News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Ar mai fi si faza ca Londra nu e un HUB Skyteam si Tarom nu are code share cu BA sau ce mai zbora de acolo peste Atlantic, deci nu catiga nimic de aici, lasa totul la BA.

Iar clasa business la Tarom a devenit o gluma, inteleg ca nici mancare nu se mai da (Gresesc?).


Este total GRESIT ca, TAROM vinde LHR din cauza concurentei cu low-cost-urile. E alta piata complet, cei ce zboara pe Lutton sau Stanstead au treaba la Londra sau in zona Londrei.

Totusi, politica de preturi TAROM este tampita rau, pe nicio destinatie nu gasesc mai ieftin ca, concurenta. Nush cum e la BA pe LHR, dar pe ATH, in orice zi, Aegean are oferte mai bune ca TAROM. La fel si pe Istanbul, unde Turkish opereaza cu widebody si TAROM deseori cu ATR. Si aici n-avem concurenta Low Cost (Pegasus zboara pe alt aeroport, alta combinatie).

tom_sawyer

,,Doar în ultimii şase ani compania TAROM a acumulat pierderi de aproape 300 de milioane de euro. Vorbim de perioada 2017 – 2022. Este o medie de aproape 55 de milioane de euro pierdere pe an. Această situaţie, în 2023, ca parte din planul de restructurare, a scăzut la 18 milioane. Estimăm să terminăm 2023, aşteptăm datele, s-au închis, dar aşteptăm raportul de audit final, cu 18 milioane de euro pierdere, deci este o scădere semnificativă faţă de ce s-a înregistrat în perioada asta", a afirmat Iordache.

TAROM şi-a asumat şi alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave Airbus 318 şi continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor.

economica.net

oc7avian

Am primit mâncare și băutură la business spre Roma. Iar fotoliile au fost chiar șmechere

Nu comentez calitatea mâncării: mi s-a părut delicioasă, că în sfârșit mâncam ceva după ce BA m-a dat jos din avion (membru de echipaj bolnav subit) și aveam un ocol de făcut până pe Heathrow.

cavver

Un pic de off-topic. Uite cum isi apara CEO Air Baltic compania care a primit bani de la stat :
QuoteAs the CEO of airBaltic, I would like to address the ongoing public discussion regarding the return of the funds invested by the Latvian State.

Fact: Since 1995, the Latvian State has invested a total of €526 million over the years. The largest part was during Covid - €340 million. At the time of Covid, the ruling of EU state aid was to return the invested amount plus interest, latest by 2027. These statements were also made by me as this was the status at that time. That has changed since then. Today, showing a positive valuation of the company could satisfy the EU Covid aid.
https://x.com/Gaussm/status/1831707811291525151

Sorinus

Tarom se pare ca a ramas cu 14 avioane in flota, din care zboara efectiv 10.


Sorinus

Dar nu inteleg de ce iau 737max, mi se pare un avion nepotrivit pt ei. ATR + tras cativa ani de 737-700 (cu un facelift la interior), fara rate la leasori...i-ar aduce pe linia de plutire. Evident cu 3 rotatii pe zi, pastrat doar rutele profitabile. Apoi switch treptat catre A220, TAROM nu are nevoie de avioane mai mari.

TVlad

Pentru ca acolo nimeni nu se gindeste decit la propriul scaun.

tom_sawyer

Contractul pentru MAX-uri este semnat din 2018:

Quote from: Ionut on July 16, 2018, 03:14:23 PMFIA 2018: TAROM comandă 5 Boeinguri 737 MAX 8

Luni, 16 Iunie, TAROM semnează achiziția a cinci Boeinguri 737 MAX 8. Valoarea tranzacției este de 586 milioane de dolari, la preț de listă. Cele cinci aeronave vor fi propulsate de motoare CFM LEAP-1B. În acest moment nu există informații în ceea ce privește termenul de livrare, însă cel mai probabil acestea vor fi livrate după 2020. ,,Este un moment interesant pentru TAROM, actualizăm flota și construim parteneriate puternice de care vor beneficia toți pasagerii noștri,,, a declarat Wolff Werner-Wilhelm, CEO al TAROM. ,,737 MAX va oferi clienților noștri performanțe excepționale, fiabilitate și eficiență, cu o gamă extinsă care ne va permite să ne deservim mai bine rutele actuale și să deschidem piețe noi. Această nouă achiziție reprezintă o adevărată declarație de schimbare pentru TAROM,,.

BoardingPass.ro

mario antonio

Ciao tuturor,

Iată că ultimul A318 (YR-ASA) a ieșit din flota Tarom (RO) plecând spre Spania.

 Airbus A318    -111    2931        YR-ASA    Tarom    ferried 22nov24 OTP-CDT, for part-out & scrap    ex D-AUAC
 Airbus A318    -111    2955        YR-ASB    Tarom    scrapped at OTP 13nov24    ex D-AUAE

mario antonio

Ciao tuturor,

Un alt A318 pleacă spre Spania după ce a ieșit din flota companiei:

Airbus A318    -111    3225        YR-ASD    Tarom    ferried 09dec24 OTP-CDT for part-out & scrap    ex D-AUAG.

Sorinus

Mi-ar placea parerea cuiva avizat (gen frunzaverde) despre aceste miscari.

Avioanele astea erau in proprietate, nu erau extrem de vechi si se pretau ca si capacitate la multe din rutele operate de TAROM.

Acum urmeaza 737-700 si vor ramane doar cu 737-800, toate in leasing. Le umple TAROM p-alea, cat sa justifice diferenta de capacitate + costul la leasing?

Cumva pare ca, TAROM arde lemnul din casa sa incalzeasca, casa.

Dar acum depinde, daca pt A318le si 737-700 costa mai mult operarea decat la un 738 cu tot cu leasing, atunci se justifica. Dar eu nu am informatiile necesare sa ma prind cu e treaba.

Sorinus

Daca inteleg eu corect datele de le FlightRadar24, DanAir face wet lease pt TAROM de pe OTP, in timp ce, pt operatiunile sale de pe Bacau, a luat in wet lease niste 737uri.

Nu are prea mult sens, dar fie ia mai mult de la Tarom decat da la leasor-ul 737, fie va introduce rapid alte avioane in flota (are doua in standby) si wetleas-ul pt TAROM e mai long term.

Oricum, TAROM e varza.

etravel

Quote from: Sorinus on December 09, 2024, 12:59:12 PMAcum urmeaza 737-700 si vor ramane doar cu 737-800, toate in leasing. Le umple TAROM p-alea, cat sa justifice diferenta de capacitate + costul la leasing?
Sa reformulam: e Tarom in stare sa genereze un venit care sa asigure plata fara probleme a leasingului plus un oarece profit operational?
Raspuns corect, poate singurul posibil: tocmai a fost majorat capitalul social al companiei. Din nou.
   

SB76UFO

2024 AirHelp Score: Worst 10 airlines in the world

Locul
8. TAROM. Romania.

Following on from a disappointing finish last year with this year's joint-worst rating for Claim Processing (0.0 out of 10), TAROM received a total AirHelp score of 4.82 out of 10.

Did you know that the Romanian national carrier is particularly famous for a 1969 round-the-world flight covering 50,000 kilometers in less than 80 hours of flight time? Impressive, right? A landmark moment for the airline and Eastern Europe back then... We're guessing this year's low rank in the AirHelp Score won't exactly have TAROM making room in the trophy cabinet.



Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"