News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nirolf

Un articol interesant:

Cum poate scăpa Tarom de faliment

QuoteAtenție, urmează un text foarte lung! Deci dacă vă interesează strict ideea din titlu, începeți cu lectura mai spre final...

Compania Tarom este azi în pragul unui deznodământ pe care a reușit să-l amâne, în mod aproape admirabil, vreme de zece ani: tragerea obloanelor. Teoretic, dacă prețul petrolului continuă să o ajute, Tarom mai poate merge un an-doi din inerție, până la un punct fără întoarcere după care se va volatiliza complet. Asta pentru că prețul mic al petrolului are două tăișuri: anulează avantajul competitiv al flotei de turbopropulsoare de pe cursele interne, unde tocmai au intrat în forță operatorii low-cost, cu avioane mari și prețuri mici.

Ionut

Mult, putin?! Cine se pricepe?




TAROM le-a plătit pasagerilor 265.000 de euro

7% din zborurile TAROM au o întârziere mai mare de 30 de minute, arată datele ministerului Transporturilor. Întârzierile se traduc în despăgubiri pentru pasageri, adică subţierea şi mai mare a bugetului unei companii care se află de 8 ani pe pierdere. În primele nouă luni ale anului, TAROM a plătit propriilor pasageri despăgubiri de 265.000 de euro. Şefii companiei de stat speră că anul acesta gaura din bugetul TAROM se va reduce la 7 milioane de lei. Întârzierile au puse, însă, de ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, pe seama vechimii aeronavelor. TAROM zboara cu 21 de avioane cumpărate în perioada 1993 - 2009: 9 ATR-uri, 4 Airbus-uri A319 şi 8 aeronave Boeing. Oficialii români speră că până în primăvara viitoare să aducă în flotă încă două aeronave.



Digi24

Ionut

A inceput distractia cu declaratiile... Traiasca traiasca, uraaaaaaaaaaa!




Dragnea: De la 1 septembrie se va demara achiziţia a cel puțin 20 de aeronave de către Tarom

"De la 1 septembrie se va demara procesul de achiziție a cel puțin 20 de aeronave de către Tarom. Este primul pachet", a declarat Liviu Dragnea, liderul PSD, în cadrul unei conferințe de presă. Dragnea nu a precizat prin ce metodă ar putea fi achiziționate avioanele, din moment ce un singur avion Airbus A320, model operat cu preponderență de Wizz Air, are un preț de listă de 98 de milioane de dolari, iar costul pentru 20 de avioane ar fi de circa două miliarde de dolari.

"Noi preferăm să luăm avioane în leasing operaţional. Pentru a cumpăra avioane e nevoie de mulţi bani, iar pentru moment cred că trebuie sa fim atenţi", spunea Heinzmann la începutul lui 2013. La trei ani de la această declarație, Heinzmann era îndepărtat din companie și spunea că Consiliul de Administrație al Tarom s-au opus multor măsuri necesare, între care decizia de a reînnoi flota. În ultimii ani, CA al Tarom a fost schimbat pe bandă rulantă sub conducerea guvernului condus de Victor Ponta. "Compania are nevoie de o nouă flotă, armonizată. Astăzi avem Boeing, avem Airbus, avem trei tipuri diferite de avioane. Este foarte scump, pentru că fiecare aeronavă are piloţi diferiţi, tehnicieni diferiţi, ceea ce multiplică costurile. Toate aceste lucruri nu au avansat, au ajuns în consiliul de admnisitraţie şi au rămas acolo", a declarat Heinzmann pentru News.ro.

Economica.net

dr4qul4

Poate il pun pe Heinzmann inapoi.  O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

Nu râdeți, că de data asta probabil chiar o să se facă achizițiile. Să fim serioși, ea s-a amânat așa mult pentru că au fost tot felul de oameni care le încurcau socotelile, gen Heinzmann. Faptul că nici nu s-a anunțat guvernul și ei vrobesc deja de avioane înseamnă că cineva e nerăbdător. Acum toată lumea o să fie fericită, nerăbdătorul o să-și ia comisionul, forumiștii au ce poza, Tarom poate scapă de faliment.

ciprebbe

Si marmota? .... Hai sa fim seriosi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

__dir

Am ras copios, ma mira ca s-au oprit doar la 20 de avioane.

Cu management privat si nu au reusit sa schimbe ceva in companie. Inca 2 zile de petrecere in Tarom (cum a fost cu celelalte promisiuni) :))

frunzaverde

Quote from: nirolf on December 16, 2016, 10:40:38 AM
Nu râdeți, că de data asta probabil chiar o să se facă achizițiile.

Guvernul nu are nici o parghie legala prin care sa cumpere avioanele alea pentru Tarom; avem legislatie europeana care interzice in mod strict orice asemenea actiune.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nirolf

Nu, doar numește CA-ul și directorul. Care, "surpriză", se vor schimba iar după formarea noului guvern.

lupu.irimie

#384
Quote from: mario antonio on November 30, 2016, 02:01:20 PM
^^
Legat de afirmatia ta, varianta respectiva nu este imposibila, chiar ca tara din UE.
Poti vedea diferitele cazuri actuale, in care detinerile extra-comunitarilor sunt mai mici de 50%. Pentru a-si mentine drepturile de companie comunitara, o companie europeana este de ajuns sa aiba cel putin 50% din capital in portofoliu european.
Vorbind de exemple de astfel de colaborari: CSA - Korean Airlines, AirBerlin - Etihad, Alitalia - Eithad, Darwin - Etihad, IAG - Qatar (IAG detine British Airways, Iberia si Vueling).
In toate aceste colaborari partenerul extra-comunitar are sub 50% din capital, procent ce poate pleca de la 49% in cazul colaborarii Alitalia-Etihad.

In ce se traduce aceasta colaborare, in zboruri intercontinentale intre hub-ul companiei europene si cel al companiei extra-comunitare.

In consecinta, ideea nu este imposibil de realizat. Evident ca realizarea depinde de o singura chestiune, deconectarea "politica" a companiei. Pana si flota se poate "rezolva"fara mari probleme, mai ales ca marile companii au order-book-uri pline, pe langa multe aeronave in flota actuala.

IAG este o companie de sine statatoare in care actiuni au Iberia, British, Qatar, si ceva firme mici. In nici un moment Qatar nu poate decide viitorul IAG dintr-un motiv super simplu: Nu au cei 51% necesari. Cu Alitalia unde Etihad are 49% este cam acelasi aspect. Ceea ce se scapa din vedere in aceasta analiza, este ca cei mai sus mentionati, si nu numai (Companiile ME3 in general) au politica de hub. Practic traficul pe care ei il dezvolta pe aeroporturile din Doha ori Dubai este un trafic de tranzit ( sub 32% din pasageri au punct de plecare sau sosire pe respectivele aeroporturi ) si cam nimic mai mult.
Ori actualmente, piata Europei de Est si Centrale, inca, nu pot genera acest tip de trafic pentru un motiv simplu: puterea de cumparare.
Ca si comparatie, peste 72% din Traficul MAD- DOH (spre exemplu) este generat de cei care fac tranzit catre Asia; China, Japonia, Hong-Kong, Thailanda...etc. Deci, ceea ce nenea Buse doreste - nu este fezabil acum, si nici intr.-un viitor apropiat.
Daca ROT va fi sa supravietuiasca, va trebui sa ia "toporul" si sa taie cangrena. Este un lucru simplu, dureros in acelasi timp, dar indispensabil:
-Pasul 1 : Descapusarea
-Pasul 2: Administrarea flotei si simplificarea ei. Ori Airbus ori Boeing pentru medie distanta. Pe intern si restul rutelor scurte este clar ca doar ATR.
-Pasul 3: Personalul navigant si nenavigant trebuie dimensionat corespunzator. Mai bine de 40% din personal nu are ce cauta in pozitiile in care se afla actualmente, din vari motive, fie incompetenta crasa( cam 90% din cazuri) fie ocuparea unor locuri care au fost create sa dea de mancare la fel si fel de personaje ( si astia tot pe la 90% ajung), fie este organigrama supra-ingrosata cu motivatia cam aceiasi.
Dar deh, inca mai are sange in ea si se mai poate suge. Cat despre mult trambitata renovare de flota.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Se vor face 65634 de studii de fezabilitate, alte 56473 de licitati care nu vor ajunge la final..si cam atat.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

mario antonio

Ciao lupu.irimie,

Ceea ce scrisesem reprezenta un raspuns la afirmatia ta ca nu este posibila interventia unor companii din afara Europei in managementul celor europene.

Daca ai urmarit schimbarile pe acest plan, si influenta de care spui ca nu sunt capabile cele orientale, ai vazut ceea ce s-a intamplat chiar in aceste zile  cu soarta companiei Air Berlin, impartita, impreuna cu piata respectiva, "frateste" de Lufthansa si Etihad.

Nu am facut referire, in exemplificarea mea, la viabilitatea unui astfel de "proiect", ci, pur si simplu, la posibilitatea ca el sa se concretizeze, aducand si diferite exemple.

Ca adevarata solutie, in ceea ce priveste punctual compania Tarom, trece si prin actiunile indicate si de tine, este adevarat, insa acest lucru nici nu mai necesita discutie, nu cred ca cineva, cu un rationament serios, poate sa aduca argumente impotriva.

Ionut

Tarom caută combustibil la preț fix, toți furnizorii au refuzat însă ideea

Compania aeriană de stat Tarom, după un an în care și-a înlocuit managerul străin reproșându-i că nu a tăiat din pierderi, a încercat să găsească, inclusiv în străinătate, un furnizor dispus să îi livreze combustibilul la un preț fix, indiferent de evoluția mondială a prețului, dar a eșuat. Acum, Tarom negociază cu băncile un contract care să o apere de riscul creșterii prețului. În încercarea de a primi combustibil la preț fix, Tarom a cerut oferte atât de la furnizorii din țară Air BP Sales Romania, OMV Petrom, Eurospeed, dar și de la furnizorii externi Air BP Limited, Air Total International, Eni Aviation, Kuwait Petroleum, Lukoil Moldova și World Fuel Services. A primit însă răspuns doar de la 5 furnizori și toți i-au transmis că nu-i pot oferi o cotație de preț fix pentru combustibilul de aviație, deoarece riscurile aferente fluctuațiilor prețului petrolului de pe piața internă și cea internațională sunt de natură a genera costuri suplimentare care nu pot fi estimate.

Pe acest fond, Tarom s-a îndreptat spre bănci pentru a încheia contracte de hedging care să-i acopere riscul de creștere a prețului la combustibil și le-a chemat la sediu, pentru discuții.

Profit.ro

Ionut

Deputaţii vor cheltui aproape un milion de euro în 2017 pe bilete de avion pe curse interne,
contractul fiind atribuit Tarom


Camera Deputaţilor a atribuit TAROM un contract în valoare de peste 3,4 milioane de lei, fără TVA, prin care cumpără servicii de transport aerian pentru deputaţi pe rutele naţionale interne pentru anul 2017. Potrivit unui anunţ publicat miercuri în SEAP, contractul a fost atribuit pe 29 decembrie Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM SA.

Contractul vizează achiziţia de 'servicii de transport aerian pentru deputaţi, curse regulate, pe rutele naţionale interne, pentru anul 2017', valoarea sa totală finală fiind de 3.469.767,5 lei, fără TVA. Contractul a fost atribuit printr-o procedură de negociere fără anunţ de participare. Alegerea acestei proceduri este justificată prin faptul că serviciile achiziţionate 'pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice'. Criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut, se mai arată în anunţul citat.

Economica.net

Ionut

Tarom a înregistrat o creștere de 1% a numărului de pasageri în 2016, la 2,41 milioane



Compania de stat Tarom a înregistrat o creștere de doar 1% a numărului de pasageri în 2016, până la 2,41 milioane, potrivit datelor transmise la solicitarea News.ro, în contextul retragerii celor două avioane Airbus A310 în toamna acestui an, și a coborât pe locul trei în topul liniilor aeriene, fiind depășită de Blue Air, care a anunțat un avans de 80% al numărului de pasageri în 2016.

Profit.ro

infraAdi_ro

QuoteNoapte bună! TAROM-ul tocmai a intrat la abatorul Partidului

Ani de zile TAROM-ul s-a târât prin mocirlă. Ignorată, căpușată și batjocorită compania a reușit cumva să funcționeze și să supraviețuiească. Doar că în ultima vreme situația s-a deteriorat grav. Cu patru directori schimbați în 10 luni, TAROM-ul nu prea dătea semne de revenire. Până acum. Pe 2 februarie, operând cu discreție, Consiliul de Administratie al TAROM, absolul liber și neinfluențat de nimeni, a decis să ofere postul de director general al companiei unui personaj ilustru: Eugen Davidoiu. TAROM-ul și-a oprit motoarele în zbor și urmează picajul liber.

Dacă numele noului director general nu vă spune nimic, iată doar două repere din existența publică a acestui manager de mare succes.

Până în aprilie 2016 a fost director general al Electrica Serv –societate comercială cu capital integral de stat. Conform presei, Davidoiu a transformat această societate în propria moșie. În 2016 a fost demis din funcție din cauza unui ,,mărunt" conflict de interese. Soția și nepotul acestuia fiind numiți pe posturi cheie în companie și anume la (ați ghicit!) - Direcția de Achiziții.
Prin 2009, Davidoiu a fost era director la SNLO – Societatea Națională a Lignitului Oltenia – una dintre marile vaci tocmai bune de muls controlate de guvern. La vremea respectivă Davidoiu a fost cercetat penal de DNA din cauza unor contracte dubioase si păguboase încheiate de SNLO cu o serie de firme căpușă. Dosarul nu a fost finalizat nici în ziua de azi.

https://republica.ro/noapte-buna-tarom-ul-tocmai-a-intrat-la-abatorul-partidului
Romania are un viitor doar daca are prezent!