News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

In legatura cu check-in online, noi se pare ca am nimerit in alta parte in 13 ian, ca a mers fara sa ceara document de identitate. Atata ca se face pe zbor, nu pe bilet, deci daca zbori la Cluj faci de doua ori. Plus ca trebuie sa-ti tipareasti tag-ul de bagaj si in ARN nu ai unde, deci tot la ghiseu ajungi. Noroc ca nu e coada, ca nu sunt pasageri...

iuliux

Si in legatura cu ghiseurile de checkin de la OTP: saptamana trecuta erau 6 deschise pentru Tarom. Doua oficial cu ecranul deschis pe care era sigla Tarom) si 4 cu monitorul oprit insa care efectuau checkin si baggage drop.
Dubios.

Eurocopter

Detaliaza putin ce inseamna saptamana trecuta (ora/zi). Probabil era in afara bancurilor principale de plecari, dar este relevant in orice caz.

nirolf

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu: Corpul de control al ministrului face VERIFICĂRI la TAROM

Quote"În acest moment Corpul de control al ministrului Transporturilor este la Tarom pentru a analiza, în afară de aspectele tehnice, şi aspectele care, în ultimele zile au generat întârzieri chiar şi de 2-3 ore", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

El a mai spus că a cerut conducerii companiei un plan de măsuri pe termen scurt pentru remedierea situaţiei.

"Flota Tarom este învechită. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei mărci diferite de aeronave, fiecare având câte 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creează dificultăţi foarte mari la întreţinere, la operare, practic nefiind zi în care această companie să nu înreghistreze întârzieri", a precizat Costescu.

De asemenea, ministrul Transporturilor a adăugat că a fost demarată o procedură de achiziţie de consultanţă pentru restructurare.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Eurocopter

Nu neaparat, era cam cea mai slaba cursa.

Eurocopter

Live de la OTP. 12/15 ghisee deschise la TAROM. Timp asteptare maxim 5 minute.


Eurocopter

Meanwhile at Blue Air:

adymartianul

Probabil ca asa ar fi aratat si la TAROM daca ar fi avut numarul de pasageri al Blue Air  :lol:

Eurocopter

Vinerea sunt full majoritatea zborurilor si la Tarom.

cezar-mario2012

  Blue Air fiind capăt de linie are problemă cu preluarea bagajelor de cală, prind bandă plină și nu pot încărca destul de repede. Sunt șase ghișee pentru toate zborurile. Dacă ai check in. online scapi fără să stai la coadă, bineînțeles dacă nu ai bagaj de cală.

frunzaverde

#222
Quote from: Eurocopter on February 19, 2016, 08:02:54 PM
Vinerea sunt full majoritatea zborurilor si la Tarom.

Am fost curios un pic mai... teoretic sa vad ce se intampla cu ghiseele magice. Asa ca m-am apucat sa simulez aeroportul (mai precis comportamentul pasagerilor TAROM in legatura cu sosirea la ghiseele de check-in)  intr-o zi normala de vineri, ca azi.

Am luat lista curselor de pe Aeroporturi Bucuresti, lista echipamentelor folosite azi de pe Flightradar24 si numarul de loc/avion de la Tarom. Am asumat ca toti pasagerii au ca timp optim de sosire la aeroport 1h30 inaintea zborului, dar ca sosesc in realitate la timpi aleatori ca o distributie normala cu media 90 minute inainte de zbor si o deviatie standard necunoscuta dar intre 10 si 25 de minute - care e dupa mine rezonabila, insemnand ca 95% din pasageri vin in intervalul 60-120 ~ 45-140 (cei care ajung dupa cutofful de 45 minute sunt eliminati din simulare).

Load factorul este si el luat pentru fiecare avion in parte ca o valoare aleatorie de pe o distributie normala cu media 70% (raportul Tarom) si cu deviatia standard 20% (ceea ce e rezonabil, asta insemnand ca 95% din avioanele Tarom vor avea incarcari intre 35 - 100%) si ca 90% din pasagerii pe cursa in medie au nevoie la ghiseu, ori pentru bag drop ori pentru boarding pass (cu deviatia standard 20%, adica la fel, 95% din curse vor avea undeva intre 50% si 100% din pasageri venind la ghiseu).

Cu setarile asta, pentru fiecare avion am generat un numar de pasageri, si pentru fiecare pasager am generat o ora si un minut de sosire simulat. Am repetat simularea de 100 de ori, deci am simulat 100 de zile de vineri identice cu cea de azi, cu diverse incarcari pe avion, diverse numere de pasageri, diverse preferinte ale clientelei. Si am calculat medii si intervale de incredere (95%) bazat pe simulare.

Asa arata rezultatul:
Linia rosie e "media" de pasageri veniti la check-in in intervalul de 10 minute marcat
Liniile punctate sunt 2 sigma, adica ~95% interval de incredere.
Linia albastra arata capacitatea maxima a ghiseelor TAROM in incarcare maxima, 17 ghisee care proceseaza fiecare 1 pax la doua minute, adica 8.5 pax pe minut. 1 pax/2 minute e rezonabil, pasagerul trebuind sa urce bagajele pe banda si sa scoata documentele, agentul de check-in trebuind sa verifice documentele, sa introduca locul in calculator, sa printeze tagurile de bagaje si boarding passurile, sa cantareasca bagajele, sa trimita bagajele "la banda".



Deci practic undeva intre 6:30 si 7:30 avem o (mare) buba - ghiseele Tarom nu pot procesa incarcarea medie simulata. Ceea ce corespunde cu experientele de aglomeratie, cozi interminabile si dezordine in coada.

Coada exacerbata si de inca doua chestii:

- 1. e dezordine, nu exista personal care sa imparta cozile, stacheti si zona de "coada" care sa faca ordine etc., facand inca si mai lenta coada, pentru ca este lasat utilizatorul sa aleaga intre 17 cozi, ceea ce e imposibil, facand ca unele cozi sa nu primeasca incarcarea optima constant.
- 2. ghiseele nu functioneaza unitar - unele sunt rezervate pentru persoane cu statut Flying Blue, altele sunt exclusiv bag drop etc.

Acum, ma intreb de ce nu e deloc lume la ~16 la Tarom, in poza lui @Eurocopter, cand ar fi trebuit sa fie "lume" (nu coada, pentru ca nu vorbim de sub-capacitate, si ghiseele functionau "full-steam", dar mai mult decat "pustiu"). Presupunearea mea e ca spike-ul ala din graficul meu e dat de trei curse : TSR-ul de 17:40 care a fost operat cu un 310; ma intreb cat a fost LF-ul real azi si daca chiar au vandut un 310; MUC via SBZ care e calculat ca cursa "intreaga" in simulare, desi e foarte probabil extrem de nepopulara din OTP, dat fiind escala (in conditiile in care LH ofera multiple frecvente non-stop directe) si CLJ-ul de 17:25, operat azi cu 733. Combinat asta cu "curse interne", in care multi fac check-in online si n-au bagaj, e foarte probabil ca la ora de varf de pranz, situatia reala sa fie chiar sub media simularii.

Quote from: cezar-mario2012 on February 19, 2016, 09:51:15 PM
  Blue Air fiind capăt de linie are problemă cu preluarea bagajelor de cală, prind bandă plină și nu pot încărca destul de repede. Sunt șase ghișee pentru toate zborurile. Dacă ai check in. online scapi fără să stai la coadă, bineînțeles dacă nu ai bagaj de cală.

Capacitatea sistemului de bagaje la OTP nu depinde de pozitia ghiseului in randul de ghisee (sunt mai multe "drop-uri" pe un rand de ghisee).

Problema la Blue Air e exact aia a Tarom - cu 6 ghisee nu poti procesa 4 734-uri in care 70-80% din pasageri au bagaj in mod eficient, oricum ai incerca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Eurocopter

CLJ, IAS si OMR din bancul de ieri dupamiaza au avut LF100%. TSR nu stiu exact dar estimez un 150pax daca nu chiar mai bine. Poza este facuta la 15:45, 60-120 minute inainte ca ROT sa opereze bancul de plecari de dupamiaza, ce inseamna cam 10 curse, dintre care 5 cu jet.

Revin luni dimineata la ora 07:00 sa vedem daca se confirma graficul lui frunzaverde. Teoretic ar trebui sa fie cea mai aglomerata ora a saptamanii.

cezar-mario2012

#224
 Crede-mă că așa este, eu sunt pasager care zboară doar cu bagaj de mâna, dar pentru Londra a trebuit să fac check-in la ghișeu. Neavând bagaj de cală m-au chemat în față, dar cei care aveau bagaje de cală erau în așteptare pentru a se elibera banda centrală. La ora aceea erau multe zboruri(7:00) și bandă era full, nu aveau unde să mai pună cei de la Blue bagaje, au dat telefon la conducere să li se creeze și lor spațiu de încărcare. Răspunsul a fost tipic românesc, da o să rezolvam...și nu au rezolvat.