News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iuli

Ai dreptate ce ai zis, si asa e comunicatul oficial. Eu ziceam doar de partea de zvonistica.

Iar la faza cu A310 se zvoneste ca doar unul ajunge la Presidentie iar altul scrap sau leasing sau vandut. Nu isi permite bugetul presidentiei sa sustina doua aeronave cu tot cu modernizare.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


ciprebbe

Wi-Fi la bordul aeronavelor TAROM

Joi, 30 iunie, TAROM organizeaza o conferinta de presa pentru a anunta lansarea unui nou serviciu la bordul aeronavelor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Quote
Bucureşti, 30 iun /Agerpres/ - Pierderea dimensionată şi proiectată în bugetul TAROM pentru 2016 este de 6,8 milioane de lei şi aş îndrăzni să spun că putem nu numai să ne încadrăm în ea, ci chiar să producem o surpriză şi să trecem pe profit la sfârşitul acestui an, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.

     Acesta a subliniat că această pierdere înseamnă 1,5 milioane de euro, sumă care, la nivelul unei companii aeriene, este aproape nesemnificativă.
    "Pierderea dimensionată şi proiectată în bugetul companiei pentru acest an este de 6,8 milioane lei. Dacă stăm puţin să analizăm această pierdere, ea înseamnă undeva la 1,5 milioane de euro, ceea ce, la nivelul unei companii aeriene, este aproape nesemnificativ. Putem vedea cazuri similare ale companiilor aeriene din Europa, pierderile acestora - şi să înţelegem că această pierdere este una considerată mică. Aş îndrăzni să spun că putem nu numai să ne încadrăm în ea, ci chiar să producem o surpriză şi să realizăm trecerea companiei pe profit la sfârşitul acestui an. Depinde de mai mulţi factori - preţul petrolului, evoluţia cursului valutar - sunt lucruri pe care oricât ne-am dori noi, conducerea executivă, să le controlăm, o putem face doar într-o oarecare măsură. 1,5 milioane de euro pierdere la o cifră de afaceri de 300 de milioane de euro este un indicator foarte bun. Dorinţa noastră este nu numai să ne încadrăm în bugetul aprobat, ci chiar să producem o surpriză plăcută", a spus Stoe, într-o conferinţă de presă.
     În ceea ce priveşte pierderile companiei înregistrate anul trecut, şeful TAROM a precizat că acestea s-au ridicat la 27 de milioane de lei, subliniind, însă, că nu s-au înregistrat datorii şi există disponibilităţi băneşti.
     "În 2015, pierderile au fost de 27 milioane de lei, dar nu avem datorii. Pierderile provin din diferenţa dintre venituri şi cheltuieli. Cheltuielile nu sunt toate de natură materială - dacă ne referim la amortizare sau la diferenţele de curs. Noi producem evaluarea valutelor la finalul anului şi înregistrăm aceste cheltuieli scriptice. Ele, însă, ne conduc la aceste pierderi", a explicat el.
     Pentru acest an, compania şi-a propus să crească gradul mediu de încărcare a aeronavelor la aproape 75%, rutele stabilite pentru sezoanele de vară şi de iarnă fiind de natură să conducă la îndeplinirea acestui deziderat. "Rutele pe care le-am definit pentru sezonul de vară şi pentru sezonul de iarnă sunt de natură să ducă la creşterea gradului de încărcare a aeronavelor. Avioane suplimentare nu avem pentru a avea o creştere a numărului de pasageri ca urmare a creşterii capacităţii flotei TAROM, astfel că această creştere, mică, care este definită, ar trebui datorată numai creşterii factorului de încărcare a zborurilor. Factorul mediu de încărcare a aeronavelor în 2015 a fost undeva la 68% şi încercăm să înregistrăm o creştere de 6,7-6,8% în acest an, în concordanţă cu creşterea numărului de pasageri", a spus Gabriel Stoe.
     În altă ordine de idei, acesta a adăugat că programul de iarnă al zborurilor TAROM nu a fost definitivat şi încă se lucrează.
     Guvernul a adoptat, pe 22 iunie, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016 al TAROM, care a fost întocmit pe baza planului de administrare şi a planului de management, documente al căror obiectiv este creşterea performanţelor economice în condiţiile întăririi disciplinei financiare. Potrivit unui comunicat al Guvernului remis AGERPRES, planul de administrare a fost aprobat de AGA în decembrie 2012, iar planul de management a fost aprobat de Consiliul de Administraţie în martie 2013. "Veniturile totale pentru acest an sunt estimate la 1.527,808 milioane lei, în creştere cu 8,91% faţă de preliminatul anului precedent. Această creştere este determinată de majorarea veniturilor din exploatare cu 12,58%. Veniturile obţinute din transport pasageri şi cargo pe curse regulate sunt estimate la 1.307,018 milioane lei", se spune în comunicat.
     Guvernul precizează că, în 2016, TAROM are în vedere deschiderea a două noi curse/destinaţii către Hamburg şi Alicante, creşterea numărului de ore de zbor cu 6,17% şi a numărului de pasageri cu 6,08%, comparativ cu programul operat în 2015.
     Totodată, în bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016 se estimează o sumă totală a cheltuielilor de 1.534,619 milioane de lei, din care cheltuielile destinate activităţii de exploatare sunt de 1.447,686 milioane de lei, estimările fiind realizate având în vedere parcul de aeronave aflat în exploatarea companiei, volumul prestaţiei rezultat din programul de operare propus, precum şi necesităţile desfăşurării activităţii companiei.
     Conform sursei citate, TAROM a prezentat Guvernului principalele măsuri şi iniţiative strategice avute în vedere pentru 2016, între care se numără înlocuirea în operare a aeronavelor A310 şi optimizarea flotei narrow-body, scoaterea din exploatare comercială şi valorificarea aeronavelor A310, dar şi evaluarea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aeronave JET de capacitate apropiată cu ATR.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Nu era vorba că uniformizează flota, acum ce vor să facă?

TAROM înlocuieşte două aeronave Airbus 310. Cât va plăti pentru cele noi

Quote"Înlocuirea aeronavelor este o prioritate, fiind și cuprinsă în bugetul acestui an. Odată cu aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al companiei, în nota de fundamentare au fost cuprinse o serie de măsuri concrete. Cele mai importante, credem noi, sunt cele referitoare la flotă. Avem în vedere procesul de înlocuire a celor două aeronave Airbus 310 până la finele acestui an. Am făcut demersurile necesare, suntem în cadrul procesului de luare a deciziilor care, la o companie de stat, față de una privată, durează și este mult mai bine formalizată. Sperăm ca până la finele anului să avem livrate aceste două aeronave'', a afirmat Stoe, într-o conferință de presă, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, decizia luată vizează doar tipul de aeronavă, nu și producătorul. Astfel, sunt vizate modelele cu 180 de locuri, narrow-body, respectiv A 320 sau Boeing 737.

"Decizia, să spunem că este oarecum definită. Sunt aeronave cu 180 de locuri narrow-body, care să corespundă flotei și necesităților de trafic. Mă refer la nivelul de încărcare, la rutele operate și la distanța pe care operăm aceste aeronave. Producătorul nu este decis, ci doar tipul de aeronavă, respectiv cele de 180 de locuri. Pot fi A 320 sau Boeing 737'', a precizat șeful TAROM.

dr4qul4

NU pot sa nu remarc ca un avion nou de 180de locuri costa 5,1-5,3 mil  dolari.

Daca ar fi asa...ar fi bine. Dar cred ca virgula aceea nu avea ce sa caute acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

La ce virgula te referi?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

5,1  mil usd

mai degraba costa 51 de milioane.

QuoteÎntrucât timpul de livrare a acestor aeronave variază între 4 și 6 luni, acestea vor ajunge în flota TAROM la sfârșitul anului. Stoe a adăugat că prețul noilor aeronave variază între 5,1 și 5,3 milioane de dolari.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

 :lol:

Stiu ca nu ajunge. Dar mai stiu ca exista discounturi mari la avioane.  Eu unul am mai vazut discount-uri de 30% , dar de 90% nu prea (exceptie fac unele softuri).
M-am gandit ca poate e bun negociator sistie el ceva...

Sincer, la 5 mil usd ma astept la ceva de peste 10 ani vechime...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21206956-noul-director-tarom-este-iulius-plaveti-fost-presedinte-anre.htm

QuoteConsiliul de Administratie al transportatorului national aerian Tarom a numit joi, 4 august, un nou director general al companiei, pe Dan Iulius Plaveti, fost presedinte al Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) in perioada 2010-2012, au declarat sambata, pentru News.ro reprezentantii companiei.

Plaveti il inlocuieste in functie pe Gabriel Stoe, care fusese director interimar dupa demiterea lui Christian Heinzmann.

Compania precizeaza ca Plaveti, care este si membru in Consiliul de Administratie, preia temporar atributiile de director general de vineri, 5 august, pana la incheierea procesului de selectie a unui director general al Tarom, care ar putea dura 4-6 luni.

"Intre timp, Consiliul de Administratie doreste sa lucreze in continuare in stransa legatura cu echipa executiva si a decis ca Dan Plaveti sa preia temporar atributiile de Director General, incepand din 5 august 2016 si pana la incheierea procesului de selectie. Dan Plaveti (...) are experienta manageriala in companii private si de stat si cunostinte solide in domeniul aviatiei, fiind absolvent al Facultatii de Aeronave", a anuntat operatorul aerian intr-un comunicat.

Noul sef interimar de la Tarom a fost anul trecut presedintele Consiliului de Administratie al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Totodata, in martie 2015 a fost numit administrator la CFR Calatori.

Consiliul de Administratie al Tarom a decis la 21 martie revocarea lui Christian Heinzmann din functia de director general si din cea de accountable manager al companiei si a lui Tiberiu Ticlea din functia de director administrativ. Decizia a fost motivata prin neindeplinirea unor masuri prevazute in contractul de mandat sau in planul de administrare al companiei, sustin actionarii.

Gabriel Stoe isi va relua functia de director financiar, in care fusese numit anul trecut, in urma unei selectii efectuate conform OUG 109 / 2011. Din martie 2016, el a preluat interimar si atributiile functiei de director general.

Compania Tarom are o flota de 23 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Tarom a incheiat anul 2015 cu o pierdere neta de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane euro), in scadere fata de pierderea raportata in 2014 de 25 de milioane de euro, arata datele raportate de companie la Ministerul Finantelor.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Grabiti-va !... :)

http://www.mediafax.ro/economic/tarom-lanseaza-o-noua-oferta-zboruri-la-frankfurt-si-catre-londra-si-paris-care-sunt-preturile-15554655

Quote
Compania aeriană de stat Tarom a lansat astăzi o ofertă pentru zborurile din Bucureşti către Frankfurt, Hamburg şi Munchen, preţul unui bilet dus-întors fiind de 99 de euro. Biletele sunt puse în vânzare în perioada 8-10 august.

De asemenea, din oferta Tarom fac parte şi zboruri către Londra, Nisa şi Paris, preţul biletelor spre aceste destinaţii având un preţ de 139 de euro.

Oferta specială este valabilă pentru călătoriile dus-întors efectuate în perioada 01 octombrie 2016 - 31 octombrie 2016 (data ultimului retur), pe curse operate Tarom şi este supusă unor termene si condiţii (durata minima de şedere la destinaţie este de 2 zile sau noaptea de sâmbătă spre duminică, iar durata maximă de şedere este de 15 zile, modificări permise cu plata unor diferenţe tarifare şi a unei taxe de 50 euro, restituirea nu este permisă), conform datelor de pe site-ul companiei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

QuoteStimaţi pasageri,
Dorim să vă informăm că zborul RO 416, Madrid-Otopeni, cu decolare estimată la ora locală 12.15 și aterizare 16.50 a fost amânat din cauza unei minore defecțiuni tehnice. Zborul a fost reprogramat pentru mâine dimineaţă - 18 august 2016 - ora 7.30. O echipă de asistenţă tehnică TAROM s-a deplasat la Madrid pentru a rezolva cât mai repede defecțiunea. Pasagerii au fost asistați la sol și li s-a asigurat cazare peste noapte. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create și vă asigurăm că siguranța pasagerilor primează în astfel de cazuri.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

QuoteTAROM te invită să descoperi noile rute la prețuri speciale!

99 Euro* (toate taxele incluse) pentru călătorii între Iași** și Bologna, Munchen, Roma, Torino;
119 Euro* (toate taxele incluse) pentru călătorii între Iași** și Londra (Luton), Madrid, Tel Aviv.
Oferta specială este valabilă pentru călătoriile dus-întors efectuate în perioada 01 septembrie 2016 - 30 septembrie 2016 (data ultimului retur), pe curse directe operate TAROM şi este supusă unor termene si condiţii (durata minima de şedere la destinaţie este de 2 zile sau noaptea de sâmbătă spre duminică, iar durata maximă de ședere este de 15 zile, modificări permise cu plata unor diferenţe tarifare şi a unei taxe de 50 euro/42GBP (pentru bilete emise pe ruta Luton-Iaşi-Luton)/56USD (pentru bilete emise pe ruta Tel Aviv-Iaşi-Tel Aviv), restituirea nu este permisă).

Perioada de vânzare este 17-19 august 2016.

QuoteCumpără acum online bilete de avion şi poţi caştiga unul din cele 3 premii ce constau în vouchere-cadou în valoare de

100 Euro fiecare.
Voucherele pot fi utilizate până la data de 31 martie 2017, pentru plata unui viitor bilet de avion pe orice cursă proprie, operată de TAROM.

Premiile se acordă în urma tragerii la sorți ce va avea loc în data de 25 august 2016.

La extragere participă cei care au achiziționat bilete de avion de pe www.tarom.ro, varianta mobilă m.tarom.ro,s-au înregistrat în promoție și au ales să facă plata cu cardul.

Sursa: TAROM
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

TAROM a adunat în prima jumătate a anului pierderi cât în tot 2015

QuoteDe 24 de ore au avut nevoie pasagerii unei curse TAROM Madrid-Bucureşti să ajungă acasă. Totul din cauza unei probleme tehnice a avionului. Nu este prima dată când o cursă a companiei întârzie din cauza problemelor tehnice. De altfel, doar anul trecut, întârzierile au lăsat o gaură în bugetul companiei de stat de peste un milion de dolari. Operatorul aerian este într-o situaţie financiară dificilă. În prima jumătate a anului, pierderile au fost de aproape 30 de milioane de lei, cât pe tot anul trecut.

Aproape o zi a durat drumul dintre Madrid şi Bucureşti pentru 138 de pasageri, în condiţiile în care distanţa se parcurge cu avionul în trei ore şi jumătate. Oamenii povestesc că au aflat abia după cinci ore că zborul va fi reprogramat pentru a doua zi.

,,Am stat în aeroport cu copiii, nu a ieşit nimeni de la companie să ne spună nimic", spune un pasager.

,,Ne-au spus să așteptăm. După cinci ore au zis că o să aducă piesa din România, o să repare", spune un alt pasager.

Abia spre seară au fost duşi la un hotel din Madrid. Şi chiar dacă au primit sandviciuri şi apă cât timp au fost ţinuţi în aeroport, ei vor să ceară despăgubiri.

,,Am venit în vacanţă, am pierdut o zi", spune un turist.

Potrivit companiei, a fost vorba despre o defecţiune minoră, însă firma care asigură mentenanţa avioanelor TAROM în Spania nu a putut înlocui piesa stricată, aşa că aceasta a fost trimisă din Bucureşti.

Nu este pentru prima oară când avioanele Tarom nu pot decola din cauza defecţiunilor. În urmă cu o lună şi jumătate, trei curse Tarom au fost anulate pentru că avioanele Airbus A310 erau în service şi nu au putut zbura. Sutele de minute de întârziere a zborurilor înseamnă bani pierduţi. Întârzierile au costat compania aeriană un milion de dolari anul trecut.

Flota este veche şi trebuie schimbată.

,,La început o să ne uităm pentru aeronavele mari la un lease care să ne permită să negociem condițiile cât mai favorabil pentru noi, indiferent de vârsta flotei e cum se face întreținerea aparatelor, care e altă problemă", spune ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Banii pentru mentenanţa avioanelor reprezintă 30% din costurile Tarom, comparativ cu 15%, media la nivelul celorlalte companii aeriene.

O altă problemă a companiei o reprezintă şi salariile suspect de mari pentru anumiţi angajaţi, care în acte erau la serviciu, dar în realitate acasă.

,,Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale, o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie. Este vorba despre 1500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical", spunea Dan Costescu, fostul ministru al Transporturilor.

Pentru cei aproape 2.000 de angajaţi, Tarom a cheltuit cu salariile şi indemnizaţiile angajaţilor, în prima jumătate a anului, aproape 72 de milioane de lei, cu 3 milioane mai mult ca în aceeaşi perioadă din 2015.

TAROM zboară în prezent în peste 20 de ţări. Foloseşte trei tipuri de avioane - Boeing, Airbus şi ATR.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog