News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mircea

Și eu sunt de părerea că prețul decide în proporție de 95%. Iar punctul 5 al lui frunzaverde mi se pare cea mai bună metodă ce-o are ROT la dispoziție pentru a lupta pe intern. Brelocurile și machetele sunt departe, chiar foarte departe de rațiune, pentru a justifica ~ 200 de lei în plus pentru bilet.

iuli

Punctele 4, 5 si 6 le gandeam si eu dar nu le puteam spune la fel de bine ca si frunzaverde.

Legat de brelocuri si alte suveniruri e doar ideea de a te simti special, de repara ceva din imaginea pierduta in ultimii ani. Aroganta fata de clienti permisa de faptul ca erau singurii operatori pe intern le-a daunat imaginii. Uneori lucrurile mici pot castiga batalii mari.

istvan78, exemplul cu London a fost dat la repezeala, nu e definitoriu. Puteam sa scriu X sau Y. Ideea din spate conta insa. OK, nu pentru toti e util sau rentabil TAROM, dar ideea e doar sa fie mai clara diferentierea dintre low-cost si legacy, iar TAROM sa nu piarda nici clientela legacy in favoarea celor low-cost.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

istvan78

Eu ma tem ca pe rute Europene pe care intra LCC-urlie, cu pasageri O/D, TAROM nu are sanse.

Tarom are sanse sa livreze pasageri din Romania catre hub-uri ale altora din SkyTeam, daca valorifica aceste aliante. Prin OTP, pentru majoritatea tarii sau chiar direct pt. cateva orase. Cum ar fi ca Tarom sa duca pasageri din vestul tarii direct TSR-CDG, sa-i livreze catre AF? Dar trebuie sa ajute pasagerii sa-si ia biletul unitar pana in Canada (sa zicem), sa acumuleze "mile" unitar, etc... Si desigur, sa realizeze conexiuni cat mai bune pt. legaturile dorite de romani.
Nu zic ca-i usor, dar pe strategia actuala TAROM merge incet dar sigur catre faliment.

Rutele regionale O/D raman viabile cele nedeservite de LCC, care se vor mai imputina in viitor.



iuli

Sărbătoreşte Ziua Unirii Principatelor Române cu TAROM!

QuotePe 24 ianuarie 2016 sărbătorim 157 ani de la Unirea Principatelor Române, cu un tarif unic de 57 EUR* dus-întors, toate taxele incluse, pentru biletele achiziţionate pe rute între Bucureşti şi Cluj, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Suceava şi Timişoara.

Oferta specială este valabilă pentru călătoriile dus-întors efectuate pe curse interne TAROM şi este supusă unor termene şi condiţii.

Perioada de vânzare: 22-24 ianuarie 2016

* locuri limitate la acest tarif;

Biletele sunt disponibile la vânzare atât pe site-ul TAROM, www.tarom.ro (şi varianta mobilă m.tarom.ro) cât şi prin agenţiile proprii şi partenere TAROM.

Transport gratuit al bagajului de cală în limita maximă de 23 kg (1 bagaj pentru Clasa Economy) +10 kg bagaj de mână. 
Check-in gratuit în aeroport, la kiosk, online şi pe mobil.
Servicii gratuite la bord.
Pentru mai multe informaţii pasagerii sunt rugaţi să contacteze compania TAROM, la numerele de telefon Call Center TAROM: 9361 (valabil pentru apeluri din Bucureşti): +4021.204.64.64; +4 021.303.44.00 şi +4021.303.44.44.

Sursa: TAROM
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

La tipologia de discutie "TAROM nu are sanse intr-o piata dominata de LCC O/D" asist de prin 2012 si realitatea de atunci si pana astazi demonstreaza exact contrariul. Din 2012 pana azi, vorbind de Bucuresti, BMS s-a dublat, WZZ s-a triplat, RYR au intrat si ei destul de serios. In aceeasi perioada, TAROM si-a redus pierderile la cel mai scazut nivel din 2008 incoace, a transportat cei mai multi pasageri din istoria sa (2,4 mil. in 2015) si a inregistrat cel mai mare LF vreodata (70% in 2015).

Acum, ori ne scapa ceva, ori pur si simplu LCC-urile nu canibalizeaza legacy-urile din RO. Piata de legacy pare sa existe si este cat se poate de stabila, basca mai si creste cu cateva procente anual. Motivele sunt bine-cunoscute - business, conexiuni, frecvente, etc. Cu siguranta TAROM trebuie sa se reformeze si sa isi reduca costurile, pentru ca va fi afectata pe viitor de scaderea de yield generata de intrarea LCC-urilor pe interne (lucru compensat momentan de scaderea cotatiilor petrolului). Baza de clienti insa nu si-o va pierde, lucru demonstrat in practica inclusiv de intrarea BMS pe OTP-IAS, unde ATR-urile zboara in continuare pline, ba chiar au existat situatii in care s-a facut upgrade la A318.

Ascensiunea LCC-urilor in RO pare sa fie bazata in principal pe canibalizarea autocarelor si a microbuzelor + deschiderea apetitului romanilor pentru calatorii. Inainte sa aiba WZZ/BMS la poarta, 95% dintre romani habar nu aveau ce inseamna conceptul de city-break. Se mergea cu avionul in vacante cel mult cu chartere de Turcia/Egipt.

Cred ca pe viitor diferentele dintre LCC si legacy pe short-haul vor scadea semnificativ si ambele modele vor avea la un moment dat un punct de convergenta. RYR deja da semne de imbuntatire a serviciilor si a modelului de operare, in timp ce legacy-urile merg in jos, spre reducerea serviciilor odata oferite. Chiar si la noi BMS pare sa incerce un hybrid cu bagaje gratuite si mancare la bord pe rutele unde se preteaza asa ceva.

Vorbind de servicii gen catering la bord, bagaje, legroom etc, cred ca vor ramane un plus in continuare pentru cine le ofera. Pentru mine o masa si o bautura gratuita pe avion inseamna o economie de minimum 15 euro, judecand dupa preturile de aeroport, inclusiv OTP. De asemenea, apreciez sa pot sa imi fac un check-in fara sa stau la o coada de 70 de oameni, sau sa pot sa imi iau fara griji un geamantan mai mare pentru o deplasare de peste 2 zile. Nu sunt adeptul conceptelor de transformare a transportului aerian intr-o simpla rata ce te transporta din punctul A in punctul B. Din cel mai comfortabil mijloc de transport, pare sa ajunga mai putin comfortabil ca autocarele sau trenurile moderne. Recent imi povestea cineva de jungla dintr-un zbor Wizz Air de la Beauvais la OTP, unde se striga in gura mare prin avion ca de ce "nu erau asezati tiganii la tigani in avion si romanii la romani" (culmea, un tigan striga asta). Cu riscul de a fi putin idealist, nu cred ca asta ar trebui sa devina aviatia si consider ca exista si dezavantaje odata cu deschiderea business-ului catre toate segmentele de populatie.

ciprebbe

#155
Pe 24 ianuarie 2016 sărbătorim 157 ani de la Unirea Principatelor Române, cu un tarif unic de 57 EUR* dus-întors, toate taxele incluse, pentru biletele achiziţionate pe rute între Bucureşti şi Cluj, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Suceava şi Timişoara.
Ex.
Preţ călătorie dus-întors selectat CLJ-OTP
Plecare: vineri, 20 mai 2016 - 06:15
Întoarcere: duminică, 22 mai 2016 - 21:50
57,03 €(Per pasager, inclusiv taxe)

Acelasi pret apare pe site si pt un zbor peste 24ore ;)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

^ apropo de city-break, RYR si WZZ, am locuit si la Cluj si la Timisoara (si la Arad) si nu ii vad pe niciunii facand city-break la Bucuresti. Mai ales de la Tm/Arad, la Bucuresti te duci numai daca trebuie, la vreun minister sau (pe vremuri) la ambasada dupa viza. Cunosc o singura persoana care se ducea la Bucuresti pentru teatru. Occidentul e peste drum, la Viena, si acolo te duci in city-break cu masina, ca de-aia ai bagat bani in ea (un indiciu in acest sens: chiar daca Timisoara nu avea inca autostrada, Sky-Europe TSR-Bratislava/Viena s-a desfiintat dupa cateva luni de operare, similar cu WZZ CLJ-BBU).

Asa ca Taromul s-ar putea sa reziste pe piata interna si din acest motiv, ca nu vor fi destui turisti/city-breakeri spre OTP care sa umple RYR sau WZZ, iar cei care merg cu treaba vor prefera Tarom ca are orar mai flexibil. Poate bucuresteni care sa viziteze Timisoara sau Cluj, nu stiu.

E-adevarat ca Tarom se apropie de a fi ceva mai performant, dar sa nu uitam ca la sfarsitul anului vine un guvern politic, probabil cu ceva mai putin tupeu decat precedentul, dar o sinecura la Tarom pare mai ferita de ochii opiniei publice decat una din "deconcentrate".

istvan78

Cata flexibilitate trebuie pe TSR-OTP? RYR baga un zbor dimineata devreme si unul dupamasa. Daca am treaba la Bucuresti, orarul e perfect.
WZZ incepe CLJ-OTP  cu un singur zbor, dar cine spune ca nu vor introduce si al doilea?

Bun, pe piata interna e clar ca ROT nu-si pierde avantajul foarte rapid. Problema e ca pe destinatii Europene, azi-maine nu mai ai deloc nevoie de Tarom de oriunde din tara, iar pe destinatii globale nu prea face un efort sa te ajute.

dr4qul4

Tarom a supravietuit pentru ca piata a crescut continuu. Daca s-ar fi pastrat macar jumatate din cota de piata...acum ar fi avut 20-30 de avioane.

Low costul nu e neaparat mai ieftin. Bagajele si serviciile suplimentare incarca factura.
Cel mai important, ramane orarul de zbor. Pana acum, pentru segmentul Tarom-ului, aveau un mare avantaj si prin faptul ca LCC-urile zburau de pe pe Baneasa.

Totusi, cam pierde teren. De ex.
Zbor: Bucuresti - Londra, Programul de zbor pt Tarom este foarte prost (ajungi la 12, te intorci la 12:50). Blue air are program bun pt a ajunge acolo, dar nu si pt a te intoarce. Iar Ryanair are cel mai prost program posibil.

Practic, singurele optiuni de luat in seama sunt:

British Airways: 310 eur
BA 885     MON    Bucuresti - Londra            0800 0945           
BA 884     WED    Londra - Bucuresti            1735 2250           


Wizz Air:
Bucharest (‏OTP) → London Luton (‏LTN)   MON 06:20 - 07:55
London Luton (‏LTN) → Bucharest (‏OTP)   WED 21:40 - 02:55
Price: 216 EUR/ per person / without baggage included
Price: 15 EUR/ 1 Cabin baggage / one way
Price: 35 EUR/ 1 hull baggage of  max 32kg / one way
Total price: 316 EUR per person

Practic tarom-ul poate transporta doar romani plecati la munca. Pt ca la orarul lor poti ajunge la hotel la 15:00 si tot ce mai poti face este o cina de afaceri, unde insa nu se stabileste niciodata nimic. A doua zi tb sa pleci direct la aeroport.

Foarte important pentru Londra este si aeroportul. Dar daca vrei sa ajungi in nordul sau estul orasului (unde avem centrul expo), atunci Lutton si Standstead sunt variante mai bune.
Heathrow, este bun doar pentru centru.

Si acum vine marea surpriza, chiar si cu atatea avioane (6 curse directe si nenumarate cu escala), majoritatea avioanelor sunt pline. De fapt trebuie sa-ti iei bilet cu minim 1 luna inainte pentru a primi acest pret.

Pe intern insa, sunt mult mai putini pasageri.
Pentru cursele de pana la 1h30 min, Tarom-ul ar tb sa ofere gratis doar suc/apa/ceai/cafea (la discretie) si un snickers/mars/twix/croisant/chipsuri etc.. Mancarea semi-gatita nu are ce cauta, pentru ca te incurca. Abia incepi sa mananci si incepe si aterizarea.
Daca vor intr-adevar sa faca ceva, atunci sa-si faca propriul restaurant in aeroport, unde sa primesti 50% reducere daca zbori cu ei. Acolo poti manca linistit, iar la preturile din aeroport, reducerea chiar conteaza!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Quote from: dr4qul4 on January 22, 2016, 10:50:34 AM
[...]
Daca vor intr-adevar sa faca ceva, atunci sa-si faca propriul restaurant in aeroport, unde sa primesti 50% reducere daca zbori cu ei. Acolo poti manca linistit, iar la preturile din aeroport, reducerea chiar conteaza!

Asta chiar e o idee foarte, foarte buna!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

istvan78


cristi5

Corect! Eu chiar nu inteleg preturile din OTP. Hotie curata, gen "ai bani sa zbori cu avionul, uite aici preturi". Astept cu drag falimentul celor din terminale (eu nu i-am vazut pe aia de la terminalul Tarom/intern sa vanda ceva vreodata, poate trebuie sa trec mai des), dar si a restaurantului/cantina cu vedere la avioane. Cu pasageri RYR si WZZ n-o sa-si faca mari vanzari. Pana si apa e mai scumpa decat in multe locuri din EU, si nu poti sa-ti aduci de-acasa, ar trebui sa fie ilegal asa ceva. In alte aeroporturi trec de security cu o sticla goala si o umplu cu apa la toaleta, la OTP n-am incercat :)

Sigur nu ajuta la imbunatatirea imaginii capitalei in provincie. Le-au trebuit 20 de ani sa rezolve taximetristii aia care te asaltau prin toate usile, lifturile si cotloanele terminalului.

frunzaverde

#162
Quote from: cristi5 on January 22, 2016, 11:32:42 AM
Corect! Eu chiar nu inteleg preturile din OTP. Hotie curata, gen "ai bani sa zbori cu avionul, uite aici preturi". Astept cu drag falimentul celor din terminale (eu nu i-am vazut pe aia de la terminalul Tarom/intern sa vanda ceva vreodata, poate trebuie sa trec mai des), dar si a restaurantului/cantina

Mare parte din prețuri vin din chiriile percepute de Aeroporturi Bucuresti prin intermediul handlerului si administratorului general de spatii care este in momentul asta filiala locala a dnata (care e unul din cei mai mari handleri globali si o filiala Emirates).

Motivul chiriilor imense este simplu - finantarea extinderii suportului. Chiriile mai aduc o suma fixa pe metru pătrat (ceea ce taxele de zbor nu o fac cu aceiasi siguranta), facand aeroportul bancabil, ceea ce e necesar pentru extinderea aeroportului.

Multe aeroporturi sunt într-o situatie similara (ARN e un exemplu identic de organizare), situatia e un pic mai extremă la OTP din cauza existenței a foarte putin spatiu comercial per total spatiu disponibil.

Un restaurant Tarom n-ar fi mai ieftin pentru ca chiria spre aeroporturi bucuresti ar fi similara.

Quote from: dr4qul4 link=topic=204.msg103502#msg103502
Foarte important pentru Londra este si aeroportul. Dar daca vrei sa ajungi in nordul sau estul orasului (unde avem centrul expo), atunci Lutton si Standstead sunt variante mai bune.
Heathrow, este bun doar pentru centru.

Luton este cel mai mizerabil legat aeroport dintre toate din Londra. Nu are legatura directa la tren, ci o naveta lenta (bus) pana la cea mai apropiata gara, iar legatura rutieră e pe M1, care e iad cam la orice oră. Si terminalul din Londra e St Pancras, de unde mai ai de mers pana in orice punct de business. Nu ajungi din Luton nicăieri repede - daca transportul de sol e important, si pentru multi este, atunci singurul motiv pentru a alege LTN este daca ai treaba in suburbiile de nordvest. Până la Excel sau O2 in est nu faci sub 2 ore indiferent cu ce...

Stansted este mult mai bine legat. Ai tren direct până in city (Liverpool Street), si de acolo legături acceptabile pana in est.

Heathrow e legat decent de Soho si west end, zona cu teatre si entertainment. Avantajul e ca e metrou si poti transfera la peron pana oriunde. Dar e foarte lent. Expresul te duce in vestul extrem, departe de destinațiile biz, in marginea zonei guvernamentale.

Gatwick e probabil cel mai bine legat pentru trafic biz. E tren direct spre London Bridge in fata la Shard, pentru city la Blackfriars si cu conexiune rapida spre est (o singura schimbare la Bridge pentu Canary Wharf si O2).

Bineînțeles, exista si london city, care însă iese din discutie pentru majoritatea operatorilor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012

#163
 Nu pot spune că legătură cu orașul este proastă pentru Luton, aeroportul este înghesuit și cam mizerabil. Anul trecut am fost la Londra și am folosit Luton, de acolo am luat autobuzul până la tren(două stați, cam 6 min.) și apoi trenul până în Blackfriars unde avut hotelul(Ibis Blackfriars). De acolo am avut totul ușor la dispozitie, am mers și pe jos până la London Tower,  City of London, Westminster Abby... Drumul cu trenul durează ceva(58min.), dar și în oraș de la un obiectiv la altul tot durează destul, așa că de multe ori am preferat să merg pe jos, noroc că nu a plouat. :D

dr4qul4

Autobuz+ tren aproape 2 ore! Mi se pare imens. In interes de afaceri nu va tenta pe nimeni.  De asta lutton/standstead e pt LCC, heatrow e pt HUB + centru, iar London City e pt bastani (de ex. Swiss acolo aterizeaza, stiu ei de ce)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024