News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sa vedem ce se va adeveri din informatiile astea date pe surse pentru ca baietii astia pasionati de aviatie se intrec in informatii date pe surse.




Update flota TAROM: 5 Boeing-uri 737 MAX, schimbarea ATR si A318 cu jet-uri regionale

Potrivit surselor Aeronews, TAROM va anunta o comanda pentru 5 Boeing-uri 737 MAX 8 in cadrul Farnborough Airshow (16-22 iulie) si va demara procedurile pentru inlocuirea ATR (9 la numar) si A318 (4) cu jet-uri regionale.

Din informatiile nostre, MAX-urile vor incepe sa soseasca din 2023 si vor fi inchiriate de la Boeing Capital Corporation (BCC), de unde au venit si cele doua 737-800 echipate cu Business Class pentru care TAROM nu plateste rata de leasing timp de 24 de luni (asta ar fi fost o conditie pentru plasarea comenzii de MAX). Nu este exclus ca TAROM sa foloseasca MAX-urile pentru reluarea zborurilor spre India, mai precis Mumbai.

De asemenea, TAROM urmeaza sa anunte maine, 2 iulie, mai multe detalii legate de procedurile pentru schimbarea ATR-urilor 42/72 si Airbus-urilor A318 si inlocuirea lor cu jet-uri regionale – "intre 9 si 13 avioane", spun surse apropiate companiei – anuntul pentru acestea fiind publicat deja pe site-ul companiei. In cursa se afla atat Embraer cu E170/E190, cat si Bombardier cu gama CRJ, iar TAROM a cerut castigatorului licitatiei sa asigure si training-ul pentru piloti si mecanici. Din informatiile noastre, TAROM nu va face un anunt legat de jet-urile regionale la Farnborough Airshow (16-22 iulie), ci ulterior. Noi mizam pe Embraer.

Cum ramane cu avioanele widebody despre care am mai vorbit pe Aeronews.ro? Vom afla mai multe detalii la sfarsit de august / inceput de septembrie. Atunci vom vedea daca am avut dreptate in ianuarie 2016 cand va spuneam ca TAROM ar putea avea in flota doua Boeing-uri 787-8 Dreamliner inchiriate de la un lessor.

Aeronews

Ionut

DOCUMENT Directorul Tarom încasează lunar până la 5.500 euro. Un sfert din angajați primesc salarii sub 2.000 lei, iar alt sfert - sub 3.000 lei

Membrii conducerii Tarom au venituri lunare pornind de la 1.500 euro și urcând până la 5.500 euro, mai mici oricum față de perioada 2012-2016, iar un sfert dintre angajații companiei au venituri nete sub 2.000 lei. Un alt sfert dintre angajați primesc lunar sub 3.000 lei, relevă un document oficial redactat recent și prezentat acum de Profit.ro. După 10 de ani consecutivi de pierderi, Tarom a a previzionat pentru anul 2018 un profit calificat chiar de conducere doar ca "simbolic".

Multe detalii pe Profit.ro

Sorinus

Uniformizarea flotei e un lucru bun, dar ei renunta la A318 in proprietate ptr niste Boeing-uri in leasing? Daca le-ar umple constant ar fi poate o idee buna, dar cred ca un A318 plin (~110 locuri) si amortizat, produce mai mult decat un MAX cu acelasi load, la care ai si rata la leasing.

Iar regiojet-urile alea, cred ca, consuma destul de mult peste ce consuma un turboprop.

dragos76

Până la urmă se pare că noile rute ce le deschid spre Paris, în triunghi cu escale la Cluj și Timișoara, par a nu fi în cod share cu AirFrance. Sincer, cred că e un minus mare, ținând cont și că frecvența zborurilor nu e chiar așa de bună. Da, sunt convins că e mai complicat ca să faci zborul în cod share (ai și obligații pe acolo etc), dar cu asta aveau un atu mare pt noile zboruri, și anume și traficul de lung parcurs. Rămâne de văzut cât de mare succes o să aibă zborurile în configurația actuală.

Ionut

Partea cu jet-urile regionale se confirma oficial.




TAROM intenționează să închirieze 13 aeronave pentru zboruri regionale

În 29 iunie compania națională a publicat pe siteul companiei anunțul de închiriere a două aeronave dedicate zborurilor regionale, însă în ziua de luni, 2 iulie, TAROM a revenit cu o actualizare prin care menționează intenția de a închiria nu mai puțin de 13 astfel de avioane.

Caracteristicile enumerate de TAROM sunt următoarele: – Capacitate: numar de locuri 70 – 120, de preferat prevazute cu separator mobil; – Autonomie: ninim 1,400 nm; – MTOW (Maximum Take-off Weight): maxim 62 tone; – Vechime: in functie de disponibilitatea pe piata; – Interior: scaune slim, tapiterie tip piele; – Dotari: bucatarii, spatii de depozitare; – Perioada inchirierii: negociabila; – Inmatriculare: EASA compliant.

Aeronavele care s-ar califica aici sunt următoarele: seriile ERJ 170, ERJ 175, ERJ 190 și ERJ 195 produse de Embraer, de asemenea și modelele E2 ale aceluiași producător, câteva din modelele CRJ și CS (CS100, CS300) produse de canadienii de la Bombardier sau chiar și MRJ70 și MRJ90 produse de Mitsubishi – acestea fiind însă abia în faza de certificare. Odată cu acest anunț de închiriere observăm intenția companiei de a înlocui treptat flota de ATR-uri și de a-și crește ușor capacitatea de transport. Totodată, TAROM ar putea plasa o comandă fermă peste 2 săptămâni pentru câteva aeronave Boeing 737 MAX.

BoardingPass

alex8

Sorinus ce propui în aceste condiții?

Sorinus

#801
Buyback la ATR-uri pentru altele mai noi, pastrate A318 dar reconfigurat interiorul sa incapa macar 120 pax.  Oricum sunt multe rute la care TAROM nu sare de acest prag. Poate nu am dreptate, e doar parerea mea. De ce sa platesti rate cand poti sa nu platesti (pentru acelasi nr de pasageri transportati).

Si ca exemplu, am vazut ca 738-urile merg pline sau aproape pline  doar pe Tel Aviv si Amsterdam, si nu chiar in toate zilele. Pe Cluj le mai baga si au cam 100pax. Ptr chartere sunt f bune, dar alea-s doar vara si cred ca ajunge ce au acum in ograda.

Consumul de combustibil:

Embraer E-Jet E2-175      3.44 L/100 km (68.3 mpg‑US)
Embraer E-Jet E2-190      3.32 L/100 km (70.8 mpg‑US)
Embraer E-Jet E2-195      2.9 L/100 km (81 mpg‑US)
Embraer E-Jet-190      3.81 L/100 km (61.7 mpg‑US)

ATR 72-500      2.53 L/100 km (seria 600 mai putin)

Airbus A319     2.95 L/100 km  (A318 cam la fel)

Boeing 737 MAX-7    1.94 L/100 km   (daca il umplii, 140pax). Litrul acela per pax in minus la 737 max s-ar putea sa nu fie de ajuns sa acopere leasing-ul substantial. Plus ca diferenta se simte la segmente lungi, nu sa-l tarai la Cluj sau Timisoara.



alex8

Ar trebui să ținem cont că o aeronavă mai veche se defectează mai des decat una nouă.

Avem tehnicieni cu licență pregătiți pentru ATR, Airbus și Boeing, iar aceste costuri nu sunt de neglijat. Peste tot s-a recomandat uniformizarea flotei si tu vrei sa mergem in continuare pe foarte multe modele de aeronave.

tom_sawyer

Tarom va lansa vara aceasta curse directe spre Odesa, Tbilisi, Baku şi Erevan şi vizează achiziţia a încă 18 avioane

Tarom analizează deschiderea unor noi rute de zbor în următoarele luni şi anunţă investiţii în dezvoltarea flotei. Directorul general al companiei, Werner Wolff, a declarat într-un interviu pentru News.ro că Tarom va lansa curse directe spre Odesa, Tbilisi, Baku şi Erevan, până la toamnă, cel mai probabil, şi poartă negocieri avansate pentru cumpărarea a încă cinci aeronave. În plus, alte maximum 13 avioane vor sosi în flota companiei cel mai probabil de anul viitor.

"Cele patru rute sunt încă în discuţii cu partenerii noştri, sunt prevăzute în programul de vară, cel mai probabil din august. Vom deschide în acest an noi rute de zbor, interne şi externe.

Acesta ia totodată în calcul şi o cursă direct spre Asia, despre care spune că e rentabilă.

Tarom ia în calcul şi o colaborare cu Air Canada, care a lansat în iunie o cursă directă între Bucureşti şi Canada.

"Va fi o colaborare pe partea de code-share. (Tarom va avea acces la cursele Bucureşti-Toronto şi Bucureşti-Montreal, curse operate de Air Canada, n.r.)", a precizat Wolff.

În plus, compania va negocia cu mai mulţi producători pentru alte 9 până la 13 aeronave şi vrea să înlocuiască cele nouă ATR-uri din dotare.

"Suntem în discuţii, nu am desemnat un anume producător. Trebuie să desemnăm prin licitaţie câştigătorul. Dar înainte de a demara licitaţia trebuie să vedem cam ce există în piaţă. Noi trebuie să înlocuim cele nouă ATR-uri, dar şi cele patru aeronave Boeing 737-300, acestea au o anumită maturitate, mai pot fi folosite vreo 15 ani. Eu cred că trebuie să facem următorul pas", a punctat Werner Wolff.

"Vom continua angajările de piloţi, sunt foarte greu de format", afirmă el.

Din acest motiv, Tarom va deschide o academie de pilotaj împreună cu Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă.

"Sper să ieşim cât mai repede pe piaţă cu acest proiect. Există cerere pe piaţa internaţională, dar şi în plan intern. Proiectul va creşte noua generaţie (de piloţi, n.r.) din această industrie. Acum noi plătim bani unor companii din Olanda, Germania, Bulgaria, unde avem şcolarizarea lor. Totuşi, suntem pionieri în aviaţie şi lucrurile astea trebuie să se întâmple aici", a spus Wolff.

news.ro

TibiV

Strategia şefului Tarom, Werner Wolff, pentru redresarea companiei: Tarom revine pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi. Tăiem din cheltuieli şi renegociem toate contractele

Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian naţional Tarom, respectă o strategie de redresare a companiei şi va iniţia un proces amplu de reorganizare a societăţii. Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi, deşi preţul în creştere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli şi renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate din angajaţi cresc cu 10%.
 
El precizează că ieşirea din rezultatele negative reprezintă cea mai mare provocare a sa, însă subliniază că "este mai greu este să te menţii acolo sus".

Strategia de redresare la care se lucrează va fi trecută prin Consiliul de Administraţie şi apoi va fi aprobată în Guvern.

Costurile cu kerosen-ul reprezintă 22% din cheltuielile companiei, însă contractele care au ca obiect furnizarea de carburanţi de aviaţie pentru Tarom vor fi renegociate.

"Chiar dacă acum preţul kerosen-ului este ridicat, noi ne menţinem planurile de a aduce compania Tarom pe profit în acest an. Dacă anul trecut aveam un preţ de 570 de dolari pe tona de kerosen, acum a urcat la 752 de dolari, ceea ce ne îngreunează planurile. Or, noi previzionasem o valoare de 700 de dolari/t, care a fost deja depăşită", a declarat Werner Wolff.

El afirmă că acesta este singurul preţ oscilant pe care nu îl poate influenţa, însă subliniază că s-a tăiat masiv din cheltuieli.

"Tedinţa este clar una pozitivă, în sensul că suntem şi acum pe minus, dar acest lucru se va redresa până la sfârşitul anului. Există lumină pentru Tarom. Am tăiat din cheltuieli şi, în plus, aeronavele noi cumpărate vor avea un impact pozitiv în rezultatele financiare. De exemplu, cele două aeronave Boeing 737-800 Next Generation, recent achiziţionate, au transportat deja aproape 15.000 de pasageri de la integrarea în flota Tarom", a adăugat Werner Wolff.

Reprezentantul Tarom spune că s-a început operarea acestor noi avioane la numai două zile după ce au fost achiziţionate. El estimează că noile aeronave vor produce 70 milioane dolari în următorii doi ani, din care se scad cheltuielile aferente.

"Am scăzut şi cheltuielile cu transport ale angajaţilor, de la 713.000 euro în doi ani la 440.000 euro în doi ani. În plus, am renunţat la spaţiile închiriate pentru personalul companiei şi ne-am mutat într-o clădire deţinutã de Tarom, lucru care ne aduce o economie de 1,3 milioane euro pe an", a declarat Werner Wolff.

A fost totodată încheiat primul contract de asigurare medicală privată pentru tot personalul Tarom, ceea ce a adus o economie de 3,44 milioane euro faţă de contractul de asigurare anterior, care nu prevedea niciun fel de serviciu medical gratuit în regim privat pentru angajaţi şi acoperea numai personalul navigant şi tehnic navigant din companie.

Compania a redus şi chetuielile cu telecomunicaţiile PNRGOV. Informaţiile cu privire la pasageri sunt transmise de la origine la destinaţie, iar taxarea de către furnizor se face la mesaj. Pe vechiul contract compania era taxată la caracter, dezvoltând astfel sume imense pentru Tarom. Această măsură a generat o economie de la 54.000 dolari/lună, respectiv 648.000 dolari/an (aproximativ 2,5 milioane lei) la 52.000 dolari/an.

A fost renegociat şi contractul de comunicaţii cu SITA, iar economia propusă este de 2,7 milioane dolari în cinci ani (aproximativ 10,3 milioane lei/5 ani).

Tarom a obţinut totodată venituri de 5,48 milioane dolari prin vânzarea celor două aeronave Airbus A310 care, prin reintroducerea în operarea comercială, ar fi generat cheltuieli de 26 milioane de dolari în doi ani.

Tarom a achiziţionat recent două aparate Boeing 737-800 Next Generation, pentru care în primii doi ani nu plăteşte nimic. Perioada de plată este de şapte ani, din 2020 Tarom va plăti către Boeing suma lunară de 304.000 dolari, cu peste 70.000 de dolari mai puţin decât ultimul dry lease încheiat cu constructorul american.

Compania va continua totodată renegocierile pentru cele aproximativ 2.000 de contracte în vigoare, "pentru diminuarea costurilor şi achiziţionarea unor produse şi servicii la preţuri corecte de piaţă".

"Vor fi reziliate mai multe contracte pentru neexecutarea culpabilă a obligaţiilor contractuale de către cealaltă parte. De asemenea, vor fi denunţate anumite contracte încheiate în condiţii dezavantajoase pentru companie", a subliniat directorul general al Tarom.

Mai mult, salariile a 1.000 de angajaţi din cei 1.852 de salariaţi vor creşte cu 10% din 1 august, dar nu şi pentru management. 51% din personal are acum sub 3.000 lei brut, afirmă oficialul Tarom.

"Pentru şefi, nu vor creşte salariile. În ultimii zece ani, la Tarom nu au mai crescut salariile angajaţilor. Mulţi aveau sub pragul mediu calculat pe Bucureşti, de 3.000 lei brut, ceea ce duce la nişte inadvertenţe, pentră că este o mare concurenţă în sector", spune Wolff.

Tarom operează în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 25 aeronave. Numărul pasagerilor transportaţi de Tarom a crescut în primul trimestru din acest an cu 22%, comparativ cu T1 2017, În acelaşi timp, factorul de încărcare al aeronavelor a crescut cu circa 11%. Compania realizează un plus de venituri de 18% faţă de T1 2017.

Pentru acest an, compania a prevăzut o sumă de 440,24 milioane lei pentru investiţii, din care peste 10% sunt fonduri destinate investiţiilor pe sectorul IT. Creşterea totală la capitolul investiţii este de 64,4%, faţă de bugetul companiei pentru anul 2017.

https://www.news.ro/economic/stratregia-sefului-tarom-werner-wolff-pentru-redresarea-companiei-tarom-revine-pe-profit-in-acest-an-dupa-11-ani-de-pierderi-taiem-din-cheltuieli-si-renegociem-toate-contractele-1922400205002018071218217710
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Quote from: TibiV on July 06, 2018, 11:10:09 AM
El afirmă că acesta este singurul preţ oscilant pe care nu îl poate influenţa

Omul ăsta îmi dă impresia că e unul din puținii profesioniști care conduc o companie de stat.
Dar totuși, legat de prețul de achiziție al combustibilului, nu folosesc cei de la tarom și instrumente financiare care să reducă riscul fluctuațiilor de preț? Nu sunt inventate de ieri alaltăieri, și sunt sigur că sunt folosite de orice companie medie/mare.


rizzuh

^ cred ca de asta, pentru ca ar iesi mai scump long-term:

Quote from: frunzaverde on September 12, 2017, 06:04:03 PM
Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
Cam slăbuț afirmația cu achizițiile pe piața futures. Toți achiziționează așa,  și este o metoda care ajuta la eliminarea unor posibile pierderi viitoare. IB, AEA, FROM,  U2, LH toți au contracte de futures cu CLH sau BP ori Chevron. Ori probabil cei de la achiziții denla ROT sunt vre-o mama omida si noi nu stim.

Hedgeing-ul s-a prabusit din 2015 incoace. De exemplu, American Airlines, a renuntat complet la hedge si cumpara exclusiv spot. Southwest, care odinioara negocia hedge-uri pe 20 de ani, azi cumpara spot.

In ultimii trei ani, toti care au facut hedging au pierdut sume masive de bani. Cei care nu au facut, au castigat sume masive de bani. Pentru ca pretul spot a oscilat pe la 52, pretul hedge pe 3-5 ani a fost undeva la 60-70.

Tarom nu e o mama omida, dar frica de decizie si de "curtea de conturi" a ajutat de data asta. Cand o sa fie din nou petrolul la 120... atunci vorbim.

lupu.irimie

Quote from: Sorinus on July 03, 2018, 09:06:16 AM
Consumul de combustibil:

Embraer E-Jet E2-175      3.44 L/100 km (68.3 mpg‑US)
Embraer E-Jet E2-190      3.32 L/100 km (70.8 mpg‑US)
Embraer E-Jet E2-195      2.9 L/100 km (81 mpg‑US)
Embraer E-Jet-190      3.81 L/100 km (61.7 mpg‑US)
ATR 72-500      2.53 L/100 km (seria 600 mai putin)
Airbus A319     2.95 L/100 km  (A318 cam la fel)
Boeing 737 MAX-7    1.94 L/100 km   (daca il umplii, 140pax). Litrul acela per pax in minus la 737 max s-ar putea sa nu fie de ajuns sa acopere leasing-ul substantial. Plus ca diferenta se simte la segmente lungi, nu sa-l tarai la Cluj sau Timisoara.

Sorinus, nu stiu de unde ai scos aceste consumuri, dar..... nu au nici in clin nici in maneca cu consumul real. Nici macar cu cel dat de fabricanti, care este undeva intre 15% si 25% mai scazut fata de realitate. In primul rand, consumul se da in kilograme/ora de zbor si trebuie sa ti cont ca ai(general vorbind) trei faze, unde consumurile variaza: Urcare-Croaziera-Coborare.

Ca medie generala, un 737NG ori MAX consuma intre 2 si 3 tone de combustibil la ora de zbor. In timp ce un turbopropulsor, nu consuma mai mult ca un 737/320, nici daca vorbim de un AN24!!! ATR72-500 are un consum de combustibil undeva la 740kg/h de zbor
.
Lasand de-o parte consumul de carburant, trebuie sa stii, ca nu ai doar consumul de combustibil. Este un mix de factori: consum, rezerva celula ore de zbor, rezerva celula la aterizari/decolari, costuri de mentenanta, costuri piese, costuri handling la sol, taxe aeroporture, etc...
Nici o data pe un zbor de scurta distanta, un 737, nu este mai rentabil ca un ATR.
Nu este logic si nici economic, ca ROT, sa treaca la Embraer/CRJ/Bombardier pentru rute regionale. In primul rand ai tehnicieni formati in mentenanta ATR-urilor, ai stoc de piese. Cel mai bine este sa negociezi un buy-back si reinoiesti flota. CRJ/Embraer/Bombardier a le aduce in flota, inseamna costuri sulimentare pe termen mediu si scurt ridicate. Piese, mecanici, certificari, etc... ca sa nu spun, ca randamentul lor optim il obtii in curse de peste 700Mi, Ori azi, Tarom opereaza ATR, pe curse regionale, cu o medie de sub 400Mi de distanta
OTP-SUJ - 231Mi
OTP-SCV -187 Mi
OTP-BUD -334Mi
OTP-BEG -248Mi
OTP-SOF -162Mi
Pe rutele aceste, cel mai economic este un turboprop. Nu ai ce cauta aici cu jet-regional. asta daca nu vrei sa adancesti si mai puternic gauroiul in care azi ROT se afla. Ori din ce vad, se pare ca o politica coeerenta in ROT nu prea exista. Cu ce si cum gandesc? Doar ei stiu!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

I googled it :) si sunt consumuri pe scaun pe 100km. Dar point-ul meu era acelasi ca al tau, e nevoie in continuare de turboprop-uri.