News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Intr-o mare de comunicate cu vesti proaste, am zis sa dam si o veste buna...




API pe Facebook

După o perioadă considerabilă de stagnare, compania națională TAROM contribuie la dezvoltarea infrastructurii de transport aerian a țării!

Odată cu semnarea contractului de leasing pentru încă două noi aeronave Boeing 737-800NG ce vor intra în serviciul comercial luna viitoare, compania își lărgește portofoliul de rute și deschide o nouă bază operațională la Aeroportul International Timisoara.

Printre rutele noi lansate în acest an se numără Timișoara-Iași, Cluj-Napoca-Iași, Timișoara-Chișinău sau Constanța-Chișinău, TAROM conectând astfel regiunile României și ale Republicii Moldova. De asemenea, vor fi lansate de la 1 iulie noi zboruri internaționale din Timișoara și Cluj către Paris, precum și din Timișoara și Sibiu către Stuttgart.

Din informațiile noastre, expansiunea va continua în septembrie prin inaugurarea zborului București-Tbilisi, o conexiune interesantă în contextul geopolitic și economic al Mării Negre.

Salutăm aceste decizii ale companiei și facem un apel către toate administrațiile aeroportuare ale țării să realizeze investiții în vederea dezvoltării unei infrastructuri moderne (terminale, piste, suprafețe de mișcare) și a facilitării unor condiții optime de desfășurare a operațiunilor aeriene!

dragos76

Da, chiar sunt mutări bune. Cel puțin pe Cluj mă bucur de zborul către Paris. Dacă o să fie la o oră rezonabilă, și chiar mai mult, în cod share cu AF, o să fie o alternativă mai mult decât binevenită la monopolul LH în ce privește zborurile cu conexiune, și în Europa și în afara ei. Cred că la fel e situația și cu zborul din TImișoara.

Ionut

MT pe Facebook

Această aeronavă se pregătește să intre de luna viitoare, în flota TAROM. Boeing–ul 737-800 NG, denumit Alexandru Ioan Cuza, se află la acest moment în SUA, unde a fost vopsit cu însemnele României. Se fac ultimele lucrări și verificări, înainte de preluarea avionului. Zilele următoare cea de-a doua aeronavă achiziționată de TAROM, va urma același proces. Piloții și tehnicienii români așteaptă să aducă cei mai noi membri ai echipei TAROM, acasă.




anacronox

aparent astea ar fi rutele noi TAROM conform https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/278755/tarom-files-preliminary-new-routes-info-in-2018/

Skyteam member TAROM in the week 20MAY18's OAG update filed preliminary info on its planned new service. The following is a list of planned new service filed for later this year. Schedule is omitted from the listing as they're being shown as one-time only flight with various dates.

Bucharest – Baku RO139/140, A318
Bucharest – Odessa RO119/120, ATR72
Bucharest – Tbilisi RO129/130, A318
Bucharest – Yerevan RO109/110, A318
Cluj – Paris CDG RO387/386, 737-300
Constanta – Chisinau RO758/757, ATR72
Constanta – Suceava RO634/633, ATR72
Sibiu – Stuttgart RO221/222, A318
Timisoara – Chisinau RO756/755, ATR72
Timisoara – Paris CDG RO385/388, 737-300
Timisoara – Stuttgart RO223/224, A318

tom_sawyer

#739
Quote from: Ionut on February 13, 2018, 07:37:49 AM
Conducerea executivă a Tarom a purtat, recent, negocieri cu oficiali ai Armenia Airway's pentru vânzarea celor două aeronave Airbus de tip A 310, dar care în acest moment sunt în conservare, potrivit unor surse apropiate situaţiei. Acestea mai susţin că reprezentanţii "Armenia Airway's" au oferit pentru cele două aeronave 5,48 milioane de dolari, o sumă puţin mai mare faţă de evaluarea făcută de East Bridge, la finalul anului trecut, de 5,472 milioane de dolari.

Bursa.ro

Se pare ca Tarom a vandut cele 2 avioane widebody Airbus A310 (retrase in 2016) in Armenia, conform info. de pe forum.fly-ra.com.

YR-LCA devine EK 31001.

PS: se pare ca Armenia Airways mentionata de bursa.ro e o companie care nu exista

lupu.irimie

Bucharest – Baku RO139/140, A318
Bucharest – Odessa RO119/120, ATR72
Bucharest – Tbilisi RO129/130, A318
Bucharest – Yerevan RO109/110, A318
:o :o :o :o :o :o :o :o

Bai astia chiar sunt dementi!? Auzi la ei ce rute noi deschid. De ce nu adauga si zboruri catre Novorsibirsk, ori Vladivostok sau catre Astana ori Irkutsk????
Dementiale rute noi deschid baietii. Are cineva numarul de telefon a responsabilului de marketing sa il felicit personal!?
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Eurocopter

Daca ai idee de geopolitica si de economia Marii Negre si implicit de oportunitati nexploatate ale ROT, ti-ai da seama ca rutele sunt absolut logice. De fapt se si discuta mult despre asa ceva acum ceva vreme aici pe forum. E destul de riscant, dar e logic, un fel de ultima reduta...

Sent from my F8331 using Tapatalk


lupu.irimie

@Eurocopter
Ai destule pagini de internet specializate, unde poti gasi potentialul unor viitoare rute ( date precise, contracost). Ai idee despre ce valori de trafic vorbim!? Trafic turistic si trafic de bussines Nu?!
Ai idee de costuri de operare pe respectivele aeroporturi, de costul per tona de carburant, cate ore de zbor ai nevoie, cat ti imobilizat acel avion?
Timpul va da dreptate unuia, sau altuia.
Sper, si imi doresc ca eu sa ma insel. Altfel....
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

frunzaverde

#743
Quote from: lupu.irimie on May 26, 2018, 08:34:38 PM
@Eurocopter
Ai destule pagini de internet specializate, unde poti gasi potentialul unor viitoare rute ( date precise, contracost). Ai idee despre ce valori de trafic vorbim!?

Si eu si @eurocopter avem acces (in anumite limite) la date de trafic. Si eu, ca si @eurocopter, consider ca pietele astea sunt "la mintea cocosului" o directie naturala de dezvoltare pentru Tarom.

Caucazul este foarte sub-exploatat si dominat de operare pe bilaterale. Yield-urile sunt uriase, preturile sunt foarte, foarte mari, operarea low-cost fiind la nivelul la care era in Romania la inceputul anilor 2000. Operatorii nationali sunt incompetenti (un nivel de incompetenta substantial peste Tarom), si se protejaza puternic la intrari noi.

Legaturile principale asigurate din aeroporturile respective sunt spre sud (Dubai, Doha, Istanbul) si spre Rusia (Moscova, Skt. Petersburg). Spre Europa, optiunile sunt extrem de proaste - de obicei operatorul national cu preturi demne de anii '70 si frecvente asisderea, un membru al grupului LH, si conexiuni prin Kiev, Moscova sau Istanbul/Doha. Cu ocoluri uriase, orare infecte (transferuri de 5-10 ore, sosiri si plecari la 3-4 dimineata ora locala), preturi imense (300 euro Yerevan - Stockholm pretul cel mai mic in extra-sezon, cumparat cu 4-5 luni inainte). Si transferuri in locuri magice precum Riga, Moscova sau Kiev.

Piata si operatorul national sunt protejate, asa ca nici o sansa la LCC-uri sau concurenta reala in viitorul apropiat (Georgia a lasat Wizz sa intre, dar i-a lasat pe un aeroport situat intr-o zona saraca a tarii, departe si de capitala si de coasta). Daca Tarom poate oferi servicii spre Europa cat-de-cat decente si la preturi cat-de-cat acceptabile, are o sansa imensa de reusita. Concurenta e UIA si Air Baltic sau un ocol prin Istanbul sau Moscova (cand prinzi bilete), asa ca nu e cine-stie-cat de greu.

Mai ales ca pentru un operator din OTP, un zbor Bucuresti - Erevan/Baku/Tbilisi sunt zboruri short-haul simple (distantele sunt foarte scurte), care nu ocupa cine-stie-ce timp pentru avioane...

Si acum, o intrebare pentru tine: incotro ti-ai intinde aripile daca ai fi Tarom?. Cu ULCC-urile pe O/D tip rafie nu ai cum concura. Pe long-haul  in curte la LH si TK esti mort din prima ora de exploatare. Ce nisa gasesti sa supravietuiesti si sa te dezvolti?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on May 26, 2018, 09:44:30 PM
Cu ULCC-urile pe O/D tip rafie nu ai cum concura.
Totusi, pe anumite destinatii exista concurenta la (U)LCC, se numeste Blue Air si ii merge foarte bine, daca e sa ma uit la cei peste cinci milioane de pasageri transportati anul trecut, o companie in crestere si asa mai departe. Cum explici treaba asta?

pasadia

Blue Air nu e el insusi un (U)LCC?

etravel


Ionut

A venit si Mihai Viteazul.

MT pe Facebook

"Mihai Viteazul", a doua aeronavă Boeing 737-800 Next Generation, gata să intre în flota TAROM. Simbolurile României și ale Centenarului sunt deja inscriptionate pe aeronavă, iar specialiștii fac ultimele teste în SUA, înainte de a aduce avionul la București.








Ionut

TAROM a vândut cele două Airbusuri A310

După ce au stat la sol mai bine de un an și jumătate, cele două Airbusuri A310 TAROM au fost în sfârșit vândute. Din informațiile pe care le avem avioanele vor pleca de la București în luna iunie către Armenia. YR-LCA, primul A310 recepționat de TAROM este acum în hangar pentru verificări. Între timp acesta a primit o nouă înmmatriculare – EK-31001. Al doilea A310, YR-LCB, va intra și el în hangar pentru verificări înainte de a părăsi România. Cele două avioane au fost recepționate de TAROM în luna decembrie a anului 1992 și retrase din serviciul comercial în lunile septembrie și octombrie ale anului 2016. În acest moment nu știm detalii financiare despre această vânzare și nici dacă cele două avioane vor fi convertite în aeronave cargo sau vor zbura în continuare în configurația actuală.

BoardingPass

Ionut

Pasagerii TAROM sunt așteptați, în curând, la bordul noilor aeronave Boeing 737-800 NG. Aparatele de zbor numite "Alexandru Ioan Cuza" și "Mihai Viteazul" oferă confort sporit celor 160 de pasageri care vor călători cu fiecare dintre acestea. Configurația și utilarea premium, cu 16 locuri la clasa business, scaune echipate cu prize USB, ecrane pentru entertainment montate în tetierele scaunelor şi alte facilităţi, sunt special concepute pentru ca experiența de zbor să fie cât mai plăcută.









MT pe Facebook