News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Ziua Romaniei organizata de catre TAROM











-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

#16
TAROM B737-700 pushing back at Frankfurt Airport (18.08.2013)



Touchdown in Frankfurt Airport! TAROM B737-700  (18.08.2013)



TAROM B737-700 few seconds before performing a touch-and-go at BIAS2013, one of the biggest airshows in Romania.



The TAROM B737-700 coming home from München wearing it's old livery. (20.07.2013)



Pilots very focused on their allignment to the gate in a TAROM B737-700 wearing the SKYTEAM livery. (20.07.2013)



A TAROM B737-700 chillin' at the gate wearing it's retro livery and ready for it's departure to München. Behind a Lufthansa A319 ready for pushback. (20.07.2013)



Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

QuoteAm lansat oferta de iarna, de la 99 euro! Incepand cu data de 13.01.2014 va puteti cumpara bilete de avion din/catre toate destinatiile externe TAROM(exceptie: Belgrad) de la 99 euro, pentru un bilet dus-intors, cu toate taxele incluse!!! Gasiti mai multe detalii accesand linkul urmator: https://www.tarom.ro/99eur/. Grabiti-va, locurile sunt limitate!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Grabiti-va dupa 13.01 ca azi nu puteti cumpara nimic  :lol:

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Preferai să apară anunțul în ultima zi a promoției?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

#21
Preferam sa fie disponibile ofertele de pe acum, nu sa avem surpriza ca pe 13.00 la ora 12:00 toate biletele s-au epuizat.
Nu vad care era problema daca dadeau anuntul in acelasi timp in care lansau oferta. Se asteapta cumva sa stau pana la ora 00:01 pe 13.01 ca sa fiu primul ?

eu nu am vazut anuntul, am primit insa mail-ul trimis de ei catre agentiile de turism:

"În perioada 13 - 31 ianuarie 2014, TAROM invită toţi iubitorii de călătorii să achiziţioneze
bilete dus-întors la preţuri începând de la 99* euro.

Biletele sunt disponibile la vânzare atât pe site, prin agenţiile proprii TAROM cât şi prin
agenţiile de turism revânzătoare. Oferta de iarnă este valabilă pentru călătoriile în
perioada 20 ianuarie - 14 martie 2014.

si au pus si butonul "Rezerva online" "


la apasarea caruia iti spune sec: oferta valabila din 13 ianuarie.

PS. scrie intr-adevar in anunt ca de pe 13, dar cine sta sa citeasca atunci cand vede un buton mare si rosu pe care scrie "rezerva online"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Nereguli grave la TAROM: achiziții nejustificate și bonusuri ilegale de zeci de mii de euro

Quote[...]

TAROM este de cinci ani pe pierdere. Cu toate acestea, șefii companiei nu au fost zgârciți și au făcut cheltuieli inutile, după cum arată raportul Corpului de Control.

În 2012, au încheiat 21 de contracte pentru promovarea României şi a companiei, a căror valoare a fost între 1.000 şi 26.000 de euro. Printre cei care au primit bani se numără echipa de fotbal condusă de Viitorul Constanţa, deţinută de către Gheorghe Hagi, formaţia Phoenix, trupa Hi-Q, dar şi Ştefan Bănică Jr.

De asemenea, au fost cheltuiți 76.000 de euro pentru promovarea pe bloguri cu puțini vizitatori.

Jumatate de milion de euro s-a cheltuit pentru realizarea unui plan de dezvoltare până în 2016, care însă nu a mai fost pus în practică.

Neregilile nu s-au oprit nici după instalarea unui management privat la TAROM, în toamna lui 2012. Potrivit inspectorilor Corpului de Control, membrii fostului Consiliu de Administraţie ar fi încasat ilegal indemnizații ilegale cuprinse între 3.500 şi 12.000 de euro şi şi-ar fi atribuit bonusuri pe care nu le meritau, în valoare de aproape 50.000 de euro.

Toate neregulile au ajuns pe masa procurorilor DNA. Ministerul Transporturilor a făcut mai multe plângeri penale pentru abuz în serviciu. Sunt vizați atât fostul Consiliu de Administrație, cât și foști directori generali.

[...]

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

... Managerii privați și scumpi au fost daţi afară repede

Quote[...]

Departe de a fi feriţi de braţul lung al politicului, managerii instalaţi la şefia CFR S.A. şi TAROM nu au rezistat schimbărilor de miniştri. Cei numiţi când în biroul situat vizavi de Gara de Nord din Capitală se afla Ovidiu Silaghi au fost înlocuiţi când la şefia transporturilor s-a instalat Relu Fenechiu. Iar echipele numite de acesta au plecat când în fotoliul de ministru s-a aşezat Ramona Mănescu.

[...]

Echipa condusă de bancherul Florian Kubinschi a fost acuzată de management defectuos. Acuzaţie pe care bancherul o neagă, din moment ce compania de stat, care altădată avea gaură în buget, înregistrează acum un profit de aproape 12 de milioane de euro, iar datoriile i-au scăzut cu 26%. Foştii şefi se gândesc serios să conteste decizia Ministerului Transporturilor în instanţă. Iar dacă au câştig de cauză pot primi bani frumoşi.

,,La desfacerea unui astfel de contract de mandat fără justă cauză toate sumele aferente perioadei de patru ani sunt datorate persoanei care a avut contract. Separat pot fi și daune care țin de prejudiciile de imagine", explică Marius Ghenea, fost membru CA TAROM.

Cu alte cuvinte, foștii șefi și-ar putea încasa indemnizația lunară de aproape 1.500 de euro și pentru cei 3 ani și patru luni în care nu au fost păstrați în funcție. Cheltuiala statului: 300 de mii de euro. Și fosta echipă de conducere a TAROM se gândește să ceară despăgubiri de la stat, încă aproape 300 de mii de euro.

Omul care s-a ocupat de recrutarea managerilor privați recunoaște, după aproape doi ani, eșecul acestui program.

,,Cei de la FMI și de la Banca Mondială își închipuiau că așa se rezolvă toate problemele. Uite că nu se rezolvă. E o soluție proastă . problema este la minister și în politica Guvernului", spune George Butunoiu, specialist în recrutare.

[...]

Statul, de fapt, nu vrea să cedeze controlul asupra companiilor de stat. Dovada este reprezentată și de numirile din noul Consiliul de Administrație al TAROM.

,,Majoritatea noului Consiliu de Administrație este numit politic. Avem un consilier al primului ministru, un secretar de stat și un șef de agenție guvernamentală", detaliază Marius Ghenea, fost membru CA TAROM.

Este vorba despre Dante Stein, unul dintre sfătuitorii premierul Victor Ponta, și Manuel Donescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

,,Sunt puși în poziție de luare a deciziilor niște oameni care nu au absolut niciun fel de competență economică sau de afaceri, lucru care e strigător la cer", spune Radu Furnică, specialist în recrutare.

Iar odată cu instalarea în companii a unor oameni care răspund la comandă politică, de fapt sunt urmărite afacerile, controlul asupra contractelor. Nu e vorba doar de a pune în câteva poziții bine plătite câțiva oameni, ci de a putea căpușa companiile.

Ieșirea din acest sistem găunos este privatizarea. Chiar dacă statul nu dorește să cedeze controlul pachetului majoritar, vânzarea de acțiuni pe bursă poate aduce în Consiliile de Administrații firme private care să-și apere interesele.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Quote from: Eurocopter on January 14, 2014, 11:19:35 PM
Adica pe termen mediu vom ramane doar cu TAROM, iar pe termen lung, naiba stie daca va mai supravietui si ea.

Cât preconizezi că va fi acel termen mediu? 5, 10, 20 de ani?

Care crezi că ar fi soluţiile pentru TAROM în afară de schimbat managementul şi schimbarea flotilei într-una unitară? Nu ţi se pare că au cam pierdut startul de a fi o companie regională acum când Air Serbia a fost cumpărată şi îşi reînoieşte flota? Când a picat Malev era o şansă pentru că nu exista o altă companie în regiune destuld e puternică.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Un zbor cu Tarom pe cursele interne e mai scump decât unul la Londra cu o companie low-cost

QuoteCălătoria cu avionul din Bucureşti spre Cluj, Iaşi sau Timişoara e mai scumpă decât un zbor peste graniţă. Dacă o cursă până în Londra costă sub 100 de euro, un bilet pentru Timişoara ajunge la 150 de euro. Adică, 80% dintr-un salariu minim pe economie pentru un bilet dus-întors. Călătoria cu trenul ar fi de trei ori mai ieftină, dar poate dura şi o jumătate de zi.

Chiar şi cu o rezervare făcută cu trei luni înainte, la Tarom, singura companie care efectuează zboruri interne, nu se găsesc preţuri mai mici de 140 de euro pe rutele din ţară. Prin comparaţie, la preţuri de 60-100 de euro puteţi cumpăra bilete de la companiile low-cost şi să ajungeţi până la Londra, Paris sau Istanbul.

De exemplu, un bilet dus-întors de la Bucureşti la Timişoara, pentru două persoane, porneşte de la 320 de euro, dar poate să ajungă până la 700 de euro în funcţie de data la care se face rezervarea. Iar călătoria durează o oră şi jumătate.

O variantă ceva mai ieftină este trenul. Un bilet dus-întors pentru două persoane pe ruta Bucureşti - Timişoara costă echivalentul a 100 de euro. Trebuie să ai însă răbdare, pentru că drumul durează nouă ore.

Din Bucureşti până la Timişoara sunt aproximativ 600 de kilometri. Cu maşina personală veţi ajunge acolo în acelaşi timp pe care l-aţi parcurge şi cu trenul. La actualul preţ al carburantului, veţi plăti aceeaşi bani pentru drumul dus-întors: tot 100 de euro, dar veţi călători mai confortabil.

sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

#26
Quote from: iuli on January 18, 2014, 06:55:00 AM
Un zbor cu Tarom pe cursele interne e mai scump decât unul la Londra cu o companie low-cost
De exemplu, un bilet dus-întors de la Bucureşti la Timişoara, pentru două persoane, porneşte de la 320 de euro, dar poate să ajungă până la 700 de euro în funcţie de data la care se face rezervarea. Iar călătoria durează o oră şi jumătate.

Hmmm, availability cat cuprinde, pe aproape orice date, pentru clasa R, dus-intors 142,01 EUR/pax, adica 284,02 EUR/2 pax dus-intors OTP-TSR. Iar calatoria dureaza 55 minute, nu o ora jumatate, daca mergi cu jet si 1h15 daca mergi cu ATR-ul.

CFR-ul, pentru o persoana, dus-intors iti ia 185.8 RON la cl. II si 218,01 sau 233 RON la cuseta, in functie de tipul cusetei (de ce ar merge cineva cl. II in conditiile astea?). Dureaza 8h30-8h45.

Quote from: iuli on January 15, 2014, 08:11:17 PM
Quote from: Eurocopter on January 14, 2014, 11:19:35 PM
Adica pe termen mediu vom ramane doar cu TAROM, iar pe termen lung, naiba stie daca va mai supravietui si ea.

Cât preconizezi că va fi acel termen mediu? 5, 10, 20 de ani?

Care crezi că ar fi soluţiile pentru TAROM în afară de schimbat managementul şi schimbarea flotilei într-una unitară? Nu ţi se pare că au cam pierdut startul de a fi o companie regională acum când Air Serbia a fost cumpărată şi îşi reînoieşte flota? Când a picat Malev era o şansă pentru că nu exista o altă companie în regiune destuld e puternică.

Daca pot sa-mi dau si eu cu opinia inaintea lui @eurocopter:

Probabil Carpatair isi face acum iesirea finala de pe piata romaneasca. Foarte probabil "reintroducerea" zborurilor din Romania incepand cu orarul de primavara nu va mai avea vreodata loc, si gata. Vor supravietui 2-3 ani in Moldova cu conexiunile politice pe care le au, ingreunand expansiunea WZZ din KIV cot-la-cot cu Air Moldova. Dupa care, odata ce inevitabilul se va produce, si WZZ se va extinde, KIV va ramane istorie.

Blue Air va rezista pana in momentul in care se intampla una din urmatoarele :
- pretul combustibilului va creste cu mai mult de 20%.
- nu vor mai exista 737-uri clasice la un nivel decent de intretinere la nivelul curent de preturi de leasing.
- Wizz, Ryanair, Easyjet sau altcineva va face un asalt, oricat de mic, pe pozitiile strategice ale BMS (in speta BCM).
- BMS nu va pierde un pariu, oricat de mic, gen CND, care-i va duce la "subtierea" pozitiei strategice.

Daca nu se intampla asta, ii mai vad rezistand 2-3 ani - Momentan au norocul ca pot angaja piloti FOARTE ieftin (exista un excedent de piloti in Romania, cu relativ putine ore si un contract incheiat cu statul care-i obliga sa lucreze pentru o companie romaneasca), dar si asta e pe terminate.

Tarom are in momentul asta un management destul de competent si stabil - nu cred ca ar trebui schimbat prea curand.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Evident ca poti sa iti dai cu opinia ca de asta e forum. ;) Eu il intrebam punctual pe Eurocopter ce parere are despre afirmatiile lui, ca sa le extinda.

Si eu sunt cam de aceasi parere legata de "concurenta" TAROM, dar mi-e ciuda ca nu au prins momentul ca sa creasca. Au avut o sansa enorma odata cu falimentul MALEV. Oricum, momentan, nu trebuie sa fim apocaliptici ca TAROM va disparea ca si MALEV doar daca e ceva catastrofa.

Legat de oprtunitatea avionului pe un drum TSR - OTP iti spun din experienta personala ca as alege de fiecare data avionul, dar depinde de context.

Cazul 1, pleci singur si e ceva legat de serviciu sau timpul te preseaza atunci avionul fara indoiala.
Cazul 2, pleci cu inca cineva si timpul te preseaza, e in discutie masina sau avionul. Fiecare conduce cu schimbul si timpul e OK.
Cazul 3, pleci cu inca cineva si timpul nu te preseaza, e in discutie trenul sau masina. Cu masina te mai opresti pe drum, ,mai o mica vizita, iar cu trenul avantajul e ca ajungi dimineata fresh.
Cazul 4, pleci cu inca cel putin 2 persoane si timpul nu te preseaza, atunci clar masina, benzina se imparte la numarul de persoane si e cel ami ieftin.

Cazul cand am ales eu avionul. Am fost la o nunta la Bucuresti, am lucrat eu si sotia pana vineri seara. Sambata dimineata in avion, ajunsi la pranz fresh (ca am dormit in patul nostru), cazare, dus, schimbare si seara am fost ca noi. Duminica dimineata somn si la pranz spre aeroport si seara acasa, avut timp sa ne uitam pe canapea la un film, sa facem o baie si sa ne pregatim pentru luni de serviciu. Luni dimineata eram amandoi ca noi, parca nici nu am fost la 600 km la o nunta.

Cu trenul trebuie sa iei in calcul ca esti legat de mersul trenului si nu prea ai flexibilitate. Ajungi sa pierzi timpul prin gara asteptand trenul, desi te odihnesti pe tren.

Cu masina ai oboseala acumulata cu condusul. La un asemenea drum mai te opresti pe drum de vreo doua ori sa mananci, mai dai bani si pe acolo, sau daca esti singurul sofer te opresti sa dormi peste noapte, alti bani alta distractie. Astfel ca suma totala poate ajunge ca la un avion. Plus timpul pierdut... o zi pe drum incolo, o zi cat stai la destinatie, si o zi pe drum inapoi, iar a patra zi esti ca o leguma.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Tarom va introduce cursă directă Bucureşti - Moscova

Tarom va opera zboruri directe între Bucureşti şi Moscova, începând din 30 martie, în zilele de luni, miercuri, vineri şi duminică. În perioada 15 februarie - 30 martie pot fi achiziţionate bilete la preţuri începând de la 99 euro, pentru călătorii care se vor desfăşura în intervalul 30 martie - 30 aprilie. În afara acestei oferte, toţi cei interesaţi să călătorească la Moscova pot găsi bilete la preţuri începând de la 223 euro, pentru o călătorie dus-întors cu toate taxele incluse. Locurile pentru acest tarif sunt limitate, iar oferta se supune unor termeni şi condiţii, potrivit companiei aeriene.

sursa: B365

iuli

Chiar ma intrebam de ce nu suntem o punte pentru rusi. Curse dinspre Sankt Petersburg sau Moscova cu legaturi spre Atena, Cairo, Tel Aviv sau lte destinatii mediteraniene ar fi super. Ar trebuie testata piata asta, eventual cu o promovare spre agentiile de turism ruse.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog