Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Stiu...

Dar zici ca a lucrat pe ele o biata secretara, intre doua cafele pentru dom'director, nu ditamai ministerul si ministrul... >:(
.... viteza sporita fata de zero nu trebuie sa fie prea greu...
Culmea este ca tot mai multi dintre jurnalistii de pe transporturi incep sa cunoasca domeniul...
Si-o vor lua astia bine de tot maine prin presa....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

istvan78

Zice presa locala (TM) ca s-ar fi inclus in Master Plan sectorul de sud - est al centurii Timisoarei, aka "Centura de Sud Timisoara".

Si deasemenea centrul de transport si logistica intermodal de la Remetea, care in varianta originala era in mod eronat sau cretin plasat la Giroc.

Poate cineva sa confirme sau sa infirme?

NGC

Probabil ca presa locala din TM a preluat de aici de pe PUM.
Vezi imaginea 3 din pagina anterioara.

istvan78

Mda, mersi. Acum recunosc chiar si formularile aparute in presa locala, sunt extrase exact din documentul prezentat.

In ce priveste centura, formularea pare clara "va fi introdusa in varianta finala MPGT"

In privinta centrului intermodal, formularea e extrem de vaga. Foarte ciudat, pentru ca propunerea de locatie aparuta in MPGT initial e deadreptul debila.
Pentru locatia de la Remetea exista de mai multa vreme activitati de organizare si planificare a proiectului. Terenul e identificat. Locatia e in imediata apropiere a A1, a DN6 / E70, a magistralei de cale ferata electrificata, si a aeroportului international Traian Vuia.

Locatia "Timisoara Semenic" (WTF??) e langa o cale ferata secundara neelectrificata, in sudul orasului, deci departe de aeroprt, si  accesibila rutier doar prin traversarea orasului si in perspectiva pe "Centura de Sud". Momentan singurul drum adiacent e DJ595 care face o legatura anevoioasa prin suburbiile orasului catre DN59 / E70 spre sud (Serbia), dar fara nicio legatura spre Nord-Est sau spre Vest.
Mie personal, mi-ar fi greu sa identific o locatie mai proastra pentru un eventual nod logistic in preajma Timisoarei.

chr

Asta da veste buna, sper sa o si vad odata implementata. Pentru timisoreni e un calvar sa suporte tot traficul greu dinspre Lugoj spre Moravita si invers prin oras. Banuiesc ca nici pentru camionagii nu e o placere sa tranziteze tot orasul, stand la zeci de semafoare.


Earthchild

#201
Hmm. Inteleg ca MT nu mai are nici o treaba cu infrastructura rutiera? Ce cauta ministrul Rus pe santierele de autostrazi atunci?
Si cine conduce Departamentul asta pentru proiecte de infrastructura etc? O noua sinecura pentru un nou Sova? Cu rang de ministru fara portofoliu?




PS: intotdeauna denumirea aceea "Departamentul marilor proiecte" imi dadea fiori reci pe coloana. Imi aducea aminte de pomposenia expresiei "maretili realizari", pentru cine cunoaste...
      Si ce om mic au pus acolo socialistii astia... Tari numai in claxon.

dr4qul4

Nu s-a numit niciodată min\dep al marilor proiecte. Era doar o porecla.
Denumirea oficiala este Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiţii Străine, Parteneriat Public-Privat şi Promovarea Exporturilor
E condus insa de un ministru.
Ministerul transporturilor, desi oficial nu are cnadnr in subordine, se ocupa de finanțare. Si pana la urma cine sare cu banul decide.
Iar masterplanul este făcut de MT nu de cnadnr, deoarece include toate tipurile de transport.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Emisiune mare emisiune. Nu stiu daca s-a mai scris...dar de la 10.00 avem pe PROTV la emsiunea dupa 20 de ani pe domnul ministrus Rus.

Pacat ca emisiunea e inregistrata si nu am putut contribui si noi cu mesaje sau intrebari. Dar pare interesanta discutia, mai ales despre Master Plan.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Postez si in aceasta sectiune, nu doar in A8, deoarece cred ca are semnificatie la fel de mare si aici, mai ales ca unii, chair si din PSD, spun ca vor porni lupta cu Master Planul.

Acum, dupa razboi, multi viteji primari se arata...

http://www.mediafax.ro/economic/nichita-master-planul-general-de-transport-trebuie-reanalizat-sa-includa-si-autostrada-iasi-targu-mures-13705138

Gheorghe Nichita: Master Planul General de Transport trebuie reanalizat. Să includă şi autostrada Iaşi-Târgu Mureş
Primarul Iaşiului, Gheorghe Nichita, a declarat, vineri, la o întâlnire cu parlamentarii de Iaşi, că Master Planul General de Transport trebuie reanalizat de către Ministerul Transporturilor, precizând că îi va cere premierului Victor Ponta să includă în document şi autostrada Iaşi-Târgu Mureş.
La Primăria Iaşi a avut loc, vineri, o întâlnire convocată de Gheorghe Nichita, la care au participat 15 parlamentari de Iaşi de la PSD, PNL, UNPR şi PMP, precum şi preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, liberalul Cristian Adomniţei, şi prefectul judeţului Dan Cârlan, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Primarul Gheorghe Nichita, totodată lider al PSD Iaşi, a spus că dacă Master Planul General de Transport, prezentat în luna octombrie de Ministerul Transporturilor, va fi aprobat de Guvern în formula actuală, fără autostrada Iaşi - Târgu Mureş, Moldova va fi supusă izolării.
"Trebuie să ne trezim şi să-i facem pe cei din Ministerul Transporturilor să înţeleagă că e nevoie de o dezvoltare echitabilă a ţării. Este posibil ca unii oameni din Guvern să se gândească doar la regiunile lor. Autostrada Est-Vest înseamnă dezvoltarea unei treimi din această ţară. Trebuie reanalizat acest document de către Ministerul Transporturilor", a declarat Gheorghe Nichita.
El a spus că luni va discuta acest subiect în şedinţa PSD atât cu premierul Victor Ponta, cât şi cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
La rândul său, preşedintele CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, a spus că actualul Guvern nu trebuie lăsat să adopte Master Planul actual, el precizând că "lupta trebuie dusă acum, până când documentul este adoptat prin ordonanţă de urgenţă de către guvern".
"Nu înţeleg cum au făcut Master Planul fără să se gândească la faptul că Moldova are nevoie de legătură rutieră directă cu vestul ţării. Ce spun azi e valabil pentru orice guvern. Mă voi bate pentru autostrada Iaşiului indiferent dacă la guvernare este PSD sau dacă vor veni liberalii", a afirmat Cristian Adomniţei.
Deputatul UNPR Gheorghe Emacu a spus, în aceeaşi reuniune, că este vorba despre "un tratament ruşinos pe care Bucureştiul îl acordă Iaşiului", în timp ce deputatul independent Viorel Blăjuţ a îndemnat la "acţiuni mai intransigente faţă de guvern", inclusiv prin trimiterea de oameni la proteste în Capitală.
La rândul său, deputatul PNL Grigore Crăciunescu a afirmat că "trebuie mers peste ei la Bucureşti", explicând că altfel nu vor fi "luaţi în seamă".
Primarul Iaşiului, Gheorghe Nichita, a precizat, la finalul discuţiilor, care au durat două ore şi jumătate, că ministrul Transporturilor Ioan Rus va veni la Iaşi săptămâna viitoare şi că "subiectul autostrăzii va fi cu siguranţă pus pe tapet".
În campania electorală din 2012, USL a promis realizarea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, însă în Master Planul General de Transport prezentat în luna octombrie a acestui an de Ministerul Transporturilor autostrada este înlocuită cu drum expres.
O petiţie online intitulată "Autostradă pentru Moldova", a strâns în câteva zile peste 2.000 de semnături, petiţia fiind iniţiată săptămâna trecută de către reprezentanţi ai societăţii civile ieşene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


doryan93


Master Planul General de Transport, documentul cheie care va sta la baza obtinerii fondurilor europene in infrastructura in exercitiul financiar 2014 - 2020, va ajunge pe masa Guvernului cel mai probabil in luna ianuarie, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale. Prioritatile in domeniul rutier din varianta finala a Masterplanului vor fi autostrazile de pe reteaua TEN-T Core, si nu proiectele care au fost puse in prim plan in luna octombrie, la prima prezentare publica a strategiei. Cu toate acestea, documentul va contine un capitol in care va fi justificata nevoia de a schimba coridoarele TEN-T Core (centrala) si TEN-T Comprehensive (secundara) intre ele pe teritoriul tarii, o schimbare pe care Romania va incerca sa o obtina in anii ce urmeaza de la autoritatile europene.
Sursa

MNU

In cazul asta se va impune musai o perioada de asteptare de cca 1-2 ani, pentru a avea raspunsul final al CE. Se schimba sau nu coridoarele intre ele? Abia dupa aceea ne vom putea apuca si noi de lucru serios.   :lol:

NGC

Quote from: cutter on November 25, 2014, 03:25:32 PM
La conferința de presă au fost distribuit un document legat de observațiile publicului în dezbaterea privind Masterplanul și felul cum au fost luate în considerare (sursa: @AndaN, mulțumim!)
Aici se gaseste originalul acelui document tiparit.

alecu26

oare care e stadiul? vad ca erau niste deadline-uri zilele astea.

Chiar vor fi respectate?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).