News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eurocopter

Stirea e veche, bazata pe zvonistica de prin martie 2014. Un sambure de adevar are, dar momentan demersurile de innoire a flotei sunt blocate. Se asteapta probabil debarcarea lui Heinzmann pentru a putea trage un ultim tun companiei.

frunzaverde

Quote from: Archi on January 21, 2015, 02:17:32 PM
Chiar ar fi interesant de urmarit cum s-ar putea folosi de A330.

Chestia asta pare a fi un articol vechi de mai bine de un an si reincalzit over and over again. Nu mi-as face sperante prea mari in reinnoire a flotei pe termen scurt - nu in conditiile de fata de la Tarom.

Si cum vad ca va place istoria, uitati aici un orar arhaic al Tarom, din 1963:

http://www.timetableimages.com/ttimages/ro/ro63/. Mai sunt alte minunatii pe site-ul Timetable Images, orare din anii '30-'70 din toata industria aviatica. Pentru amatorii de istorie aviatica / design grafic vechi / publicitate din "the golden age", poate fi interesant un ochi.

Uitandu-ma pe orar, e incredibil cat de incredibil de izolata era Romania la inceputul anilor '60. Din Bucuresti, care era singurul aeroport international al tarii, plecau fix 29 de zboruri pe saptamana. Adica cam 4 pe zi. Singurii operatori din vest erau Sabena (2 pe saptamana) si Austrian (2 pe saptamana). Singura cursa cu jet erau cele doua Sabene (BUH - BUD - CGN - BRU). Air France nu opera la Bucuresti, nici KLM, nici Lufthansa, nici BEA/British Airways. Chiar si din blocul estic, frecventele erau mizerabile, mult mai proaste decat cele de pe WAW, PRG sau BUD.

Acum 50 de ani, astea erau TOATE cursele externe dinspre si inspre Romania:

RO: BBU - VIE - ZRH - PAR : 2xw
RO: BBU - SOF - ATH : 1xw
RO: BBU - SOF - BEG - ATH : 2xw
RO: BBU - MOW : 1xw
RO: BBU - VIE - FRA - BRU : 2xw
RO: BBU - MOW : 2xw
RO: OTP - PRG - SXF - CPH : 2xw
RO: OTP - BUD - PRG - SXF : 3xw
RO: OTP - WAW : 2xw

OS: BBU - BEG - VIE : 2xw
SN: BBU - BUD - CGN - BRU : 2xw (JET)
LZ: SOF - BBU - MOW : 2xw
SU: SOF - BBU - IEV - MOW : 2xw
IF: SOF - BBU - BUD - PRG - SXF : 1xw
OK: SOF - BBU - BUD - PRG : 1xw
LO: OTP - BUD - WAW : 1xw
MA: OTP - BUD - PRG - SXF : 1xw

Biletele erau mai scumpe ca azi. BBU - PAR era 239 USD dus-intors. Ajustand la inflatie, iese cam 2000$ azi, sau, la cursul oficial de-atunci, salariul mediu din Romania pe aproape 3 ani. Asta daca-ti dadea cineva pasaport.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Tarom, scoasă de Wizz Air de pe ruta Iaşi-Bergamo

QuoteTarom a anulat cursa, începând cu 1 februarie. Decizia pare a avea legătură cu noua cursă a Wizz Air pe aceeaşi rută, din 8 februarie. Şefii aeroportului ieşean spun că au aflat întâmplător de decizia Tarom

Tarom retrage o cursă de la Iaşi, din cauza concurenţei. Cursa Iaşi - Bergamo nu se va mai regăsi în orarul de zbor începând cu luna februarie. Informaţia nu a fost anunţată încă oficial de compania aeriană, dar a fost confirmată de reprezentanţii Tarom de la Iaşi.

,,Cursa va fi suspendată din februarie, până la începutul lunii aprilie. Nu am fost informaţi cu privire la motivele deciziei, dar probabil are legătură şi cu prezenţa Wizz Air pe aceeaşi destinaţie. Nu am eu căderea să comentez acest aspect. Oricum, compania noastră are preţuri şi condiţii foarte bune, dar o anumită categorie de pasageri se va orienta către zboruri cât mai ieftine", a declarat şeful diviziei Tarom de la Iaşi, Lucian Oglinzeanu.

Tarom opera două curse săptămânal pe destinaţia Bergamo, joia şi duminica. Prin renunţarea la acest zbor, destinaţia va rămâne neacoperită până pe 8 februarie, când vor începe zborurile Wizz Air. Decolările de la Iaşi spre Bergamo vor avea loc miercurea şi duminica, de la ora 19.35, iar aterizările dinspre oraşul italian în aceleaşi zile, la ora 19.05.

Abandonarea de către Tarom a destinaţiei Bergamo i-a surprins şi pe oficialii Aeroportului Iaşi, aceştia afirmând că nu au primit nicio informare oficială din partea companiei în această privinţă. ,,Nu este prima oară când aflăm întâmplător de astfel de decizii, dar Tarom îşi face propria politică de comunicare. Am fost surprinşi de decizie, pentru că era o cursă care mergea foarte bine. Sperăm că este o decizie atent studiată şi că, în compensare, vor fi deschise alte destinaţii. Aeronava astfel disponibilizată poate prelua altă cursă", a spus directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Sursa: Ziarul de Iasi
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Tensiuni la TAROM. Managerii îi cheamă pe angajați la negocieri

QuoteTAROM este în vrie. Tot mai mulţi piloţi şi însoţitori de bord demisionează şi se angajează la companii rivale. Comandanţii acuză conducerea liniei aeriene că nu găseşte mai mulţi pasageri şi mijloace să reducă pierderile. Ca să liniştească apele, managerii îi cheamă pe angajaţi peste două zile la negocieri.

Într-o scrisoare trimisă directorului general, piloţii se plâng că avioanele pleacă în curse mai mult goale şi că aeronavele nu sunt bine întreţinute.

,,În ultimele 12 luni am văzut plecând pentru slujbe mai bune unii dintre cei mai buni piloţi ai noştri, piloţi şi însoţitori de bord zburând zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, am văzut întreţinerea defectuoasă a aeronavelor, (...) marketing ca în anii '70, incompetent să umple avioanele pe care le deţinem", se arată în scrisoarea piloţilor către managerul TAROM.

Directorul general al companiei se apără şi le transmite piloţilor că statul nu i-a dat niciodată ,,uneltele occidentale" pentru a redresa greşelile care reduc profitul companiei. Totuşi, situaţia financiară a TAROM s-a îmbunătăţit în ultimii doi ani, spune el: pierderile s-au redus cu 10 procente.

,,Nu sunt auditate cifrele. Dar pierderea (pe 2014 n.r.) va fi undeva la 115-116 milioane de lei. Ar putea fi mai mult, ar putea fi mai puţin", spune Christian Heinzmann, director general TAROM.

,,Sunteţi foarte conştienţi (...) că acestui CEO occidental nu i s-au dat niciodată "uneltele occidentale" pentru a redresa anii de greşeli care au afectat compania. Totuşi, compania nu este în faliment şi situaţia financiară s-a îmbunătăţit considerabil în ultimii doi ani", a spus el, citat de Hotnews.ro.

Rezultatele sunt departe de promisiunea făcută în planul de management. TAROM ar fi trebuit să aibă un minus de numai 18 milioane de lei în 2014, iar anul acesta să treacă pe profit. Conştient că acest lucru este greu de realizat, preşedintele Consiliului de Administraţie cere măcar diminuarea pierderilor cu 30 de milioane de lei, peste economiile aduse de ieftinirea combustibilului. O soluţie ar fi renunţarea la unele curse neprofitabile şi uniformizarea flotei.

,,Personal, am convingerea că-şi poate cheltui eficient "furia" (Christian Heinzmann, n.r) în găsirea unor soluții reale şi practice de scădere a pierderilor cu 30 milioane de lei, pe lângă cele cel puțin 32 milioane de lei care sunt datorate scăderii cotaţiei internaţionale a combustibilului", arată Gabriel Dumitraşcu, preşedintele CA TAROM.

Nici ministrul Transporturilor nu este mulţumit de conducerea TAROM.

,,Cu singuranţă că managementul TAROM nu este cel mai fericit. Nevoia de restructurare la TAROM este una iminentă", a spus ministrul Ioan Rus.

De vină pentru situaţia de la TAROM este şi Ministerul Transporturilor. În ultimii doi ani, fiecare ministru a schimbat şi Consiliul de Administra

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

TAROM a rămas fără Consiliu de Administrație pentru a treia oară în doi ani

QuoteConsiliul de Administraţie al TAROM şi-a dat demisia în această dimineaţă. Este pentru a treia oară în ultimii doi ani când Consiliul de Administraţie al TAROM se schimbă total sau parţial. În tot acest timp, numai directorul general Christian Heinzmann a reuşit să îşi menţină funcţia, însă au apărut informaţii conform cărora noul consiliu ar urma să preia o parte din atribuţiile belgianului. În ultimii ani nu a existat schimbare de ministru al Transporturilor care să nu declanşeze şi o schimbare a conducerii TAROM. Asta deşi compania aeriană de stat are, teoretic, un management privat. Noua componenţă a Consiliului de Administraţie încă nu a fost făcută publică. La ora 14:00 a început o şedinţă-maraton la care participă reprezentanţii companiei şi cei ai Ministerului Transporturilor.

În luna noiembrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara că este necesară restructurarea TAROM, dar că preferă să măsoare de zece ori și să taie o dată. Astăzi, se pare că restructurarea a început, odată cu demisia în bloc a membrilor Consiliului de Administrație prezidat de Gabriel Dumitrașcu.

Din consiliul demisionar mai făceau parte Dante Stein, Răzvan Filipescu, Iulian Matache, Radu Mihai Fleanță, Toma Dorin Câmpeanu și Dan Valeriu Andrei.

În noua structură a conducerii TAROM, directorul general, Christian Heinzmann, care va rămâne în funcție, ar urma să aibă o autoritate mai mică, asta după ce salariul deja i-a fost redus de la 23.000 de euro la 5.000 de euro.

Heinzmann este primul manager privat al unei companii de stat. Conduce TAROM din 2012, iar în mandatul său rezultatele companiei aeriene de stat s-au îmbunătățit vizibil, încurajate și de condițiile internaționale.

În 2013, pierderile TAROM s-au redus cu 44%, până la 130 milioane de lei, au scăzut și în 2014, iar anul acesta ar urma să coboare la doar 9 milioane de lei.

Însă, chiar dacă afacerile TAROM s-au aflat pe un trend ascendent, schimbările în conducerea companiei aeriene de stat au fost extrem de dese și, în același timp, au fost strâns legate de schimbările la vârful Ministerului Transporturilor.

Demisionarul Gabriel Dumitrașcu a ajuns în vârful Consiliului de Administrație al TAROM în luna mai a anului trecut, la scurtă vreme după ce Dan Șova a devenit ministru al Transporturilor. Odată cu numirea lui Dumitrașcu, patru membri din șase ai Consiliului de Administrație au fost schimbați.

Conducerea TAROM s-a schimbat și în toamna lui 2013, după ce Ministerul Transporturilor a fost preluat de Ramona Mănescu. Președintele Consiliului de Administrație de atunci, Dan Pascariu, a fost înlocuit de Dante Stein, care a fost înlocuit în primăvară de Gabriel Dumitrașcu, demisionarul de astăzi, când ministru al Transporturilor este Ioan Rus.

Este un șir nesfârșit de demisii și demiteri care afectează orice plan pe termen lung al TAROM. Iar această dezordine din interiorul companiei aeriene de stat se vede și în conflictele tot mai dese dintre piloți și conducere.

Schimbarea de conducere de astăzi vine la scurtă vreme după ce piloții au redactat o scrisoare în care au spus că strategia de marketing este slabă, că banii pentru întreținerea avioanelor sunt prea puțini și că nu există fonduri nici pentru uniformele echipajului de zbor.

Christian Heinzmann le-a răspuns declarând că nu a primit unelte occidentale pentru conducerea companiei. Singura instituție ce îi putea acorda directorului general uneltele despre care vorbește este Ministerul Transporturilor, care deține aproape 97% din acțiunile TAROM.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Noul Consiliu de Administratie TAROM

QuotePotrivit Ministerului Transporturilor, "procesul de selectie s-a desfasurat in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 109 din 2011, cu modificarile si completarile ulterioare". Membrii noului Consiliu de Administratie al TAROM sunt:

Christian Heinzmann
Valentin Iordache
Dan Aurel Machita
Dragos Andrei
Radu Francis Florescu
Marcel Ioan Bolos
Tiberiu Ticlea

Va reamintim ca TAROM a ramas fara CA pe 4 martie, cand toti membrii Consiliului de Administratie au demisionat imediat dupa ce au aprobat bugetul pe 2015. Pe langa Christian Heinzmann, in componenta noului CA l-am remarcat pe Valentin Iordache, directorul de comunicare Bucharest Airports. O persoana pasionata de aviatie, un adevarat profesionist. Ramane de vazut care vor fi primele masuri ale noului CA pentru readucerea companiei pe linia de plutire.

Sursa: Aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Pe 29 martie, TAROM reia zborurile spre Larnaca

QuotePreţurile încep de la 128 de euro pentru un bilet dus-întors, cu toate taxele incluse, la achiziţionarea de pe www.tarom.ro.

Incepând cu 29 martie, TAROM reintroduce cursele cu plecare din Bucureşti spre Larnaca şi retur. Orarul de zbor este următorul:

Bucureşti – Larnaca

Luni, miercuri, vineri şi duminică
RO255 21:55 Bucureşti – 00: 10 Larnaca

Larnaca – Bucureşti

Luni, marţi şi sâmbătă
RO 256 03:40 Larnaca – 06:00 Bucureşti
Joi
RO 256 03:15 Larnaca – 05:35 Bucureşti

In pretul biletului de avion, TAROM include transportul unui bagaj de cală in ,,Economy" şi a 3 bagaje de cală pentru cei care călătoresc la Business Class, la care se adauga un bagaj de mână de 10 kg, check-in gratuit în aeroport, la kiosk, online şi pe mobil, servicii gratuite la bord.

Sursa: aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Christian Heinzmann, CEO TAROM: "Flota nu se schimba pana in 2017″.

QuoteIntr-un interviu acordat SursaZilei.ro, CEO-ul TAROM a facut precizari legate de flota, departamentul Comunicare, noua pozitie de Director General Adjunct, planul de business si reluarea zborurilor spre China.

Referindu-se la schimbarea flotei, Christian Heinzmann a declarat: "Un avion nou nu are nevoie de nici un fel de mentenanță în primii șase ani de viață. În acest an, în 2016 și 2017 nu schimbăm flota. Sunt diverse scenarii, în funcție de potențialele modele de business. In cel mult doi ani, cele două Airbus-uri A310 nu vor mai exista în flota TAROM din cauza costurilor de întreținere." Heinzmann a mai declarat ca TAROM nu este interesat de zborurile low-cost, urmarind sa ofere bilete la preturi cat mai accesibile. Va reamintim ca singurul 737-800 (YR-BGS) a plecat recent la SmartWings si exista zvonuri care sustin ca TAROM va trece la o flota compusa exclusiv din avioane Airbus.

Reluarea zborurilor spre China. "Nu depinde de noi, nu avem permisiune de survol din partea Rusiei. Avem aeronava care poate efectua astfel de zboruri, Airbus A310, dar nu ne putem permite să ocolim Rusia deoarece cresc costurile de operare", a afirmat CEO-ul TAROM. Referindu-se la noua pozitie de Deputy CEO, Christian Heinzmann a declarat: "Postul de Director General Adjunct face parte din contractul meu de mandat, ca plan de asigurare a succesiunii după ce îl închei. Am la dispoziție timpul rămas până în noiembrie 2016 pentru a putea pregăti persoana respectivă. Vă garantez că nu va fi nicio intervenție politică în alegerea noului Deputy CEO în cadrul companiei TAROM. In maximum trei luni vom angaja o persoană pe acest post, un roman. Mai întâi voi căuta intern persoana respectiva, apoi pe plan extern dacă nu găsesc pe cineva potrivit."

Departamentul Comunicare si planul de business. Aflam ca s-a infiintat un nou post: purtator de cuvant. Acesta se va afla sub coordonarea Directorului de Comunicare actual, dar ii va raporta direct CEO-ului TAROM. Christian Heinzmann s-a referit si la reducerea numarului de angajati, respectiv la planul si modelul de business: "Reorganizare la TAROM înseamnă eficiență prin redimensionarea numărului de angajați, ceea ce poate însemna și un număr de oameni mai mic față de cel actual. Trebuie regandit si modelul de business. Compania TAROM a fost înființată de peste 60 de ani fără ca acest model să fie reactualizat. Am înaintat planul de business Ministerului Transporturilor, plan in care intra si reorganizarea flotei, si anul acesta trebuie să știm ce model de business adoptăm pentru viitorul companiei."

Sursa: aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Guvernul caută investitori pentru TAROM

QuotePremierul caută investitori pentru TAROM şi pentru cele două aeroporturi din Bucureşti. În timpul vizitei sale în Golf, Victor Ponta a discutat cu şefii celor mai importante companii aeriene din regiune, printre care şi Qatar Airways. Planul premierului este ca una dintre ele să preia operatorul aerian român, care este pe pierdere de peste șapte ani, şi, în aceste condiţii, nu poate fi listat pe bursă.

Guvernul caută bani şi pentru dezvoltarea companiei care administrează cele două porţi aeriene ale Capitalei - aeroporturile Otopeni şi Băneasa.

,,Bucureștiul e unul dintre aeroporturile din regiune care s-a dezvoltat cel mai mult, dar care are nevoie în continuare de investiții, pentru că deja începe și își atinge limitele de infrastructură. Or, pentru asta vreau să procedăm cât mai repede la o listare, care înseamnă capital privat care va rămâne în companie pentru a se extinde aeroportul, iar la pachet cu aeroportul, care înseamnă servicii pentru toate companiile care operează zboruri la București, căutăm un partener pentru TAROM. Iar partenerul, în acest moment, în lume, poate fi una din companiile din această regiune, deoarece companiile europene au propriile lor probleme şi nu sunt dornice să investească în TAROM, din păcate", a explicat Victor Ponta.

Guvernul va încerca să încheie un parteneriat cu operatorul aerian Qatar Airways pentru modernizarea aeroportului Otopeni şi relansarea TAROM, având discuţii în acest sens şi cu Turkish Airlines, Emirates și Etihad, aflate însă deocamdată doar într-o fază exploratorie, a anunţat premierul Ponta.

,,Am discutat și la nivel politic cu CEO-ul de la Qatar Airways, informându-l despre dorința noastră de a lista aeroportul București-Otopeni, de a restructura și a salva TAROM-ul", a spus Ponta, aflat în Qatar. El a precizat că este o fază exploratorie şi că a avut, la Bucureşti, o discuţie similară cu Turkish Airlines, iar întrevederi pe această temă va avea şi cu reprezentanţii companiilor aeriene Emirates și Etihad.

Numărul curselor aeriene zilnice între Bucureşti şi Doha va fi suplimentat la două transporturi, faţă de o singură cursă în prezent, a mai anunțat Victor Ponta.

Premierul efectuează, în perioada 30 aprilie-5 mai, un turneu în ţările arabe din Golf, având întâlniri în Arabia Saudită, Qatar, Kuweit şi Emiratele Arabe Unite.

Victor Ponta s-a întâlnit, duminică, în Qatar, cu Șeicul Tamim Bin Hamad Al-Thani şi cu Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani, prim-ministrul statului Qatar.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Poate sambata vreti sa faceti o vizita in hangarele TAROM.
http://blogdefotografie.ro/instameet-hangarele-tarom/

iuli

^^^



Si cateva poze de acolo:











-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

TAROM ti-a pregatit o oferta surpriza de 1 iunie!

QuoteFiecare copil cu varste cuprinse intre 0 si 12 ani (neimpliniti), insotit de un adult, care calatoreste dinspre Romania catre orice destinatie externa operata TAROM beneficiaza de tarif zero si va achita doar contravaloarea taxelor de aeroport pe respectiva ruta.


  • Perioada de vanzare: 01 - 05 iunie 2015
  • Perioada de calatorie: 22 iunie - 13 septembrie 2015 (data ultimului retur)
Oferta este valabila doar pe cursele operate RO (nu sunt incluse zborurile code-share).

Oferta este disponibila la vanzare prin intermediul agentiilor TAROM proprii si agentilor acreditati IATA de pe piata Romania.

Oferta nu este disponibila la vanzare pe site-ul www.tarom.ro.

Sursa: tarom.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Start la negocierile pentru vânzarea TAROM

QuoteGuvernul negociază cu mai multe companii pentru vânzarea unui pachet de acţiuni la TAROM, anunţă premierul.

Statul va păstra majoritatea doar dacă investitorul va fi din afara Uniunii Europene. În cazul unui investitor european, statul ar putea ceda pachetul majoritar de acţiuni la TAROM.

La începutul lunii trecute, premierul a discutat cu oficiali ai Qatar Airways, Emirates şi Etihad pentru relansarea TAROM. În presă s-a vorbit şi de o eventuală preluare de către Turkish Airlines, dar grupul din Turcia a anunţat că nu a luat nicio decizie privind cumpărarea de acţiuni.

"TAROM este o companie bună, cu o perspectivă regională bună, dar încă trebuie restructurată, să revină pe profit şi suntem decişi să atragem un investitor strategic. Sunt negocieri, dar nu este încă nimic oficial. Cu mai multe companii... Suntem deschişi oricărui investitor serios care ar putea ajuta TAROM să se modernizeze. Potrivit reglementărilor europene, cred că trebuie să păstrăm 51% dacă este un investitor european care vrea să deţină mai mult decât atât, suntem deschişi", a declarat premierul Victor Ponta.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Zborul Bucureşti-Beijing, frânat de Moscova. Surse: Rusia nu a acordat TAROM drept de survol

QuoteCursa Bucureşti-Beijing pe care TAROM promitea să o introducă încă din vara lui 2014 ramâne doar un proiect pe hârtie. Moscova nu a acordat companiei aeriene drept de survol pentru această rută, în ciuda solicitărilor repetate ale autorităţilor române, au declarat pentru Digi24 surse guvernamentale.

Fostul vicepremier Liviu Dragnea anunța încă din luna martie a anului trecut că TAROM va relua zborurile pe ruta Bucureşti-Beijing-Bucureşti, oprite în 2003 din raţiuni economice.

Alternativă nu există, pentru că un survol prin Turcia ar face nerentabilă această cursă, au mai explicat sursele guvernamentale.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog