News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

TAROM se dă pe mâna avocaților privați

Anunţul de licitaţie pentru serviciile juridice de asistenţă, avizare şi consultanţă cu privire la activităţile curente a fost publicat pe data de 7 octombrie, durata contractului este de 12 luni. Firma de avocatură care va câştiga licitaţia nu are voie să subcontracteze serviciile de asistenţă, avizare şi consultanţă cu privire la activităţile curente ale companiei TAROM. Aşa cum, din pacate, ne-a obişnuit, conducerea TAROM şi Consiliul de Administraţie, data finalizării licitaţiei a nu a fost publicată. Oficialii TAROM au precizat în anunţ că data limită de primire a solicitărilor de clarificări este 14 octombrie, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 21 octombrie. ,,Perioada pentru care ofertantul trebuie să îşi menţină oferta valabilă este de minim 60 de zile de la data limită prevazută pentru depunerea ofertelor. Criteriul de atribuire a contractului de achizitie este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", conform anunţului de licitaţie publicat de TAROM.

Dacă tot achiziţionează servicii juridice, TAROM defiinţează departamenul juridic. În hotărârea Consiliului de Administraţie nr. 13 din 4 august este precizat că departamenul juridic se va desfiinţa la momentul contractării serviciilor de consultanţă juridică.

Capital

Ionut

Începând cu 4 decembrie 2016, TAROM introduce încă o frecvență către Tel Aviv, ajungând astfel la nouă zboruri pe săptămână către această destinație. Mai multe detalii despre zboruri şi rezervări găsiți pe site-ul nostru: http://bit.ly/2fF2Zhu



MT

Ionut

Blue Air a devansat Tarom la număr de pasageri

Compania aeriană de stat Tarom a trecut oficial pe locul al treilea în topul companiilor aeriene care activează în România, la cinci ani după ce a pierdut poziţia de lider în faţa Wizz Air, după ce a raportat un număr de 1,148 milioane de pasageri transportaţi în primele şase luni, cu 6% mai mult decât în primul semestru al anului trecut.

Primele trei companii aeriene low-cost, Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, au înregistrat un avans de 37,2% al numărului de pasageri în primele şase ale anului, informează News.ro. După primele şase luni,  compania ungară low-cost Wizz Air şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei româneşti, cu 2,422 milioane de pasageri transportaţi. Pe locul al doilea a urcat compania românească low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane pasageri transportaţi în primul semestru, în creştere cu 82% faţă de perioada echivalentă din 2015, care a depăşit,  în premieră, compania de stat Tarom. Pe poziţia a patra, după Tarom, se află Ryanair, cu 680.000 de pasageri în primul semestru, însă transportatorul low-cost cu sediul în Irlanda a înregistat cel mai mare avans între marii jucători de pe piaţa românească, de 127% faţă de prima jumătate a anului trecut.

Creşterea de 6% a traficului de pasageri, înregistrată de Tarom, vine în contextul în care numărul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din România în primul semestru a fost de 7,15 milioane, cu 18% peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Peste 75% dintre pasagerii Tarom au fost înregistraţi pe cursele externe.

"Compania Tarom a transportat 1.148.044 de pasageri în primul semestru al acestui an, 277.513 pe rute interne şi 870.531 pe rute externe ceea ce reprezintă o creştere de 16% a numărului de pasageri pe rute interne şi o creştere de peste 3% pe rute externe. Faţă de semestrul unu al anului 2015, traficul în primul semestru din 2016 a înregistrat o creştere de 6%", se arată în răspunsul trimis de Tarom, la solicitarea News.ro.

Digi24

Ionut

Transparenta totala si la TAROM, trebuie sa iei lista de ofertanti pe surse. Ce mizerie.
Care e marele secret sa dai un comunicat si sa spui cine si cat a ofertat inainte sa comunici si rezultatul? La CNAIR cum se poate?




Tarom a primit trei oferte pentru asigurarea flotei. Printre ofertanți, Omniasig, actualul asigurător

Un număr de trei oferte a primit Tarom pentru asigurarea celor 23 de aeronave ale companiei, potrivit datelor furnizate de operatorul aerian la solicitarea Profit.ro. "Caietul de sarcini a fost solicitat de către un număr de  10 entități și au fost primite 4 oferte, dintre care 3 în termenul de ofertare și una la 31 minute după termenul de expirare. Numele ofertantilor nu se poate comunica în acest moment, ci numai după întocmirea raportului final al comisiei de evaluare", se arată în răspunsul Tarom. Potrivit unor surse din piața de profil, unul dintre cei trei ofertanți este Omniasig VIG, actualul asigurător al flotei Tarom.

Profit.ro

Ionut

Situaţia este următoarea: în primul rând, TAROM-ul are o problemă de percepţie. Toate statisticile noastre obiective arată că, din punct de vedere al incidentologiei aviatice, TAROM-ul este o companie care este bine plasată în Europa. Au fost nişte incidente şi accidente, acum câteva săptămâni, dar vă atenţionez că rezultatele anchetelor nu au fost încă publicate. Şi aşteptaţi să se publice, pentru că pot să pună lucrurile în cu totul şi cu totul altă lumină. Când este vorba de siguranţă, limita este cerul.

Acolo întotdeauna trebuie să faci mai bine. Şi, atunci, s-au făcut nişte schimbări, deci s-a făcut acest Maintenance Control Center, care nu exista şi pe care îl au companiile moderne, care face legătura între avion, când are probleme, cu baza tehnică şi asigură intervenţia în timp real. După aceea, Aircraft on Ground, care asigură ca piesele să fie acolo în timp real, ca să nu mai stai după ele când ai nevoie, deci asta pe partea tehnică şi, n-o să ascund, dacă vedeţi acum noul meu secretar de stat, domnul Tudorel Roman, nu ştiu dacă v-aţi uitat pe CV-ul dânsului, a lucrat la IAR, a pilotat avioane, a proiectat avioane, a fost directorul Autorităţii, dacă este ceva despre avion pe care dânsul nu-l ştie, cred că am putea să-l scriem pe un colţişor de hârtie. Şi dânsul este acum secretar de stat pe partea de aviaţie, inclusiv TAROM.

Victor Cozmei: Noi avioane. Înnoirea flotei. Discutăm despre asta de cred că 10-15 ani.

Da. De discutat se poate discuta în foarte multe variante... Dar, este, clar, un subiect ce trebuie tratat în logica business. Este de dorit să nu mai avem, ca acum, avioane de la trei fabrici. Una. Maxim două. Partea bună e că toţi ne vor businessul. Şi-atunci au fost toţi. Ştiţi bine, că am anunţat. A fost Boeing, a fost Airbus, a fost ATR. Toată lumea vine și acum noi suntem într-o situaţie foarte bună în care vrem să negociem şi asta este atuul foarte mare al TAROM, pe care nu-l spun îndeajuns de mult. Noi avem foarte multe cărţi de jucat, aceasta fiind una din ele. Deci putem negocia nişte contracte, în care, şi-n acele contracte, de exemplu, se poate prevedea preluarea avioanelor acestea pe care le-am decomisionat, Airbus-urile, la nişte preţuri mai avantajoase. Că dacă nu, le dai unora care le mai folosesc mai ieftin sau le dai la brokeri şi mai ieftin sau le vinzi la business deschis şi mai ieftin. Deci asta poate fi parte din deal, dar trebuie altceva făcut mai înainte.

Înainte de a negocia flota, mai ales când vrei să ai o flotă omogenă, trebuie să ai un business-model. Şi ca să ai un business model, trebuie să te hotărăşti ce fel de business vrei să ai. Şi aici poţi să ai chiar, să zicem, o decizie -poate fi politică: TAROM-ul poate fi o companie naţională, un carrier regional, care, sincer să fiu, după părerea mea, poate să facă un mic profit de câteva procente, să se susţină. Să fie un simbol naţional care funcţionează în regiune. Pe de altă parte, poate să fie fragil şi poate fi influenţat de preţurile petrolului care, probabil, o să crească, la un moment dat.

Nu, e mai complexă situația. E o opţiune, însă există altă opţiune. TAROM-ul poate intra într-un parteneriat comercial cu o mare putere aviatică. Şi poate să fie un partener comercial sau poate, cel mult... Da. Păi nu pot să numesc... Sunt companii din Emirate, sunt companii din Asia. Sunt patru companii foarte mari, da? Ar putea funcţiona în felul următor: noi avem un mare-mare atu: locaţia. Aceste companii fac acum zboruri inter-continentale spre America de Nord. Ele vor să zboare şi pe partea cealaltă, în Europa. Ele nu o să găsească niciodată un hub în Olanda, în Belgia, în Franţa, pentru că nu o să fie lăsaţi. Sau în Germania. România este foarte interesantă ca poziţie şi ca stabilitate şi ca stabilitate politică, şi-atunci vă spun nu-i căutăm noi. Ne caută ei pe noi. Bine, acum sunt nişte discuţii, aşa, pur şi simplu ipotetice, formale, dar sunt discuţii în care sunt interesaţi să creeze un hub aici, de unde să colecteze şi de-aici să zboare spre New York, spre America.

Victor Cozmei: Şi pe intern? Aici unde companii low-cost au venit cu preţuri mai mici decât la tren?

Da. Dacă face acest model – şi ăsta este un business care trebuie modelizat şi nu putem modeliza noi pe hârtie. Sunt aceşti consultanţi pe care noi, acum, săptămâna asta suntem pe punctul de a-i confirma, care au acces la instrumente foarte avansate de simulare şi care spun ,,din punctul acesta, tu poţi să faci următorul point-to-point, poţi să faci... Ei, când faci lucrurile astea, automat, preţul biletelor scad. Poţi să faci e-ticketing în loc să faci countering, deci automat preţul poate să scadă. Acum, să fim cinstiţi. Cu aceste low-cost-uri toate companiile naţionale au o competiţie foarte grea, pentru că au nişte atuuri. Ei sunt foarte flexibili. În schimb au un mare dezavantaj: ei nu oferă conexiuni. Deci dacă tu vrei să ai conexiuni, automat trebuie să fii într-un national-carrier sau într-o asociaţie. Pentru că te duci în punctul cutare, la Bologna, şi de-acolo...

Da. Se poate vorbi de preţuri mai mici. Se poate vorbi de preţuri mai mici făcând lucrul acesta. Din nou, când lucrezi în asociaţie cu alţi mari parteneri se creează sinergii, se creează... da. Se poate vorbi de preţuri mai mici, sigur că da. În orice companie există doi vectori: unul de a-ţi mări profitul – deci noi am vorbit de mărit profitul. Şi la Toyota, cu toate profiturile pe care le făceau, era şi vectorul celălalt: reducerea costurilor, da? Mie mi se cerea să tai guma-n două la Toyota. Pentru că era reducere de costuri. Ei, logica asta nu există la noi şi logica asta poate fi făcută şi nu e dureroasă. Că sunt costuri care pot fi foarte uşor evitate.

Victor Cozmei: Pe lângă schimbarea modului de business, a strategiei, luaţi în calcul şi privatizarea TAROM?

Sorin Bușe: Pentru mine ar fi ultima-ultima opţiune, numai să nu fie închisă compania. Pentru mine, TAROM-ul este un simbol naţional, la care eu personal ţin foarte mult. Reprezintă România, reprezintă şi a reprezentat tot timpul poarta României spre lume.  Şi TAROM-ul trebuie să rămână un simbol naţional.

Buse la Hotnews

Ionut

Nu-s cam multe deodata la infirmerie? E normal asa ceva? Nu mai e loc in hangar. :lol:



Dumitru Covariuc

TibiV

Unele pot sa intre pentru 4-5 ore...
Gresarea punctelor "critice", schimbarea unor lichide/garnituri etc. Maruntisuri de fapt, dar care trebuie facute "by the book". Atunci cand NU le faci, vezi avionul la National Geografic - "Dezastre in aer"...

Ionut, este noiembrie si frig !

Ai lucrat vreodata la "intretinere curenta" la un avion pe platforma (afara) atunci cand este vreme "anti-scos cainele afara" ?..
Eu am facut asta si in ianuarie. Era acum 30 de ani, cand eram tanar si nu mi se parea "mare filozofie"...
Dar de atunci am ramas cu rinichii "buliti"...

Oricum, este de preferat ca mana mecanicului sa nu tremure de frig cand pune un splint la un surub...
La chestiile astea este foarte important sa nimeresti gaura ! :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

Domnul Victor Cozmei face declaratii care dau bine la presa, dar in realitate multe dintre ele sunt putin viabile. ROT are doar 2 drumuri; ori se reinventeaza de la radacini, ori este sortita pieirii( Va mai amintiti de Malev?)
Din fericire pentru ei, statul roman inca pompeaza bani in ei. Probabil este singurul lucru care mentine compania pe linie de plutire. Probleme pe care eu le vad la ei:
Prima problema: - baza de salarii foarte ridicata
A doua problema: - capusarea excesiva a ROT
A treia problema: - o flota care este o mare ciorba (si asta o spun cu tot respectul din lume)
A patra problema:- rute putin rentabile

Daca prima, a doua si a patra ar avea rezolvarari relativ rapide, nu stiu ce pot face cat de repede pot rezolva problema cu flota.
Cu 22 de aparate in activ avem trei furnizori de aeonave ( Boeing, ATR si Airbus) cu 6 subtipuri de aparate. Un adevarat haos.
A310 au fost decomisionate. Un punct pozitiv, A318 este un aparat pe care nimeni nu il Doreste.
                   Nu stiu cum vor rezolva situatia; ori mizeaza pe Airbus ori pe Boeing. Ambele au avantaje si dezavantaje; eu personal inclin spre Airbus; mentenanta mai usoara, un pilot care zboara un 319 sa treaca pe un 321 ori 320 nu are nevoie decat de cateva ore de simulator.
cat despre aceasta declaratie :
" TAROM-ul poate intra într-un parteneriat comercial cu o mare putere aviatică. Şi poate să fie un partener comercial sau poate, cel mult... Da. Păi nu pot să numesc... Sunt companii din Emirate, sunt companii din Asia. Sunt patru companii foarte mari, da? Ar putea funcţiona în felul următor: noi avem un mare-mare atu: locaţia. Aceste companii fac acum zboruri inter-continentale spre America de Nord. Ele vor să zboare şi pe partea cealaltă, în Europa. Ele nu o să găsească niciodată un hub în Olanda, în Belgia, în Franţa, pentru că nu o să fie lăsaţi" cineva sa ai reamintesca domnului Cozmei ca asa ceva este imposibil.
Inca facem parte din UE, si avem acorduri semnate care trebuie respectate.

Just my 2 cents!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

Quote from: lupu.irimie on November 26, 2016, 04:21:10 PM
cineva sa ai reamintesca domnului Cozmei ca asa ceva este imposibil.
Inca facem parte din UE, si avem acorduri semnate care trebuie respectate.

Tocmai i-ai reaminit tu...
In cel mult cateva ore o sa citeasca postarea ta... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

@lupu.irimie: atentie, Victor Cozmei e doar ziaristul care pune intrebarile, raspunsurile la care te referi sunt ale ministrului - Sorin Buse

lupu.irimie

@tom_saweyr Asa este. Scuzati greseala.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

mario antonio

#356
^^
Legat de afirmatia ta, varianta respectiva nu este imposibila, chiar ca tara din UE.
Poti vedea diferitele cazuri actuale, in care detinerile extra-comunitarilor sunt mai mici de 50%. Pentru a-si mentine drepturile de companie comunitara, o companie europeana este de ajuns sa aiba cel putin 50% din capital in portofoliu european.
Vorbind de exemple de astfel de colaborari: CSA - Korean Airlines, AirBerlin - Etihad, Alitalia - Eithad, Darwin - Etihad, IAG - Qatar (IAG detine British Airways, Iberia si Vueling).
In toate aceste colaborari partenerul extra-comunitar are sub 50% din capital, procent ce poate pleca de la 49% in cazul colaborarii Alitalia-Etihad.

In ce se traduce aceasta colaborare, in zboruri intercontinentale intre hub-ul companiei europene si cel al companiei extra-comunitare.

In consecinta, ideea nu este imposibil de realizat. Evident ca realizarea depinde de o singura chestiune, deconectarea "politica" a companiei. Pana si flota se poate "rezolva"fara mari probleme, mai ales ca marile companii au order-book-uri pline, pe langa multe aeronave in flota actuala.

Ionut

Tarom a transportat 1,9 milioane de pasageri după primele nouă luni,
în creștere cu 3,8% față de aceeași perioadă a anului trecut


Compania aeriană de stat Tarom a transportat 1,898 milioane pasageri în primele nouă luni ale acestui an, în creștere cu 3,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, când a transportat 1,829 milioane pasageri, potrivit informațiilor trimise de companie, la solicitarea News.ro. Ritmul a încetinit în trimestrul al treilea, după ce, în primul semestru, Tarom a înregistrat un avans de 6% al numărului de pasageri, până la 1,148 milioane.

După primele șase luni, Tarom a trecut oficial pe locul al treilea în topul companiilor aeriene care activează în România, la cinci ani după ce a pierdut poziția de lider în fața Wizz Air. Compania ungară low-cost Wizz Air a transportat mai mult de patru milioane de pasageri la nivel național în primele trei trimestre ale acestui an, o creștere de peste 19% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În prezent, flota Tarom numără 21 de aparate, după ce a retras două aparate Airbus A310, cumpărate în 1992.

Profit.ro

Ionut

Aseara m-am intristat teribil dupa ce-am stat vreo 30 de minute pe FlightRadar24 si m-am uitat la avioane. M-am deprimat total cand mi-am dat seama ca pe OTP nu exista zboruri long-haul. Am pornit o discutie interna API care s-a dus intr-o dezbatere si n-am ajuns la nicio concluzie. Asa ca va intreb pe voi, mai ales ca altii pot (plus portughezii re-deschid Lisabona-Toronto, si nu sunt singurele exemple), de ce nu poate TAROM sa re-deschida cursele long-haul?

Sunt cursele intercontinentale (US & Asia) profitabile pentru TAROM?!
Ziceti si voi, mai ales daca va pricepeti cat de cat la aviatie.

cezar-mario2012

Uite aici un link cu harta zborurilor din Varșovia (linie și chartere):

https://www.lotnisko-chopina.pl/en/route-network.html

Întrebarea nu este buna. Se pot deschide rute long-haul de pe Otopeni, sunt oare rentabile?

Taromul mai are un pic și nu mai are cu ce să zboare pe rute actuale, au închis ei ruta către Dubai în plin sezon.