Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

pe prima masura se vor ingheta toate licitatiile la CFR. Parca era conditie ex - ante de la CE pentru a mai aproba vreun proiect pe CF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Vaz ca onor MT s-a sucit, acum vrea ca MPGT-ul sa fie aprobat prin HG: http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1227-hg21062016dgms

Parca se vroia adoptare prin lege, apoi prin OUG. Bine ca nu prin Ordin al Ministrului!

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Da, iar la toamna o sa vina guvernul politic si o sa dea un HG de modificare a HG-ului. Déjà Vu! In alta ordine de idei, vad in ca in anexa la propunerea de HG nu s-a luat in seama niciuna din propunerile venite in timpul dezbaterii publice a proiectului de OUG similar. In continuare cred ca e o prostie ca reabilitarea DN67C sa fie finalizata in 2021-2030 avand in vedere ca mai e putin de lucru si in schimb sa se reabiliteze DN7C in intervalul 2014-2020.

alecu26

Nu au ceva obligație măcar sa răspundă de ce nu s-au luat în considerare?  Că altfel sunt doar simulări aceste consultări.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Aici mi se pare ca au facut o smecherie: au lansat proiectul de OUG, fraierii (including me) au comentat, dupa care au lansat "pe sestache" proiectul de HG care nu a primit niciun comentariu intrucat se comentase deja la proiectul similar anterior, perioada de dezbatere publica a expirat deja in data de 02 iulie asa ca voila, raportam cu mandrie patriotica ca nu s-a primit niciun comentariu, proiectul e perfect asa ca poate fi adoptat!

Apropo de simulacre de consultari, cea mai elocventa a fost "dezbaterea" publica pe proiectul de buget de stat cand acesta fusese deja adoptat de guvern. Si acolo am trimis propuneri ca fraierul, evident!

Ionut

Nu inteleg de ce e supararea asa tarzie. Se stia de cateva luni, iar eu am scris de mai multe ori pe forum asta, ca vor sa treaca MPGT prin OUG.

GDPR

#517
Pai tocmai asta e: s-a discutat ca va fi OUG, s-au inteles si acceptat motivele, s-a publicat proiectul de OUG pe site-ul MT, cine a avut de comentat a trimis propuneri in cadrul procedurii de dezbatere publica si s-a dat si lege de abilitare a Guvernului de a emite oug-uri pe domeniul transporturilor pe timpul vacantei parlamentare. Si hop ca nu mai e OUG, e HG! Fara nicio explicatie, intr-o deplina "transparenta". De ce?

Ranger

Relax, ca de azi e alt Ministru la Transporturi si baga MPGT-ul direct in Constitutie

GDPR

Ca sa intelegem care este diferenta dintre o Hotarare de Guvern si o Ordonanta de Urgenta a Guvernului, sa vedem ce zice Constitutia Romaniei:

QuoteART. 108
Actele Guvernului:
(1) Guvernul adoptă hotărâri şi ordonanţe.
(2) Hotărârile se emit pentru organizarea executării legilor.
(3) Ordonanţele se emit în temeiul unei legi speciale de abilitare, în limitele şi în condiţiile prevăzute de aceasta.

ART. 115
Delegarea legislativă
(1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.
(2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul şi data până la care se pot emite ordonanţe.
(3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanţele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanţei.
(4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.
(5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1).
(6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.
(7) Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege în care vor fi cuprinse şi ordonanţele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului (3).
(8 ) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanţei.

Bun, si in cazul in care MPGT-ul ramane sa fie adoptat prin HG, care ar fi legea care se executa in cazul de fata?

Atata au lungit-o cu MPGT-ul asta incat incep sa cred ca se va pierde undeva in ceata.

alecu26

eu aici as zice ca trebuie sa tinem seama si de ce a spus North. Parea foarte argumentata si logica expunerea lui. Nu mai stau sa o caut, poate da el un copy paste la text când vede mesajul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Asta era mesajul amintit de @alecu26:

Quote from: north on May 31, 2016, 01:31:05 AM
Am mai atras atenția asupra acestui fapt: atâta vreme cât MPGT nu este legiferat prin lege organică acesta nu poate produce efecte. Așadar, argumentele construite în comunicările / justificările CNADNR în baza sintagmei "în conformitate cu MPGT aprobat de Comisia Europeană" sunt, cred eu, nule de drept, dacă contravin legii.
Actul care la ora actuală legiferează strategia de dezvoltare a rețelelor de transport în România este Legea 363/2006, lege organică.
Atunci când t̶o̶ț̶i̶  LE: majoritatea ("reală", nu a participanților la ședință, cf. Art. 76 alin. 1 din Constituție) membrilor parlamentului țării vor fi votat (și apoi legiferat) propunerile MPGT în defavoarea legii 363, după ce vor fi utilizat toate căile de procedură aferente adoptării unei legi în acest sens, atunci vom fi în situația de a afirma că s-a renunțat la "autostrada X - Y" (ca să alegem un exemplu aleatoriu, X = Târgu Mureș și Y = Brașov).


Din punctul meu de vedere se poate adopta si prin OUG, dar HG-ul e o solutie de-a dreptul subreda si fara viata prea lunga.

cove_adrian

Au dezbatut "intern". Noi, societatea civila, adica fraierusii am pierdut timp, energie si nervi pentru a face sugestii, a trimite solutiile si variantele de actualizare a MPGT. Din nefericire nu avem niciun feed-back de la MT in legatura cu faptul ca macar au citit ce am trimis.
Eu dupa ce am trimis propunerile am primit mesaj ca pot suna la un nr de telefon pentru nr de inregistrare a documentului trimis. Am sunat si mi-a raspuns un tanar nervos si deranjat care mi-a spus sec: "Acest numar nu e al meu. Se ocupa colegul. Colegul vine dupa orele 12.00". Am revenit dupa 12.00 si am sunat de n ori in gol....Niciun raspuns, nicio confirmare.

Asa "transparenta" si "organizare" mai rar!  >:(
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica


cove_adrian

Partial nu. Cel putin a mea nu a fost inclusa.  :(
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica