News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Aveti idee daca Tarom ofera masa calda pe zborurile catre Tel Aviv? cu 738?

cezar-mario2012

 În mod normal ar trebui, dar ținând cont specificul local mâncarea va fi cușer.

frunzaverde

Quote from: Sorinus on September 12, 2017, 11:58:55 AM
Aveti idee daca Tarom ofera masa calda pe zborurile catre Tel Aviv? cu 738?

In Amadeus apare SNACK/BRUNCH. Ceea ce la Tarom inseamna mancare rece (cand dau mancare calda apare "Breakfast","Lunch" sau "Dinner"). La tot ce inseamna zboruri cu 738 in configuratia inghesuit/ultra-low-cost cumparata de la Pegasus apare asta; deci presupun ca au renuntat la mancarea calda pe 738. Cat de cuser, daca vrei cuser, trebuie sa comanzi in mod explict meniu cuser (KSML) cand faci rezervarea (sau in timp util dupa rezervare prin Manage My Booking sau contactand direct Tarom).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012

 Pe ruta București - Istanbul, aveau sandvișuri cu humus :(  Nu îmi plac și nu am mâncat nimic, noroc că zborul a fost scurt.

Gendan

Quote from: Eurocopter on August 03, 2017, 10:47:15 PM
Se confirma zvonurile legate de cele 3x 787-800. Acum sa vedem daca se bate intr-adevar palma si cum vor fi puse la treaba...

http://www.tarom.ro/anunt-leasing-aeronave

Sent from my F5321 using Tapatalk

Data limita era 31.08.2017. Cu toate schimbarile de la conducere, nu am mai auzit mare lucru...

frunzaverde

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
3 aparate long-haul pentru Tarom vor fi cuiul final in cosciug.

Foarte probabil. Tarom nu are nici reteaua de feedere, nici piata locala long-haul locala, nici nu poate oferi frecvente sau preturi care sa concureze cu restul lumii. E o idee proasta. Foarte, foarte proasta.

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
-Uzul mediu al unei aeronave/24h este sub 9h. Pe la restul se duc spre 14-16h.

Taromul nu mai traieste in epoca Brutaru sau Demetriade - azi are una din cele mai intensive utilizari ale flotei dintre legacy-uri. Au gramada de red-eye-uri short-haul (RO338/9 OTP-ARN-OTP, RO395/396 IAS-LTN-IAS etc.). M-am uitat la utilizarea flotei jet, si nu e rea deloc. Luand doua zile Lu-Vi aleatoare, au avut o medie de 11h23 in aer, asta incluzand un avion implicat intr-o (sa-i zicem) problema tehnica la CLJ, care a tras media in jos.

Excluzandu-l pe asta, ajungem la aproape 12h in aer/aeronava (wheels up to wheels down), adica undeva la peste 14h-14h30 block time. E peste utilizarea flotei la operatori gen LH sau AF, si undeva in linie cu ce fac DY, EZY sau FR. Doar operatorii charter au o utilizare mai mare. Si asta in conditiile in care ai 4 733-uri care se apropie rapid de un sfert de secol vechime, si in care, cel putin teoretic, iti pasa de orare si de a asigura orare cat-de-cat confortabile (la Tarom chestia asta a zburat de mult pe fereastra).

Turn-around-urile nu sunt nici ele rele. E adevarat ca in unele locuri au cei mai ieftini handleri, care nu-s in stare sa-si faca treaba in termenul contractat, dar asta e o problema comuna Sky Team.

Asta a fost poate singura imbunatatire masiva in ultimii ani la Tarom; au invatat sa-si tina avioanele in aer.

Nu ai ce sa storci mai mult din flota existenta. A se vedea ca cu doua avioane in minus, ajunsesera la intarzieri cu orele la fiecare a doua zi.

Problema nu sta in cei de la operatiuni de zbor; nu dupa cum arata planurile de zbor cel putin. Problema e la comercial, care nu reusesc sa gaseasca o nisa decenta pe care Tarom sa opereze. Si la achizitii si managementul central, care nu-s capabili sa asigure o flota economica si uniforma.

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM)
-Nu au un furnizor clar si stabil de combustibil. Cumpara dupa cum bate vantul cu plicuri pe la departamentul achizitii!

Nimeni nu-ti ofera hedge la preturi convenabile de vreo 3 ani incoace. Brentul e la 50$/bbl, stabil de vreo 3 ani incoace. Toate hedge-urile oferite sunt pe la 60-70 euro. Cine s-a legat de cap, prost a facut, ca are pierderi uriase de inghitit.

In conditiile curente de piata, plicul la achizitii pentru contracte curente e mai avantajos decat plicul la hedge. Ideal ar fi sa nu mai fie plicul deloc, dar... ma rog. E totusi Tarom.

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
-Departamentul MRO, a ajuns la mana a 2-3 persoane, care efectiv fac trafic cu functii si trimiteri la cursuri de specializare. Cel mai vocal, este unul de urla in contra tehnocratilor, a lui Heinzmann(si ala saracul nu mai este de 1 an acolo) a lui Mos Craciun... dar el ca sef de trib, nu are habar nici macar ce stoc de piese are!

De la infiintare a fost tot asa. Dupa mine ar trebui ori sa-l vanda, ori sa-l inchida. Nu pot fi profitabili facand doar avioanele Tarom in house, si nu-i vad atragand cine-stie-ce clienti externi.

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
-Rutele facute dupa ureche, fara o optimizare de consum carburant! Am intalnit nu o data hilara situatie cand a ajuns la MAD un 733 ori 737 plin cu combustibil pentru retur. SERIOS Dorele! Caram tone asa sa ne simtim noi bine!?

Poti sa-mi explici si mie cum?

Un 733 are capacitatea rezervoarelor de 16.2 tone metrice. Un 733 plin arde in jur de 2.4 tone pe ora de zbor. La asta se adauga in jur 1.3 tone pentru decolare si climb, in jur de 0.4 tone pentru descent si aterizare si in jur de 5 tone in rezerve. Un dus inseamna ~13.9 tone. Chiar si daca n-a consumat nimic din rezerve, ca sa faca un dus-intors ii trebuie peste capacitatea rezervoarelor.

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
O alta solutie interesanta ar fi explorarea unor convenii de feeder cu companiile LCC: Wizz, Blue, Ryan... dar...

Nu se vor lega de cap pentru cateva zboruri saptamanale. Integrarea sistemelor de vanzare Wizz/Blue Air/Ryanair cu un GDS conventional nu este deloc simpla, si experienta cu Air Europa nu a fost prea pozitiva pana acum. Nu o sa se chinuie pentru cateva zboruri saptamanal, dintr-un aeroport semi-mic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lupu.irimie

#606
ROT are o medie de Block hours sub 11 ( nu știu din ce birou ai scos cifrele astea) iar dacă vorbim de timpii de zbor efectiv sunt unde am spus mai sus. Poate îmi fac timp și am sa sui toate zborurile pe o luna sa te lămurești.
Cam slăbuț afirmația cu achizițiile pe piața futures. Toți achiziționează așa,  și este o metoda care ajuta la eliminarea unor posibile pierderi viitoare. IB, AEA, FROM,  U2, LH toți au contracte de futures cu CLH sau BP ori Chevron. Ori probabil cei de la achiziții denla ROT sunt vre-o mama omida si noi nu stim.
Cat de alimentari, cu consumul are îl dai tu calculezi la un 757, dar în nici un caz la un 737. Îți spun doar atât, combustibilul de rezerva este DOW x 1,8% și dacă îți fac calculul la un 738 care are mai ridicata DOW ca și un 733, tot nu da la calcule.
Problema de handling nu este în SkyTeam, este în cerințele tale ca și client către furnizor. Cum mama sărăciei avioanele lui AEA ( sunt din aceiași alianță și operează aici la T3 unde vine și ROT) au turn-arround  marcat la 40' și ROT la 1h20'!?
Ca este furnizorul incapabil!? OK! Altul!

Cât de aia de la tehnic(vb de "stabarime") capabili sunt - dar doar în ceea ce îi privește.  Vrei sa știi de ce au refuzat semnarea contractelor de MRO cu Blue și alți câțiva! ? Probabil ști și tu

Eu le doresc deces rapid. Mă va durea extraordinar de mult, dar este cronica unei morți anunțate de mulți ani


Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

etravel

Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
Cât de aia de la tehnic(vb de "stabarime") capabili sunt - dar doar în ceea ce îi privește.  Vrei sa știi de ce au refuzat semnarea contractelor de MRO cu Blue și alți câțiva! ? Probabil știi și tu.
Acolo e pur si simplu feuda, nu MRO. Nu inteleg cum naiba de s-a perpetuat de atatatia ani toata mizeria aia si cum de nu a facut nimeni nimic sa o aduca la normal. Cei care au incercat cat de cat (Popa, Necula) au plecat pana la urma. 

lupu.irimie

#608
Cum? Simplu! Companie de stat. Un fel de tara lui Papura-Voda unde prioritate are cel care merge cu cel mai mare și mai gros plic la domnie. Situație cu nimic diferita de restul ROT ori orice alta companie națională proprietatea statului.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

etravel

#609
Corect, dusul la domnie e sport national acolo, am auzit atatea relatari despre de m-am plictisit. La un moment dat cineva de acolo s-a si laudat in scris, cu afise puse pe peretii de unde trebuie, ca a si impiedicat privatizarea asa.

Gendan

Nu stiu care sunt sursele si nici cat de multa incredere putem avea in urmatorul articol. Autorul pretinde ca are informatii din interiorul companiei.

Quote

TAROM ar fi abandonat procesul de achiziție a aeronavelor widebody


Potrivit informațiilor pe care le-am primit astăzi de la mai multe surse din interiorul companiei, operatorul național ar fi abandonat procesul de achiziție a unor aeronave widebody, aeronave cu ajutorul cărora ar fi urmat să reia zborurile lung-curier. În această dimineață, anunțul de achiziție a trei avioane widebody de pe siteul TAROM.ro a fost șters, iar surse din interiorul companiei ne-au confirmat că nu au fost trimiși la pregătire nici piloți și nici tehnicieni sau însoțitori de zbor. Atât Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cât și alți politicieni au repetat de nenumărate ori intenția TAROM-ului de a relua zborurile lung-curier către China și America de Nord, însă, pentru moment, activitatea care are legătură cu reluarea zborurilor intercontinentale a fost suspendată.


Nu as vedea atat de de neinteles o ezitare din partea noii conduceri. E un contract mare si nu stiu cine ar avea curajul sa semneze pentru el.

Tratati articolul cu un gram de sare. Din nou, nu stiu cat de reale sunt sursele pretinse.

frunzaverde

Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
ROT are o medie de Block hours sub 11 ( nu știu din ce birou ai scos cifrele astea) iar dacă vorbim de timpii de zbor efectiv sunt unde am spus mai sus. Poate îmi fac timp și am sa sui toate zborurile pe o luna sa te lămurești.

Flightradar 24. Doua zile weekday luate aleator in ultimele 15, datele downloadate si agregate cu R. Deci nici un birou in afara de biroul meu, aflat la 2h30 de zbor cu jet de Bucuresti. Lamureste-ma cum dracu au block-time-uri de 11 ore cand orarul e plin de zboruri red-eye.

Am fost curios de cum e turat un avion, am luat YR-BGG si ultimele doua zile continue (10 SEP si 11 SEP). Ies asa blocurile : [2:25 2:35 2:25 2:35 2:25 2:25] (14:50 block) si [2:45 3:00 3:05 3:10 2:45 2:40] (17:25 block). Cel mai lung stop a fost de 145 de minute intr-un interval de 48 de ore. Deci doua nopti la rand fara nici un fel de night-stop.  Asta e turare de operator charter, nu de linie legacy.

La Wizz, am luat un avion aleator (HA-LXM). E turat asa: [0:55. 0:55. 1:55. 1:35. 2:20. 2:10. 2:15. 2:05] [2:20. 2:10. 1:15. 1:15. 1:10. 1:05. 2:20. 2:10]. 14h10+13h45. In aceleasi zile. Night stop in fiecare noapte (ca si la RYR). Am incercat si un Lufthansa: 13:40 block prima zi (fara night-stop), 11:35 (cu night-stop) a doua zi.

Singurul mod in care block time-ul iese 11 ore e daca bagi ATR-urile in calcul. Ceea ce e o absurditate, dat fiind faptul ca ATR-urile opereaza in cu totul alte conditii ca jeturile (segmente foarte scurte, printre altele), limitand sever block-time-ul.

Mi-e clar ca altceva nu mai pot stoarce (ore de zbor) din planul curent de zbor. Deja au zboruri cu orar EXTREM de infect pentru un legacy, pe care nu vor putea face vreodata high-yield (RO340 de exemplu).

Cand ai 733-uri vechi de 25 de ani, si ATR-uri care au trecut lejer de 15, asta e tot ce se poate.


Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
Cam slăbuț afirmația cu achizițiile pe piața futures. Toți achiziționează așa,  și este o metoda care ajuta la eliminarea unor posibile pierderi viitoare. IB, AEA, FROM,  U2, LH toți au contracte de futures cu CLH sau BP ori Chevron. Ori probabil cei de la achiziții denla ROT sunt vre-o mama omida si noi nu stim.

Hedgeing-ul s-a prabusit din 2015 incoace. De exemplu, American Airlines, a renuntat complet la hedge si cumpara exclusiv spot. Southwest, care odinioara negocia hedge-uri pe 20 de ani, azi cumpara spot.

In ultimii trei ani, toti care au facut hedging au pierdut sume masive de bani. Cei care nu au facut, au castigat sume masive de bani. Pentru ca pretul spot a oscilat pe la 52, pretul hedge pe 3-5 ani a fost undeva la 60-70.

Tarom nu e o mama omida, dar frica de decizie si de "curtea de conturi" a ajutat de data asta. Cand o sa fie din nou petrolul la 120... atunci vorbim.

Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
Cat de alimentari, cu consumul are îl dai tu calculezi la un 757, dar în nici un caz la un 737. Îți spun doar atât, combustibilul de rezerva este DOW x 1,8% și dacă îți fac calculul la un 738 care are mai ridicata DOW ca și un 733, tot nu da la calcule.

1.8% e 640 kg. Nu stiu formula asta de calcul; am folosit formula Southwest. Vorbesti de rezerva finala sau de ce?

Quote from: lupu.irimie on September 12, 2017, 03:47:03 PM
Problema de handling nu este în SkyTeam, este în cerințele tale ca și client către furnizor. Cum mama sărăciei avioanele lui AEA ( sunt din aceiași alianță și operează aici la T3 unde vine și ROT) au turn-around  marcat la 40' și ROT la 1h20'!?
Ca este furnizorul incapabil!? OK! Altul!

Spanioli. Si Ryanair adauga 20 minute pentru intarzieri de ATC.

Si eu cred ca Tarom e condusa mizer si o sa dea faliment in maximum 3 ani. Dar hai sa vorbim pe bune. Nu vorbe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lupu.irimie

#612
Dacă vrei sa vezi Block time corect, fa istoric pe flota pe 30-31 de zile calendaristice. Exclude ATR- cu toate ca un ATR, îl poți opera relativ mai eficient și mai repede pe turn-arround ca un 737/320. Si ai sa vezi tabloul real.
Exemplul de handling este de unde lucrez, dar dacă vrei Îți dau și de pe alte destinații ROT căci este relativ simplu de aflat date. Cat de întârzierile posibile din partea ATC se știe clar unde pot apărea, pe ce rute sau destinații,  dar asta nu justifica cu nimic faptul ca din momentul când a atins pista avionul, pana pleacă,  sa fi cu 100% fata de restul. "Time is money" spun brexiteri și frații lor de peste balta!

Calculul de combustibil este scos de pe fisa de operațiuni de la AEA care operează 737. Am avut și fisele de operatiuni de la ROT mulți ani pe mâna și Îți vorbesc în cunoștință de cauză. Prin a mea mana au trecut cam tot ce are/a avut ROT prin flota aia pestriță, minus ATR-ică.
Problema pleacă de la cei din management și din operațiuni care sunt fii și ficele lui x și y dar nu au nici o tangenta cu acest sector. Ce este mai grav, este ca deși sunt pilaf cu ciuperci, orgoliul este nemăsurat.
Este logic tot ceea ce se întâmplă actualmente cu veniturile lor. Au avut o piață pe care LCC a apărut relativ târziu. Au tot fost avertizati- nu a interesat pe nimeni.  Și ca tot veni vorba de LCC: FR nu au serviciu de curățenie contractat, și totuși avioanele lor sunt curate. De ce oare!?
Mese calde la bord incluse în bilete. Bun, dar pentru acest aspect, și alte câteva, dacă ar fi deștepți ar putea scoate ceva bani. Dar....
Si sunt multe dar la mijloc.
Cat de flotă... Dacă tot ce au avut cash reserves au fost păpati de fii/ficele lui... de partidul X și Y... cacaia balsaia bani de renovare.
Leasingul sau rentingul azi este mai rentabil, dar tot politicul își baga nasul.
Știi ca platesc rate la un 738G?
Ai sa ramai siderat!


Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

iuli

Ca sa calmez spiritele cu consumul pentru LROP-LEMD cu tot cu rezerva si rulaj se calculeaza la 11,5 tone. Capacitatea e de 20 de tone. Deci daca s-a calculat, sau s-a dorit ca sa se faca dus intors cu alimentarea doar de pe Otopeni atunci sigur a zburat cu rezervorul plin.

Problem solved si case closed. Va rog nu va mai certati pe subiectul asta si treceti la cele economice legate de TAROM pentru ca alea dor, nu cat consuma un 733.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

tom_sawyer

Tarom infirmă că ar fi abandonat procesul de achiziţie a avioanelor de tip widebody, care pot zbura în SUA şi China. "Acum analizăm ofertele"

Directorul general interimar al Tarom, Florin Şuşanu, infirmă informaţiile apărute în spaţiul public, potrivit cărora compania ar fi abandonat procesul de achiziţie a aeronavelor de tip widebody, care pot zbura spre SUA şi China.

Compania naţională Tarom continuă procesul de analiză a ofertelor primite pentru achiziţia celor trei aeronave de tip widebody, care pot opera zboruri intercontinentale.

"Nu este adevărat, procesul de depunere a ofertelor s-a încheiat, iar acum comisia analizează aceste oferte. Comisia lucrează, durează puţin până se analizează, iar procesul în sine continuă", a declarat pentru ECONOMICA.NET, Florin Şuşanu, directorul general interimar al TArom. 

Întrebat de procedurile pentru obţinerea unor sloturi pe aeroporturi din SUA sau China, Şuşanu spune procesul este în derulare şi că au fost formate comisii care se ocupă de acest aspect.

În urmă cu trei ani, atunci când s-a mai anunţat că Tarom va opera zboruri intercontintentale, fostul director al Tarom, Christian Heinzmann, declara că Rusia nu a acordat drept de survol în spaţiul aerian rusesc pentru operarea unei rute Bucureşti-Beijing.

Întrebat dacă aceasta va fi o problemă pentru companie, Şuşanu mai spune că se pot găsi rute alternative.

"Dacă cumva va fi cazul să nu primim drept de survol, ceea ce nu am cerut, vom putea găsi rute alternative. Nu există o singură rută spre China prin Rusia, iar aeronavele care sunt disponibile acum pe piaţă sunt performante şi pot zbura pe alte rute către China", ne-a mai declarat directorul general interimar al Tarom.

sursa: economica.net