News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ionut.damian

Se mai observa ceva in acel grafic. Pe vremea cand Tarom avea profit, erau 2300 de angajati in companie. Acum a ajuns la putin peste 1000 si are cele mai mari pierderi din ultimii ani. Daca excludem anii de pandemie si luam ca referinta 2019, sunt 1800 de angajati la bilant tot negativ. Asta demonstreaza ca nu numarul de angajati este problema, asa cu s-a tot "promovat".

hvm

Nu trebuie neapărat sa tai, dar asa cum spunea multă lume pana acum trebuie făcut management realist și eficient. Dacă ii pui pe toți la munca eficient în diferite locații și le dai opțiunea de a produce poți realiza multe. Eu i-as pune pe toți cei care sunt în plus la vânzări de pachete turistice la fel ca orice agenție de turism.

O sa dau exemplu un client la care am lucrat sa impleme Tam un nou ERP. In timpul implementării s-a ajuns la concluzia ca nu mai au nevoie de aproximativ 40% din salariații TESA (adică vreo 250 de angajați din vreo 600). Sau aprox 5% din toți angajații. Surprinzător CEO-ul care era și unul din owneri le-a spus de la început ca nu o sa se faca concedieri însă până la implementarea noului sistem ar dori ca fiecare sa vina cu o propunere de activitate pe care ar vrea sa o facă în continuare și care sa ajute la dezvoltarea companiei. Au trecut 8 luni de atunci și cifra de afaceri s-a dublat, au mai angajat vreo 2500 de oameni la depozite și fabrici și estimează ca în următorii 3 ani sa își dubleze numărul de magazine și salariați în paralel cu o noua triplare a cifrei de afaceri. Explicația lui a fost: prin implementarea acestui system eu urmăresc obținerea unui număr de inca 200-250 de angajați care sa lucreze gratuit pentru mine pe viitor.

Concluzia e ca într-adevăr nu trebuie sa tai în carne vii ci sa iii pui sa facă ceva eficient și care o sa aduca profit
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

etravel

Quote from: hvm on November 20, 2021, 03:18:42 PMprin implementarea acestui system eu urmăresc obținerea unui număr de inca 200-250 de angajați care sa lucreze gratuit pentru mine pe viitor.
Nu e suficient sa lucreze oamenii gratuit.
Eu zic sa ii puna sa vina si cu bani de acasa. Asa, se va cvadrupla cifra de afaceri si creste productivitatea per angajat.

RaduG

Mă bucur să constat inocența celor care propun soluții de eficientizare provenind din mediul privat. Sunt foarte bune, și dau rezultate, fără doar și poate.
Dar ele funcționează pe un colectiv de salariați care are o anumită mentalitate, și anume aceea a muncii pentru bani.

Mentalitatea sinecurilor la stat, (vezi cazul Dăncilă-BNR) este găsirea unui loc ,,călduț", unde să nu faci nimic, o poziție ,,under the radar", în care nu deranjezi pe nimeni și nimeni nu te deranjează cu munca. Este celebră butada unei salariate în administrația locală, filmată cu camera ascunsă, care, pusă chiar să muncească la un proiect a declarat: ,,Dar ce, eu am lipit afișe în campania electorală ca să muncesc acuma? Faceți voi!"
Sunt genul de oameni care, atunci când jobul călduț este amenințat de restructurări, nu se gândesc nici o clipă să treacă în mediul privat într-un job de tip 9-to-5, ci încep sarabanda telefoanelor și a influențelor de partid să găsească alt loc ,,călduț" și ,,under the radar", în care să mai stea în nu știu de direcție dintr-un minister sau descentralizată sau consiliu de administrație.

Fără să vreau într-o cursă internă de avion am surprins o discuție dintre doi domni trecuți de prima tinerețe, care erau în nu știu ce direcție de control în nu știu ce minister, care se băteau pe burțile mari, satisfăcuți, că au schimbat nu știu câți miniștri, și direcții, inclusiv numele ministerului s-a schimbat de câteva ori, dar ei au rămas în același birou. Pentru că nu-i așa, tot timpul vei avea nevoie de salariați fideli instituției care să servească la nevoie interesele mai mari de moment. Trebuie să fii isteț, să te pui bine cu toată lumea, să nu faci valuri, și ești acolo pe viață.


alexandru_m

@etravel

Prin lucrat gratuit cred ca voia sa spuna ca daca tot le plateste un salariu, macar sa si faca ceva util. Adica el cu acelasi nr de salariati si aceeasi anvelopa salariala castiga niste productivitate.

hvm

^
Crede-ma nu sunt inocent deloc. Eu sunt deja sigur ca Tarom nu mai are nici o șansă de salvare fiind a singurul lucru care ar face-o eficienta este exact lucrul care nu o sa se va întâmpla niciodata: management eficient.

Eu doar îmi dădeam cu părerea ca nu e nevoie sa dai pe toți afara dacă vrei sa salvezi Tarom (fiindcă asta o sa te scape de cei care muncesc nu de cei care dormiteaza) e suficient sa ii pui sa muncească. Fiindcă acum (asa cum am spus și în alte ocazii) la Tarom foarte putini muncesc cu adevărat.  La fel ca și la alte companii de stat.

Si uite un alt exemplu: cunoștință de a mea a ajuns extenuata acasă ca a trebuit sa stea 6 ore sa facă niște rapoarte de activitate și nu a putut pleca la pranz la restaurant. nu a mai putut sa facă nimic altceva în ziua respectiva. Ei lucrează zi lumina de la 7:00 la 15:00 (nesimțiți ăștia voiau sa le scoată pauza de prânz din programul de munca), când vorbesc cu ea e fie la Palas Mall, fie la restaurant fie pe unde mai are treaba oricând in perioada asta. Am uitat sa spun ca lucrează  la ghișeu (program cu publicul). Din păcate pentru noi/fericire e(pentru eu) la ei nu o sa pună niciodată lacătul...

I-am spus și ei asta și răspunsul a fost: la început eram și eu "serioasa" dar când am văzut ca asa face toată lumea asa fac și eu.
Vorba aia: pestele de la cap se impute....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

etravel

Quote from: hvm on November 21, 2021, 09:51:26 AMEi lucrează zi lumina de la 7:00 la 15:00
Dar cat vrei sa lucreze? De la 7 dimineata la 8 seara, inclusiv sambata? Si duminica jumatate de zi? Fara concediu, daca se poate?
Omul ala nu mai are viata personala, trebuie sa dea totul pentru patron si firma?

hvm

#1087
^
te rog frumos sa ma scuzi, dar când cineva are program de la 7 la 15 și nu il gases pana In 8 si ceva la serviciu fiindcă abia la 8 lasa copii la scoala și mai face vreo 15 min pana la serviciu,  dacă vin pe la 2 îmi spue sa vin maine ca e închiderea programului și tre sa fuga pe undeva (eventual sa ia copii de la școală sau gradinita) și dacă vin pe la 11 este în pauza de masa, eu vad o problema cu programul asta de la 7 la 15. Tu nu vezi? dar hai sa nu întram în discuții contradictorii. Știu noi ăștia din privat care chiar tre sa ne castigam banii ca să primim un salariu suntem niște idioți ca ne omoram pentru patron. N-ar trebui sa mai existam... De fapt stai, daca nu suntem noi, nu sunt bani pentru buget ca tot ce se strânge din domeniu bugetar sunt de fapt bani plătiți tot de domeniul privat ceva mai devreme. Sincer nu contează dacă salariul brut la bugetari e 100 ron cu datorii 0 la buget sau 1000 ron cu datorii 90% la buget. Nu contează deloc fiindcă in final privatul tot 100 de ron tre sa plătească către stat pentru salariul ala.  Las ca vin cei cu creșteri de salarii și pensii (nu ca n-ar fi nevoie) dar tot pe spatele privatului o sa fie.

Iar în ultimul rand nu pentru patron se rupe lumea ci pentru patron și stat ca statul iti ia cel puțin 40 la suta din salariu.... sau am uitat eu cumva care sunt dările la stat???

Si încă ceva, cine are impresia ca salariul minim se majorează ca asa e mai bine pentru salariați se inseala, salariul minim se majorează pentru ca e cel mai simplu mod în care statul poate sa ia mai mulți bani la buget din domeniul privat.

LE am modificat textul de la persoana a2 la a 3-a fiindcă era ceva generic nu ma refeream la programul tau (nici nu știu cu ce te ocupi sau dacă lucrezi în privat sau la stat).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

AndreiB

Eu pun alta intrebare - mai avem cu adevarat nevoie de Tarom? Exista rute pe care nu opereaza si altii? Daca exista cateva rute interne pestrite ramase, s-ar putea sa fie mai eficient sa le subsidizezi direct, decat sa pastrezi Tarom. Pe rutele externe, exista deja arhi-oferta.

ionut.damian

Da, avem nevoie de Tarom. Cred ca s-a uitat repede cum Tarom aducea la inceputul pandemiei masti si alte materiale sanitare pentru ca nu existau prin niciun spital. Daca se pune problema asa, intreb si eu cam ce job mai este necesar in Romania, in conditiile in care aceeasi activitate se poate face, chiar mai bine, prin alte tari?

hvm

^
Si eu consider ca avem nevoie de Tarom, insa din pacate fara un managerment eficient si oameni pusi sa munceasca nu o sa reuseasca iar la pierderile pe care le are nici macar o solutie a la AlItalia nu o sa poata fi aplicata.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

,,TAROM negociază închirierea a până la opt avioane Boeing 737-800

Andrada Ghira - Dum, 03 apr. 2022, 21:52

Acționarii au luat act de "nota TAROM de informare privind stadiul negocierilor purtate cu Air Lease Corporation în vederea posibilității închirierii prin leasing operațional a până la opt aeronave Boeing 737-8, și solicită ca negocierile să aibă loc numai în conformitate cu avizul ori informarea operativă a Consiliului de Administrație și să aibă în vedere respectarea/îmbunătățirea țintelor de performanță prevăzute în programul de restructurare aprobat", se arată se arată în documentul citat.

TAROM are în flotă patru avioane 737-800 NG, închiriate în 2017 și 2918.

În 2016, TAROM anunțat comanda a cinci avioane Boeing 737 MAX 8, atunci când Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Șova, a participat la ceremonia de semnare a contractului, la Londra.

Ce avioane vinde TAROM
Tot pe data de 1 aprilie, acționarii TAROM au decis să contracteze servicii juridice de specialitate, care să ofere asistență și consultanță juridică pentru negocierea vânzării a celor patru avioane Boeing 737-300. Mai este scos la vânzare și un motor de rezervă. Cele patru avioane sunt mai vechi de 27 de ani.

Aceste patru avioane vor fi vândute "la valoarea cea mai mare dintre cea contabilă neamortizată și valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, cu condiția ca valoare de vânzare să nu fie mai mică decât cea contabilă neamortizată, se mai arată în hotărârea AGEA.

În luna aprilie anului trecut, TAROM anunța că vrea să vândă 14 avioane din flotă. Prețul de pornire pentru modele Boeing 737-300 a fost trecut în listă de circa 1,5 milioane de dolari pentru două avioane și 6,4 milioane de dolari pentru alte două. În total, 15,8 milioane de euro.
Compania națională a încheiat 2021 cu pierderi de circa 400 de milioane de lei."

https://www.economica.net/tarom-inchiriaza-avioane-boeing_573419.html

b1

Tarom anunță creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % și al numărului de pasageri cu 45%. Restructurarea costă aproape 600 de milioane de lei (Proiect de Buget)

Compania TAROM estimează pentru 2022 pierderi de 216 milioane lei, dar și creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % ca urmare a ridicării restricțiilor COVID, potrivit Proiectului de Buget pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. Documentul arată de asemenea, o creștere cu 23 % a cheltuielilor cu salariile personalului navigant pentru că sunt programate mai multe ore de zbor, iar piloții și însoțitorii de zbor au în salariu o componentă variabilă în funcție de orele de zbor. Ministerul Transporturilor mai precizează că, din ,,Ajutorul de Stat de Restructurare" cu o valoare de 923 milioane lei (190 milioane Euro), 588 de milioane de lei reprezintă costul implementării măsurilor de restructurare. Personalul operatorului aerian național este de 1316 salariați, din care 4 sunt angajați localnici la agențiile externe.

Potrivit Proiectului de Buget, față de anul trecut numărul curselor regulate și charter crește în 2022 cu 36 %, cel al orelor de zbor cu 28 %, iar cel al pasagerilor cu 45 % : ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de administrator pentru Ajutorul de Stat, a notificat Comisia Europeană privind acordarea unui Ajutor de Stat de Restructurare în valoare totală de 923.622,80 mil. lei ( aproximativ 190,8 mil. EUR), defalcat, după cum urmează:
⦁ 176 mil. lei (aproximativ 36,7 mil. EUR), valoarea ajutorului de salvare transformat în ajutor de restructurare; 43,82 -219 milioane de lei;
⦁ 160 mil. lei (aproximativ 33,1 mil. EUR) – restructurarea financiară, sumă necesară pentru acoperirea potențialului deficit de lichidități, pentru a fi utilizată exclusiv în situația în care, Societatea Comercială "Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM" – S.A, nu reușește eliminarea deficitului de lichidități prin amânarea unor plăți către furnizori;
⦁ 588 mil lei (aproximativ 121 mil. EUR) – costul implementării măsurilor de restructurare.

Societatea va utiliza suma pentru acoperirea pagubelor suferite ca urmare a pandemiei de COVID-19, cu respectarea reglementărilor în domeniul ajutorului de stat. Aceasta sumă va fi utilizată de către Societatea Comercială "Compania Naţională de transporturi aeriene române TAROM" – S.A. în anul 2022, numai după obţinerea deciziei Comisiei Europene de autorizare a respectivului ajutor de stat și după emiterea ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii de stabilire a metodologiei de acordare al acestuia. Până la data prezentă, Comisia Europeană nu a autorizat ajutorul de stat, aprobat prin Legea nr.317/2021- legea bugetului de stat pe anul 2022.

În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a Societății Comerciale "Compania Națională de Transporturi Aeriene Române -TAROM"-S.A., a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potențiale schimbări în condițiile interne și de piață, respectiv în ,,scenariul de bază"- scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit căruia anul 2024 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 – ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive și ,,scenariul pesimist"- scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar după anul 2029 – fluxurile de numerar ar deveni pozitive.

Programul de operare a curselor regulate şi charter constituie elementul fundamental în elaborarea indicatorilor economico-financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli 2022, în care s-au estimat creşteri ale indicatorilor fizici faţă de programul operat în anul 2021, atunci când zborurile au fost afectate prin reducerea frecvențelor pe anumite rute (în contextul pandemiei cu virusul COVID-19, comparativ cu programul de zbor din perioada anterioară stării de urgenţă şi de alertă), astfel:
⦁ Numărul de curse regulate și charter crește cu 36,17%;
⦁ Numărul de ore zbor crește cu 28,12%;
⦁ Numărul de pasageri crește cu 45,19%."

Flota Tarom și gradul de încărcare ( Load Factor):

În flota operatorului aerian național, din 2023 vor intra șapte aeronave, trei ATR și patru Boeing 737 MAX, iar în 2024 gradul de încărcare va crește cu 8 % de la 67 % până la 75 % : ,,Orarul curselor regulate bugetat pe anul 2022 și estimat pentru 2023- 2024 a fost stabilit în concordanță cu indicatorii fizici din "Planul de Restructurare", care a fost astfel întocmit, încât selecţia rutelor programate, cu toate tipurile de avioane din dotarea companiei, să permită o mai bună încarcare a curselor şi creşterea veniturilor din transportul de pasageri curse regulate și charter.
Fundamentarea veniturilor din prestarea serviciilor de transport aerian sunt bazate pe o ușoară creştere a gradului de încărcare a aeronavelor pe rute regulate interne şi regulate externe de la un LF% de 67,64% (preliminat/realizat la data de 31.12.2022) până la un LF% de 74,01% (programat pentru anul 2022). În anul 2023, urmarea redimensionării capacității, prin renunțarea la aeronavele aflate în flota TAROM în anul 2022, prin vânzare și înlocuirea acestora, prin achiziționarea celor 3 aeronave ATR 72-600 și a 4 aeronave BOEING 737 MAX, LF% va fi în scădere până la 67,41% în anul 2022 iar pentru anul 2024, LF% va fi în creştere până la 75,76%.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

Sorinus

OK, e clar, -300le se vand, sunt deja retrase. 318le dispar si ele? -700le raman? -700 ar ramane singurele jet-uri in proprietate, banuiesc ca MAX-urile sunt in leasing, 800le sunt sigur toate in leasing.

Mi se pare o idee buna sa ai cateva jet-uri in proprietate, in caz de probleme mari, cele in leasing pleaca primele, si poti sa-ti scalezi activitatea pe rutele clar profitabile, cu jet-urile deja amortizate.

tom_sawyer

TAROM va introduce în șase luni un program de sales on board, similar companiilor low-cost

TAROM are în vedere o hibridizare, iar în şase luni va avea, similar companiilor low-cost, un program de sales on board, după ce a introdus sistemul de plată a bagajelor, a anunţat, joi, directorul general al companiei, Mihăiţă Ursu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.

"Deja avem în acest plan de restructurare o hibridizare. În aproximativ 6 luni vom avea şi noi, ca şi companiile low-cost, un program de sales on board, adică pasagerul va avea ocazia să-şi aleagă şi să-şi comande la bordul aeronavelor dacă doreşte să servească ceva. Deja este activ sistemul de plată a bagajelor. Nu mai este gratuit, este opţional. Este o sursă de venituri adiacente pe care o estimăm că undeva în jur de 3 ani de zile ne va genera în jur de 12 milioane de euro venituri suplimentare. Sunt măsuri pe care începem să le aplicăm, să le adaptăm la provocările actuale ale pieţei şi eu zic că vor fi un adevărat succes pe termen scurt", a menţionat Ursu.

Potrivit acestuia, prin implementarea la bordul aeronavelor TAROM a acestui sistem de plată a bagajelor opţional, compania obţine încasări "undeva între 25 şi 50 de mii de euro pe zi".

"Este un început. Nu este mult, dar este un început. Încă nu suntem puşi la punct cu partenerii noştri care ne deservesc pe aeroporturile internaţionale, dar sunt convins că până la sfârşitul acestui an vom puşi la punct şi cu ei, cu tot ce înseamnă aceste servicii auxiliare la bordul aeronavelor TAROM. Sunt convins că vom ţine în continuare stindardul sus, că avioanele TAROM vor zbura peste tot în Europa şi în lume, dacă va fi cazul, purtând ca şi însemne cele trei culori pe care le iubim cu toţii; roşu, galben şi albastru", a susţinut şeful companiei.

agerpres.ro