News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Tarom vrea să-şi reînnoiască flota în 2019. Câte avioane vor fi cumpărate

"Ce ne propunem pentru anul viitor? Aş putea să spun că în primul rând schimbarea aeronavelor pe care le-am vizat. Sunt 13 pe care le-am anunţat. Se poate să fie 17 - toate 17 anul viitor - şi încă nu am închis tematica. Suntem în curs de a plănui reluarea lung-curierului, dar nu am să vă dau nicio rută, deoarece doresc să le anunţ atunci când ele sunt sigure. Este un proces de dezvoltare, pentru că sunt sloturi de luat, sunt aeroporturi...Deci, este un lucru un pic mai greoi, iar pentru a pregăti o rută de lung curier durează minimum un an de zile", a explicat Wolf, citat de Agerpres, refuzând însă să spună care sunt rutele vizate.

De asemenea, TAROM şi Boeing au semnat pe 16 iulie contractul pentru preluarea a cinci aeronave 737 MAX 8, modelul fiind unul dintre cel mai bine vândute ale producătorului. Cele cinci aeronave 737 MAX 8 vor fi construite special pentru acest contract. Aeronavele 737 MAX 8 încorporează cea mai avansată tehnologie Boeing şi cele mai noi motoare CFM Internaţional LEAP-1B. De asemenea, acestea sunt dotate cu Boeing Sky Interior, care oferă compartimente mai mari şi alte facilităţi pentru a spori confortul pasagerilor.

Adevarul

lupu.irimie

#886
^
Asta cu lung-curierul, nu face decat sa ma intreb, ce naiba fumeaza asta!? La inceput mi sa parut ca este pus pe treaba, dar cand a inceput sa iasa tot la cateva luni prin presa cu asemenea balarii....
Auzi la el, 787!! Sa ii spuna cineva ca un 787 in leasing bate de la un milion de euroi in sus. Si asta in regim de dry-lease.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

ghrt

Înţeleg că încă nu au luat nici o decizie şi chiar dacă o iau, un an de zile plimbă hârtii.
Cont (aproape) inactiv.

etravel

#888
Quote from: lupu.irimie on December 29, 2018, 07:41:26 PM
Asta cu lung-curierul, nu face decat sa ma intreb, ce naiba fumeaza asta!? La inceput mi sa parut ca este pus pe treaba, dar cand a inceput sa iasa tot la cateva luni prin presa cu asemenea balarii....
Omul nu a fumat nimic, doar le-a spus politicienilor ceea ce vor sa auda. Ca se va implementa o asemenea chestie au ba in viitorul indepartat, ramane de vazut, date fiind posibilitatile, implicit performanta financiara a companiei.

Ionut

Compania aeriană de stat Tarom şi-a crescut traficul cu 20% în 2018, la 2,85 milioane de pasageri

Gradul mediu de ocupare a fost de 74% anul trecut, faţă de 70% anul anterior. Compania aeriană de stat Tarom a transportat anul trecut 2,85 de milioane de pasageri, trafic în creştere cu aproape 500.000 de pasageri faţă de anul anterior, potrivit oficialilor transportatorului.

ZF

Ionut

Transportatorul de stat Tarom a intrat sub verificările Corpului de Control al prim-ministrului

Pierderile companiei, prima pe care statul a experimentat proiectul ,,CEO privat", se ridică la 1,6 mld. lei în perioada 2009-2017. Tarom, un colos cu afaceri de un miliard de lei anual şi 1.700 de angajaţi, a intrat sub lupa Corpului de Control al prim-ministrului, ce a iniţiat ieri o acţiune de control pentru a verifica respectarea dispoziţiilor legale privind organizarea companiei, dar şi a evalua circumstanţele în care cele două aeronave Airbus A310 au fost vândute anul trecut.

,,Obiectivele acţiunii de control constau în verificarea respectării dispoziţiilor legale privind organizarea şi funcţionarea Tarom, regulile care guvernează sistemul de administrare şi control, precum şi circumstan­ţele în care două aeronave Airbus A310 au fost înstrăinate în anul 2018", se arată într-un comunicat al guvernului.

ZF

elphax

e clar, Tarom incepe sa mearga ca si o companie privata si in plus merge bine - ceea ce inseamna ca trebuie gasite metode de "control" , sa nu iasa din linia companiilor de stat

Xenos

Probabil că mai are Vâlcov o pisicuţă fără job care apoi va cotiza prin cimitire.

elphax

mai degraba o ciurda intreaga de vaci, Tarom e o companie mare

etravel

#894
Quote from: elphax on January 29, 2019, 09:19:42 AM
e clar, Tarom incepe sa mearga ca si o companie privata si in plus merge bine
Nu mai credeti tot spune propaganda oficiala.

Ionut

Compania de stat Tarom, venituri de 1,4 mld. lei în 2018, dar cu pierderi preliminare de 130 mil. lei, pe fondul ,,creşterii preţului la combustibil"

♦ Pentru anul trecut, bugetul de venituri şi cheltuieli al transportatorului indica venituri totale de 1,5 miliarde de lei şi cheltuieli la acelaşi nivel, deci ieşirea de pe pierderi, obiective care nu au fost îndeplinite ♦ Reprezentanţii Tarom au transmis însă că EBITDA a fost de plus 10 milioane de lei, faţă de minus 33 milioane de lei anul anterior, 2018 fiind primul an cu acest indicator pozitiv din ultimii patru. Transportatorul de stat Tarom, al treilea jucător de pe piaţa aeriană locală, a finalizat anul trecut cu venituri totale de 1,4 miliarde de lei, plus 21% faţă de anul anterior, şi pierderi de 130 milioane de lei, în scădere cu 40 de milioane de lei faţă de anul anterior, arată datele preliminare transmise de oficialii companiei.

ZF

voicul

Consilierul premierului pe probleme economice, Darius Vâlcov, a declarat vineri că Guvernul şi-a propus ca până la sfârşitul anului 2020 să cumpere 29 de avioane pentru TAROM.

,,Anul trecut s-au luat două avioane, acum doi ani s-au luat două, în programul de guvernare şi ne-am propus până la sfârşitul anului 2020 să luăm 29 de avioane pentru TAROM. S-au contractat deja nouă, s-au luat patru, mai sunt cinci care urmează să vină", a spus Vâlcov la România TV.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/valcov-face-apel-la-judecatori-si-la-t-toader-ca-sa-poata-termina-magistrala-5-de-metrou-1078993

Ionut

Tarom a înregistrat profit, după un deceniu de pierderi

Operatorul aerian Tarom a înregistrat în 2018 un profit de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017, acesta fiind primul an de creştere după 10 ani de declin al afacerilor sale. Potrivit unui comunicat al companiei, în 2018 Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România, prin creşterea cu 40% a numărului de pasageri pe rute interne, faţă de anul 2017, potrivit datelor operatorului aerian naţional.

Pentru anul 2018, transportatorul României raportează vânzări mai mari cu 49,63 milioane de dolari faţă de 2017 (+21%), iar veniturile totale sunt de asemenea pe plus cu 21%, ajungând la 1,41 miliarde de lei. Vânzările totale (cu taxe incluse) au crescut cu 21%, la peste 237,1 milioane de dolari. Cel mai mult au urcat vânzările pe rute externe, cu 22%, cu o creştere cu 14,77% a numărului de pasageri pe curse internaţionale. În ceea ce priveşte vânzările interne, acestea au crescut cu 18%, în timp ce numărul pasagerilor pe cursele interne a consemnat un plus de 40%.

Numărul total de pasageri transportaţi de TAROM pe curse regulate, în 2018, a depăşit 2,74 milioane, în creştere cu 20% raportat la 2017. Acesta este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani consemnat de companie. În plus, vânzările online au consemnat o creştere cu 34%, în 2018 vs 2017, la 10,34 milioane de dolari.

Potrivit rezultatelor preliminate la finalul anului 2018 ale TAROM, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (indicatorul EBITDA - Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este pozitiv, de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017. De altfel, este prima oară când EBITDA creşte după anul 2015. "TAROM a plătit mai mult pe combustibil în 2018, faţă de anul anterior, cu nu mai puţin de 89.036.029 lei. Raportul se face la acelaşi consum, raportând numai diferenţa de preţ, nu şi consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investiţiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei. Pierderea TAROM, în 2017, a fost de 172.355.730 lei. jÎn 2018, compania a reuşit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei", afirmă operatorul aerian.

Conform sursei citate, cheltuielile totale au urcat anul trecut cu 16%, la peste 1,52 miliarde de lei (din care 125,26 milioane de lei cheltuieli nemonetare), doar cheltuielile cu combustibilul pentru aeronave consemnând un plus de 37%. Totodată, cheltuielile de exploatare au urcat cu 15%, iar cele financiare cu 23%.

Adevarul

Ionut

Parteneriat surpriză între Blue Air şi Tarom: Ambele companii vor accepta biletele de călătorie ale pasagerilor partenerului şi transportul acestora la destinaţia aleasă

În calitate de membre ale Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), Blue Air şi Tarom au semnat două parteneriate privind protecţia pasagerilor în caz de întârzieri şi eliminarea formalităţilor de check-in a bagajelor de cală pentru zborurile cu escală operate de ambele companii.

Primul parteneriat între Blue Air şi Tarom face referire la protecţia pasagerilor în caz de întârziere a cursei. Pe rutele comune şi în limita locurilor disponibile la bord, fiecare companie se angajează să accepte biletele de călătorie ale pasagerilor partenerului şi transportul acestora la destinaţia aleasă. Acest acord are la bază rezoluţia IATA 735 attachment A, B, C. Aceste companii româneşti de transport aerian au mai semnat acordul Through check in, prin care cu un singur bilet de călătorie, pasagerii vor putea face transferul automat al bagajelor de cală, fără a mai fi necesare alte formalităţi suplimentare. Acest acord se bazează pe rezoluţia IATA 780 Attachment A, Article 3.

ZF

Ionut

Tarom mai operează doar două din cele zece curse lansate în 2018: ,,Costurile nu ar fi permis, la factorul de încărcare previzionat, un rezultat pozitiv"

Compania de stat este în proces de reînnoire a flotei, dar strategia pentru deschiderea de noi rute nu dă încă rezultate, în contextul în care lansările de anul trecut au fost retrase, în cea mai mare parte, din motive comerciale. Tarom a încheiat un nou an pe minus, chiar dacă obiectivul era revenirea pe plus după un deceniu de pierderi. ,,Tarom a introdus în operare în 2018 urmă­toarele curse: Cluj - Charles de Gaulle (Paris) - Timişoara, Timişoara - Charles de Gaulle (Paris) - Cluj, Chişinău - Timişoara - Chişinău, Sibiu - Stuttgart - Sibiu, Timişoara - Stuttgart - Timişoara, Oto­peni - Odessa (Ucraina) - Otopeni, Otopeni - Tbilisi (Georgia) - Otopeni, Satu Mare - Mihai Kogălni­ceanu - Satu Mare, Oto­peni - Baia Mare - Oto­peni, Otopeni - Târgu-Mu­reş - Otopeni", au de­clarat reprezentanţii com­paniei.

În acest moment, din cursele nou-introduse mai sunt operate Otopeni - Baia Mare - Otopeni şi Otopeni - Târgu-Mureş - Otopeni. Compania mai spune că zborul spre Odessa va fi reluat pe 28 aprilie, cel spre Tbilisi pe 3 aprilie, iar cursa Satu Mare - Mihai Kogălniceanu - Satu Mare va fi reluată în vârful de sezon, iulie-septembrie. ,,Restul au fost anulate", spune compania de stat.

ZF