News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

etravel

Si din 2016, daca selectezi din lista drop down. Lipseste insa in mod misterios 2017.

rizzuh

2017 lipseste pentru ca temenul de depunere al bilantului pe 2017 a fost 30 mai 2018. Mai dureaza pana proceseaza ANAF hartiile (chiar daca sunt "documente electronice").

etravel

Quote from: frunzaverde on June 15, 2018, 04:23:28 PM
Cat de Tarom, cel mai ingrijorator e scaderea importanta a volumului de lichiditati disponibile si cresterea vitezei cu care disponibilitatile scad. Daca in 2013-15 volumul de lichiditati disponibile cresteau (pierderile fiind exclusiv date de amortizari contabile, balanta de cash fiind pozitiva), acum compania sangereaza bani.
De ce faci afirmatia aceasta, ca Tarom sangereaza bani? Pe ce te bazezi?

frunzaverde

#783
Quote from: etravel on June 17, 2018, 11:01:55 AM
De ce faci afirmatia aceasta, ca Tarom sangereaza bani? Pe ce te bazezi?

Pe faptul ca disponibilitatile lor cash si aproape cash (titluri de stat etc.) au scazut cu aproape 20 de milioane de USD intr-un singur an (2017). Poti calcula chestia asta - scade din pierderi amortizarile contabile (pe care le poti estima cu usurinta) - restul sunt pierderi de cash.

Ce s-a intamplat anul trecut (mai ales in timpul conspiratologului Davidoiu, care vedea "interese straine" peste tot cat timp compania s-a angajat la cel mai scump leasing de 738 din piata) a fost un dezastru imens.

Ramane de vazut ce se va intampla anul asta; e cert ca directorul curent a reusit cateva chestii importante pentru stabilizarea companiei, dar ma indoiesc ca vor ajunge chiar si pe cash la break-even in 2018, sau chiar in 2019. Caz in care va fi nevoie de o (noua) infuzie de capital social ca sa tina compania afloat.

Quote from: lupu.irimie on June 16, 2018, 05:38:51 PM
Datele le gasesti pe mfinante.ro. Ai acolo o sectiune cu datele contribuabililor. Bagi CUI si iti apar declaratiile lor fiscale din 2012

Chestia e ca BMS factureaza prin cel putin patru firme, din care una in Belgia si una in Cipru. In conditiile astea n-am cum sa spun cat din cifrele de la finante sunt optimizari fiscale si cate sunt realitate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#784
Quote from: frunzaverde on June 17, 2018, 01:31:29 PM
Ce s-a intamplat anul trecut (mai ales in timpul conspiratologului Davidoiu, care vedea "interese straine" peste tot cat timp compania s-a angajat la cel mai scump leasing de 738 din piata) a fost un dezastru imens.
Nu numai ceea ce s-a intamplat pe timpul lui a fost un dezastru imens, ci omul insusi a fost un dezastru imens din punct de vedere managerial si probabil si uman. Nu mai detaliez de ce, lucrurile sunt arhicunoscute si documentate pe internet. Cert e ca nu a raspuns nici pentru "participarea" de la CUN, unde a aruncat in ridicol compania in fata intregii AGM IATA, nici pentru dezastrul managerial perfect si nici macar pentru dezastrul de resurse umane materializat in pierderea catorva oameni-cheie, specialisti ai Directiei Comerciale, nerecuperati nici pana acum de Tarom, si a caror lipsa e extrem de vizibila in cateva domenii de baza, inclusiv sau poate mai ales online-ul. Niciun manager cat de cat responsabil nu ar fi trebuit sa ii piarda pe acesti oameni in care Tarom a investit pregatire, ani si bani. E drept ca pentru Davidoiu exista undeva deschis un dosar, nu pentru dezastrul de resurse umane ci pentru aspectele economice, nu cred ca si pentru leasingul in cauza...  Pentru pierderea oamenilor respectivi probabil ca nici atat.

anacronox

Quote from: anacronox on May 02, 2018, 09:34:24 PM
Salutare. Azi Stockholm-Bucuresti a avut 4 ore intarziere la decolare din Stockholm. Nimeni nu a zis nimic in aeroport. Ne-au dat afara din zona de boarding cei de la SAS. Am sunat in centrala la Tarom si mi s-a spus sa ma descurc singur ca nu exista reprezentant al Tarom in Arlanda. Dupa cam o ora de asteptare am primit un voucher de 120 coroane :))) (12€) si ni s-a zis ca daca acceptam voucherele nu mai putem cere despagubire pt zbor intarziat. E legal asa ceva? Cei de la relatii clienti de la Tarom au zis sa facem reclamatie.
==================
Revin cu un update. Au trecut cele 45 de zile mentionate de Tarom in comunicarea oficial ca data limita pana la care imi dau raspunsul daca se aplica eventuale compensatii. Oamenii au fost foarte prompti pana la data la care trebuiau sa imi dea raspunsul. Le-am scris la cateva zile dupa data limita sa ii intreb de statusul reclamatiei inregistrate si nu mi-au mai raspuns nimic. Le-am scris in privat pe Fb si mi-au zis ca sa da mail sa intreb de update....really sucks.
==================
Ma gandeam in conditiile astea sa ma adresez unei firme care e specializata pe obtinerea de despagubiri pentru zboruri intarziate. Poate cineva sa recomande sa dea o recomandare?

frunzaverde

^ Flightright : https://www.flightright.co.uk/

Am avut experiente bune cu ei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

anacronox

multumesc mult pentru pont.

TibiV

Şova:Este primul an în care există o perspectivă reală pentru TAROM de a reveni pe profit; numărul pasagerilor a crescut cu 22 % în T1

Numărul pasagerilor companiei TAROM a crescut cu 22% în primul trimestru, rata de încărcare a avioanelor a urcat cu peste 11% şi este primul an în care există o perspectivă reală de a reveni pe profit, după 10 ani de pierderi, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, în plenul Camerei Deputaţilor.

"Este primul an în care avem o perspectivă reală de a reveni pe profit la finalul anului, după 10 ani de pierderi. Numărul pasagerilor pe primul trimestru a crescut cu 22%, rata de încărcare a avioanelor a crescut cu peste 11%, compania are încă două aeronave de ultimă generaţie şi este în discuţie pentru încă un pachet, iar cele două avioane A 310 care ştiţi că stau de ani în vederea casării au fost vândute. Unul dintre ele deja şi-a luat zborul către un beneficiar, iar celălalt urmează să facă acelaşi lucru. Deci, totuşi se mai întâmplă lucruri la Ministerul Transporturilor", a răspuns Şova, la acuzaţiile aduse în moţiunea simplă intitulată "Ministerul Transporturilor sub PSD este Ministerul Anti-Autostrăzi", iniţiată de USR.

Operatorul aerian naţional TAROM a anunţat luni, într-un comunicat remis AGERPRES, că a vândut două aeronave AIRBUS A310 către compania Armenia Airways Aircompany, valoarea tranzacţiei fiind de 5,48 milioane de dolari.

"Valorizarea acestor active reprezintă un pas strategic important pentru TAROM, cu atât mai mult cu cât unul dintre obiectivele noastre majore în perioada următoare îl constituie optimizarea costurilor logistice şi creşterea performanţei businessului TAROM. Această valorizare este oportună nu doar prin prisma ofertei obţinute - foarte avantajoasă pentru compania noastră - cât şi prin eliminarea costurilor de conservare şi a costurilor aferente lucrărilor de întreţinere pentru cele două aeronave, care în doar jumătate de an ajung la peste 9 milioane de USD", a declarat directorul general al TAROM, Werner Wolff.

Pe de altă parte, la începutul lunii iunie, două aeronave tip Boeing 737-800 NG (Next Generation) au intrat în exploatarea TAROM. Plata pentru cele două aeronave va începe peste doi ani, timp în care compania va putea utiliza la capacitate maximă potenţialul de transport de pasageri pe rutele existente şi alte rute noi.

Aeronavele au fost achiziţionate în leasing operaţional de la compania Boeing, pentru o perioadă de şapte ani, în baza evaluării ofertelor primite din piaţă, cu respectarea regulamentului privind încheierea contractelor de achiziţie/mixte de aeronave, aprobat prin decizia directorului general TAROM.

Aeronavele noi pot transporta până la 160 de pasageri pe o distanţă maximă de 2.300 de mile nautice (4259,6 km).

La acest moment, TAROM este singura companie din România care cuprinde în flotă aeronave tip Boeing 737-800 NG cu această configuraţie şi utilare premium: 16 locuri la clasa business, scaune echipate cu prize USB, ecrane pentru entertainment montate în tetierele scaunelor şi multe alte facilităţi pentru confortul şi plăcerea pasagerilor.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2018/06/25/sova-este-primul-an-in-care-exista-o-perspectiva-reala-pentru-tarom-de-a-reveni-pe-profit-numarul-pasagerilor-a-crescut-cu-22-in-t1--134026
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

VIDEO / TAROM anunta vanzarea celor doua Airbus-uri A310 pentru 5,5 milioane de dolari

TAROM a anuntat astazi, printr-un comunicat de presa, vânzarea celor două avioane Airbus A310 către Armenia Airways Aircompany. Aeronavele au fost achiziționate de TAROM în decembrie 1992 și au funcționat în regim comercial până la finalul anului 2016.

Primul A310 (ex YR-LCA) a decolat din Bucuresti pe 20 iunie, iar al doilea (YR-LCB) a plecat astazi. Werner Wolff, Director General TAROM: ,,O decizie strategică ce atrage un profit semnificativ pentru compania noastră, provenit atât din vânzarea efectivă a aeronavelor, cât și din eliminarea costurilor de conservare și întreținere a acestora." Avioanele au fost scoase la vânzare în luna februarie a acestui an, cele două aeronave fiind neoperabile și aflându-se în stare de conservare din septembrie 2016. După faza de evaluare a ofertelor și în urma negocierilor purtate, compania aeriana Armenia Arways Aircompany a oferit cel mai avantajos preț, respectiv suma de 5.480.000 USD pentru urmatoarele active pentru cele două aeronave Airbus A310 și componentele aferente.

,,Valorizarea acestor active reprezintă un pas strategic important pentru TAROM, cu atât mai mult cu cât unul dintre obiectivele noastre majore în perioada următoare îl constituie optimizarea costurilor logistice și creșterea performanței businessului TAROM. Această valorizare este oportună nu doar prin prisma ofertei obținute – foarte avantajoasă pentru compania noastră – cât și prin eliminarea costurilor de conservare și a costurilor aferente lucrărilor de întreţinere pentru cele doua aeronave, care în doar jumatate de an, ajung la peste 9 milioane de USD", a declarat Werner Wolff, Director General TAROM.

Aeronews

elphax

inca nu au aparut comentarii publice cum ca ne vindem tara, vindem avioanele care puteau sa zboare peste ocean, de ce nu le folosim in loc sa le dam la altii care vor face profit cu ele etc ?

in alta ordine de idei, mi se pare ca aducerea unui manager din mediul privat are efecte pozitive la Tarom.

Ionut

Si mie mi se pare că Wolff este decent. Recunosc ca am fost foarte dur la început, am criticat ca era venit de la BMW și nu avea nicio treaba cu aviația. Dar uite ca parca misca una-alta. E decent și în declarații. Sa vedem ce va reuși...

anacronox

#792
app de declaratia ministrului "este în discuţie pentru încă un pachet" exista mai multe informatii despre ce ar fi vorba? Alte 737-800, poate 737 max sau cele 3 wide-body-uri de care se tot vorbeste.
Oricum s-au imbunatatit lucrurile vizibil. Mai trebuie sa rezolve la capitolul relatii clienti.

tom_sawyer

^^^

Surse: TAROM va achizitiona doua Embraer-uri 190 si va semna pentru 5 Boeing-uri 737 MAX

Anuntul pentru inchirierea celor doua jet-uri regionale a fost publicat pe site-ul TAROM. Pana la sfarsitul anului, TAROM va semna si pentru 5 MAX-uri.

Anuntul poate fi gasit aici. Potrivit surselor noastre, TAROM va inchiria cele doua E190 (second-hand) de la un lessor pentru 150.000 de dolari/avion/luna. Anunturile legate de cele 5 MAX-uri si de finalizarea contractului pentru cele doua Embraer-uri 190 vor fi facute, cel mai probabil, in iulie la Farnborough Airshow.

aeronews.ro

Ionut

Luati cu multă sare stirea. Nu va entuziasmați. E nevoie de confirmarea oficială, au fost multe stiri pe surse care nu s-au adeverit. Mă refer la MAX.