News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

lupu.irimie

Quote from: iuli on September 12, 2017, 09:42:02 PM
Ca sa calmez spiritele cu consumul pentru LROP-LEMD cu tot cu rezerva si rulaj se calculeaza la 11,5 tone. Capacitatea e de 20 de tone. Deci daca s-a calculat, sau s-a dorit ca sa se faca dus intors cu alimentarea doar de pe Otopeni atunci sigur a zburat cu rezervorul plin.

Iuli, sti ce inseamna orice kilogram in plus la un avion!? Inseamna consum suplimentar de combustibil. Si nu vorbim de 2-3 litri/100km. Si incepi sa sumezi alte de genul, si iti cam faci idee de ce Tarom este in picaj liber
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cezar-mario2012

 Din câte am văzut avioanele nu fac plinul de câte ori aterizează. Durează mult timp alimentare și presupun că și parcarea costă.

Neufunk

Insa sa cari cu tine combustibil pe distante foarte lungi iarasi costa, poate chiar mai mult.

Sunt unele cazuri particulare, pe unele insule de exemplu. Combustibilul de la aeroport este atat de scump incat este mai ieftin sa cari cu tine de la aeroportul din care ai plecat decat sa cumperi de acolo, local. Ma indoiesc ca TAROM are macar o destinatie in care sa fie cazul acesta.

TibiV

Baieti,

iuli si lupu.irimie va pot spune exact cat alimentezi inainte de fiecare zbor.

NU faci "plinul" decat daca zbori la distanta maxima de zbor.
Altfel alimentezi cu distanta de zbor planificata plus o rezerva bine calculata si aia (pentru aeroportul de urgenta, pentru ca si acolo mai dai roata cateva minute).

Consumul este legat direct de greutatea avionului (aparat+pasageri+bagaje/marfa +carburant )
Sa cari 5 tone de carburant de care nu ai nevoie inseamna sa maresti consumul cu 1 tona pe zborul respectiv (cifra este "din burta", doar ca sa intelegem fenomenul, in realitate consumul suplimentar depinde de durata zborului, masa totala etc.)   
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Din câte am văzut, să zicem că zburăm Ryanair  Berlin - București. Avionul face ,,plinul" la Berlin vine la București, unde nu ia combustibil și pleacă înapoi la Berlin și face iarăși ,,plinul" acolo.

TibiV

#620
Da, este posibil daca Berlin-Bucuresti este (considerabil) sub 50% din distanta maxima de zbor. (Asta este "conditie eliminatorie", nu se poate trece de ea.)
Dar aici conteaza foarte mult pretul de achizitie. Ryanair probabil obtine preturi bune si la Bucuresti pentru ca face "achiziti" en-gros de la marii furnizori (probabil un acelasi furnizor ii alimenteaza pe cel putin 15-20 de aeroporturi).
Este insa posibil ca timpul castigat la un turn-arround foarte scurt sa faca sa "merite" consumul suplimentar implicat de "transportul" inutil a "juma' de rezervor" de la Berlin la Bucuresti. Pe traseul respectiv carburantul are rol de marfa, de "cargo", doar ca este o marfa care nu produce profit precum "cargo" comercial.
(Dar ma gandesc si la cat de mult limiteaza LCC bagajele calatorilor... Daca "tai" 10 kg/pasager "economisesti" 1,5-2 tone de bagaje, mult mai putin decat carburantul pentru drumul de intors...)

Aici sunt calcule foarte atente cost-beneficiu, la care recunosc ca nu ma pricep pentru ca nu am lucrat niciodata in "operare". Iar pe vremea cand mai lucram in domeniu nici nu aparuse notiunea de "low-cost"... ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ieri in Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaţilor au fost luati la intrebari mai multi domni.




Tarom va avea un nou director general în două-trei zile, actualul interimar având în plan să se întoarcă în cabina de pilotaj.
"Tarom trebuie să facă nişte schimbări majore, altfel nu va rezista pe piaţă, vizavi de personal, personalul navigant care este într-o continuă mişcare. Companiile din Asia, din Golf, oferă beneficii mult mai mari. Peste trei zile, probabil, mă voi întoarce în cockpit şi voi zbura, acolo unde îmi este locul", a menţionat Susanu.

Capital

"Noi suntem în touch-uri regulate cu diferiţii fabricanţi de aeronave. Noi suntem acum într-o analiză să vedem care ar fi cea mai optimă variantă pentru noi. Prima înlocuire va fi a aeronavelor ATR şi chiar Boeing 737 seria 300, deci varianta clasic care nu posedă GPS şi intervin nişte probleme cu unele aeroporturi din Europa. Noile aeronave (achiziţionate n.r.) produc profit. În lunile astea de vară cât au zburat, aeronavele au avut profit", au spus aceştia.

Potrivit deputaţilor, Tarom plăteşte lunar 375.000 dolari pe lună pentru avioanele achiziţionate prin leasing operaţional pe 10 ani.

Capital


lupu.irimie

Am avut rabdarea sa ascult cele 3 ore de "non-discutii" Cred ca se poat extrage de aici niste perle de s-ar sparge de ras si ale mele gemene.
"O sa facem o uniformizare a flotei" Ia sa vad eu cum inlocuiesc ATR-urile
Leasing de 375.000!? Really!? Adica Tarom prateste pretul de lista pe un 73G ori A32X!?? Si asta timp de 120 de luni!? Adica 39 milioane de dolari!?
"Mentenanta la Airbus este mai scumpa ca la Boeing!" - Dorele? Tu chiar esti pe bune!?
"Tarom a avut o traditie in operarea lung-curier, tinand cont ca a avut acel A310" - Nea Dorele, pana la A310, ai avut IL 62, ai avut B707.
Hai sa fim seriosi, si sa nu mai fumam lucruri interzise! Intrebari tintite cat de cat bine, raspunsuri!? De copil de clasa a II a cand a fost prins de catre "duamna" cu temele nefacute. Mai ramanea sa spuna ca Azorel a mancat strategia Tarom! Consiliu de administratie cu diplome de Spiru Haret? Cu membru care a administrat un SRL.... ce poti cere!?
Oricum, mi-a intarit inca o data convingerea ca Tarom a ajuns un cuib de mancatori de bani din bugetul statului, de unul mai praf ca altul.
Vai de mama noastra! Vai de mama lor!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

#624
Quote from: lupu.irimie on September 21, 2017, 11:57:33 PM
"Tarom a avut o traditie in operarea lung-curier, tinand cont ca a avut acel A310" - Nea Dorele, pana la A310, ai avut IL 62, ai avut B707.
Sa nu uitam ca primele transatlantice facute de Tarom s-au facut cu IL-18.
Am lucrat la ultimul RK de IL-18 in Romaero... 1981. Eram elev in practica. Mamaaaa, ce stramt este rezervorul... Dar avea invelis interior de cauciuc "self-sealling". Adica "bullet-proof"...  ;) Avion "civil" sovietic... :lol:

Quote from: lupu.irimie on September 21, 2017, 11:57:33 PM
Oricum, mi-a intarit inca o data convingerea ca Tarom a ajuns un cuib de mancatori de bani din bugetul statului, de unul mai praf ca altul.
Vai de mama noastra! Vai de mama lor!
Pai cuibul asta de macatori a adus Tarom unde a ajuns.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Directorului general interimar Tarom, Florin Susanu, i-a fost prelungit mandatul cu o lună.
Acesta și-ar fi delegat atribuțiile directorului financiar


Consiliul de Administrație al transportatorului aerian de stat Tarom i-a prelungit mandatul cu o lună directorului general interimar, pilotul Florin Susanu, au declarat joi pentru News.ro reprezentanți ai Ministerului Transporturilor. Surse oficiale au declarat însă că Susanu și-a delegat atribuțiile lui Alexandru Frunză, directorul financiar al societății, în vârstă de 31 de ani.

Florin Susanu este un manager cu vechime în cadrul Tarom. În martie 2016, după demiterea fostului director general, Christian Heinzmann, Susanu a fost numit în funcția de director general adjunct interimar.

Profit.ro

Sorinus

M-am intors azi noapte de la Tel Aviv cu TAROM. Zborul a avut intarziere 45 minute, trebuia sa plece la 00.30 si a plecat la 01.15. M-am uitat pe FlightRadar, si YR-BGK a avut intarziere inca de la prima cursa a zilei, plecand spre Amsterdam cu 30min mai tarziu.

Am primit un sandwich mic,un mar f mic si o granola. Toate incarcate din Israel. Nu prea inteleg asta, sigur ies la cost mult mai mult ca-n Ro. Nu au capacitatea sa transporte dus/intors?

Grad de ocupare cca 40% (ochiometric). La fel, nu puteau sa trimita un A318?

Stewardesele mai putin dragute ca cele de la LowCosturi. Pret dus-intors, 100EUR.

Ionut

Nu ma pricep, poate comentati voi.




Tarom, pierdere eternă: Cele două avioane Airbus A310 puse la sol acum un an
costă 400.000 de dolari pe lună doar ca să ruginească în hangare


Un audit al Curţii de Conturi referitor la activitatea Tarom în perioada 2012-2016 arată că firma de stat nu a ştiut cum să vândă cele două avioane lung-curier Airbus A 310 retrase de la zbor în toamna anului trecut şi, prin simplul fapt că le ţine în hangar, Tarom pierde  750.000 de lei pe lună pentru fiecare avion.

Iată nota din raportul Curţii de Conturi:

"Prin HCA nr. 15/23.09.2016, CA (Consiliul de Administraţie-n.red.) a luat notă de faptul că oprirea de la zbor a celor două aeronave A310-325 în data de 12.09.2016, respectiv 31.10.2016 s-a făcut, respectiv urmează a se face, în conformitate cu HCA nr. 1/08.01.2016, Hotărârea AGA nr. 1/11.01.2016 și Notele care au stat la baza fundamentării și aprobării bugetului de venituri și cheltuieli al societății pentru anul 2016.

Totodată, CA ia act de informarea Directorului General conform căreia la nivelul TAROM nu au existat norme procedurale privind modul în care se pot valorifica aeronavele și aprobă cu unanimitate de voturi Normele procedurale privind valorificarea aeronavelor de către Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM SA și Anexa 1 – Procedura internă privind organizarea activității specifice operațiunilor valorificare aeronave, înregistrate cu nr. SG 7018/21.09.2016.

CA solicită conducerii executive să inițieze cu celeritate măsuri de valorificare a celor două aeronave A310-325, în vederea prezentării unor propuneri concrete în interiorul perioadei de conservare.

Menționăm că până la data auditului conducerea TAROM nu a reușit să identifice modalitatea de valorificare a celor două aeronave. În schimb, acestea generează în continuare cheltuieli de exploatare, formate în principal din cheltuieli cu amortizarea, asigurarea, întreținerea și conservarea aeronavelor, cu impact negativ asupra bugetului companiei.

Potrivit datelor prezentate de Direcția Financiară din cadrul TAROM, valoarea cheltuielilor de exploatare efectuate cu cele două aeronave în perioada noiembrie-decembrie 2016 a fost de 3.049.765,74 lei, cu impact negativ asupra bugetului companiei".

Economica.net




Cheltuieli aberante la Tarom: 100.000 de euro pentru locuri de parcare la Otopeni,
deşi are propriul teren alături, pe care cresc bălării


Curtea de Conturi a analizat şi modul în care au fost exploatate activele Tarom, în speţă clădirea sediului şi terenul aferent, cumpărate în 2008. Tarom deţine un teren cu o suprafaţă de 21.285 mp din care 3.008 mp construiţi. Clădirea în care Tarom îşi are sediul are trei etaje, iar din analiza efectuată de Curtea de Conturi reiese că utilizarea acesteia este "neeconomicoasă și ineficientă".

"Din terenul aferent clădirii, în suprafață totală de 18.277 mp, o mică parte (3.800 mp reprezentând cca 20%) este amenajată ca parcare pusă în mod gratuit la dispoziția salariaților. Restul terenului este neutilizat și nevalorificat de companie:

    cca 1.900 mp reprezintă zona verde de lângă clădire;
    cca 1.150 mp reprezintă căile de acces pietonal și auto;
    cca 11.369 mp (62% din suprafață) nu sunt exploatați sub nicio formă, având statutul de zonă verde neamenajată, deși se află în proximitatea Aeroportului Otopeni și ar putea fi valorificați cel puțin prin închiriere către terți.

În schimb, în perioada auditată compania a închiriat de la Compania Națională ,,Aeroporturi București" S.A. atât spații cu destinație de birou, cât și parcare pentru salariații proprii în incinta Aeroportului Otopeni", se arată în document.

Economica.net

Ionut

Tarom a plătit pasagerilor depăgubiri de milioane de lei în 2016, de trei ori mai mult decât anul anterior



Compania națională Tarom a plătit clienților despăgubiri în valoare totală de 3,7 mil. lei în perioada 2012-2016 din cauza neregularităților de zbor, situație care a avut un impact negativ asupra bugetului și imaginii transportatorului aerian, se arată într-un raport al Curții de Conturi. Îngrijorător este faptul că doar anul trecut, Tarom a acordat pasagerilor despăgubiri de 2,2 mil. lei, sumă cu 50% peste valoarea cumulată a plăţilor efectuate din 2012 şi până în 2015.

Gradul de satisfacţie al clienţilor Tarom a scăzut puternic anul trecut. Compania a înregistrat 7.145 de reclamaţii, cu 45% mai multe decât anul anterior. Din totalul de reclamaţii primite în 2016, compania a analizat şi soluţionat abia 58,5% dintre ele. ,,Evoluţia reclamaţiilor indică o diminuare continuă a gradului de satisfacţie a clienţilor în perioada auditată. Dintre acestea, ponderea este reprezentată de neregularităţile de zbor (anulări, întârzieri, modificări ale programului de operare zbor, pierderi de conexiuni)", se precizează în raportul Curţii de Conturi privind performanţa activităţii Tarom între 2012 şi 2016.

Tarom a înregistrat pierderi de apropae patru ori mai mari în prima jumătate din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania avea la sfârşitul lunii iunie pierderi de peste 104 milioane de lei, faţă de 28,6 milioane de lei la sfârşitul primelor şase luni din 2016.

Capital

cavver

https://www.facebook.com/Libertatearo-236215875884/

Sau cum putea sa fie Tarom Express un BLUE/WIZZ combinat .........


P.S. Interviu numai pentru naivi .