News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Gheorghe Racaru, actual director general la Blue Air şi fost director general TAROM....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

CHRISTIAN HEINZMANN, suspendat din 22 martie din functia de Accountable Manager, ramane CEO. Luni va avea loc o noua sedinta a Consiliului de Administratie ‪‎TAROM‬, cand va fi adusa in discutie si pozitia de CEO. Dan Costescu: "Siguranta zborurilor nu va fi afectata."
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#257
Heinzmann revocat

http://m.hotnews.ro/stire/20881644

Costescu:
QuoteIn loc sa aiba 8 milioane (lei - n. r.) pierderi la sfarsitul anului trecut, asa cum isi asumasera prin contracte si prin planul de management, au avut 41 de milioane.

Este inadmisibil in conditiile in care pe piata europeana pretul kerosenului a scazut anul trecut in mod spectaculos, creand un avantaj - dupa cum a fost documentat de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, in acest moment, daca nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca in loc de 8 milioane sa fie 41 de milioane pierdere.

Mi se pare cam cu cantec treaba. Mai ales, vorba comentariului de la hotnews, ca Costescu vine de la CFR si stie ce e aia performanta de management :)

iuli

Gabriel Stroe, şeful interimar al TAROM

QuoteConsiliul de Administraţie al TAROM a decis, luni noapte, revocarea lui Christian Heinzmann din funcţia de director general şi din cea de accountable manager al companiei şi numirea ca interimar în aceste funcţii a fostului director financiar Gabriel Stoe.

Consiliul de Administraţie al TAROM s-a reunit luni seară, de la ora 21.00.

Totodată, Florin Susanu, director Operaţiuni de zbor și pilot-instructor a fost numit director general interimar.

Christian Heinzmann şi Tiberiu Țiclea (director administrativ) au fost revocaţi din funcţie în cadrul şedinţei, care a durat două ore şi jumătate.

Luni a fost publicat raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor referitor la neregulile găsite la TAROM. Raportul poate fi consultat aici.

Salarii suspect de mari pentru anumiţi angajaţi, salariaţi care, în acte erau la serviciu, iar în realitate acasă - şi pierderi care puteau fi evitate. Sunt doar câteva motive pentru care pierderile TAROM au continuat să creasca, potrivit Corpului de control al ministrului Transporturilor. Considerat principalul responsabil, directorul general al TAROM, Christian Heinzmann, a refuzat să participe la şedinţa Consiliul de Administraţie de luni seară.

Christian Heinzmann, care este cetăţean belgian, şi-a început mandatul la TAROM în data de 19 noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani.

Nereguli la TAROM

Nerespectarea bugetelor de venituri şi cheltuieli este prima problemă semnalată de Corpul de control al ministrului transporturilor. Inspectorii susţin că dacă nu s-ar fi ieftinit kerosenul în ultimii doi ani, pierderile TAROM ar fi fost cu mult peste nivelul aprobat. Acelaşi reproş l-a făcut şi ministrul Dan Costescu, săptămâna trecută, când a anunţat că belgianul Christian Heizmann a rămas fără o parte din atribuţiile de director general. Măsura a fost luată după incidentul în care a fost implicată o aeronavă ATR a TAROM, al cărei motor a luat foc la scurt timp după decolarea de la Budapesta, dar și în urma unui protest spontan al tehnicienilor care a avut loc în aceeași zi.

,,În loc să aibă 8 milioane pierdere la sfârșitul anului trecut, așa cum își asumaseră, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil. Salariul dânsului cred că este 14 mii de euro, sunt foarte mulți bani și am fi așteptat rezultate pe masură", declara ministrul Dan Costescu.

Corpul de control mai susţine că veniturile companiei au scăzut şi din cauza curselor anulate sau întârziate. TAROM a plătit pasagerilor despăgubiri totale de 1 milion de dolari, în astfel de cazuri.

Nereguli au fost descoperite şi în privinţa salariilor. Abia angajate la TAROM, anumite persoane ar fi primit salarii mai mari decât colegi cu vechime în companie, care aveau aceeaşi funcţie. Iar alţii au fost pontaţi ca fiind la serviciu, inclusiv atunci când erau acasă sau în vacanţă.

Raportul arată şi că belgianul Christian Heinzmann nu a luat măsurile pe care şi le asumase în ceea ce priveşte uniformizarea flotei. TAROM foloseşte, în prezent, trei tipuri de avioane - Boeing, Airbus şi ATR - iar asta presupune costuri foarte mari de întreţinere.

În plus, spun inspectorii, Heinzmann a cerut un audit pentru verificarea stocurilor de piese de schimb pentru aeronave, dar nu a valorificat informaţiile primite. Aşa s-a ajuns ca departamentul care repară avioanele Airbus şi ATR să nu aibă un stoc minim de piese, iar în situaţiile de urgenţă, s-au cumpărat componente la preţuri mai mari decât de obicei.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Stimați pasageri,
Având în vedere atentatele violente care au avut loc în aceasta dimineață la Bruxelles, Compania TAROM dorește să vă informeze că zborurile TAROM cu destinația Bruxelles (număr zbor: RO372, RO373, RO374 din data de 22 martie 2016 și RO371, RO372 din 23 martie 2016) se anulează.
Pasagerii care dețin bilete pe aceste zboruri vor fi acceptați la îmbarcare pe toate cursele operate de TAROM din Amsterdam, Paris, Frankfurt, Munchen și Londra din 22 și 23 martie 2016.
Vom reveni cu un alt comunicat, în măsura în care vom obține informații de interes.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

Quote"Tarom nu este o companie aeriană normală, comercială, este mult mai mult de atât. Există un mediu politic. Nu e ca la Ryanair sau EasyJet, unde poţi să îţi desfăşori uşor activitatea de management. Sunt prea multe controale, prea multe interese din afară", a afirmat Heinzmann.

"Ordonanţa de urgenţă 109 (pentru introducerea managementului privat la companiile de stat n.r.) nu funcţionează la Tarom, este o mascaradă. Ai doar pălăria de manager privat, dar nu ai mijloace", a completat el.

Primul lucru care l-a frapat la compania Tarom, susţine Heinzmann, este "încrengătura" de relaţii de familie care există în compania de stat.

"Sunt multe cazuri de membri ai aceleiaşi familii care lucrează în diferite departamente ale Tarom, şi asta de mult timp. Chiar în contractul de muncă este prevăzut că trebuie dată prioritate la angajare membrilor de familie ai angajaţilor", a spus Heinzmann pentru News.ro

"Am încercat să introduc Lufthansa în companie, pentru că Lufthansa este o companie eficientă şi bine organizată. Am încercat să lucrez şi cu o companie din Letonia, care să ne ajute să rezolvăm toate problemele. Una dintre probleme este legată de întărzierile zborurilor, iar asta este cauzată şi de contractele de muncă", a menţionat belgianul.

"O mulţime de angajaţi pleacă din ţară în vacanţe sau în concedii medicale ca să lucreze pentru alte companii. Am dorit să opresc asta. Se spune că nu avem suficienţi angajaţi, dar realitatea este că avem suficienţi oameni. Doar că prea mulţi sunt în concedii medicale sau în vacanţe", a acuzat Heinzmann.

"Un avion trebuie să zboare cel puţin 12-14 ore pe zi. La Tarom, un avion zbura 6-7 ore. Deci doar prin creşterea numărului de ore de zbor reduci costurile per avion. În acest fel, şi piloţii sunt folosiţi mai mult. Asta am încercat să realizez", a declarat belgianul.

Heinzmann s-a plâns că CA s-au opus multor măsuri necesare, între care decizia de a reînnoi flota.

"Compania are nevoie de o nouă flotă, armonizată. Astăzi avem Boeing, avem Airbus, avem trei tipuri diferite de avioane. Este foarte scump, pentru că fiecare aeronavă are piloţi diferiţi, tehnicieni diferiţi, ceea ce multiplică costurile. Dacă se reduce flota la un singur tip, se pot reduce costurile cu 30%, ceea ce ar da Tarom un avantaj enorm", a afirmat directorul companiei.

"Toate aceste lucruri nu au avansat, au ajuns în consiliul de admnisitraţie şi au rămas acolo", a completat el.

Totuşi, Heinzmann consideră că a reuşit o "performanţă remarcabilă", şi anume reducerea pierderilor companiei de la 260 de milioane de lei, la venirea sa la Tarom, până la 41 de milioane de lei, anul trecut. "În 2016 se poate ajunge la zero pierderi", a mai spus el.

http://www.economica.net/interviu-heinzmann-am-fost-un-corp-strain-la-tarom-am-fost-un-manager-fara-putere-reala-de-decizie_116703.html#ixzz43e6c8UqQ

ciprebbe

YR-OTP, primul 787 Dreamliner TAROM?
This is big! Un prieten Aeronews.ro a surprins un 787-8 Dreamliner in Statele Unite cu logo-ul TAROM pe fuzelaj si inmatricularea YR-OTP.
http://aeronews.ro/yr-otp-primul-787-dreamliner-tarom/ :))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Urasc 1 aprilie. O sa umplem thread-urile de ineptii.

iuli

Compania TAROM anunță reluarea operării pe aeroportul Bruxelles – Zaventem începând de mâine, 5 aprilie 2016, după următorul orar:
RO 373 OTP BRU 16.50 18.40 (ore locale)
RO 374 BRU OTP 19.25 23.05 (ore locale)
Zborurile din perioada 6 - 9 aprilie 2016 operate pe aeroportul Ostende se vor anula, iar pasagerii acestor curse vor beneficia de re-rutare gratuită pe cursa RO373/4 din aceeaşi zi.
Vă rugăm să vă prezentați la aeroport cu minim 3 ore înainte de cursă pentru efectuarea formalităților și să urmăriți site-ul www.brusselsairport2203.be pentru informații actualizate.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Se caută un nou șef pentru TAROM

QuoteSe caută un nou şef pentru TAROM. Compania aeriană de stat a început procedurile pentru alegerea unui nou director general. Belgianul Christian Heinzmann a fost demis luna trecută, iar deocamdată la frâie se află Gabriel Stoe, directorul financiar.

Viitorul şef al companiei va trebui să aducă TAROM pe plus, să elaboreze un plan de modernizare a flotei, de anul viitor, dar şi să reorganizeze compania. Înlocuirea lui Christian Heinzmann a avut loc după o anchetă la TAROM a corpului de control al Ministerului Transporturilor.

Dan Costescu l-a acuzat pe belgian că nu şi-a îndeplinit obligaţiile din contractul de management, nu a adus compania pe profit, nu a luat măsuri pentru înlocuirea aeronavelor şi nici pentru uniformizarea salariilor. 

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Cluj-Napoca, 18 aprilie 2016:
Incepând cu 1 iunie 2016, compania aeriană TAROM va demara zborul Iași-Cluj-Napoca-Istanbul cu o frecvență de două zboruri pe săptămână.
Zborul va fi operat în fiecare zi de miercuri și sâmbătă cu o aeronavă de tip Boeing 737-300 cu o capacitate de 134 locuri
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

clau

Banuiesc ca si retur Istambul-Cluj-Iasi... In aceeasi zi

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Parcă Turcia nu are acord "open skies" cu UE, și orice deschidere de rute noi se face parcă pe bază de reciprocitate, nu? Adică Tarom are maxim X rute cu Turcia, înseamnă că și Turkish are maxim tot X rute pe relația România, nu?
Ori deschiderea rutei noi de Tarom înseamnă că Turkish mai pot deschide încă o relație cu România? Sau asta e în contul cursei de la Constanța, deci acum s-a "completat" configurația cu două rute operate de ambele țări?

iuli

TAROM, dată în judecată de fostul director

QuoteÎncă un proces pentru TAROM. Compania de stat a fost dată în judecată de fostul director general, belgianul Christian Heinzmann, demis în luna martie a acestui an.

Acesta cere daune de 60.000 de euro, pentru că a fost revocat mai devreme decât prevedea mandatul. O dată cu el mai dă în judecată statul şi Tiberiu Siclea, fost membru în Consiliul de Administraţie.

Cei doi au şanse mari să câştige, aşa cum s-a întâmplat cu primii cinci administratori privaţi ai TAROM. Aceştia s-au ales cu câte 60.000 de euro fiecare pentru că au fost demişi înainte de termen.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog