News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

#960
^Si ce e cu adevarat frumos ..primele destinatii o sa fie pe Suceava si Timisoara  8) 8)

TibiV

Vitalie... Ca de obicei, destul de aproape de adevar... :D

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/primele-imagini-cu-noile-avioane-ale-tarom-au-fost-luate-in-leasing.html

Tarom se înnoieşte. Pentru început va schimba aeronavele mici, folosite în cursele interne, pe distanţe scurte.

În total vor fi 9 avioane noi, iar primul, un ATR 72, a aterizat marți pe aeroportul Henri Coandă. Au fost cumpărate în leasing operaţional pe 10 ani şi reprezintă o încercare a companiei naţionale de a face faţă concurenţei pentru a reduce pierderile tot mai mari.

Avionul ATR 72-600 a avut parte de o primire specială pe aeroportul Henri Coandă. După ce a trecut pe sub două jeturi de apă, a intrat în hangarul Tarom sub privirile zecilor de angajaţi şi reprezentanţi din ministerul Transporturilor. Avionul va fi botezat George Valentin Bibescu, în memoria pilotului român din perioada interbelică.

Contractul pentru cea mai nouă achiziţie a operatorului naţional a fost semnat anul trecut. Compania vrea să schimbe toate cele 9 aparate de zbor ATR. Le va da producătorului european în regim de buy back şi primeşte în leasing operaţional aeronave noi.

Avansul a fost de aproape 1 milion de euro, dar suma totală a contractului nu a fost anunţată.

Preţul de listă al avionului depăşeşte, conform site-ului producătorului ATR din Toulouse, Franţa, 22 de milioane de dolari.

Va putea fi folosit pentru curse scurte, în ţară şi în regiunea de sud-est a Europei. Cel mai departe poate să zboare până la Berlin, adică puţin peste 1.500 de kilometri. Viteza de croazieră este de peste 500 de kilometri pe oră.

Cel mai nou avion din flota Tarom, ATR 72, aşa cum îi spune şi numele, are 72 de locuri. Scaunele sunt ergonomice, din noua generaţie, par să fie confortabile. Avem sufficient spaţiu pentru picioare deşi suntem în clasa economic.

Piloţii laudă noile aparate pentru că au tehnologie de ultimă oră şi le promit pasagerilor că zborurile vor fi uşoare.

După contractul cu AirBus, Tarom a mai semnat un contract şi cu Boeing şi aşteaptă 5 aeronave Boeing 737 Max. Din păcate, după ce 2 s-au prăbuşit anul trecut în Etiopia şi Indonezia, Boeing a suspendat producţia pentru stabilirea eventualelor probleme.

Totuşi, conducerea Tarom spera să primească avioanele comandate până la sfârşitul anului 2023. Îngrijorarea Tarom este mare. În ultimii 2 ani a avut pierderi uriaşe de 100 de milioane de dolari.

Ca să nu intre în incapacitate de plată, statul român s-a angajat să-i ofere un ajutor de 150 de milioane de dolari, dar trebuie să fie de acord şi Uniunea Europeană.

În acest moment Tarom are în flota 25 de aeronave.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

E bine dacă avioanele au ultima tehnologie instalată. Mai rămâne ca şi aeroporturile regionale să monteze ILS, astfel încât ATRurile să poată ateriza pe ceaţă.
Sigur îl pun pe Suceava? Că aş trece de la tren la avion ca să zbor cu el...
Cont (aproape) inactiv.

rota

Asa au anuntat, Timisoara si Suceava. Am vazut si prin presa ceva stire

pelan87

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru TAROM

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON) companiei aeriene de stat TAROM. Prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care TAROM este singurul furnizor, și că pasagerii nu vor fi afectați de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurența pe piața unică.

În februarie 2020, România a notificat Comisiei intenția sa de a acorda TAROM un împrumut pentru salvare în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON). Compania aeriană se confruntă cu un deficit acut de lichidități din cauza creșterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare ca urmare a îmbătrânirii flotei sale. În absența ajutorului, TAROM nu va mai fi în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată și să își mențină activitatea.

În temeiul Orientărilor Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor, statele membre pot să sprijine întreprinderile aflate în dificultate, cu condiția, în special, ca măsurile de sprijin public să fie limitate în timp și ca amploare și să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun. Ajutorul pentru salvare poate fi acordat pentru o perioadă de maximum șase luni, timp în care compania să găsească soluții de ieșire din situația de urgență.

În cazul de față, Comisia a luat în considerare următoarele elemente:


  • Împrumutul va acoperi numai lichiditățile de care TAROM a dovedit că are nevoie pentru următoarele șase luni, iar România va efectua o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile și
  • România s-a angajat să asigure faptul că, după șase luni, împrumutul va fi rambursat integral; în caz contrar TAROM va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. Comisia va trebui să evalueze și să aprobe această eventuală restructurare.

Comisia a constatat că măsura va contribui la asigurarea faptului că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în interesul pasagerilor care călătoresc cu avionul, și la menținerea conectivității regionale pe numeroasele rute pe care TAROM este în prezent unicul furnizor. În același timp, condițiile stricte în care se acordă împrumutul și durata sa limitată, de șase luni, vor reduce la minimum denaturarea concurenței pe care sprijinul acordat de stat ar putea să o genereze.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că măsura este compatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Sursa articol: https://ec.europa.eu/romania/news/20200224_ajutor_de_stat_tarom_ro

Sorinus

Au venit 4 ATR-uri noi si zboara inclusiv la Vienna, Istanbul si Atena, rute obisnuite ptr A318 sau chiar 733 inainte.

TibiV

https://m.facebook.com/tarom.ro/?ref=page_internal&__tn__=C-R

De astăzi de la prânz (ora 12 - ora aterizării ) Tarom suspenda Toate zborurile interne pentru 14 zile.
Corina irisul, desigur...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

survola

#967
^^ comunicatul TAROM:
,,Dragi pasageri ca urmare a noilor restricții impuse pentru limitarea răspândirii infectarii cu Covid 19 la nivelul companiei s-au luat urmatoarele masuri:
- incepand cu data de 25.03.2020, ora 12.00 (ora aterizarii), am ales sa suspendam operarea pe cursele interne pentru urmatoarele 14 zile.
- incepând cu data de 26.03.2020 vom suspenda operarea in Franta si Germania, pentru cel putin 14 zile.
Toti pasagerii afectati de suspendarea acestor curse pot opta pentru reprogramarea pe date ulterioare a calatoriilor fara penalizare sau rambursarea integrala a biletelor/tronsoanelor neutilizate.
Pentru efectuarea modificarilor va rugam sa contactati agentul emitent sau orice agentie TAROM."

survola

Pentru o evidență centralizată, mai avem:
- din data de 08.03.2020 pana pe data de 23.03.2020 01.04.2020 sunt suspendate toate zborurile către si dinspre Italia din cauza răspândirii infectiei cu virusul COVID19.
- Ca urmare a restrictiilor de intrare in tara impuse de autoritatile israeliene, in perioada 12 – 31 martie 2020, TAROM a suspendat operarea catre/dinspre Tel Aviv.
- Ca urmare a restrictiilor de intrare in tara impuse de autoritatile din Republica Moldova in vederea limitarii pandemiei COVID-19, incepand cu 16 martie 2020 pana 31 Martie TAROM suspenda operarea catre/dinspre Chisinau.
- Ca urmare a restrictiilor de intrare in tara impuse de autoritatile Republicii Serbia in vederea limitarii pandemiei COVID-19, incepand cu 16 martie pana la 31 martie 2020 TAROM suspenda operarea catre/dinspre Belgrad.
- Ca urmare a restrictiilor de intrare in tara impuse de autoritatile Iordaniene in vederea limitarii pandemiei COVID-19, incepand cu 16 martie 2020 TAROM suspenda operarea catre/dinspre Amman.
- Din 19 martie, zborurile pe rutele București - Madrid/Barcelona vor fi suspendate, conform restricțiilor impuse de către autoritățile române, pentru limitarea pandemiei COVID-19.

survola

- către/dinspre Istanbul zborurile vor fi suspendate în intervalul 30 martie – 30 aprilie.

voicul

Manual de făcut praf o companie simbol pentru România

Corpul de control al primului ministru a găsit multe probleme la TAROM.

Foarte multe detalii pe: https://www.money.ro/manual-de-facut-praf-o-companie-simbol-pentru-romania/

voicul

Probleme extrem de mari la TAROM. După 12 ani de pierderi, coronacriza ar putea îngropa compania

Șefii Tarom și-au anunțat subalternii că vor plăti cu întârziere salariile.

https://www.money.ro/probleme-extrem-de-mari-la-tarom-dupa-12-ani-de-pierderi-coronacriza-ar-putea-ingropa-compania/

voicul

Lucian Bode anunță credite cu garanții de stat de 64 milioane de euro pentru TAROM și 60 de milioane pentru Blue Air

Companiile aeriene TAROM și Blue Air vor beneficia de credite cu garanții de stat în valoare de peste 60 de milioane de euro, pentru a trece peste criza generată de pandemia de coronavirus, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la Digi24.

Aceasta în condițiile în care traficul aerian a scăzut cu peste 90% din cauza restricțiilor de circulație impuse de aproape toate statele, pentru a limita răspândirea virusului.

,,Guvernul a făcut și face tot ce poate pentru salvarea celor două companii. Vom permite accesarea unui credit cu garanții de stat pentru TAROM, vorbim de 64 milioane de euro pentru a traversa această perioadă. Pentru compania Blue Air avem în discuție un credit cu garanții de stat, vorbim de 60 de milioane de euro. Dar notificarea Comisiei Europene, notificarea Băncii Naționale – pentru că Blue Air a demarat procedura de a intra în concordat preventiv. Noi acordăm aceste garanții pe baza unei ipoteci", a spus Bode.

,,În luna iulie vom notifica CE, cel mai târziu săptămâna viitoare, vom declanșa procedurile legale pentru accesarea acestor ajutoare și vom asigura fondurile necesare atât pentru TAROM, cât și pentru Blue Air, pentru a trece această perioadă de criză", a spus Bode.

Ministrul Transporturilor a vorbit și despre planul de restructurare al TAROM.

,,Planul de restructurare este obliatoriu. Este ultima șansă să folosim această oportunitate să curățăm această companie. Aici avem cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume, Avem un șef la nouă angajați, ceea ce nu e în regulă. Sunt 192 de șefi", a spus Lucian Bode.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/lucian-bode-anunta-credite-cu-garantii-de-stat-de-64-milioane-de-euro-pentru-tarom-si-60-de-milioane-pentru-blue-air-1344836

Harry

 Dragi pasageri,

Vă informăm că din cauza contextului actual complicat, #TAROM va opera o serie de modificări în actualul orar de zbor. Astfel:
- în perioada 7 noiembrie - 30 noiembrie 2020, zborurile către și dinspre #Londra se vor suspenda. Persoanele care au achiziționat bilete pe această relație și nu au fost deja contactate sunt rugate să ne scrie la contact@tarom.ro / lonoffice@taromuk.co.uk sau să apeleze Call Center-ul TAROM - https://www.tarom.ro/call-center-tarom
- în zilele de 2, 9 și 16 noiembrie 2020, zborurile către și dinspre #Bruxelles se vor anula. Persoanele cu bilete de avion achiziționate în zilele menționate și pe această relație vor fi contactate de către TAROM pentru a alege alte zile de călătorie pentru aceste zboruri;
- în zilele de 11, 18 și 25 noiembrie 2020, zborurile către și dinspre #München / #Munich se vor anula. Persoanele cu bilete de avion achiziționate în zilele menționate și pe această relație vor fi contactate de către TAROM pentru a alege alte zile de călătorie pentru aceste zboruri;
- în zilele de 13, 20, 27 noiembrie și 4 decembrie 2020, zborurile către și dinspre #Amsterdam se vor anula. Persoanele cu bilete de avion achiziționate în zilele menționate și pe această relație vor fi contactate de către TAROM pentru a alege alte zile de călătorie pentru aceste zboruri;
- în zilele de 3, 5, 10, 12, 17, 19, 24, 25 noiembrie și 1, 3, 8, 10, 15 decembrie 2020, zborurile către și dinspre #Oradea se vor anula. Persoanele cu bilete de avion achiziționate în zilele menționate și pe această relație vor fi contactate de către TAROM pentru a alege alte zile de călătorie pentru aceste zboruri;
- în zilele de 4 și 6 noiembrie 2020, zborurile către și dinspre #Suceava se vor anula. Persoanele cu bilete de avion achiziționate în zilele menționate și pe această relație vor fi contactate de către TAROM pentru a alege alte zile de călătorie pentru aceste zboruri.
În cazul în care, din diverse motive care nu țin de compania TAROM, nu s-a reușit contactarea dvs., vă rugăm să apelați Call Centre-ul TAROM https://www.tarom.ro/call-center-tarom sau agențiile internaționale TAROM: https://www.tarom.ro/contact/agentii-internationale
Înainte de efectuarea zborului vă rugăm să respectați condițiile speciale de călătorie, pe care le găsiți aici: https://www.tarom.ro/masuri-de-calatorie.

TAROM

TibiV

https://stirileprotv.ro/video/pentru-tarom-mai-rau-de-atat-nu-se-putea-cati-oameni-vor-pleca-din-compania-de-stat-cu-aproape-200-de-sefi/62157013/

Quote
Este un an negru pentru aviație, în toată lumea, iar pentru compania de stat, Tarom, "mai rău de atât, nu se putea". O spune chiar ministrul Transporturilor, care a anunțat un amplu plan de restructurare. O treime dintre angajați vor fi disponibilizați, în mare parte personal administrativ. Cu astfel de măsuri, Tarom speră să primească un ajutor de restructurare, de până la 190 de milioane de euro, de la Comisia Europeană. Chiar și așa, ar mai putea dura 4-5 ani, până să devină o companie profitabilă, potrivit responsabililor.


Din cei aproape 1700 de angajati ai Companiei de Stat Tarom, o treime vor fi disponibilizati.

Lucian Bode, min.Transporturilor: "Tarom a intrat in aceasta criza sanitara intr-o situatie proasta, mai rau de atat nu se putea. Din pacate la Tarom avem un sef la 9 angajati. Sunt 192 de sefi. In proiectul aprobat de CA erau vizate aproximativ 600 de persoane care vor primi salarii compensatorii intre 6 si 8 salarii medii."

Compania Tarom are o organigrama stufoasa. Asadar, urmeaza o evaluare a tuturor salariatilor, din toate departamentele, dar cei mai multi dintre cei vizati  sunt din zona administrativa.

Ionut Ciurea, Asociatia Pro Infrastructura:  "Acest personal trebuie de ieri restructurat, de ani de zile, de ani de zile, trebuie sa fie o restructurare serioasa acolo. Sunt companii care au o flota asemanatoare companiei Tarom, care functioneaza bine mersi cu jumatate din personalul administrativ pe care compania il are."

Pana la disponibilizari, Tarom a demarat o campanie de plecari voluntare si pana acum s-au inscris 115 angajati, la care se vor adauga inca 100.

Reducerea numarului de angajati este prevazuta in planul de restructurare trimis Comisiei Europene prin care se cere un ajutor de pana la 190 de milioane de euro. In prima faza, Tarom a primit 36,7 milioane de euro, ca un ajutor de salvare, pentru acoperirea cheltuielilor urgente. Tarom trebuie sa contribuie pentru restructurarea companiei cu aceeasi suma, tot 190 de milioane de euro.

Lucian Bode: "Noi ne-am propus ca respectand acest plan cu toate etapele, reinnoirea flotei, optimizarea comerciala, eficienta organizationala, optimizarea costurilor, legate de combustibil, undeva in 4-5 ani compania Tarom trebuie sa devina profitabila."

In aceasta perioada, Tarom zboara la 20% din capacitate. Iar pentru anul 2020, se estimeaza ca pierderile vor fi de peste 300 de milioane de euro.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)