News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: etravel on May 27, 2018, 10:22:46 AM
Totusi, pe anumite destinatii exista concurenta la (U)LCC, se numeste Blue Air si ii merge foarte bine, daca e sa ma uit la cei peste cinci milioane de pasageri transportati anul trecut, o companie in crestere si asa mai departe. Cum explici treaba asta?

Quote from: etravel on May 27, 2018, 12:58:07 PM
Categoric nu.

Cum sa nu fie Blue Air low-cost? :lol:

Nu sunt membri in nicio alianta. Nu fac transferuri. Nu ai bagaj de cala inclus. Nu ai mancare inclusa. Platesti separat pentru absolut orice, la fel ca la Wizz, Ryanair sau EasyJet. Nu sunt chiar ultra low-cost ca Ryanair, dar sunt o linie aeriana low-cost.

Blue Air nu este concurenta TAROM-ului si nici nu va fi vreodata pe rutele externe; pe interne poate da, pentru ca la un zbor de 1h oriunde in tara nu-ti trebuie cine stie ce facilitati in afara de scaun si bagaj, dar depinde si de orar.

anacronox

pe anumite zboruri Blue chiar e concurenta Tarom. Exemplu OPT-BRU. Zborurile sunt la jumatate de ora unul de celalalt. primul pleaca Blue air.

frunzaverde

Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 11:40:28 AM
Nu fac transferuri.

Fac transferuri pe acelasi bilet, cu transfer automat de bagaje. De exemplu:

.

Restul, gen mancare, bautura, bagaj si ales loc la booking, sunt neimportante, si standardul european a migrat la "nu mai oferim". Dintre majorii europeni, BA si IB nu ofera nimic gratis, SAS ofera doar apa si cafea (bagajul, mancarea si locul sunt pe bani), LH, LX, KL si AF doar mancare (bagajul si locul sunt pe bani)...

Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 11:40:28 AM
Blue Air nu este concurenta TAROM-ului si nici nu va fi vreodata pe rutele externe;

Este, cat timp pasagerul e neinteresat in mile/puncte de alianta. Mai ales ca pe multe aeroporturi BMS opereaza pe piata primara (de exemplu pe ARN). Ceea ce, dat fiind ca Tarom este SkyTeam, nu e ciudat pentru pasageri din Germania, UK sau Scandinavia. Cel mai important pentru calatorii pentru afaceri sunt rezervabilitatea printr-un GDS.

Majoritatea companiilor folosesc un intermediar (CWL sau AmEx sau ceva legat la SABRE). Ce nu-i acolo nu e rezervabil ca business trip; ce este e rezervabil. Ryanair nu e. Wizzair nu e. Norwegian este (si am zburat de multe ori cu Norwegian pentru afaceri). BMS este si el (ori in nume propriu ori ca Hahn Air System).

In sistemul meu de rezervari pentru calatori de afaceri, Blue Air nu doar ca apre, dar, pentru anumite date si ore, apare ca optiunea preferata (semafor verde):

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on May 30, 2018, 03:11:11 PM
Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 11:40:28 AM
Nu fac transferuri.

Fac transferuri pe acelasi bilet, cu transfer automat de bagaje. De exemplu:

Imi retrag afirmatia, nu stiam, eram convins ca nu fac transferuri. Oare fac si transferuri catre zboruri operate de alte companii sau doar intre zborurile lor?

Quote from: frunzaverde on May 30, 2018, 03:11:11 PM
Majoritatea companiilor folosesc un intermediar (CWL sau AmEx sau ceva legat la SABRE). Ce nu-i acolo nu e rezervabil ca business trip; ce este e rezervabil. Ryanair nu e. Wizzair nu e. Norwegian este (si am zburat de multe ori cu Norwegian pentru afaceri). BMS este si el (ori in nume propriu ori ca Hahn Air System).

Presupun ca pentru asta au parteneriatul cu Hahn Air? Am vazut ca zborurile "prin Hahn" apar si pe motoare de cautare gen Skyscanner, nu inteleg de ce ai alege sa platesti mai mult la Hahn in loc de direct la Blue Air daca ai posibilitatea.

etravel

#754
Quote from: frunzaverde on May 30, 2018, 03:11:11 PMBMS este si el (ori in nume propriu ori ca Hahn Air System).
@frunzaverde: Hahn Air Systems enables travel agencies to book flights of airline partners with no GDS presence of their own in all major Global Distribution Systems (GDSs) under the two-letter code H1, while issued on the insolvency-safe Hahn Air ticket. Ceea ce ma uimeste tare, pentru ca stiam ca BMS e participant in 1A ( a fost in Amadeus inca din 2004, pe cand avea primul sediu pe strada Fabrica de cãrãmidã, in cartierul bucurestean Dãmãroaia), deci problema asta nu ar trebui sa existe. Practic H1 e un revalidator pentru BMS, care nu e acum participant direct in 1A.
Cam asta e cu Hahn Air.
QuoteAm vazut ca zborurile "prin Hahn" apar si pe motoare de cautare gen Skyscanner
Pentru ca zborurile "prin Hahn" sunt preluate de Skyscanner numai via Amadeus. BMS singur nu s-ar vedea, nefiind participant direct in GDS-ul respectiv.

Lvs_tm

Ma bag si eu putin in seama. Pe Blue air, OTP - TSR, bilet undeva la 50 euro, am primit un sandwich si bautura si daca nu gresesc (nu garantez) baga de cala. Oricum stiu ca la check-in bagajul s-a dus la cala, fara cost. Cu TAROM, pe OTP - VLC, bilet aprox. 250 euro, la fel un sandwich, bautura si niste biscuiti.

Asa ca...

ciprebbe

OTP-TSR cu Tarom gasesti si mai jos de 50 euro, nu compara externele cu internele (BMS te taxeaza pe externe la cala)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

#757
Ceva detalii despre noul zbor CLJ-CGD aici.

Mi se pare un pic ciudată "imbalanța" asta între zboruri. Imi pare că se va zbura în triunghi pe ruta OTP-CLJ-CDG și retur; dar nu știu cât de eficientă e frecventa asta ciudată pentru călătorii de câteva zile. Sunt curios și dacă vor fi în cod share cu AF sau nu.

MarcoPolo

#758
^
Din cate inteleg eu, nu va fi OTP-CLJ-CDG si retur, ci mai degraba un mic circuit de genul:

  • OTP - CDG - CLJ - OTP - marti si sambata
  • OTP - CLJ - CDG - OTP - joi

MarcoPolo

#759
Tarom a raportat in 2017 pierderi de 4 ori mai mari decat in 2016, pentru al zecelea an consecutiv de pierderi.

http://www.economica.net/turbulente-la-tarom--pierderi-de-172-milioane-de-lei-in-2017--perioada-in-care-la-mansa-companiei-au-fost-cinci-directori_154530.html

Paragraful acesta e magic si demonstreaza competenta guvernarii romanesti:
Quote from: Economica.netÎn toamna anului trecut, compania estima pentru 2017 o pierdere de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat. Asta, la câteva luni distanţă după declaraţiile fostului ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc, care declara la evenimentul de primire a celor două aeronave Boeing 737-800 NG, că Tarom va încheia anul pe profit.]În toamna anului trecut, compania estima pentru 2017 o pierdere de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat. Asta, la câteva luni distanţă după declaraţiile fostului ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc, care declara la evenimentul de primire a celor două aeronave Boeing 737-800 NG, că Tarom va încheia anul pe profit.

etravel

#760
@Lau, alaturi de alte doua-trei publicatii online, economica.net e unul din marii detractori ai TAROM. Miza e foarte usor de ghicit care e. Mai nimic din ce scrie acolo nu e adevarat. As lua afirmatiile de acolo cu foarte mare rezerva. Articolul e atat de bine scris, autoarea e o atat de fina cunoscatoare a domeniului aviatiei civile, incat confunda leasingul cu cumpararea de avioane.

Ionut

TAROM vrea un parteneriat cu LOT Polish Airlines, ar putea comanda Boeing 737 MAX

CEO-ul TAROM (alianta SkyTeam) a declarat ca este interesat de un parteneriat cu LOT Polish Airlines (membru Star Alliance). De asemenea, TAROM vrea sa reinceapa zborurile spre China si Statele Unite in 2019.

"Ne gandim la ceva mai mult decat un acord codeshare cu LOT Polish Airlines, a declarat Wolff Werner-Wilhelm, CEO-ul TAROM. "Polonezii si romani ar trebui sa colaboreze, fiind cele mai mari tari din regiune. Nu vrem sa deschidem baze in afara Romaniei, asa cum LOT a facut la Budapesta, insa analizam un parteneriat cu ei."

Werner Wolff a mai adaugat ca TAROM vrea sa reia, in 2019, zborurile lung-curier spre China si SUA. "Contractul pentru achizitionarea de avioane widebody va fi complicat si va necesita participarea mai multor entitati, inclusiv China. Nu ne-am decis inca asupra unui model, a mai precizat CEO-ul TAROM. 2003 a fost anul in care TAROM a sistat zborurile lung-curier, iar cele doua Airbus-uri A310 au fost retrase din serviciul comercial in toamna lui 2016.

Potrivit unor surse apropiate companiei, TAROM se gandeste sa comande Boeing-uri 737 MAX si sa inlocuiasca ATR-urile din flota. Maine, dupa 11:30, cele doua Boeing-uri 737-800 (YR-BGL si YR-BGM) ex Malaysia Airlines vor ateriza la Bucuresti, decolarea din SUA fiind programata diseara.

Aeronews

Ionut

Au sosit tot azi si cele doua aeronave 737-800NG!

Poze si detalii la pasionati:

















Mai multe poze pe BoardingPass

Vladul

#763
^^

Dar Tarom din cate stiu inca nu are drept de survol desupra Rusiei pe nici o ruta. Din poza de mai jos putem vedea ca ar avea mult de ocolit, lucru care ar afecta competitivitatea rutei. Pe langa asta, daca sa spunem ca primeste acordul, transparenta este 0 in Rusia pentru tarifele de survol si in general se fac cu dedicatie, in functie de cat de prietena este tara aplicanta cu mama rusie. Cum Romania si Rusia au avut momente mai bune, ma indoiesc ca o sa avem tarife pra bune  O:-).




Powered by API/PUM imgur uploader

P.S. stie cineva unde au oprit noile Boeing 737 sa alimenteze cand au venit din SUA? (de curiozitate  :) )

frunzaverde

#764
^
Au realimentat pe KEF.

Cat de interior - serios, nici macar nu le-au schimbat stickerele de pe scaune???. Domnu', dom' Vasile, nu vedeti ca s-a luminat semnul de tali keledar? Iesiti dracului odata din tandas (nu uitati sa trageti apa, pardon, air-ul) si intorceti-va mai repede pe duduk-ul dumneavoastra. Hai, hai, tergesa-gesa. Stimati pasageri, las' ca va prindeti voi fira-ti ai dreacu... Bahasa nu-i chiar asa grea, ce naibii... Si daca nu va prindeti, nu-i nimic - facem cinste cu niste durian, niste nasi goreng si niste chicken-rice hainanez. Din partea casei. Doar ca servirea e la Kuala Lumpur.

Mai serios acum, cum dracu vor sa ofere un produs rezonabil cand n-au nici un fel de constanta in organizarea interioarelor in flota? Au avioane cu configuratie europeana "clasica" si uzura ridicata (733-urile si 73G-urile), care arata jerpelit sau foarte jerpelit. Au avioane cu configuratie legacy curent (318-urile). Au avioane in configuratie ultra-densa ULCC (738-urile de la Pegasus). Si acum astea, in config regional Asia de Sud-Est (cu sectiune biz si televizoare in scaun).

Apropo, ce program on-demand or sa ofere pe ele?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!