News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#975
Vechile ATR-uri din flota TAROM, două ATR72-500 și șapte ATR42-500, ar urma să plece în perioada următoare de la București.

Patru dintre ele vor zbura la ATR în Toulouse iar cinci la compania de leasing Nordic Aviation Capital.

BoardingPass

(în cadrul programului de buy-back, prin care s-au luat în leasing 9 ATR 72-600, din care sunt venite 4)

TibiV

Compania Tarom strânge centura și se pregătește să dea afară 700 de angajați. Dar și să mai reducă din posturile de conducere, pentru că organigrama operatorului național este plină de șefi și directori.

Potrivit unei analize din cadrul companiei, raportul este un șef la 11 angajați. Pentru a reduce cheltuielile, Tarom vrea să desființeze și agențiile de bilete neperformante.

Tarom mai are acum aproape 1.500 de salariaţi. Din iunie anul trecut până acum, au plecat 250 de angajaţi. În total, până la sfârşitul verii, trebuie să dispară din schemă 700 de oameni. Cu alte cuvinte, organigrama va fi mai suplă şi va avea mai puțin de 1.000 de angajaţi.

Potrivit unui raport intern de la Tarom, în acest moment, pe holurile companiei sunt prea mulţi şefi şi directori. Sunt 130 de posturi de conducere, iar raportul este de 1 şef la 11 angajaţi.

În companiile concurente de pe piaţă, raportul este de 1 şef la 20 de angajaţi. Acesta este şi scopul final al restructurării.

Dintre angajaţii rămaşi, 1.000 sunt acum în şomaj tehnic. Săptămâna de muncă la Tarom a fost redusă de la 5 la 4 zile.

Din păcate, situaţia economică a companiei este jalnică. A ajuns să opereze doar 20 la sută din cursele pe care le avea înainte de pandemie. Aşa că, potrivit raportului, compania are nevoie urgentă să facă economii.

De pildă, să regândească felul în care angajaţii sunt aduşi la muncă în fiecare zi cu microbuzele şi autobuzele.

Numai din reducerea traseelor curselor de preluare a angajaţilor, dar şi din reducerea numărului de microbuze şi autobuze pentru angajaţii Tarom, compania va economisi anual 100 de mii de euro. Tot 100 de mii de euro Tarom va economisi şi din traininngurile pentru piloţi şi însoţitorii de zbor. În acest caz au fost renegociate contracte, în plus, unele cursuri vor fi online.

La reducerea de 200 de mii de euro pe an din microbuze şi din trainingul angajaţilor, se adauga şi economiile pe care le va face după desfiinţarea unor agenţii de bilete.

Vor fi închise birourile neperformante din Austria, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia și Ungaria. Procesul se va finaliza în mai 2021. Serviciile oferite de agenții vor trece în online.

Potrivit raportului, economia estimată în 2021 din aceste desfiinţări va fi de 1.5 milioane de euro.

Oricum, economiile vor fi rapid înghite de datorii. Numai pentru restituirea biletelor pentru pasageri în 2020 Tarom a avut de plătit 16 milioane de euro. Acum mai are de dat 3,4 milioane de euro.

Premierul Cîțu a anunţat că susţine acest plan de restructurare şi economii întocmit de Tarom, mai ales că le-a cerut miniştrilor să reducă din fondurile alocate companiilor care produc pierderi mari.

Tarom va primi totuşi un ajutor de stat în valoare de 120 de milioane de euro. Pentru asta, Guvernul aşteaptă aprobarea Comisiei Europene.

https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/tarom-strange-centura-compania-vrea-sa-dea-afara-700-de-angajati-si-sa-reduca-din-posturile-de-conducere.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Deci a fost nevoie de o a doua criza mondiala si vreo 15 ani de venituri negative pentru ca Tarom sa ia in sfarsit decizia normala pentru secolul in care ne aflam si sa desfiinteze odata agentiile fizice afara tarii. Desi sincer nu vad niciun motiv nici pentru existenta celor interne...

Nu ar fi mai rentabil pentru TAROM, daca chiar exista aceasta cerere pentru bilete luate la ghiseu (desi am dubii serioase) sa aiba un parteneriat cu 1-2 agentii de turism care sa le vanda biletele? Nu am folosit in viata mea o asemenea optiuni, poate chiar se practica in prezent, habar nu am. Personal, eu nici nu concep cumpararea unui bilet altfel decat online, unde exista o oarece libertate de a alege intre mai multe preturi de pe diverse siteuri, daca stii sa cauti.
Trust me, I'm an east-european doctor!

nirolf

Evident că se poate, dar atunci unde o să mai lucreze toate rudele? Astea erau poziții călduțe, activitate minimă, salariu sigur.

neobluenet

Acum ceva vreme era un articol din care aflam ca in jur de 50% din angajatii Tarom sunt rude. Probabil ca reducerea de personal se adreseaza celor care nu au reusit in timpul asta sa aiba o relatie oficiala cu un alt angajat :lol:.

TibiV

Cătălin Drulă, despre restructurarea de la Tarom: Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi
Luni, 29 martie 2021, 22:41

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat luni seară, la Digi 24, că în 2024 - 2025 compania Tarom va ajunge pe profit şi că în acest nou vor fi vândute avioanele vechi şi vor fi achiziţionate altele noi, potrivit News.ro.

"Conform planului de restructurare ar trebui (să fie Tarom pe profit- n.r.) în 2025. Tarom a primit un ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor ar trebui fie returnat, nu are de unde să returneze, ar însemna ajutorul companiei fie transformat în ajutor de restructurare. Se lucrează intens la un plan de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă mai mică, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală, reducerea personalului care a şi început", a declarat Cătălin Drulă la Digi24, luni seară.

Ministrul Transporturilor a mai declarat că anul acesta vor fi cumpărate noi aeronave.

"Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 Max. Pe acest plan care eficientizează pe partea de reducere de personal, deja au plecat voluntar vreo 300 de oameni, deja sunt în evaluare ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, planul are mai mulţi paşi", a declarat Drulă.

Ministrul a mai precizat că Tarom va avea doar două tipuri de aeronave.

"Vor fi doar două tipuri de aeronave, Boeing şi ATR, ceea ce reduce mult costurile, cu aeronave de tip modern. În acest plan ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 - 2025", a declarat ministrul Transporturilor.

https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-24699210-catalin-drula-despre-restructurarea-tarom-anul-acesta-vand-avioanele-vechi-vina-avioane-noi.htm
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Oare ce vor face cu cele 4 Airbus A318? Din câte am înțeles nu prea sunt dorite pe piață.

frunzaverde

Ori ceva buy-back, ori, cel mai probabil, vandut la piese...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Stiu ca discutia e veche, dar un A318 amortizat, e mai ineficient decat un 737-800/MAX in leasing? Asa mare e diferenta de incasari si costul mentenantei, ca sa compenseze plata ratei la leasing? Presupun ca, ca si consum, nu e mare diferenta intre A318 si Boeing 737-800.

De asemenea, TAROM nu are grad de ocupare asa mare, deci nici capacitatea nu va fi la 100%.

Just askin`.

alex8

A318 poate sa aibă 107 sau 113 locuri, pe când 737-800 poate sa aibă 189 de locuri.
O aeronava veche are costuri mai mari reviziile și în plus au personal specializat pe 3 tipuri de aeronave.
Dacă vor scădea nr de producători, vor putea sa scadă nr de piese de rezerva din stocul operativ.

Sorinus

Stiu asta, ce vreau sa spun e ca Leasing-ul ptr un avion nou costa, si costa mult. Iar Tarom, rareori are 100% grade de ocupare. Plus ca, la nivelul lor, sa folosesti configuratia cu 189 locuri, e aiurea. Nu sunt low cost, unde mai concureaza cu Low Cost-urile?

De ce as lua Tarom spre Tel Aviv, cand BlueAir, cu aceeasi configuratie pe 738, ofera preturi mai mici. Sau WIZZ.

Ptr un suc si-un sandwich?

cezar-mario2012


AndreiB

Realist vorbind nu prea mai alege lumea, daca te uiti la evolutia de pax la Tarom vs. Blue Air si Wizz.

alext

Postez aici, pentru ca nu stiu unde as putea posta in alta parte....


In stirile recente legate de restructurarea TAROM se dicuta despre reducerea numarului de personal tehnic ( vezi aici un exemplu: https://ziare.com/tarom/avioane/ministrul-transporturilor-sustine-ca-tarom-va-reveni-pe-profit-in-anii-2024-2025-se-vor-vinde-avioanele-vechi-dar-vor-veni-si-altele-noi-1670414 ).

Eu am o curiozitate: dar din personalul auxiliar nu se reduce?
De exemplu, de ce nu da afara din angajatii agentiilor TAROM? O recenta intamplare a unui prieten (de maxim 1 saptamana) mi-a adus aminte de o intamplare traita de mine acum cativa ani: daca suni in agentiile TAROM-ului, nu-ti raspunde nimeni.
Mai bine dai telefon la robotul care spune ora exacta (cei mai in varsta stiu despre ce vorbesc), decat sa incerci sa suni la agentiile astea.

Cat despre "externalizarea costurilor" legate de partea tehnica.... Am o problema in a crede ca vor aparea reduceri. Prietenii stiu de ce.

Un contraexemplu il vad la TURKISH AIRLINES, care au propriul serviciu de bagaje (in Istambul) si propriul serviciu suport tehnic. Nu mai vorbesc de Lufthansa si altii.

Poate aude si actualul ministru al MT despre aceste exemple.

Toate cele bune!

tom_sawyer

Ce aeronave ar vrea TAROM să vândă

    4 aeronave Airbus 318 - prețuri între 6,52 mil. $ și 6.86 mil. $
    4 aeronave Boeing 737-300 - prețuri între 1,48 mil.$ și 6,42 mil. $
    4 aeronave Boieng 737-700 - prețuri între 10,71 mil. $ și 13,98 mil. $
    2 aeronave ATR 42 - preț 3,91 mil. $/buc.

Sursa: TAROM via digi24.ro





http://www.cdep.ro/interpel/2021/r136A.pdf

Airbus-urile A318 vor mai rămâne până în 2023 cel puțin.