News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Haide, iuli, este fix genul de "stiri" de kko...
Esti de meserie, ce naiba...
Am fi vrut 138 de victime plus x membrii ai echipajului ?...

Mereu ma enerveaza chestia asta...
"Ne-au uitat aici aeroport, ce ne facem, maine trebuia sa fim la nunta..."
Bine, si daca va urca in avion maine si poimaine sunteti la inmomantare ? "Invitati" principali, in sicriu? Daca va gaseste si identifica cineva?....
Asta daca are ce identifca...

Sunt satul de mesaje din astea... "Stam de X ore pe aeroport si nimeni nu ne spune cand plecam"...
OK, ar trebui ne decidem... Sa va urce in avion avion daca este functional 100% sau nu ?...
"Daca aveti noroc, ajungeti acasa,... Daca nu aveti noroc,  va promitem funeralii nationale!"

Mai oameni buni, avionul nu este un autocar sa traga pe dreapta daca ramane in pana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Tibi, vorbim de o companie legacy parte a unei aliante globale care are o problemă tehnică pe un hub global. În UE unde legile sunt dure cand vine vorba de compensatie pentu întârziere datorată companiei.

Nu vorbim de Ryanair in camp sau de Norwegian care întârzie un TATL la care cel mai scump bilet vandut a fost 250 de euro si care n-are aliante si parteneriate pe care sa se bazeze. Nu vorbim nici de o statie izolată gen Bamako sau de un punct monocompanie gen Oradea. Vorbim de un hub global, pe care o problemă de capacitate se poate rezolva rapid.

Ce trebuia facut - imediat pus mâna si gasit cat mai multe rebookinguri cat mai rapide cu companii partenere, interlineuri sau aiurea. Se găseau 130 de scaune via AMS, via PAR, via MUC, via VIE etc.. De-abia cand rutarile erau clar inacceptabile oferit imediat hotel si compensatie. Dar 130 de rerutari in Barcelona, intra europene, nu ar fi trebuit sa fie o problemă.

Am trecut prin anulări tehnice, niciodata nu am fost pus sa astept o zi, de obicei oferindu-mi-se multiple rute alternative rezonabile. Asta este unul din avantajele zborurilor legacy. Dacă e ceva au grija sa ajungi.totusi in timp rezonabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Aici aveti amandoi dreptate, articolul cauta senzationalul din declaratiile pasagerilor. Ei preferau sa plece chiar daca avionul avea o defectiune. Idioti! si se intampla la fiecare companie sa mai cedeze un avion sau sa apara o alerta.

Dar si TAROM care e membra a unei aliante nu a gasit o varianta sa mute pasagerii pe alta cursa sau sa interactioneze mai repede cu pasagerii sa explice ce se intampla si sa gaseasca mai repede cazare sau alte modalitati lasa de dorit. Asta arata ca TAROM nu are destule aeronave incat sa poata trimita una de urgenta ca sa preia pasagerii sau sa inchirieze una de urgenta.

Eu am pus articolul intreg mai ales referindu-ma la partea financiara a TAROM.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cezar-mario2012

#303
 Din câte înțeleg, incidentul a fost pe 17 august la cursa de la 12:22, avionul venind de la București cu o întârziere de 22 minute. Acum nu știm când au descoperit defecțiunea, poate au îmbarcat bagajele sau nu?  Avionul a aterizat la 11:37, debarcarea durează cam 15 minute, deci posibil ca avionul sa fi fost gol pe la 12;00-12:10. Îmbarcare ar fi trebuit făcută cam pe la 12:30. Dacă defecțiunea a fost făcută înainte de aterizare sau după nu știm, presupunem că a fost descoperită după și au încercat să caute o rezolvare locală, deci cred că tot a durat o ora-doua. Asta înseamnă că abea pe la 14:00 știau de situație și din acel moment puteau să ia măsuri. Presupun că o posibilă rerutare a pasagerilor durează mai mult de o oră, deci cam pe la 15-16 ar fi avut un răspuns. Un zbor Paris, Amsterdam, Frankfurt, Munich, Viena tot durează 2 ore cu imbarcare-debarcare 3 ore. Ultimele zboruri către București din majoritatea hub-urilor pleacă cam între 19:00-20:30. Ca să ajungi la acele zboruri trebuia să prinzi zboruri între 15:00-16:30,  se putea? Poate da, poate nu.
A fost o decizie bună? Eu zic ca da, totuși au fost cazați la hotel, li sa acordat asistență, nu au fost lăsați de izbeliște. Pentru rerutare nu avem destule date, nu știm când au aflat că nu poate fi reparat avionul, când au fost înștiințați pasagerii, au cerut aceștia rerutare? De unde știm ca nu au fost și pasageri rerutați?
  Acum o lună am zburat la Stockholm cu Tarom, am rezervat un zbor de duminică cu întoarcere miercuri, cu o săptămână înainte, zborul de miercuri a fost mutat joi. Am sunat si am cerut o altă alternativă pentru miercuri, mi sa oferit un zbor Stockholm-Amsterdam-București operat SAS-Tarom, deci se poate.SAS nici nu face parte din alianță Tarom.

iuli

Decizie normala zic si eu, dar stii cum sunt romanii, cand e vorba de lucruri romanesti sunt nasoale mereu iar daca fac altii sunt normale sau accidente.  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Io

#305
Credeti sau nu dar am primit o compensatie de la Tarom, asta fara tam-tam, presiuni sau alte asemenea.
S-a intimplat asa: am fost la Zell Am See in decembrie 2010. Cumparat zbor conform ofertei Tarom din octombrie, Otopeni-Salzburg si retur, fara escala (...). La doua zile dupa ce am cumparat am fost anuntat ca va zbura la dus Austrian cu escala la Viena. Am zis fie, luasem deja hotelul, n-oi muri de-o escala chit ca-i lunga ca naiba. Cu doua zile inainte de a pleca (9 decembrie) mi se comunica si zborul de retur tot cu Austrian si tot cu escala. Nu mai am ce face si merg.
La intoarcere fac o plingere. Mi se raspunde foarte amabil la agentia locala si, pe data de 14 Februarie 2011 mi se trimite o instiintare oficiala din partea Tarom, redactata foarte profi si foarte politicos, cu justificarea legala (norma EC 261/2004), prin care sint compensat cu 250 de Euro pentru modificarea zborului retur cu mai putin de 14 zile inainte. Ma intrebau pina si cum doresc banii, in cont sau cash la Agentia Tarom Ploiesti.
Biletul costase 303 dus-intors.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

iuli

Destinatiile A310 TAROM in orarul de iarna 2016/2017

QuoteTAROM va zbura cu ultimul Airbus A310 ramas in serviciul comercial spre Amsterdam, Madrid si Tel Aviv.

Bucuresti – Amsterdam RO361/362 – zilnic
Bucuresti – Madrid / luni, joi, vineri, duminica (in prezent: zilnic)
Bucuresti – Tel Aviv / joi, duminica (acum: de 8 ori / saptamana)

De asemenea, TAROM va mari frecventele pe anumite rute:

Din 30 octombrie Bucuresti – Chisinau / de la 21 la 23 pe saptamana
Din 30 octombrie Bucuresti – Timisoara / de la 26 la 32 pe saptamana
Din 2 noiembrie Bucuresti – Sofia / de la 11 la 14 pe saptamana

Sursa: Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cristi5

Am avut rezervare la RO0335  Bucuresti -Stockholm duminica 6 noiembrie la 14:45. Azi mi-au oferit in loc RO0331 sambata 5 noiembrie la 8:40. Cred ca RO0335 e anulat... O fi "orarul de iarna"? Dar nu puteau sa-l hotarasca mai din vreme?

Pe langa ca pierd o zi de vacanta cu copiii, va trebuie sa ii trezesc cu noaptea in cap la Brasov sa ajungem la 7 in OTP. As cere banii inapoi dar nu am nicio alternativa rezonabila, nici la TGM, nici SBZ, nici macar CLJ unde am neamuri...

frunzaverde

Quote from: cristi5 on September 27, 2016, 08:51:28 PM
Am avut rezervare la RO0335  Bucuresti -Stockholm duminica 6 noiembrie la 14:45. Azi mi-au oferit in loc RO0331 sambata 5 noiembrie la 8:40. Cred ca RO0335 e anulat... O fi "orarul de iarna"? Dar nu puteau sa-l hotarasca mai din vreme?

Tarom a ramas fara 2 avioane, cele doua arhaice A310-uri iesind din uz (unul in septembrie, unul in octombrie). Initial era vorba sa se obtina 2 inlocuitoare (A320/737) prin wet-lease, dar ideea a picat complet. Asa ca Tarom trebuie sa restranga oferta de zboruri ca n-are cu ce le efectua... Inca un efect al degringoladei prin care trece compania acum.

ARN e candidat primar la reducere de frecvente - zborurile nu merg deloc bine (de la 0 zboruri directe in 2013 la 3 companii operand pana la 8 frecvente saptamanale pe o piata mica si in principiu dependenta de *A, ceea ce face ca incasarile pe scaun - yield-ul sa fie foarte prost, si incarcarea asisderea pentru toata lumea). Apoi, dat fiind taxele de aeroport calculate intr-un mod foarte special de ARN (pe baza de emisii), Tarom nu e nici foarte flexibil la ce echipament poate trimite (318 si 73G-uri, in principiu).

Quote from: cristi5 on September 27, 2016, 08:51:28 PM
Pe langa ca pierd o zi de vacanta cu copiii, va trebuie sa ii trezesc cu noaptea in cap la Brasov sa ajungem la 7 in OTP. As cere banii inapoi dar nu am nicio alternativa rezonabila, nici la TGM, nici SBZ, nici macar CLJ unde am neamuri...

Ai avea LOT din OTP la 14:55, cu schimbare in Varsovia, 21:45 in ARN. 178 euro biletul o/w. Direct n-ai alte optiuni duminica (Blue Air zboara sambata, Tarom si Wizz luni). Nu e deloc optim, stiu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

EXCLUSIV: Rentabilizarea TAROM începe cu preavize pentru concedieri
Managementul TAROM încearcă să scape de clanuri şi neamuri odată cu noua organigramă, implementarea noului plan de management şi un program de restructurare. Surse sindicale din TAROM ne-au declarat că mai mulţi angajaţi din cadrul Departamentului Tehnic au primit preavize de concediere. ,,Sunt zvonuri că se pregăteşte concedierea a circa 500 de salariaţi din cadrul TAROM. Direcţia Resurse Umane a transmis angajaţilor de la aprovizionare, Departamentul Tehnic, preavize de concediere. Este ilegală concedierea salariaţilor fără consultarea sindicatelor. Nimeni nu a fost informat privind aplicarea unui program de restructurare. Se încalcă legea dialogului social în care se precizează că toate deciziile conducerii TAROM trebuie trasmise sindicatelor. Există un ordin de ministru prin care sindicatele trebuie invitate la discuţii şi negocieri. Conducerea TAROM nu vrea să discute cu sindicatele, toate măsurie sunt contra sindicatelor şi oamenilor, ei se consideră stăpânii acestei companii", ne-au precizat sursele citate. Potrivit acestora, programul de restructurare şi reorganizare trebuie implementat în baza unor studii, criterii şi negocieri.

,,Vor să dea afară oameni de la departamentele Tehnic, Comercial şi Financiar. Salariaţii ameninţă cu proteste, planul de restructurare şi concediere este ilegal. Ministerul Transporturilor a angajat manageri plătiţi regeşte care nu au fost în stare să aducă compania pe linia de plutire şi acum angajăm consultanţă de peste 500.000 euro care să spună şefilor TAROM cum să conducă operatorul aerian", ne-au mai declarat sursele citate.

Sindicaliştii ne-au explicat că şefii TAROM vor să disponibilizeze aproximativ 20% din salariaţi odată cu diminuarea locurilor de muncă prin retragerea celor două avioane Airbus A310. ,,Din luna februarie trebuia să existe o grilă salarială, logica conducerii este că odată cu retragerea celor mai mari avioane din flotă se reduce şi numărul de angajaţi", ne-au mai declarat sursele citate.

Capital

iuli

Compania TAROM anulează zborurile către şi dinspre Grecia din data de 09 octombrie 2016
Din cauza grevei controlorilor de trafic aerian din Grecia, din data de 09 octombrie 2016, Compania TAROM informează că zborurile
RO 273/4 Bucureşti-Atena-Bucureşti şi RO 275/6 Bucureşti -Salonic-Bucureşti, se anulează. Pasagerii vor fi protejati pe zborurile Companiei din data de 11 octombrie 2016, respectiv RO 275/6 Bucureşti -Salonic-Bucureşti şi RO 273/4 Bucureşti-Atena-Bucureşti.
Pentru reprogramare şi detalii referitoare la programul de operare al zborurilor TAROM pasagerii se pot adresa:
-agenţiilor de turism de la care au cumpărat bilete;
- oricărei agenţii TAROM http://www.tarom.ro/contact/agentii-nationale/
- Call Center TAROM: 021 9361, 021 2046464, 021 3034400 (pentru pasagerii din România) http://www.tarom.ro/contact/
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nirolf

Al treilea incident in 24 de ore: o cursa Tarom pe ruta Bucuresti-Timisoara, amanata doua ore

QuoteO cursa a companiei de stat Tarom, cu o aeronava ATR pe ruta Bucuresti-Timisoara, care trebuia sa decoleze de la ora 12.40 de pe Aeroportul "Henri Coanda" a fost amanata pentru aproximativ doua ore, din motive inca necunoscute, au declarat pentru News.ro reprezentanti ai companiei. Incidentul este al treilea in decurs de 24 de ore, dupa ce o cursa spre Iasi, tot cu o aeronava ATR, a ratat decolarea de pe pista aeroportului Otopeni, iar o cursa spre Satu Mare a fost intoarsa din drum pentru ca nu a putut fi retras trenul de aterizare dupa ce a decolat.

Avionul Tarom, de tip ATR, nu a decolat la ora prevazuta, 12.40, catre Timisoara.

"Nu se cunosc cauzele inca, investigam. Nu credem insa ca a fost ceva grav", au declarat reprezentanti ai Tarom, pentru News.ro.

SB76UFO

Am impresia ca Tarom calca din ce in ce mai mult pe urmele companiei Malev.
"Prostia este eternă și invincibilă"

dragos76

Sau e ajutată să calce...

TibiV

Asta mi se pare cea mai tare...

http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/14/directorul-cias-desfasuram-o-investigatie-in-cazul-cursei-tarom-bucuresti-iasi-vrem-sa-vedem-de-ce-s-a-ratat-decolarea-18-04-06
Quote
vineri, aeronava TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a decolat cu o întârziere de o oră și cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.

Iar asta e cea mai "proaspata"...
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21352486-update-patru-incidente-tarom-24-ore-nou-zbor-bucuresti-iasi-fost-anulat-dupa-alta-cursa-spre-timisoara-fost-amanata-vineri-timp-doua-ore-alte-doua-incidente-inregistrate-joi.htm
Quote
17:15 - O noua cursa TAROM spre Iasi, anulata

Cursa Tarom Bucuresti - Iasi, programata sa decoleze vineri la ora 17:20 de pe aeroportul Otopeni a fost anulata. Informatia ne-a fost comunicata de un pasager de pe aeroport, cititor HotNews.ro, iar informatiile cursei anulate apar astfel si in raportarea in timp real al Aeroportului Henri Coanda.

Incidentul vine dupa ce in ultimele 24 de ore trei curse Tarom, toate interne si operate cu acelasi tip de avion - ATR 42/72 - au fost anulate sau intarziate. Joi seara cursa Bucuresti - Iasi a ratat decolarea de pe aeroportul Otopeni, iar in acest caz a fost demarata o ancheta.

"Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiatiei Civile (CIAS) a inceput o investigatie dupa ce aeronava Tarom, de tip ATR, care trebuia sa ajunga la Iasi, a ratat joi seara decolarea de pe Aeroportul "Henri Coanda" din Capitala", a declarat vineri pentru News.ro Nicolae Stoica, directorul general al CIAS.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)