News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#840
Quote from: lupu.irimie on July 15, 2018, 04:17:35 PM
@frunzaverde, imi dai si mie cum ai facut calculele de iti ies " jur de 14.5 kg pe la un ATR-42-500 la LF=100% (48 pax) pentru OTP-CLJ si in jur de 13 kg la un 737-800 la 82% (147 pax)."

Folosind charturile producatorului pentru un segment de 200 mile nautice. Am folosit o gramada de rotunjit in plus pentru 737, tocmai ca sa nu-ti dau motive de critica; pe chart iese si mai jos.

Dar intamplator si cifrele tale spun exact acelasi lucru: Climb pana la FL190-FL250 : 2700-2800 lbs; Cruise 10-12 minute : 915-1000 lbs; Descent 600 lbs. Total : in jur de 4400 lbs, adica 2000 kg. Doar nu te-apuci sa socotesti si rezervele (hold, alternate si finala) ca alea, dupa cum stii, raman in rezervor, si se refolosesc, nu se arunca la ghena dupa fiecare zbor. Si in realitate consumul e un pic mai jos, dar ma rog, am vrut sa fiu "generos" ca sa nu ma iei la ochi.

Iti repet, daca ai peste 90-95 pax de carat pe frecventa, bagi jet. Si un 738 bate 2xAT7-uri chiar si la 110 pax ca eficienta. Daca tot ai charturile de handling, fa-ti niste calcule!. Doar ca Tarom are cerere de 120-130 pe frecventa din TSR si 130-135 din CLJ. Azi.

Quote from: lupu.irimie on July 15, 2018, 04:17:35 PM
Sunt multe date la care multi dintre voi nu au acces. Cum ar fi: costurile de mentenanta, costurile de leasing/renting/cumparare (daca voi credeti ca Wizz sau Ryan au aceasi rate de leasing ca ROT, apoi vreau si eu ce fumati), costuri cu carburant, costuri de personal...

Ba tocmai, ca avem acces. Stiu exact cat plateste ROT pe leasingurile de 738; 738-urile Pegasus sunt (un pic) prea scumpe fata de valoarea lor; dar 738-urile de la Malaysian sunt foarte ieftine fata de piata. Daca cauti pe forum, vei gasi exact ratele publicate. Si cum costurile de leasing globale au crescut cu vreo 12%, nici cele de la Pegasus nu mai sunt ridicol de scumpe. Unii din noi poate chiar au vazut yield-urile jet vs. ATR la Tarom pe interne...

Si argumentul tau pica instantaneu la prima confruntare cu logica. Daca costurile fixe ale TAROM sunt mai mari ca cele ale Wizz Air/Ryanair, nu are absolut nici un sens sa iti faci si costurile variabile mai mari.

Si daca subventiile duc CASK-ul BMS (ca JOR nu mai exista) sau WZZ sau RYR in jos, ce faci nene, pui avionul cu CASK-ul cel mai mare sa concurezi cu ei? Si speri ca sa gasesti suficienti indivizi sa plateasca bilete de doua ori mai scumpe ca sa-ti faci RASK-ul necesar? Direct la faliment ajungi cu strategia asta...

Tu continui sa asumi ca Tarom nu poate umple mai mult de un ATR42 sau un ATR72 pe OTP - CLJ sau OTP - TSR. Asta nu e adevarat - nu doar ca reusesc sa umple jeturile, le-au si permanentizat la 2 frecvente pe zi. Load factorul a crescut, desi capacitatile s-au dublat. Presiunea e pe yield, si nu e criza de pax!

Si apropo, costurile Tarom pe personal pe interne e sub cel al Wizz sau Ryanair. Ca diurnele pe intern se platesc la normele romanesti de diurna pe intern. Asta nu stiai nu? Iar costurile pe scaun la echipaj de AT7 sunt un pic peste duble ca alea la echipaj de 738.

Quote from: lupu.irimie on July 15, 2018, 04:17:35 PM
Daca tin eu bine minte, discutia a fost eficienta turboprop vs turbofan pe distante scurte. Ori ma insel!?

Da domunle, e vorba de eficienta turboprop vs. turbofan pe distante scurte la un numar de pasageri de 1000 pe pereche pe zi. Si in cazul asta castiga intotdeauna turbofanul.

Singurul mod in care turbopropul ar castiga ar fi daca pasagerii tai ar fi atat de sensibili lar orar incat pasagerii sa fie dispusi sa plateasca dublu (ca pe TSR-OTP CASK-ul tprop la Tarom e dublu fata de CASK-ul 738-urilor Pegasus) sa mearga cu turbopropul la frecvente mult mai dese. Ceea ce nu (prea sunt) dincolo de premium-ul curent (3-5xd). Totul limpede?.

Daca nu, pune mana pe charturi, si pe contabilitate, fa calculele, si pune-le aici. Ca pana la urma tu te incurci in propriile cifre. Daca zici ca ai acces la toata cifrele, fa calculul cat te costa sa operezi 32 segmente cu AT5, 20 de segmente cu AT7, 10 segmente cu 733 sau 8 segmente cu 738 pe OTP-CLJ pe un segment de 200 mile nautice. Si fa-mi calculul pe scaun ocupat, la 82% load-factor. Ca asta e cererea curenta pe CLJ.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Am si eu o intrebare legata de A318. Stiu ca-s ineficiente ca model, dar Tarom le minimizeaza ineficienta cumva? Adica, au grija sa le bage pe sectoare cat mai apropiate de nr lor de pasageri, business pax, piste scurte si faze d-astea?


horyatm

Eu pe site-ul TAROM nu am găsit curse directe CDG-TSR, deși am înțeles că de la 1 iulie e un zbor pe săptămână, joia. Am informații eronate?

ciprebbe

La fel si CLJ-CDG . Se face reclama ca incep de maine iar pe site la ei in modului de rezervari nu apare zborul direct :).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

#844
Quote from: horyatm on July 16, 2018, 11:22:09 AM
Eu pe site-ul TAROM nu am găsit curse directe CDG-TSR, deși am înțeles că de la 1 iulie e un zbor pe săptămână, joia. Am informații eronate?

Ei ziceau din 17 iulie, dar in GDS apar din 11 august.

Sunt:
- 2 pe saptamana TSR-CDG, marti si sambata cu ROT385: Timisoara 14:15 - Paris 17:15 respectiv
- 1 pe saptamana CDG-TSR, joi, ROT388: Paris 17:25 - Timisoara 21:15.

E facut sa prinzi ultimul banc de conexiuni din CDG, care incepe in jur de 18:20 si se termina pe la miezul noptii (ex. PEK 23:20, JFK 19:10, LAX 18:55, HND 23:25, SIN 20:50, JNB 23:20... si ultimele doua bancuri europene: BCN 17:55/21:10, MAD 20:50, NCE 18:15...). Daca tarifele la conexiuni vor fi bune, nu vad de ce n-ar avea succes zborul.

Quote from: Sorinus on July 16, 2018, 09:49:51 AM
Am si eu o intrebare legata de A318. Stiu ca-s ineficiente ca model, dar Tarom le minimizeaza ineficienta cumva? Adica, au grija sa le bage pe sectoare cat mai apropiate de nr lor de pasageri, business pax, piste scurte si faze d-astea?

318-urile sunt ineficiente practic pentru orice misiune... Tarom azi incearca (dupa multi ani in care n-a avut flota destula, si orice avion disponibil era bun pentru orice ruta) - incearca sa le trimita pe zboruri cu incarcare adecvata si cu yield-uri mari - si incearca sa si construiasca o retea apta pentru ele (reteaua din Caucaz, de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Ma bucur ca stirile pe surse de la inceputul lunii de data asta se adeveresc.




FIA 2018: TAROM comandă 5 Boeinguri 737 MAX 8

Luni, 16 Iunie, TAROM semnează achiziția a cinci Boeinguri 737 MAX 8. Valoarea tranzacției este de 586 milioane de dolari, la preț de listă. Cele cinci aeronave vor fi propulsate de motoare CFM LEAP-1B. În acest moment nu există informații în ceea ce privește termenul de livrare, însă cel mai probabil acestea vor fi livrate după 2020. ,,Este un moment interesant pentru TAROM, actualizăm flota și construim parteneriate puternice de care vor beneficia toți pasagerii noștri,,, a declarat Wolff Werner-Wilhelm, CEO al TAROM. ,,737 MAX va oferi clienților noștri performanțe excepționale, fiabilitate și eficiență, cu o gamă extinsă care ne va permite să ne deservim mai bine rutele actuale și să deschidem piețe noi. Această nouă achiziție reprezintă o adevărată declarație de schimbare pentru TAROM,,.

BoardingPass.ro

Ionut

Adica 5 frumuseti de-astea:


tom_sawyer

#847
Quote
The Max 8s are due to for delivery in 2023

flightglobal.com

tom_sawyer

București – Odesa și București – Tbilisi cu TAROM din 2 septembrie

București – Odesa (duminică, miercuri și vineri)
RO119: București (OTP) 01:00 – 02:35 Odesa (ODS);
RO120: Odesa (ODS) 04:15 – 06:00 București (OTP);

București – Tbilisi (duminică și miercuri)
RO129: București (OTP) 00:30 – 03:55 Tbilisi (TBS);
RO130: Tbilisi (TBS) 04:40 – 06:25 București (OTP).

boardingpass.ro

București – Baku și București – Erevan cu TAROM din 26 octombrie

În acest moment aceste rute sunt afișate cu o singură frecvență, în zilele de vineri, însă probabil TAROM va introduce și alte zboruri.

București – Baku:
RO139: București (OTP) 00:30 – 04:40 Baku (GYD);
RO140: Baku (GYD) 05:15 – 07:25 București (OTP).

București – Erevan:
RO109: București (OTP) 00:40 – 04:10 Erevan (EVN);
RO110: Erevan (EVN) 04:55 – 06:40 București (OTP).

boardingpass.ro

tom_sawyer

Tarom vrea să cumpere o aeronavă de lux cu până în 10 locuri pentru a o închiria oamenilor de afaceri

"Aeronava ar putea avea 8-10 locuri, însă poate fi remodelată. Acum prospectăm piaţa şi, cel mai probabil, o vom lua prin leasing operational. Ţintim sectorul de lux. Avionul va putea fi închiriat în zona de business, de oamenii de afaceri, dar şi de Guvern ori Preşedinţie. În plus, poate fi folosit în urgenţe medicale, deoarece cu o astfel de aeronavă pot fi transportaţi bolnavi pe targă, de exemplu, sau în cazurile de transplant", a declarat vineri pentru News.ro directorul general al companiei Werner Wolff.

news.ro

TibiV

A innebunit lupul...

Fix zona de business-jet este core-business-ul Tarom.
Ah, ma scuzati... La o adica poate si SMURD-Tarom...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Ca idee de new business nu e rau. Mai are cineva in Romania business jets in afara de Tiriac?

tom_sawyer

#852
Da, mai are, sau mai corect mai avea :):

Avionul de lux al miliardarului Ioan Niculae, scos la vânzare de Banca Transilvania. Preţul de pornire este de 5,17 milioane de dolari
17.04.2018

Un anunţ al Băncii Transilvania arată că avionul de lux, utilizat pentru călătorii de business al acţionarului Interagro, Ioan Niculae, înregistrat pe firma Interaviation, este executat silit în contul unor datorii pe care grupul de firme Interagro, aflat în insolvenţă, le are la instituţia de credit.



"Aeronava marca Hawker, model 900 XP, numar de fabricatie HA-0182, tip mid-sized private jet, dotată cu spatiu larg de cabină, capacitate de zbor la mare altitudine, autonomie de zbor pe o rază de până la 5463 km. Configuraţia interioară este de 8 pasageri, un pilot, un copilot şi un cabin crew. Dotările aeronavei sunt specific serviciilor asigurate pentru segmental călătoriilor tip business", arată anunţul de vânzare publicat de Banca Transilvania.

economica.net

Si mai au si proprietarii Dedeman un Embraer, dar probabil nu il inchiriaza la altii.

Eurocopter

#853
Mai sunt destul de multe. Dascalu de la Iulius are ultimul racnet de Bombardier.

Ionut

Doar asa, ca dezbatere. :)




TAROM preluat de Qatar Airways, ar putea parasi SkyTeam pentru oneworld?

Potrivit unor surse, Qatar Airways ar fi interesat sa preia TAROM. Daca acest lucru se va intampla, operatorul roman ar putea parasi SkyTeam pentru oneworld, alianta care are momentan un gol in Europa Centrala si de Est. Si tot de la Qatar, TAROM ar putea inchiria doua 787 Dreamliner pentru inceperea zborurilor lung-curier.

Ieri, intr-un interviu acordat Stirilor Pro TV (video), Werner Wolff, CEO-ul TAROM, spunea ca zborurile lung-curier spre Statele Unite si/sau China nu vor incepe mai devreme de toamna anului viitor. Despre posibilitatea ca TAROM sa aiba doua Boeing-uri 787 Dreamliner in flota am mai vorbit pe Aeronews.ro. Prima data in ianuarie 2016, cand CEO-ul de atunci Christian Heinzmann (decedat recent la varsta de 65 de ani, dupa ce a pierdut o batalie de 4 ani cu cancerul) ne spunea ca TAROM se gandeste sa inchirieze doua sau trei Dremlinere pentru o perioada-test.

Revenim la Qatar Airways, oneworld si TAROM. Asa cum stiti, acum cativa ani au existat cateva discutii intre arabi, printre care si reprezentanti din Qatar, pentru o investitie in Bucharest Airports, discutii care insa nu s-au soldat cu nici un rezultat. Mai mult, premierul de atunci Victor Ponta a facut un turneu la Istanbul si mai apoi in Doha incercand sa vanda TAROM-ul fie catre Turkish Airlines, fie catre Qatar Airways. Acum apar noi informatii, dincolo de usile inchise, conform carora una dintre variantele discutate ar fi preluarea a 20-33% sau 49% (vezi cazul Air Italy) din TAROM de catre Qatar Airways, membru oneworld.

Daca preluarea TAROM ar avea loc – asta depinde si cat de destepti (sau nu) vor fi politicienii de la noi pentru finalizarea unui asemenea deal – TAROM ar putea prelua doua dintre cele 30 de Boeing-uri 787-9 Dreamliner comandate de QR. Operatorul din Doha are 30 de Dreamlinere 787-8 in serviciul comercial si trebuie sa primeasca inca 30 de 787-9, comanda plasata in octombrie 2016.

Revenind la golul oneworld din Europa Centrala si de Est, puteti citi mai multe aici. Cu doar 13 membri cu drepturi depline, oneworld este cea mai mica alianta dintre cele trei la nivel mondial, fiind depasita de Star Alliance (27 de membri cu drepturi depline) si SkyTeam (20 de membri, printre care si TAROM, aderarea ROT fiind finalizata in iunie 2010). Potrivit informatiilor noastre, contractul dintre TAROM si SkyTeam expira in 2020. Air Italy, controlata de Qatar Airways, ar putea adera la oneworld – vezi declaratiile CEO-ului Akbar Al Baker (video) – insa chiar si asa ar mai fi nevoie de un operator care sa acopere gap-ul din Europa Centrala si de Est. Iar TAROM, cu o flota revigorata (jet-uri regionale, Boeing-uri 737 MAX 8 ce ar putea veni din 2019 in loc de 2023 si doua-trei widebody-uri), ar putea juca foarte bine acest rol.

Aeronews.ro