News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

iuli

Explicaţiile TAROM după ce o cursă a fost anulată şi altele întâziate

Quote,,Astăzi, 14.10.2017, ca urmare a introducerii unei aeronave în control, programul zborurilor TAROM a fost afectat. O aeronavă ATR-72 a companiei TAROM se află în continuare în control, după ce ieri a revenit la sol la 15 minute după decolare. Până la aflarea cauzei şi remedierea situaţiei, aeronava este scoasă din programul de zbor.

Din acest motiv, orarul de zbor s-a decalat şi au fost generate întârzieri de maxim 2 ore şi anularea unei curse. Cursa TAROM, RO 707/8 Bucureşti - Iaşi a fost anulată, pasagerilor urmând a li se oferi asistenţă din partea companiei, conform reglementărilor interne şi internationale. Aceştia au fost reprogramaţi pe următoarea cursă TAROM

spre Iaşi din această seară. Compania TAROM îşi cere scuze şi pe această cale clienţilor săi şi le transmite că siguranţa zborurilor rămâne prioritară."

Sursa: Digi24

Sorin Buşe: Starea avioanelor, cauza întârzierilor TAROM

QuoteMinistrul Transporturilor recunoaşte că avioanele TAROM au probleme tehnice, care trebuie remediate urgent, pentru ca avioanele să nu mai aibă întârzieri.

În ultimele cinci luni, aeronavele companiei de stat s-au confruntat, lunar, cu defecţiuni şi pe aeroporturile din ţară şi pe cele din străinătate. Ultimul incident a avut loc vineri, când cursa de Amsterdam s-a întors la Bucureşti, după 35 de minute de la decolare.

Anul trecut, întârzierile avioanelor au lăsat o gaură, în bugetul companiei de stat, de peste un milion de dolari, potrivit unui raport al Corpului de Control.

,,Este vorba de starea tehnică a aparatelor, probabil că acolo este un element unde trebuie să lucrăm, să îmbunătăţim în acest fel încât să nu mai fie întârzieri, aeronave care nu sunt disponbile, curse la care se renunţă sau se întorc sau alte incidente, acolo este elementul operaţional imediat unde trebuie să intervenim," a declarat Sorin Buşe, ministrul Transporturilor, pentru privesc.eu.

Sursa: Digi24

Tot nu inteleg ce se tot da apa la moara cu varsta avioanelor? Am senzatia ca cineva denigreaza intentionat Tarom. Deja curentul de opinie e format si comentariile de pe net legate de Tarom sunt crunte.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on October 15, 2016, 07:16:51 AM
Tot nu inteleg ce se tot da apa la moara cu varsta avioanelor? Am senzatia ca cineva denigreaza intentionat Tarom. Deja curentul de opinie e format si comentariile de pe net legate de Tarom sunt crunte.

Iuli, varsta avioanelor e un factor absolut legitim in cazul asta, si nu din vreun motiv pompieristic.

Dupa iesirea 310-urilor, Taromul are o flota "intinsa la maximum", pe foarte multe paliere orare nu mai are rezerve de nici un fel pentru acoperirea unor eventuale probleme intampinate, ducand la o cascada de intarzieri. Eterogenitatea flotei face inca si mai mult rau, pentru ca fragmenteaza si mai mult micuta flota existenta.

Avioanele vechi, desi nu sunt mai putin sigure, au nevoie de semnificativ mai multa intretinere curenta si au riscuri mult mai mari de indisponibilizare ca urmare a nevoiei de mentenanta neplanificata. Asa ca se ajunge la intarzieri si anulari de zboruri.

Pe urma, atmosefera in Tarom nu e cea mai fericita in momentul asta. Nu m-ar mira sa existe exces de zel la unii din angajati si "bag-piciorism" la altii. Cu rezultate toxice in cum merge toata treaba...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Eu inteleg ce spui tu, legat de lipsa avioanelor sau neomogenitatea flotei, dar o flota de varsta mare mi se pare exagerat.

Hai sa luam asa, varsta medie a avioanelor Tarom e de 16,4 ani calculand si A310. ATR-urile au 15,8 ani varsta medie, A310 24,7 ani, A318 9,4 ani iar B737 22,6 ani. Desi B737 par in varsta, media o coboara modelele B737-300 care au 22,6 ani, restul avand media 14,3 ani. (sursa)

Daca tu imi spui ca varsta avioanelor e mare si faci aceeasi comparatie care a aparut pe Digi24 (link la articol) ca avioanele Tarom sunt mai in varsta decat masinile romanilor, nu mai zic nimic pe topicul asta.

Da, au bube, si inca multe, dar mi se pare ca cineva incearca intentionat denigrarea si coborarea in ridicol a companiei. Si aceasta campanie e ajutata si de PR-ul inexistent al Tarom. Dupa articolul celor de la Digi24 ma asteptam cu un punct de vedere clar si concis in care sa compari o varsta a unui automobil cu a unui avion e ca si cum as compara o masa cu un hipopotam doar pentru ca au 4 picioare si stau pe pamant.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on October 15, 2016, 05:50:15 PM
Daca tu imi spui ca varsta avioanelor e mare si faci aceeasi comparatie care a aparut pe Digi24

Articolul este o mare porcarie, aici sunt de acord cu tine. Si sunt absolut de acord ca varsta unui avion nu conteaza cand vine vorba de siguranta zborului sau de alte chestii similare. Plus ca Tarom nu are cea mai veche flota din Romania - Blue Air, Air Bucharest. Ca sa nu mai vorbim de MD-urile lui Tender...

Insa varsta are o importanta in doua locuri - costurile de intretinere care cresc si disponibilitatea (dispatch reliability si dispatch availability), care scad dupa ~10-15 ani de exploatare (vezi aici un assesment IATA pentru long-haul: https://www.iata.org/whatwedo/workgroups/Documents/MCC-2013-DUB/Day2/1545-1630_Effect_of_AC_Ageing_on_Mtce_Costs_TBE.pdf).

Tarom incearca/este fortata sa treaca cumva, dupa decenii in care starea de fapt era utilizare redusa a flotei (constanta intre 1995 si 2012-13) cu mult stat pe sol, la o situatie de criza extrema, in care n-are suficiente avioane disponibile nici macar sa-si faca orarul (anularea de frecvente pe, de exemplu ARN, in orarul de iarna, vine din lipsa de echipament, nu altceva, fiind deja incarcate in sistem cand s-a decis eliminarea 310-urilor fara inlocuire). Vechimea mare a flotei (mediana e de 16.9 ani fara 310, adica 1/2 din flota e mai veche de-atat) e un imediment in plus in chestia asta, esti deja pe panta descendenta cand vine vorba de dispatch reliability (se degradeaza in fiecare an, si ritmul accelereaza anual). E inca un factor, pe langa flota pestrita, personal si baze neobisnuite cu orare stranse si turnusuri scurte, lipsa de rezerve etc. etc., care reduce punctualitatea...

Punctualitate de care au nevoie daca vor sa aiba clientela high-yield. Pentru ca monopoluri nu mai au, accesul la hub-uri globale e ala care e, frecventele sunt alea care sunt etc. etc.

Quote from: iuli on October 15, 2016, 05:50:15 PM
Da, au bube, si inca multe, dar mi se pare ca cineva incearca intentionat denigrarea si coborarea in ridicol a companiei. Si aceasta campanie e ajutata si de PR-ul inexistent al Tarom. Dupa articolul celor de la Digi24 ma asteptam cu un punct de vedere clar si concis in care sa compari o varsta a unui automobil cu a unui avion e ca si cum as compara o masa cu un hipopotam doar pentru ca au 4 picioare si stau pe pamant.

Articolul digi e o porcarie, dar nu cred ca vreo companie aeriana va raspunde la toate tampeniile de presa. Apar tot felul de tampenii in presa, constant, despre toata lumea din industrie.

Dar faptul ca la Digi se scriu tampenii nu inseamna ca e totul ok. Tarom chiar are o problema, chiar majora, cu flota, care duce la, printre altele, o zi intreaga cu orar dat peste cap complet fara vreo "buba" a hubului. Varsta nu e cauza principala, dar este un factor (destul de minor, dar prezent) in problema.

Si buba aia, clusterfuck-ul cu intarzieri in cascada pentru zeci de zboruri, cand tot restul lumii opera la program, a cauzat mai multa discreditare decat ar putea vreodata sa o faca un articol pe o televiziune prin cablu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Foarte interesanta discutie...

Dar... care ar fi concluziile?...
- Intinerirea urgenta a flotei ?
- "De-pestritzarea" ei cu aceasta ocazia ? (doar 2-3 tipuri...)
- In cat timp si cu ce bani ?... (desi nu ati amintit "item-ul", este subinteles...)

Cam asta am inteles eu...  O:-)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Măsuri excepţionale pentru avioanele TAROM, după seria de incidente

QuoteAvioanele din flota TAROM vor fi verificate în plus, prin sondaj, în afara mentenanței și verificărilor zilnice. Este o măsură luată de compania aeriană în urmă cu puțin timp, după ce la sfârșitul săptămânii trecute cinci avioane TAROM au avut probleme în doar 24 de ore.

Conform reprezentanților ministerului Transporturilor, măsurile suplimentare prevăd activități de control și includ verificări în plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum și efectuarea unor noi audituri de siguranță la lucrările de întreținere.

De asemenea, în perioada imediat următoare, va fi înființat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență 24/7 pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar și biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistența comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Mda, in inspectie.



MT

Ionut

Tarom a lansat licitaţia pentru asigurarea avioanelor

Compania naţională Tarom a lansat licitaţia deschisă pentru servicii de asigurare casco pentru aeronave civile şi piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a franşizei casco deductibile la aeronave şi motoare de schimb), asigurare de răspundere faţă de pasageri, bagaje, marfă, poştă, terţi, pentru perioada 01.12.2016 - 30.11.2017, se arată într-un anunţ al companiei. Durata contractului este de 12 luni si intră în vigoare de la 1 decembrie 2016. Data limită de primire a solicitărilor de clarificări este 24 octombrie 2016. Data şi ora limită pentru depunerea ofertelor este 31 octombrie, 11:00 ora Romaniei.

Omniasig este în prezent asigurătorul Tarom, asta după ce contractul care expira pe 30 august a fost prelungit până la sfârşitul acestei luni. Participanţii la licitaţie trebuie să depună o garantie de participare la procedura de atribuire de 10.000 de dolari sau sau echivalentul în lei, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut.

Economica.net

Ionut

Tarom va primi o ofertă de la ATR pentru a închiria două aeronave de generaţie nouă, dar va discuta şi cu alţi producători

Compania TAROM va purta discuţii bilaterale cu reprezentanţii tuturor companiilor producătoare de aeronave în vederea eficientizării activităţii şi a creşterii operativităţii zborurilor, iar ATR a fost primul producător cu care s-au întâlnit echipa TAROM şi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, informează joi compania. Operatorul aerian naţional are în operare 9 aeronave ATR.

În cadrul întâlnirii cu reprezentantul ATR au fost convenite câteva direcţii de lucru pentru sprijinirea dezvoltării pe termen lung a activităţii de întreţinere şi reparaţie şi rentabilizarea orarului de zbor. În cadrul discuţiilor s-a convenit ca ATR să trimită doi tehnicieni pentru a oferi asistenţă extinsă TAROM în evaluarea activităţii de întreţinere. Totodată, va fi analizat şi restructurat stocul minim şi va fi evaluat contractul pentru aprovizionarea cu piese de schimb pentru ca timpii de imobilizare ai aeronavelor să fie cât mai scurţi. De asemenea, TAROM va transmite producătorului un sumar al problemelor tehnice apărute în operarea curentă pentru analiză. Pe de altă parte, ATR şi-a manifestat interesul de a participa la selecţia pe care TAROM doreşte să o facă pentru închirierea de aeronave în condiţii dry-lease. Producătorul va transmite în curând o ofertă de închiriere a două avioane de generaţie nouă, de tipul ATR 72-600.

'Am hotărât, cu sprijinul Ministrului Transporturilor, că este timpul să luăm măsuri pe toate planurile pentru a consolida încrederea pasagerilor noştri în serviciile oferite de TAROM. Rigoarea în ceea ce priveşte siguranţa zborurilor şi confortul pasagerilor rămân prioritare iar planul nostru este de a îmbunătăţi în cel mai scurt timp experienţa călătoriilor la bordul aeronavelor noastre', a declarat Dan Plaveti, directorul general al TAROM.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat miercuri că a cerut verificarea dublă, prin sondaj, a stării tehnice a aeronavelor TAROM, după ce, săptămâna trecută, mai multe zboruri ale companiei au avut probleme.

'Am fost la Tarom duminică, am fost la direcţia Tehnică şi am analizat toate acele incidente. De fapt, unul a fost chiar major. Nu pot să vă spun, pentru că este o anchetă formală în curs. Cert este că ei deja hotărâseră să facă nişte verificări mai amănunţite. Eu am cerut să se implementeze un sistem pe care l-am văzut în viaţa mea profesională anterioară, unde altă echipă verifică aleatoriu lucrurile care au fost deja verificate şi, în funcţie de ce se găseşte, se vede dacă sistemul tehnic este integru sau nu', a spus ministrul, în 18 octombrie, în cadrul unor declaraţii de presă.

Măsurile suplimentare prevăd activităţi de control şi includ verificări în plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum şi efectuarea unor noi audituri de siguranţă la lucrările de întreţinere. În perioada imediat următoare, va fi înfiinţat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizează şi oferă asistenţă 24/7 pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar ş biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistenţa comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.

Economica.net

iuli

Pe aceeași temă, dar cu niște completări în plus:

Quote[...]
Însă TAROM nu se grăbeşte să accepte această propunere. Avioanele ATR au o dimensiune şi o autonomie mai mică decât bătrânele Airbus A310 la care operatorul de zbor naţional renunţă definitiv anul acesta. De aceea, TAROM vrea să poarte negocieri şi cu celelalte companii înainte să ia o decizie.

TAROM are deja nouă avioane ATR, care au fost cumpărate între 1998 şi 2009, şi zboară în principal pe destinaţii interne.

Avioanele ATR deținute de TAROM

1998 - 2 avioane ATR 42-500

1999 - 4 avioane ATR 42-500

2000 - 1 avion ATR 42-500

2009 - 2 avioane ATR 72-500
[...]

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

@Iuli, @Tibi - stiu 100% ca au existat oferte concrete de la ATR si de la Boeing (si cred ca si de la Airbus) de reimprospatare a flotei printr-un mecanism buy-back and dry-lease. Stiu ca au fost in conditii bune/foarte bune pentru Tarom.

Ofertele nu au fost luate in seama de CA - aveau alta treaba mai importanta - datul jos al lui Heinzmann.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

:D

Da' ce, tu crezi ca "treaba importanta" a fost treaba usoara ?!...
Omul avea toate etapele-OK-urile parcurse...
Si, culmea !!!!!
Incepuse sa obtina si niscaiva rezultate !....  :o
INADMISIBIL !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

În primăvara anului viitor va fi făcută o restructurare "dureroasă" a Tarom

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Moşteanu a declarat, luni, la finalul audierii din Comisia de transporturi a Senatului, cu privire la problemele pe care le are compania Tarom, că în primăvara viitoare se va face o restructurare a societăţii de stat care, "chiar dacă va fi dureroasă, va trebui asumată de următorul Guvern". El a precizat că este necesar ca managementului viitor al Tarom să i se acorde "anumite exceptări" pentru a inteveni rapid când este cazul şi pentru a se putea lupta cu competitorii de pe piaţă.

Oficialul a prezentat, în faţa parlamentarilor, paşii care urmează pentru redresarea companiei de stat, aflată într-o situaţie gravă, în condiţiile în care 2016 este al nouălea an la rând de pierderi. Astfel, în curând va fi semnat contractul pentru consultanţă, iar în primăvara anului viitor va fi gata un raport al unui consultant internaţional,  care va face recomandări de poziţionare pe piaţă pentru Tarom.

In funcţie de decizia care se va lua pe baza raportului, urmează să se stabilească şi structura flotei. "Înainte să băgăm banii românilor într-o flotă nouă, trebuie să restructurăm compania. Următorul pas după raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care, chiar dacă va fi dureroasă, va trebui neapărat asumată de următorul Guvern, de următorul Parlament", a afirmat Moşteanu. Compania Tarom are acum o flotă de 22 de avioane formată din trei mărci diferite, Airbus, ATR şi Boeing, cu o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare.

Secretarul de stat a avertizat că decizia privind restructurarea Tarom trebuie luată rapid, în condiţiile creşterii concurenţei pe piaţă şi a existenţei unor "competitori extrem de agili, rapizi şi cu putere financiarăŢ.

"Ca să-i dăm o şansă acestei companii, va trebui imediat, de anul viitor, să-i oferim managementului de atunci posibilitatea să intervină foarte rapid, să ia decizii foarte rapide să nu mai fie constrâns de anumite criterii foarte fixe (...) şi când vom propune bugetul pe anul viitor vom cere şi nişte exceptări în anumite puncte, astfel încât să îi dăm companiei această flexibilitate şi agilitate de care are nevoie pentru a se lupta în această piaţă super concurenţială", a mai spus Moşteanu.

News.ro

Ionut

Uf, parca-ar fi sabotaj. :)




Cursa Tarom Bucuresti - Iasi de marti dimineata a intarziat peste 3 ore din cauza unor probleme tehnice

O noua cursa a companiei Tarom a inregistrat, marti dimineata, o intarziere de peste 3 ore, din cauza unor probleme tehnice ale aeronavei, au declarat pentru News.ro surse aproapiate companiei. Cursa Bucuresti - Iasi, programata pentru ora 8:00, are o intarziere de peste 3 ore si urmeaza sa decoleze abia la 11:35. Intarzierea vine dupa un eveniment similar care a avut loc luni, cand cursa Bucuresti - Sofia si zborul retur, de la Sofia spre Bucuresti, au inregistrat intarzieri de peste 4 ore din cauza unei defectiuni la sistemul de comunicatii al aeronavei.  In ultima luna au avut loc mai multe incidente legate de zborurile Tarom, in special din cauza unor defectiuni tehnice.

Hotnews

Cosminescu

#329
Un articol care zice exact ce scria si Ionut cu 2 postari mai sus, noutatea ar fi ca nu s-ar exclude nici varianta privatizarii

"Nu se exclude privatizarea, dar fiind vorba de companie nationala, de simbol national,  nu este preferinta mea personala", a spus ministrul.

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21374275-ministrul-transporturilor-tarom-restructurata-nu-este-exclusa-privatizarea-companiei.htm