News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Vreau sa adaug si eu ceva, ca om care a trait direct "catastrofa" ROMBAC 1-11...

Am lucrat in ROMAERO pana in '93, ultimii 3 ani fix la Rombac (aveam deja fabricate unele piese/subansamble minore pana la avionul 21 si subansamble majore pana la avionul 14, desi au plecat la zbor doar 9 avioane !....)

Sa nu uitam ca Romania a cumparat licenta BAC 1-11 in 1979, drept recompensa pentru faptul ca "nea' Nicu" a fost plimbat prin Londra, in caleasca, de catre insasi "Queen Elizabeth II"... Regii si reginele fac ce este bine pentru popoarele lor, chiar daca nu le  place ceea ce fac...
(Si unii presedinti fac acelasi lucru, si asta este motivul pentru care Nixon a introdus in limba romana substantivul comun "Xerox"... Dar asta este alta discutie...)

Practic, UK a vandut Romaniei licenta unui avion despre care deja se stia de atunci ca in urmatorii ~15-20 de ani (cam asta era termenul stabilit pentru "asimilarea completa in Romania...") va iesi din "limitele" reglementarilor privind nivelul de zgomot.
(Nu discut despre consumul de carburant, asta este o treaba comerciala... Daca la vremea aia  puteai sa cumperi kerosen la juma' de pret, bravo tie!...)

Planurile lui nea' Nicu (ajuns deja in faza de megalomanie aproape senila) vizau insa alte piete, si nimeni nu avea pe atunci curajul sa ii spuna ca bate campii...

Asadar, in '89 Romania incerca sa integreze (dar deja cu mari intarzieri) fabricatia unui avion care curand urma sa aiba interdictie pe majoritatea aeroporturilor europene.
"Principalul client" de pana in decembrie '89 (Tarom) nu a comentat nimic, caci nu avea cum ("Daca-i ordin, cu placere! Le cumparam!")
In '90 insa Tarom a spus Romaero "mai baieti, felicitari, avioanele zboara bine, dar noi nu le mai cumparam caci nu vom putea sa zburam cu ele decat in Africa !...". Logic, de altfel, pentru ca urmau sa incalce curand " Stage III noise abatement regulations"...

Asadar in 1990 Romaero a incercat sa gaseasca solutii...
Evident ca un BAC 1-11 nu este "Dacia 1300" la care schimbi ce vrei si o botezi "Dacia 1310".

Solutia corecta era schimbarea motoarelor, renuntarea la motoarele RR Spey si trecerea la motoare RR Tay.

Doar ca aici se pare ca aparea o "mica problema" de sisteme de fixare si de alimentare...

(De aici, ceea ce pun cu albastru, nu este sigur, este doar "zvonistica" a doi ani in care incercam sa intelegem daca vom mai avea sau nu un job. Peste 2000 de oameni nu am mai avut...)


Din ce "se scurgea" spre noi de la "nivel inalt", se pare ca problema era cam asa:
Motoarele Tay erau OK, dar schimbau "centrajul".
Mai mult, pentru ca aveau puterea mult mai mare, trebuiau schimbate ferurile, adica "prinderile" motorului de fuselaj.

Mai pe scurt, trebuia sa fie reproiectat complet fuselajul posterior (care include si "amanunte" ca profundoarele si directia...)
Noi construiam in licenta, nu aveam nici o autoritate de proiectare/modficare de proiect.
Asta o putea face doar BAE.
Iar BAE ne-a cerut undeva (cifre auzite, habar nu am daca sunt reale - eu eram un amarat de "tehnic", nu eram in birourile de management/administratie...) undeva intre 10 si 20 mil. GBP.

O suma derizorie - ASTAZI !
Dar ce va povetesc eu s-a intamplat intre '90 si '93, cand intreaga Romanie statea la limita "incapacitatii de plata" pentru 200-300 de milioane USD... :(
(Pentru cei mai tineri recomand un "google search" cu cuvintele cheie "guvernul Stolojan & confiscarea valutei"... )
Veti intelege ca pe atunci 20 de milioane GBP "atarnau" mult mai "greu" decat PiSi de astazi, poate mai greu decat ar atarna A8 Tg.M-Iasi...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

#691
Quote from: lupu.irimie on March 11, 2018, 03:40:26 PMvezi doamne- cica faceau mult zgomot.
Chiar faceau foarte mult zgomot, sa stii. Stau la 2,3 km in linie dreapta de aeroportul Baneasa si auzeam foarte clar de fiecare data cand decola un din ala. Practic imi vibrau geamurile casei. Sunetul facut la decolare era de neconfundat si oricum foarte deranjant. Daca la mine se auzea HD si cu detalii absolut precise, ma intreb ce simteau locuitorii din cartierele adiacente aeroportului. Probabil ca le strica ziua.

Archi

Salutare!

As avea o intrebare pentru cei care calatoriti mai des cu TAROM. In cazul in care imi cumpar bilet pe site la TAROM, dar zborul este operat de KLM, prin code-share, care este politica de bagaje de cala? ai voie cu unul gratis pana in 23 de kg ca si la TAROM, sau trebuie platit ca la KLM?

Multumesc!

mario antonio

Ciao Archi,

Daca biletul este emis de Tarom, indiferent de cine opereaza zborul, se aplica politica Tarom. La Otopeni vei merge la desk-ul Tarom sa faci check-in-ul si sa lasi bagajul. La intoarcere, in cazul in care vei zbura tot de la Amsterdam, vei putea lasa bagajul la counter-ul Tarom, in principiu la desk-urile automate de bagaje. Acolo, inainte de a lasa bagajul.

Archi

Multumesc pentru raspunsul rapid!

Voi merge CLJ - OTP - AMS si AMS - OTP - TSR, doar la intoarcere zborul e operat de KLM

Ionut

Titlul e cretin, treceti peste.




TAROM intră în rândul lumii: Nu mai trebuie să aștepți TREI luni ca să plătești biletul

"Clienţii TAROM au sesizat în repetate rânduri că emiterea unei facturi, prin procedurile vechi practicate de companie, putea dura chiar şi 90 de zile. Prin implementarea Serviciului de Autofacturare, disponibil on-line pentru toţi clienţii, intrăm, practic, în normalitate. Factura este emisă instant, fără timp de aşteptare pentru clienţi", spun cei de la TAROM. Factura este transmisă automat pe e-mail, după completarea datelor necesare achiziţionării biletelor.

Capital

Ionut

CONFIRMARE Tarom pierde exclusivitatea cu Parlamentul

Tarom a pierdut exclusivitatea curselor aeriene operate pentru parlamentari, Camera Deputaților cerând acum oferte din piață de la toate companiile care pot asigura zborurile cerute și confirmând astfel informațiile transmise recent de Profit.ro. Camera parlamentară a anunțat oficial că așteaptă oferte pentru servicii de transport aerian, pe toate rutele naționale interne, operabile de către companii aeriene la acest moment, fiind dispusă să achite între 2,4 milioane lei și 3,6 milioane lei pentru intervalul 1 mai 2018 – 31 decembrie 2018, cu posibilitatea prelungirii până la 30 aprilie 2019. Sunt cerute curse aeriene între București și Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timișoara și, respectiv, Constanța.

Contractul cu Tarom expiră în luna aprilie. Potrivit deputaților, conducerea Senatului a luat deja decizia de a permite contractarea și a altor zboruri decât cele ale companiei de stat.

Profit.ro

Ionut

Tarom pariază pe ruta Timişoara-Iaşi şi introduce zboruri din 25 martie după ce Blue Air a renunţat la curse

Compania aeriană de stat Tarom va introduce zboruri pe ruta Timişoara - Iaşi din 25 martie, cu o frecvenţă de patru curse săptămânal. ,,Alături de cursa spre/dinspre Iaşi, cu o frecvenţă de 4 zboruri pe săptămână, începând cu sezonul de vară, compania va introduce şi cursele spre/dinspre Cluj cu o frecvenţă de 3 curse săptămânale", au transmis oficialii aeroportului din Timişoara.

ZF

Ionut



Ionut

Camelia Enescu, director de marketing şi vânzări Tarom: Ar trebui să creştem cu 35% numărul de pasageri, un proiect foarte ambiţios

Tarom şi-a propus să ajungă în 2018 pe profit, având bugetat un câştig brut de  27.000 lei, şi să crească numărul de pasageri cu 35%, compania lucrând acum la o nouă strategie tarifară şi de dezvoltare a reţelei, a spus Camelia Enescu, director de marketing şi vânzări al Tarom,  la ZF Live. ,,Avem o multitudine de lucruri care trebuie rezolvate pentru a ajunge pe profit în acest an. Ne aşteptăm la 27.000 lei, un profit mic, aproape pe zero. Am început deja procesul şi se vede în rezultatele din ianuarie şi februarie, când veniturile au crescut, concomitent cu scăderea cheltuielilor. Până la finele anului, dacă  o ţine la fel, am putea să realizăm profitul. E greu. Dar după zece ani de pierderi, cred că punctul forte sunt angajaţii, extrem de dedicaţi. Au început şi ei să vadă luminiţa de la capătul tunelului."

ZF

Ionut

Tarom anunţă achiziţii majore pentru sistemul IT de relaţionare cu clienţii

Compania de stat Tarom a lansat licitaţii deschise pentru achiziţiile aferente implementării sistemului central de interfaţare cu clienţii, astfel că, după aproape zece ani, compania investeşte masiv în infrastructura IT, "cu beneficii majore pentru companie, dar mai ales pentru pasageri", menţionează societatea de stat. Tarom nu precizează însă care este preţul de pornire al licitaţiilor. "Prin implementarea noilor soluţii integrate IT se va crea o veritabilă revoluţie în sistemul de rezervări al companiei Tarom. Mai precis, este vorba despre rezervări mai rapide, orientate în jurul aşteptărilor pasagerului, despre un acces mai facil şi mai rapid la destinaţiile frecvente, despre dezvoltarea şi comunicarea eficientă a unor oferte comerciale avantajoase şi nu în ultimul rând, despre dezvoltarea unei platforme de comunicare reală cu clienţii şi pasagerii Tarom", anunţă compania.

Tarom investeşte astfel într-un centru de performanţă în ceea ce priveşte infrastructura hardware şi de aplicaţii. Cu alte cuvinte, după implementarea proiectului, compania va beneficia de un nucleu software, total integrat, care să schimbe fundamental modul în care Tarom îşi gestionează resursele.

"Compania noastră este obligată să facă un salt în timp şi să recupereze ceea ce a pierdut în ultimii ani în materie de satisfacţie a clienţilor, de comunicare, de deschidere şi eficienţă. Pasagerii noştri trebuie să ştie că soluţia integrată IT li se adresează. Vorbim despre dezvoltarea unui nou Call-Center eficient, de un sistem unitar de prelucrare a datelor, de deschiderea posibilităţii utilizatorilor de a-şi crea conturi pe platforma noastră on-line. În paralel, soluţiile de business intelligence vor permite managementului companiei să cunoască în orice moment care sunt costurile, veniturile, gradul de încărcare al curselor şi bineînţeles profitabilitatea", a anunţat Werner Wolff.

News.ro

__dir

#702
^ Cand toata lumea opereaza pe online (telefonic) schimbarile, Tarom inca trimite clientii in office.
Cred ca sunt tare speriati plimbatorii de hartii  :lol:

Quote2. Obiectul contractului: achiziția și implementarea sistemului central de interfațare cu clienții care să sprijine eforturile de eficientizare a activității Companiei. Se au astfel în vedere următoarele componente:

Sistem central de interfațare cu clienții - CRM;
Serviciu de tip Centru de contact pentru clienți– Call Center;
Infrastructura IT & C pentru sistemul central de interfațare cu clienții.


3. Durata contractului de achizitie: 3 ani si 3 luni

7. Criteriul de desemnare a ofertei castigatoare: OFERTA CEA MAI AVANTAJOASA DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC.

Sursa

istvan78

Quote from: Ionut on March 26, 2018, 06:41:28 AM
^ Mai multe detalii:



Aeronews

De ani de zile tot zic ca asta e utilizarea corecta pt. flota de ATR-uri (mai ales 42-urile) pe care TAROM le detine. Acum vom vedea daca am avut dreptate.
Ca pe rutele spre Bucuresti deja sunt prea mici, o arata succesul pe care alti operatori il au pe rutele interne cu B737.

ion59