Expres 2X2


Sunt curios doar daca cifrele romane de pe harta indica ordinea de implementare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stefanudrea

Sper sa se faca Lugoj Calafat si Craiova Pitesti! Desi "prietenii" nu vor! Cred ca nici Tesla nu ii convinge! Poate doar plecarea Ford si Renault ii va scutura putin!

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

GDPR

Quote from: NGC20 on May 29, 2016, 07:32:42 PM
Nici nu va mai fi nevoie, pentru ca prietenii lucreaza. :D

Interesant, pana acum s-a sustinut sus si tare ca MPGT-ul va fi trecut prin parlament si ar trebui explicat foarte clar opiniei publice de ce dintr-o data se prefera varianta OUG-ului. Oricum exista riscul sa se interpreteze ca parlamentul este by-passat in mod special si distinsii nostri alesi (nu ca ar fi mare branza de ei) sa tranteasca OUG-ul in parlament atunci cand va veni timpul, pe motiv ca "las' ca v-aratam noi" (nu uitati ca dupa o perioada oug-urile se aproba prin lege) si atunci totul se reseteaza.

clau

Seamana cu harta lui Sova... Sau cu alte harti desenate sa multumeasca pe toata lumea... O dezamagire...

dr4qul4

Harta arata foarte bine, la fel si ordinea pt implementare.
Observ ca Dx-urile au primit banda de urgenta....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

@dr4qul4
Daca ar fi primit banda de urgenta ar fi fost A-uri.
Cred ca este vorba de "standardiarea" benzii suplimentare in zonele de urcare...
-------
@clau
Parca a lucrat si Dragnea la ea...
-------
Dar sa nu uitam un lucru.
Sa nu explodam de fericire daca vedem traseul "nostru" preferat pe harta.
Pana la urma sunt tot traseele pe care le stim (doar ca unele sunt redenumite/recodificate...)
Singurul traseu important care a fost eliminat pe harta aceea este A3 Brasov-Tg.Mures.
Si transformarea lui A13 Brasov-Sibiu in A3 Brasov-Sibiu (mai aproape, in fond, de ceea ce se poate...)

Insa nu sariti in sus ca am gasit "Sfantul Graal" al atragerii de fonduri europene.
UE nu o sa plateasca acum orice linie groasa sau intrerupta de pe harta aia.
Noi putem "karioka" orice pe orice harta. Si putem construi orice... daca platim noi banii.

Daca vrem sa primim si banii UE....
Atunci taiem muuuult din ce este pe harta.
Nu insist.
Toti cei care stiu ce a finantat UE pana acum si ce a refuzat sa finanteze inteleg foarte bine ce vreau sa spun...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

E clar ca s-a bagat si Dragnea aici... Oricum in 2100 o sa avem jumate din liniile trasate frumos in toate directiile... Si sa fie fericiti nepotii nepotilor nostri daca va fi asa... Preferam o harta realista pentru 2030... Cu prioritati, cu surse de finantare, cu etape, etc... Desenul asta il poate face oricine cum vrea... Oricum vad ca in fiecare an apare o harta cu linii... Sunt curios cum o sa arate in 2017 , 2018 etc...

clau

#492
Cam cat s-a construit din asta?...
http://m.zf.ro/companii/de-ce-voia-ceausescu-3-200-de-kilometri-iar-in-prezent-avem-doar-500-cum-ar-fi-trebuit-sa-arate-harta-autostrazilor-10524329
Anii 60... Suntem in 2016... Articol vechi... Avem peste 700 km dar in 50 de ani...

ovideatza

#493
De unde ati dedus voi ca cifrele romane de pe harta inseamna ordinea?

Exista pe harta o legenda care explica cifrele. Sunt o denumire a coridoarelor din ce vad, nu prioritizare.

Anexa 19(pag 77) vad ca reprezinta o prioritizare  a proiectelor pe rutier.

Daca ordonam dupa functia SCOR ordinea ar fi (A si DX) urmatoarea pentru perioada 2014-2020:

A1      Sibiu - Piteşti
A3      Comarnic - Braşov
DX5A Modernizare Centura de Sud Bucureşti - 4 benzi
DX5   Ploieşti - Buzău
A3(?) Sibiu - Braşov
A3     Suplacu de Barcău - Borş (- Oradea) + drum de legătură cu Oradea
A8     Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni
Nădăşelu - Suplacu de Barcău + legătura Cluj Napoca
DX5   Focşani - Bacău
DX5   Bacău - Paşcani
DX5   Buzău - Focşani
DX2   Piteşti - Craiova
DX11 Legătura A3 - Aeroport Henri Coandă
DX8   Constanţa - Tulcea - Brăila


Din ce observ din dorinta de a face A7 din DX7 a iesit DX5. Se pare ca ramane asa.

Eu personal cred ca lucrurilor nu vor merge strict dupa lista.
Din proiectele incluse pe 2014-2020 se va merge sigur pe PiSi + ulterior pe ceva spre Moldova, cel putin sa inceapa Ploiesti-Buzau in prima faza. Decizia va fi politica + in functie de gradul de pregatire al proiectelor astfel incat sa se poata face absorbtie.
E destul de clar pt mine ca A3 pe zona pana la granita se va face, asa chinuit cum e, dar se va face, chiar daca e mai jos in lista.

Vom vedea in perioada de dupa aprobarea MPGT-ului ce licitatii apar pe SF-uri.

MPGT-ul, dupa cum ziceau colegii, reprezinta ce vrem sa facem, nu si ca automat avem bani de ele.
Poate in licitatie se hotaraste de exemplu pe A8 montan sa fie half-profile, de asemenea la fel pe cam toate trecerile montane in afara de PiSi pentru primul pas am putea sa procedam asa.

Ranger

@TibiV: M-am uitat si eu peste document si inclin sa cred ca este vorba despre o greseala de dactilografiere in ceea ce priveste A3 Bacau-Brasov-Sibiu. Ar fi trebuit sa fie A13.
Din pacate, renuntarea la continuarea A3 Brasov-Tg. Mures adanceste confuzia. Iar daca ramane totusi ca denumire pt Sibiu-Brasov-Bacau A3, atunci autostrada asta ar arata ca o caracatita, cu brate in toate directiile, dar fara legatura intre ele
Nu pot sa spun, insa, ca nu ma bucura sa vad Sibiu-Brasov ca prioritate, cu implementare 2014-2020, indiferent cum ar boteza-o