News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

A fost semnat contractul pentru cele nouă aeronave de tip ATR 72-600!

Ministerul  Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor anunță că managementul Companiei Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziția unui număr de nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le  are în prezent în flotă.

Tarom este în proces de înnoire a întregii flote și primele 4 avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor, iar restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020. Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani. Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută.

Având în vedere experiență de 20 de ani în operarea acestor tip de aeronave, mentenanța va fi asigurată de către personalul Direcției Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor și a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate  de către fabricant.

MT

rota

Guvernul a aprobat un ajutor de salvare pentru TAROM in suma de 195 MIL. lei

Guvernul a aprobat, printr-un memorandum, un ajutor "de salvare" pentru TAROM, alocat printr-un imprumut din Trezorerie in suma de 195 de milioane de lei, a anuntat seful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Danca.
Sursa

survola

#947
^^ "Compania aeriană națională nu a mai înregistrat profit din anul 2007."
Are și acest obiect de activitate, obținerea de profit?
L-or fi scos de pe listă în 2007.

ghrt

N-avem bani de alocaţii ceva mai mari, dar avem bani de plimbat la înălţime familia-căpuşă TAROM.
Cont (aproape) inactiv.

Xenos

Termenul de comparație mi se pare greșit, deși aș avea pentru cine încasa alocație; banii dați TAROM ar putea, teoretic, resuscita compania, deși șansele sunt mici, dar merită încercat; alocația pt copii este, lato sensu, un ajutor social. Eu zic că trebuie să prioritizăm investițiile, oricât de facilă electoral e strategia contrară. Nu putem pune în balanță alocația pentru copii și achiziția de avioane, de exemplu. Sunt lucruri diferite.

frunzaverde

Este extrem de greu ca un ajutor de stat sa fie aprobat. Ajutoarele de salvare de pana acum au fost conditionate de planuri de turn-around extem de clare, de echipe de management noi, si ori de injectie de capital privat impreuna cu ajutorul de stat, ori de taieri masive si repozitionari in piata (si la LOT si la CSA s-au facut taieri).

La TAROM nu s-a anuntat nimic de genul - mie imi vine destul de greu ca Comisia, care a aprobat cu mare greutate la LOT si CSA, n-a aprobat la Malev, nici la Adria, o sa aprobe la Tarom. Si ca, chiar daca se primeste o aprobare de "principiu", n-o sa fie contestata de Blue Air, Ryanair sau Wizz.

Daca se aproba, ma astept sa fie ca la CSA sau LOT - in prima faza, de turn-around, sa fie obligata de CE sa vina cu taieri semnificative de rute acolo unde exista concurenta mai viabila. Adica mare parte din reteaua internationala "subtire" se va duce (exact ca la LOT si CSA).

@ghrt - Nu-i chiar asa simplu. TAROM are un scop esential; cat timp infrastructura rutiera e la pamant, si cea feroviara asisderea, este nevoie de servicii rapide de transport intern pentru simpla functionare eficienta a statului, si pentru functionarea eficienta a multor comanii private. Concurenta pe Timisoara - Bucuresti, Iasi - Bucuresti, Oradea - Bucuresti permit multor firme sa aiba activitati eficiente in mai multe localitati (si sa se extinda in teritori), multor indivizi sa faca treburi administrative eficient, practic sa previna si reduca decalajele intre capitala si restul oraselor mari. La fel, simpla existenta a Satu Mare - Bucuresti sau Oradea Bucuresti sau Suceava - Bucuresti scot intr-o anumita masura din izolare orasele alea. Romania e cam unica in estul UE (doar Polonia mai are nevoi din astea, dar in proportii mult mai reduse ca RO, ca PL nu e traversata pe mijloc de munti si PL are infrastructura mai buna); dar gasesti in alte tari apropiate nevoi similare (Italia, Spania, Grecia, Turcia).

Bine, Tarom isi face execrabil treaba si cand vine vorba de nevoia asta. ATR-uri damblagite, preturi mari, orare mizere, acolo unde e nevoie de servicii bune, orare frecvente, preturi mici. Doar ca, daca TAROM da faliment va fi nevoie rapid de ceva care sa asigure functia asta. Wizz si Ryan nu pot - pur si simplu nu sunt gandite pentru nevoile de high-frequency dar yield variabil cerute de destinatiile astea. Blue Air a tot incercat diverse formule, dar si Blue Air o duce rau financiar, asa ca riscul e ca nici ei sa nu poata face nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

@frunzaverde, sunt complet de acord cu tine ca este nevoie de rute nationale de transport aerian, din cauza conectivitatii proaste in celelalte modalitati.
De fapt chiar acum scriu din tren pe ruta SCV-BUC, desi am buget de avion. Pur si simplu m-am saturat de serviciile TAROM pe ruta asta. Am ore mai decente de plecat si de sosit cu trenul (plec mai tarziu de acasa, revin mai repede). Ca imi petrec viata in Orasul Salcea pe Aeroportul International  sau ma leagana trenul - sincer imi place mai mult trenul, dar ceea ce conteaza este, repet, ca plec de acasa 3 ore mai tarziu si sosesc cu minim o ora mai devreme. Nu am pus la socoteala intarzierile sau zilele cu prea multa ceata, deoerece e greu de tot cu sistem ILS pe aeroporturile astea (probabil nici ATRurile alea vechi nu presteaza).

@Xenos, cred ca realizezi ca banii astia sunt de alocatii sociale pentru copiii smecheri din Tarom. Preferi alocatii pentru copiii-copii sau pentru copiii sinecurilor?

Desigur ca ar fi frumos sa avem curse aeriene decente intre orasele mai indepartate, dar intrebarea este de ce TAROM si nu o alta companie, din aia privata? Un model de subventionare per pasager sau pentru un anumit numar de curse? Iar daca nu e rentabil,  ca nici metroul nu e dar nu il inchidem, atunci de ce nu este eficientizata inainte de a baga bani in ea. Ca dupa nu mai are nici un rost sa deschidem gura.

Cu referire la aprobarea ajutorului de stat, cred ca TAROM va taia rute dar niciodata din personalul sinecurist. Si cand nu or sa mai zboare, vor incasa ceva chirii si ii vor papa pe toti cu salarii pentru diversi. Cine crede altceva, imi pare rau dar asta e capitalismul romanesc pe model suedez.
Cont (aproape) inactiv.

oc7avian

Nu din bugetul ăsta fac leasing și la avioane? Cel puțin privind ultimele schimbări mă așteptam să rămână pe minus (actualizare flotă). Primul pas ar fi creșterea condițiilor, după părerea mea. Deși serviciile erau decente când zburam des cu ei, confortul (măcar vizual) al aeronavelor lăsa de dorit. Doar din punctul ăsta de vedere îmi venea să caut altă companie (acum 3-4 ani priveam lucrurile simplist, aproape de călătorul de rând).

rota

Turkish Airlines și TAROM au semnat un acord de codeshare:

Într-o postare pe Twitter oficialul turc declară: ,,Am semnat un acord de codeshare cu compania românească TAROM. Pasagerii noștri vor putea beneficia de mai multe zboruri și transferuri". Rutele incluse în acest acord de codeshare sunt București – Cluj Napoca, București – Timișoara, București – Iași și București – Suceava, potrivit CEO-ului TAROM.
Sursa

ghrt

Să vezi distracţie când nu vor zbura ATRurile TAROM din motive de ceaţă şi pierd ăia legătura pe OTP.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

E chiar atat de grav (adica se putea inchide in maxim 1 an)? Sau se exagereaza?
Tarom se putea inchide
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Tarom e aproape de faliment. Încă.

frunzaverde

#957
@dr4qul4 - situatia era si este nasoala rau. In functie de gestiunea "de zi cu zi" a banilor erau, in principiu, posibile doua optiuni - 1. cazul pesimist, si probabil - sa ramana fara bani undeva in martie-aprilie. 2. cazul optimist, in care manageruiau banii de buy-back de pe ATR-uri bine, si aveau noroc de vanzari bune in perioada asta (jan-feb sunt lunile cele mai proaste), reuseau sa intre in vara, dar uneva in toamna, sau cel tarziu in primavara viitoare, ramaneau complet "pe gol".

Si in aviatie nu avem "insolventa" si tras de creditori si alte d-astea. Toata industria se bazeaza pe credite rostogolite; de la leasing pentru avioane pana la hedge-uri pentru combustibil la modul in care se taxeaza taxe aeroportuare; foarte adesea cu gajul principal fiind fix solvabilitatea companiei - pentru ca asset-uri de gajat sunt putine - foarte multe fiind luate in diverse forme de leasing-uri.  Ai ramas fara cash, si nu gasesti un salvator, gata, obloanele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Anunţuri de închiriere/vânzare

1. ANUNT VANZARE AERONAVE ATR MODEL 42-500 SI ATR MODEL 72-500
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A. announces its intention to sell the following assets:

- 7 used ATR model 42-500 aircraft – all aircraft are currently operating
- 2 used ATR model 72-500 aircraft – all aircraft are currently operating

tarom.ro
(preturile in link)

bogdymol

Tarom a preluat astazi primul din cele 9 ATR 72-600 comandate (72 locuri). Inca 4 vor ajunge in Martie, iar ultimele 4 bucati in Septembrie.

Avionul are si o schema de vopsire putin modificata fata de ATR-urile vechi, cel mai vizibil fiind in zona cozii:









sursa: Aeronews
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele