News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

iuliux

Quote from: Eurocopter on February 15, 2016, 04:20:51 PM
Detaliaza putin ce inseamna saptamana trecuta (ora/zi). Probabil era in afara bancurilor principale de plecari, dar este relevant in orice caz.
Duminica 07.20 in jur de ora 11:00. Zborul de Paris.
Ce mi s-a parut curios e ca existau ghisee de checkin "clandestine". Nu erau semnalizate ca fiind pentru Tarom insa se efectuau checkin-uri. In plus, nu era nici un fel de coada.

TibiV

#226
http://www.profit.ro/opinii/tarom-o-companie-mioritica-15074508

Quote
Alin Burcea
scris miercuri, 18:24

Am urmărit cu profundă uimire știrile de zilele trecute, pe televiziuni. Incredibil, dar compania Tarom anunță că va ajunge în anul 2016 cu rezultate  financiare...zero, adică revine pe zero, în sfârșit, din marasmul pierderilor de zeci de milioane de euro!

Incredibil pentru mine este cum cei de la Tarom pot face, oare, aceste afirmații. Pe ce temei? Care sunt motivațiile economice ale acestor declarații? Niciuna, după părerea mea.

Ca o echipă de fotbal care începe să ia bătaie și în meciurile de acasă, Tarom, din păcate, este în continuă pierdere de teren pe piața românească, fiind atacată din toate părțile. Până și Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, introduce o cursă interna pe ruta București-Timișoara, din câte am înțeles. Blue Air operează deja București-Iași și, din 3 iunie, va zbura și pe ruta București-Cluj. La rândul său, compania Wizz Air zboară și ea între orașe importante din România.

Practic, așa-zisul monopol al Tarom pe curse interne a dispărut în ultima vreme. Au" tras" de acest monopol cât au putut, dar acum s-a sfârșit, și era normal să se întâmple asta. Cu tarife pe intern de peste 200 de euro, era evident că nu va dura mult până când concurența va "mușca" din prada Tarom și va curge sânge..

Este o poveste cu final așteptat, pentru că Tarom a greșit fundamental filozofia cu care a abordat cursele interne. Compania națională nu a dorit să lase nicio agenție de turism să vândă abonamente pe cursele interne. Au ales ca abonamentele să se vândă doar în agențiile Tarom din țară, și asta, bănuiesc, fără niciun argument economic sau ca parte a unei strategii complexe de business, ci doar așa, ca să apară, scriptic, că aceste agenții mai vând și ele câte ceva.

Am discutat cu Dan Pascariu, fost președinte al CA Tarom, și i-am spus atunci să închidă agențiile Tarom, care generează pierderi prin sedii, salarii sau chirii și să mute vânzările pe agențiile private, care nu au niciun cost supimentar. Deși la început Dan Pascariu a fost de acord, o dată intrat în "malaxorul" presiunilor interne a renunțat să mai ia măsuri. Și astfel, agențiile Tarom au continuat să funcționeze nerentabil doar ca să mai fie păstrate câteva zeci de persoane în schemă.

Cum să faca față Tarom competiției, când au doar 14 aeronave mari, Boeing și Airbus, față de 22 de aeronave Boeing ale Blue Air? Ca să nu mai vorbim de flota Wizz Air...

De 20 de ani auzim de transformarea acestei flotile dintr-un mozaic de avioane, Boeing, Airbus și ATR, într-o companie cu un singur tip de aeronavă. Sindicatele au tras cât au putut ca să nu fie nimeni concediat, în așa fel încât astăzi Tarom are 2.000 de salariați la 23 aeronave (14 Boeing și Airbus și 9 ATR), iar la Blue Air sunt 800 de salariați la 22 de aeronave. Este clar că la capitolul eficiență Tarom este pe locul 2.

În timpul ăsta, ce face marele general manager belgian, numit în urmă cu 4 ani? Mai nimic, nicio decizie importantă! Iar acum se agită, promițând că ajunge să nu mai aibă pierderi în acest an. Face declarațiile acestea, probabil, sperând că îi va fi prelungit mandatul cu încă 4 ani. Dar dacă ne uităm la celelelate două companii la care a mai lucrat și la rezultatele pe care le-a avut, înțelegem că neperformanțele Tarom din ultimii ani nu sunt accidentale.

Un segment care ar putea să le aducă mulți bani, cel al curselor charter, a ajuns să fie eterna "dramă" a agențiilor turoperatoare din România. În același timp, sunt un fel de calvar al Golgotei pentru echipa de la chartere a companiei Tarom.

Nici măcar acum, în februarie, nu putem avea orarul de zbor pentru această vară. Ce să mai vorbim de planurile de mai bine ale Tarom când primul zbor charter începe peste două luni, dar noi nu putem avea orar...pentru că...pentru că...

Sunt român și iubesc compania naționala aeriana Tarom, dar este însa suficient?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#227
Quote from: TibiV on February 22, 2016, 01:13:00 AM
http://www.profit.ro/opinii/tarom-o-companie-mioritica-15074508

E probabil cel mai mizerabil bull-shit pe care l-am citit in muuuulta vreme. In ordine:

chartere : piata de charter este atat de depresata (de destui ani, nu e o noutate), incat singurul mod in care o companie "de linie" poate opera in mod cat-de-cat profitabil chartere este sa nu faca nici un efort in a le face (doar sa umple down-time-urile existente). Pana si companiile dedicate de charter turistic, cu agentii de turism atasat, simt "the pinch" - Thomson a pierdut 1/3 din business in 10 ani, TuiFly face mai multi bani din ACMI decat din chartere turistice, Novair, de exemplu, si-a micsorat flota de la 5 la 2 avioane; Corendon se muta din ce in ce mai mult pe sched.

interne : De acord, stategia Tarom e dezastru. Dar RYR, JOR si WZZ au intrat si ei "half-hearted", nu au programe de loialitate, fiecare opereaza pe propriul aeroport, etc. etc.. Abonamentele sunt o solutie tampita in conditiile curente, pentru ca nu-ti permit sa faci yield-management de niciun fel; doar o schimbare completa de strategie, de la zero, ar face ca abonamentele sa fie o idee buna.

Cat despre agentii de turism fizice, niste entitati care in scurt timp or sa se duca in acelasi loc in care s-au dus si fabricile de gaz lampant, potcovarii si carausii de gheata, eu n-as investi un leu in a le oferi servicii si produse noi. Sunt pur si simplu un canal pe moarte; da, agentiile proprii TAROM ar fi trebuit inchise de 10 ani, dar asta e alta poveste, daca ai facut o greseala, nu faci inca una. Cat despre agregatorii online, oricum n-au cum vinde abonamente, ca n-au infrastructura de asa ceva, si GDS-urile pe care se bazeaza nu suporta conceptul de abonament.

Quote from: TibiV on February 22, 2016, 01:13:00 AM
Cum să faca față Tarom competiției, când au doar 14 aeronave mari, Boeing și Airbus, față de 22 de aeronave Boeing ale Blue Air? Ca să nu mai vorbim de flota Wizz Air...

In romana avem expresia baba si mitraliera... Poti face mega-profit cu 1 (un) avion si poti face dezastru cu 1000 (una mie) de avioane.


Quote from: TibiV on February 22, 2016, 01:13:00 AM
De 20 de ani auzim de transformarea acestei flotile dintr-un mozaic de avioane, Boeing, Airbus și ATR, într-o companie cu un singur tip de aeronavă.

Din 1995 auzim? Eu stiu ca e la moda folosirea lui 1989 ca "cutoff" pentru orice, chiar daca vorbim de o situatie veche de 50 de ani sau de una de 7 lui, dar e absurd.

Acum 20 de ani, Tarom trecea de la o pestritenie de flota "depasita tehnic" provenita din surse est si vest (aveau de toate, inclusiv doua modele de avioane intercontinentale, B707 si Il62) la una uniforma, cu un model regional (ATR), un model mediu-curier (737) si unul mediu-lung curier (310).

Totul a fost absolut ok pana la inchiderea curselor intercontinentale (cand 310-urile trebuiau eliminate rapid) si achizitia 318-urilor. Dar asta a fost in 2004-5, si s-a vazut la Tarom in 2007-8, cand au venit Airbusurile...

Quote from: TibiV on February 22, 2016, 01:13:00 AM
sperând că îi va fi prelungit mandatul cu încă 4 ani. Dar dacă ne uităm la celelelate două companii la care a mai lucrat și la rezultatele pe care le-a avut, înțelegem că neperformanțele Tarom din ultimii ani nu sunt accidentale.

Sunt 100.0% sigur ca Heinzmann nu doreste sa mai ramana la Tarom. Astea sunt idiotenii impinse de "taromistii pe viata" care ar vrea ca Taromul sa se intoarca la ce cred ei ca e gloria - adica 1975. Cum a incercat de altfel alde Pascariu si altii asemenea.

Heinzmann a fost CEO al Luxair, salvandu-i de la faliment sigur. La GMG si Albanian, ambele le-a lasat "in the black". Albanian a dat faliment la 5 ani dupa ce-a plecat el si 3 (trei) transferuri de proprietate. La GMG povestea e si mai simpla - in zece luni a pregatit firma pentru un IPO, atat. Patronul a decis ca nu vrea IPO, Heinzmann a plecat in clipa aia. Pana la urma patronul a vandut firma unei alte companii, care a devalizat-o de cashul disponibil (asset stripping). Cu ce e vina lui Heinzmann?

Da, se puteau face muuult mai multe la Tarom; dar nu e vina (in principal) al lui Heinzmann pentru asta. Da, Heinzmann nu e cel mai bun manager din domeniu (nici pe departe, e undeva pe la mijloc in industrie). Unul mai bun insa nu ne permitem sa atragem. Si oricum, fata de ce se gaseste local, Heinzmann este "leaps and bounds" peste idioti gen Racaru sau Pascariu sau alti nea Pandele-manivela.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Am mai zis-o de cateva ori, Heinzmann este acel meneger care are stiinta redresarilor si a cut-cost-urilor. El stie sa iti scoata firma din pierdere aducand-o pe zero. Pentru dezvoltare sunt alti manageri care au exact aceasta specializare. In momentul in care  Heinzmann a adus compania pe zero inseamna ca treaba lui s-a incheiat cu succes. De acum trebuie facut pasul urmator!

Orice companie din lume cand incepe sa piarda schimba managerul si aduce un specialist care exact asta face. Taie fara mila cheltuieli inutile si o pregateste de salt. Poate e foarte cunoscut cum s-au comporatat cei de la Orange, Vodafone sau Telekom cand au achizitionat companiile din Romania. Evident ca pe toti i-a revoltat ca de ce isi aduc companiile de afara manageri straini. Pai doar pentru ca trebuiau restructurate companiile romanesti. Apoi de ce au fost dati afara cand obtinusera asemenea rezultate? Pai pentru ca specializarea lor s-a incheiat. Heinzmann, asa cum a exemplificat si frunzaverde, e specialist in restructurari, si chiar a facut treaba excelenta.

Acum sunt curios daca guvernul va vrea sa continue cu ideea de management strain si daca da, vor alege un manager foarte bun pe dezvoltare?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

Nu prea ai sanse de dezvoltare cat timp patronul este MT. Pana si O'Leary recunoaste in interviul de la Bucuresti ca trebuie sa fie foarte greu pentru managementul TAROM cat timp ordinele vin de la politicieni. Practic nu ai libertatea sa practici un business al carui scop sa fie profitul, ci trebuie sa dai cat mai bine la popor. In aviatie trebuie sa fii capabil sa reactionezi foarte prompt la piata (vezi BMS), in timp ce TAROM se pierde jumatate de an prin birocratie doar ca sa ia 2 avioane in dry-lease.

ciprebbe

TAROM anunta astazi o ofertă specială pentru zborurile între București – Iași si călătorii efectuate începând cu 1 martie 2016.

Pentru călătorii București – Iași / Iași – București prețul biletului este de 20 EUR (toate taxele incluse), iar pentru zboruri dus-întors prețul este de 40 EUR (toate taxele incluse). Oferta nu este limitată ca dată de vânzare și călătorie si este supusă unor termene și condiții; rezervarea, plata şi emiterea trebuie efectuate în acelaşi timp.

Totodata, oferta spre Iași – de la 39 Euro pentru un bilet dus cu toate taxele incluse, respectiv 79 Euro pentru un bilet dus-întors cu toate taxele incluse – se prelungește după 28 februarie. Biletele sunt disponibile la vânzare atât pe www.tarom.ro (și varianta mobilă m.tarom.ro), cât şi prin agenţiile proprii şi partenere TAROM.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

TAROM contraatacă: 20 de euro până la București, 40 dus-întors


TAROM lansează o ofertă specială pe rute între București şi Cluj-Napoca, pentru călătorii efectuate începând cu 15 mai 2016. Pentru călătorii București – Cluj-Napoca/Cluj-Napoca – București prețul biletului este de 20 de euro (toate taxele incluse), iar pentru călătoriile dus-întors prețul unui bilet este de 40 de euro (toate taxele incluse).

De asemenea, până în 15 mai, TAROM introduce tarifului de la 40 de euro pentru un bilet dus cu toate taxele incluse către/dinspre Cluj-Napoca, respectiv 79 de euro pentru un bilet dus-întors cu toate taxele incluse.

Până acum, prețul mediu de la care porneau biletele Cluj-București era de 85,94 euro, pentru un singur zbor.

Rezervările la noile prețuri se vor putea face din 9 martie 2016 și nu sunt limitate ca dată de vânzare și călătorie.

Noile prețuri vin după ce companiile low-cost Wizz Air și Blue Air au anunțat că vor zbura din vară între Cluj și București, la prețuri începând de la 9,32, respectiv 19,99 euro.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Măi să fie...
Concurenţa poate avea efecte benefice sănătății financiare a pasagerilor... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Bucurestenilor, acum chiar nu mai aveti nicio scuza sa nu ne onorati cu prezenta la inaugurarile din Ardeal :). Pe langa ca e ieftin biletul, palinca, berea si vinul sunt din partea casei, nu sunteti soferi, ce ar putea fi mai fain de atat :)? Promit ca nu mai fac off-topic :).

TibiV

Horaţiu, mă bag şi eu la off-topicul ăsta...
Dacă dai tu palinca!
Şi nişte slană cu ceapă, să nu zgârie palinca gâtlejul... :lol: 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

^ Conteaza si orele curselor. La toate cursele pun 40 euro? Si ce ore de decolare au?

Eurocopter

La toate, 7 zboruri pe zi momentan in timpul saptamanii si cate 3 sambata si duminica. Ma rog, locurile vor fi bineinteles limitate la acest tarif.

horatiu.cosma

Si asta e doar TAROM. Pana la eventualele inaugurari din toamna, o sa mai intre si Wizz si Blue Air. Sigur vor mai fi modificari de preturi in avantajul nostru. Singura problema e ca nu vom sti ziua exacta decat cu putin timp inainte.

Eurocopter

Ce zi exacta nu se stie? La ce te referi?

horatiu.cosma

Ma refer la faptul ca daca cei din Bucuresti vor dori sa vina la Cluj pentru o eventuala inaugurare de autostrada, nu isi vor putea lua bilet cu foarte mult timp inainte de ziua respectiva, fiindca nu se va stii exact decat atunci, cu putine zile inainte.