Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Legat de standardul de DX, este trecut in lista proiectul DX5A Modernizare Centura de Sud Bucureşti - 4 benzi.

Practic acesta ar trebui sa fie primul DN upgradat la standard de DX. Sa vedem ce iese, daca iese "standard de autostrada" ca pe Nord sau chiar vor sa faca DX adevarat. Banuiesc ca nu, va fi o struto-camila nesigura ca in Nord.

dr4qul4

Proiectul DX DNCB sud exista. A fost postat de cutter.
Are doar 2 sensuri giratorii la intersectii cu drumuri secundare. In rest este denivelat complet.
Consider ca este un standard acceptabil pt un DX.

Pe nord avem nevoie de cateva pasaje si se poate aduce la standard.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

De ce se impinge prin MPGT finalizarea Transalpinei dupa 2020? Daca ramane asa, ne vom lua teapa de doua ori, prima fiind cea cu Nelu Iordache, iar a doua ca lucrarile deja executate vor fi deja degradate dupa 2020 si vor trebui refacute, cu costuri substantial mai mari. Spre aducere aminte, stadiul lucrarilor este unul avansat, dupa cum ne arata si filmuletele de pe transalpina.biz, ca de exemplu: In filmulet apar si degradari mai mari sau mai mici aparute in zonele nefinalizate si care se vor dezvolta substantial in timp. Din punctul meu de vedere ar trebui finalizat cat mai urgent macar tronsonul intre Sugag si Obarsia Lotrului, in coordonare cu lucrarile pe DN7A, avand in vedere ca drumul poate ramane deschis pe timp de iarna, find astfel o legatura intre diferitele domenii schiabile.

pasadia

Quote from: TibiV on May 29, 2016, 08:01:30 PM
Sunt curios doar daca cifrele romane de pe harta indica ordinea de implementare...

Cum sa indice ordinea din moment ce VII, cea mai mare cifra de pe harta pusa in dreptul Sebes - Turda, e in constructie? Ceea ce nu se poate spune despre II, III, IV, V sau VI.

Eu in continuare nu pot intelege ce cauta acest proiect pe harta:

QuotePiteşti – Braşov      DX3 – Braşovia Expres      124 km   Drum Expres 2X2 (+ bandă suplimentară)

Cat naiba mai trebuie sa astept ca sa renunte definitiv la el? Sa fim seriosi, n-avem bani de asa ceva si oricum o solutie decenta pe ruta Brasov - Ploiesti - Targoviste - Pitesti ar rezolva orice problema de trafic intre cele 2 capete. In rest, pentru traficul local, o reabilitare decenta a DN73 plus interzicerea traficului greu (in conditiile deschiderii rutei de mai sus) ar rezolva orice problema pentru totdeauna.

laszlo.robert

Deocamdata avem 290 km de autostrada in "constructie",din care efectiv se lucreaza pe 80km.Restul ori sunt blocate din lipsa de autorizatii,faza de proiectare ,neintelegere intre Cndanr si constructori ,neintelegere intre asocierile de constructori sau sunt in faza incipienta da lucru.
Mai avem in pregatire Pi-Si ,120km si Dx CB sud 30 km.
Sunt tare curios ce reusim sa finalizam pina im 2022 ?

NGC

#500
Quote from: NGC20 on December 17, 2015, 11:29:00 PM
Quote from: alecu26 on December 16, 2015, 09:33:35 PM
Apropo de asta: voi știți ca exista deja SF pentru autostrada moldova?  louis Berger a tot lucrat la el ani de zile
NGC20: poți sau cauți ceva informații despre plățile spre louis berger sau despre contract?
Quote from: horatiu.cosma on December 16, 2015, 11:53:55 PM
In ROGOP vad doar ultimii doi ani.
Am eu datele din 2007 incoace parca si o sa incerc sa arunc o privire zilele viitoare. ;)

Cred ca am ramas dator cu raspunsul la aceste intrebari.

Contractul cu LOUIS BERGER pentru "Servicii de Consultanta pentru Proiectul Autostrada Ploiesti - Buzau - Focsani, Imprumut BEI nr. 23370" a fost atribuit in 26.08.2008. A fost o licitatie internationala cu precalificare, dar a inceput in 2006, deci nu este disponibila in SEAP.

Anuntul de atribuire il puteti gasi aici.

Au fost facute plati pentru acest contract pana in 2013, dar nu uitati ca din Iulie 2010 s-a schimbat cota de TVA.

Valoare atribuire: 2,302,422.00 EUR + TVA

2009 / 2010          345,363.30 EUR cu TVA
                     282,017.45 RON cu TVA
2010                 706,895.13 RON cu TVA
2011                 690,726.60 EUR cu TVA
                     698,556.68 RON cu TVA
2012                 690,726.60 EUR cu TVA
                     733,800.31 RON cu TVA
22.10.2013           630,726.60 EUR cu TVA
                     672,147.68 RON cu TVA

De asemenea, nu uitati sa tineti cont ca platile de mai sus contin deja TVA, iar contractul se refera la o valoare fara TVA.

alecu26

#501
OMFG e tot ce pot spune. Mi-Am revenit un pic. Vorbim totuși ca sa executată cam jumate din contract. Inițial
am calculat în Euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

^^^ Am marcat acum cu culori diferite sumele in EUR si RON, ca sa se vada mai usor.
Totusi, cred ca s-a platit cam tot contractul.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Tot de azi, de la SubComitetul Transport (din cadrul CM POIM).

Doua chestii importante:
1. Masterplanul NU mai trece prin Parlament. Cel putin nu acum. Se vrea, poate chiar in sedinta de Guvern din 8 iunie, sa fie aprobat prin OUG. Oricum, in cel mai scurt timp. Si in Guvern, nu se va trece acum prin Parlament.

2. Masterplanul poate permite un soi de flexibilitate - upgrade/downgrade daca studiile de peste 5-7 ani arata ca e nevoie de mai mult/mai putin fata de cum stipuleaza masterplanul in forma sa actuala.

cove_adrian

Posibil inca nu au definitivat propunerile din dezbaterea publica. Au acceptat propuneri si dupa termenul limita de 07.06.2016.
Asteptam (speram!) forma revizuita care sa tina cont inclusiv de propunerile (pertinente) ale societatii civile, ale agentilor economici etc.
Speram ca O.U.G.-ul sa fie emis cat mai repede!

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian

Sincer vreau sa ma amagesc si sa cred ca daca se amana cat mai mult poate e si din cauza faptului ca analizeaza propunerile societatii civile.  :p
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

adiarc

mersi Adi...apreciez up-date-urile tale,inclusiv cele despre DNCB
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

http://cursdeguvernare.ro/cum-arata-mlastina-birocratica-in-care-s-a-impotmolit-masteplanul-pe-transporturi.html

QuoteComisia Europeană a agreat în luna aprilie 2016, după anterioare lungi discuții și controverse cu doi foști miniștri ai transporturilor, forma finală a Master Planul General de Transport al României, dar documentul nu este nici astăzi asumat politic sau adoptat de către Guvern.

Din 10 avize de la 10 instituții aparent fără legătură cu infrastructura s-a obținut un singur aviz

Potrivit unui răspuns al Ministerului Transporturilor, Master Planul "a fost agreat cu Comisia Europeană în cursul lunii aprilie 2016 și nu au existat observații" asupra acestui document care "a fost bine apreciat și urmează să constitue un model de bună practică pentru Grecia în acest moment".

Potrivit răspunsului oficial al ministerului transmis cursdeguvernare.ro, documentul final "a intrat în circuitul de avizare la sfârșitul lunii mai 2016", deci între momentul "vizei" primite de la Bruxells și lansare procedurilor interne s-a scurs cel puțin o lună.

Potrivit Ministerului Transporturilor, care este inițiator al proiectului de ordonanță de aprobare a documentului, "având în vedere importanța strategică a documentului", instituțiile care trebuie să acorde viza pe Master plan sunt:


    Ministerul Dezvoltării Regionle și Administrației Publice
    Ministerul Finanțelor Publice
    Agentia Națională a Funcționarilor Publici
    Ministerul Fondurilor Europene
    Ministerul Afacerilor Externe
    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
    Agenția Națională pentru Achiziții Publice
    Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice
    Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor
    Ministerul Justiției

Viteza de reacție a sistemului: singura instituție care a emis avizul necesar, până la data de 15 iunie, este Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

În principiu, este evidentă necesitatea ca Ministerul Justiției, al Mediului, al Finanțelor, al Fondurilor Europene, al Dezvoltării Regionale și al Agriculturii să dea aviz pe document, mai greu de înțeles ce caută pe listă Ministerul Muncii, Funcționarii Publici, sau MAE.

Experți consultați de cursdeguvernare.ro afirmă că MAE ar trebui să judece conformitatea proiectului de ordonanță cu documente internaționale semnate de România, explicații diferite fiind oferite verificărilor făcute la Ministerul Muncii sau ANFP.

"Până la urmă, este o procedură birocratică a cărei filosofie este simplă: cu cât mai multe semnături, cu atât mai bine....", afirmă sursele citate.
O schimbare de filosofie de ultim moment

Pe fond, necesitatea adoptării cât mai rapide a Masterplanului nici nu mai trebuie explicată, fiind repetată aproape obsesiv de oficieli europeni, inclusiv de comisarul european Corina Crețu.

Procedura internă de avizare a fost însă mai nou "gripată" de diferența de abordare în tehnica legislativă între inițiator și câteva ministere solicitate să avizeze documentul.

Ministerul Transporturilor (AICI Link) a trimis în circuitul de avizare un proiect de ordonanță care se întinde pe 105 pagini, practic încorporând în textul proiectului întregul Master Plan.

Opinia altor ministere este aceea că ordonanța trebuie să fie mult mai concisă, practic textul să se rezume la o formulă de tipul: "Se aprobă Master Planul General de Transport al României prezentat în Anexa 1".

Se caută soluția ultimei șanse

Această dilemă de tehnică legislativă ar trebui să fie rezolvată de guvern în următoarele zile, iar avizele ar trebui obținute până la următoarea ședință de guvern, probabil ultima ședință ordinară din actuala sesiune parlamentară.

Cum în acest moment Camera Deputaților a abilitat guvernul să emită ordonanțe în perioada de vacanță a legislativului (care a refuzat să asume politic acest document), ar putea fi ultima șansă ca Guvernul să aprobe cadrul de dezvoltare al infrastructurii românești fără să apeleze la formula "alte măsuri în domeniul transporturilor" pentru a-l aproba în ultima vacanță a actualului legislativ.

GDPR

In proiectul de lege de abilitare a guvernului de a emite ordonante pe perioada odihnei alesilor erau propuse doua actiuni in domeniul transporturilor:

1. înfiinţarea Agenţiei de Reformă Feroviară – ARL;
2. măsuri privind reorganizarea CNADNR, înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, precum şi unele măsuri în domeniul transporturilor.

Prima propunere a fost eliminata de Camera, in schimb a doua a ramas nemodificata.