News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: Xenos on October 29, 2021, 10:46:17 PM
Am mers cu un ATR nou la Viena. Picant. Blue Air zboara la Cluj cu Boeing dar Tarom face 2 ore si jumatate pana la Viena cu elice, foarte competitiv.
Si Tarom zboara cu Boeing la Cluj.
Cam ce incarcare avea ATR-ul, ochiometric vorbind?

elphax

cat ar face cu un jet pana la Viena? cam 1:45' -1:50' ?
si cat ar fi mai scump zborul per total ?

etravel

#1037
@elphax,
1. cam asa. Din cate imi aduc aminte, am facut cam 1:30.
2. Grila tarifara nu depinde de tipul aeronavei folosite. Deci vei plati aceiasi bani indiferent daca e Boeing, Airbus sau ATR.
M-am uitat in orar, pe noiembrie si decembrie da tot un timp de zbor de 2h:25 si operare tot cu cu ATR 72-600.

Xenos

#1038
^^
Jet face cam 1 h 15/20 min; ATR 2 h 25 min dus 2 h intors (vantul dinspre vest, probabil).
La ducere cam 30-40 de persoane, la intors mai multi, plin ATR-ul.

elphax

nu ma refer la pretul biletului

as fi curios care e costul pe persoana pe zbor, sau pe ora , ceva aproximativ macar

frunzaverde

@elphax : E greu de estimat CASK-ul (costul pe scaun-km), metrica standard in aviatie pentru, pentru un segment de 2h30 cu ATR, pentru ca practic nu mai e nimeni in lume care sa opereze un ATR distante din astea... Si Tarom nu da datele interne public.

Bazat pe ce date exista public as zice ca costul pe scaun-km e dublu si ceva fata de un 73G pe un segment de tipul asta -- ai costuri foarte mari cu personalul din cauza timpului foarte mare de parcurs, si economia de combustibil nu e grozava (avionul e optimizat pentru segmente de 45 minute, sa-l tii la FL190-220 2h nu e deloc economic).

Nu vad cum poate rezista Tarom pe ruta asta cu 2h30 intr-un prop zgomotos si lent, in conditiile in care ai toata plaja de oferte, de la ULCC-ul Ryanair la 20 euro pana la frecvente foarte dese cu Austrian pentru trafic business. Pare de altfel ca si dispare OTP-VIE cu Tarom, nu-l gasesc in GDS pe iarna.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Desi - culmea - exact astea sunt zborurile pe care vrea GreenPeace sa le interzica in Europa....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

#1042
Quote from: frunzaverde on October 30, 2021, 10:40:35 PM
Pare de altfel ca si dispare OTP-VIE cu Tarom, nu-l gasesc in GDS pe iarna.
Sigur nu dispare, sunt doar anulari comerciale datorita faptului ca la momentul asta nu exista o masa critica/suficienta de pax care sa asigure rentabilitatea zborurilor. Pe romaneste, nu sunt suficiente rezervari.
Nicio surpriza, in deşertul comercial de acolo.


Si un trip report gasit pe YT despre un zbor VIE - OTP cu ATR72-600






tom_sawyer

Or fi având oferte bancare pentru leasing la încă 3 ATR-uri? Info pe pagina anterioară.

frunzaverde

#1044
Ce vor sa faca? Sa ia in leasing inca 3 sau sa gaseasca finantare pentru a refinanta leasingul la 3 din cele deja luate? Daca prima optiune : la ce?. Tarom deja are prea multe ATR-uri pentru ce ar putea opera cu ele...

Trip reportul ala singur imi produce amintiri de groaza - cele mai rele zboruri din viata mea au fost in ATR-uri, si am zburat jumatate de milion de kilometri... 2h30 in cutia de conserve cu zbor de caruta, cu 115 decibeli, plictisindu-ma intr-un scaun tare ca piatra, inghesuit, la FL190 (scaunul ala de ATR imi rupe spatele si genunchii si la o ora de zbor), scuturand bine... Merge pana la Cluj sau Iasi sau Timisoara, dar doua ore jumate in el?

@etravel : ce vad in Amadeus e ca ultimul zbor e maine, apoi nimic pana in ultima saptamana din noiembrie, cand revin. Zborurile sunt, dar availability e zeroed-out (apare doar Y ca clasa disponibila, cu 0 disponibilitate si fara reguli de tarif). Ori e de la mine, ori au anulat tot pentru noiembrie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Pe de alta parte...

Hai sa vedem ce spune "trip report-ul" ala...

"The plane was almost empty". Si nu cred ca avionul era aproape gol doar pentru ca era un ATR care facea cu 35 de minute mai mult...


Eu spun sa ne decidem: unde ne situam in dezbaterea pentru eficienta maxima a transpotului aerian - eficienta insemnand consum carburant/km/pasager?...

Sa ma ierte Dumnezeu, dar la 11 pasageri pe zbor ar fi putut folosi un Li-2 (varianta sovietica a DC-3.... Am zburat cu asa ceva...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Eu zic ca Tarom n-are ce cauta pe ruta. Deloc.

City-breakerii si traficul sensibil la pret (studenti, oameni in vacanta etc. etc. etc.) vor merge spre Wizz sau Ryanair, care au 1xd la ore oarecare, dar la preturi minuscule, 189 scaune inghesuite, unbundled everything.

Traficul biz va merge la Austrian cu 3-4xd (in vremuri mai normale 6-7xd), unde ai avion exact atunci cand ai nevoie pentru a-ti optimiza timpul la destinatie.

Cu Tarom, la 2-3xw cine naibii sa mearga? De ce tin ruta - sa piarda bani?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Acum 3 ani am mers cu Tarom la Vienna si a fost plin si la dus si la intors. Ce-i drept, era pre-pandemie si pre-Ryanair (Lauda).

tom_sawyer

@frunzaverde: nu m-am gândit la posibilitatea să caute finanțare pentru ATR72-600 deja existente (4 buc.). Anunțul e pe pagina precedentă.

Cred și sper că vor să mai ia încă 3, să renunțe la cele 7 ATR-42 și să păstreze cele 2 ATR72-500. Deci total 9 ATR72.

Planul inițial era sa ia 9 ATR72-600 și să fi dat tot ce aveau (ATR) la buy-back. Acum probabil s-au hotărât la 7+2(vechi).

frunzaverde

ATR 42-urile sunt scoase complet din uz, doua (trei?) din ele fiind deja plecate din flota. Stiu ca una din firmele care au asigurat inchiderea financiara pentru leasing la planul vechi (7 x ATR72-600 cu buyback pentru toata flota veche ATR) e in mari probleme financiare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!