News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Nu stiu exact, dar nu e permis cat timp exista un acord de ajutor de stat de salvare sau restructurare + o perioada fixa dupa. Nu am gasit acordul pe site-ul TAROM.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Ne era o surpriză că TAROM va încheia și 2022 cu pierdere. Bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în luna mai a anului trecut indica o pierdere de 216,7 milioane de lei. În realitate, pierderea înregistrată de operatorul aerian a fost mai mare: 274,6 milioane de lei, potrivit datelor financiare publicate recent la Ministerul Finanțelor.

Anul acesta, pierderea TAROM a fost estimată în bugetul de venituri și cheltuieli la 62 milioane de lei. Cât va pierde efectiv ar putea fi diferit față de ce s-a prognozat.

Cifra de afaceri a operatorul aerian în 2022 a fost de 1,11 miliarde de lei, circa 223 de milioane de euro, cu 70% mai mult față de rezultatul de 133 de milioane de euro raportat pentru 2021.

Veniturile totale au fost de 1,48 de miliarde de lei, circa 296 de milioane de euro, în timp ce cheltuielile au fost de 1,77 de miliarde de lei, circa 353 de milioane de euro. Compania avea la finele anului trecut 1.182 de angajați.

https://www.economica.net/pierderi-tarom-2022_694206.html

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on September 21, 2023, 09:10:13 AM
Quote from: frunzaverde on August 07, 2023, 03:52:37 PMPlus ca Tarom oricum are excedent de flota in momentul asta, si nu poate lansa rute noi - e interzis de regulile de ajutor de stat de salvare si restructurare ale UE (aceiasi poveste a avut-o si LOT acum vreo 10 ani).

Până când e valabilă interdicția de a lansa rute noi?
Quote from: frunzaverde on September 21, 2023, 10:19:04 PMNu stiu exact, dar nu e permis cat timp exista un acord de ajutor de stat de salvare sau restructurare + o perioada fixa dupa. Nu am gasit acordul pe site-ul TAROM.





https://www.cdep.ro/interpel/2023/r10615A.pdf

Sorinus

Eu tot nu înțeleg de ce țin 4 738-uri luate în lesing. Sigur nu le umplu și oricum fac 1 max 2 rotații pe zi.
De banii de Lessing, plătesc rata la unul singur, pt chartere și pt când chiar e cerere f mare. Și sa schimbe configurația cabinei la 737 si 318, ca la economy stai ca pe tron.


737 poate duce 140-150 iar 318 chiar 130. Tarom rare ori umple mai mult de atâta.

etravel

Quote from: Sorinus on November 16, 2023, 10:32:00 AMEu tot nu înțeleg de ce țin 4 738-uri luate în lesing. Sigur nu le umplu și oricum fac 1 max 2 rotații pe zi.
Singura explicatie care imi vine in minte e legata de conditiile contractuale. Probabil incetarea prematura a contractului de leasing genereaza penalizari semnificative.

Quote from: Sorinus on November 16, 2023, 10:32:00 AMȘi sa schimbe configurația cabinei la 737 si 318, ca la economy stai ca pe tron.
Nu se pot indesi locurile - ce, vrei sa scada factorul de incarcare? ???  Mai multe scaune la acelasi numar de pasageri? Sau chiar mai putini pasageri, avand in vedere ca e low season si o sa mai fie niste luni?

tom_sawyer

#1145
Directorul general al TAROM, Bogdan Popescu, a demisionat, au confirmat, vineri, pentru AGERPRES, surse sindicale.
agerpres.ro

https://boardingpass.ro/tarom-a-primit-cel-putin-o-oferta-pentru-sloturile-de-la-heathrow/


Planul de restructurare TAROM, în linie dreaptă!

Primele doua aeronave Boeing 737 Max care marchează modernizarea flotei companiei naționale se vor livra în august 2025


Bucuresti, 29 decembrie 2023. Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM anunță semnarea Scrisorilor de Intenție, dupa primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025.

Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficienţă organizaţională și măsuri de optimizare a costurilor. Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.

Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generala a Actionarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurenţial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020.

Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare.

De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.

În acest moment TAROM intră in linie dreapta în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare.

TAROM

Sorinus

Leasing operațional? Aia nu înseamnă achiziție..

etravel

Nu inseamna deloc, dar pentru presa e totuna. In plus, da bine in articol.

Sorinus

Deci, în câțiva ani, Tarom va mai avea în proprietate cele 2 ATR72 vechi. Și va rămâne fără slot-uri importante.

MAV reloaded

etravel

Quote from: Sorinus on January 02, 2024, 12:31:29 PMva rămâne fără slot-uri importante.
Deja a ramas fara sloturi importante.

căpșuna_zburătoare

#1150
Cât a mai rămas din Tarom, un pumn de aeronave vechi și heteroclite? Anii au trecut, mediul de acum e un ocean ULCC dominat de rechini puternici (roz, albastru/galben...). Ce să mai poată face o companie cu piesele astea de muzeu? Până bagă Tarom o nouă rută, au băgat-o ceilalți, că proști nu sunt. Până cumpără Tarom un avion, ceilalți iau douazeci, pardon două sute, cu discount cu tot. Chartere? Sunt deja rechinei la pândă.
Doar plecat de la zero cu investiție masivă și flotă omogenă mai poate ține o companie aeriană în acest ocean.

Tarom a avut atât de mulți ani în care putea mișca ceva, când avea încă putere mai mare iar concurența era mai mică, și n-a mișcat nimic. Acum ce mai poți face? Serios întreb, o înhămare agonică de genul celor anunțate nu pare să poată răzbi pe o piață liberă. Blue Air (devenise oare mai mare decât Tarom?) nu s-a putut menține, a dispărut.

Nu mai bine eutanasiezi comatosul? O problemă în minus.

Sorinus

Nu va pune cruce niciun politician TAROM-ului, pe motiv de mandrie nationala.

Parerea mea e ca tot ce se poate salva sunt internele, rute proxime gen Chisinau, Budapesta (unde cred ca au monopol momentan), Sofia (la fel), toate astea se pot opera cu ATR-urile.

Pt restul, pastrat crema (daca mai exista), unde au lf si yeald-uri decente, si optimizata flota pt asta (banueiesc ca 3-4 A220-uri cu pana la 3 rotatii pe zi ar fi de ajuns, cu o rotatie scurta pe internele aglomerate).

Sa ajunga un fel de Olympic.

Pe orice alta nisa, au deja concurenta serioasa si managementul (si banii) la privat sunt la alt nivel.

TVlad

Mindria ca mindria dar daca nu sint capabili sa obtina profit, mai bine lipsa. Eu - ca simplu cetatean/contribuabil - nu sint dispus sa sponsorizez inca o gaura neagra.

Sorinus

Tu nu, pt ca o vezi ca ceea ce e, o gaura neagra. Dar oamenii ce nu sunt in cunostinta de cauza (majoritatea covarsitoare), vad un simbol national, ceva ce candva a fost maret, zbura in America si in Asia, avea avioane multe si noi, si care e intr-o situatie dificila datorita oaemnilor rai.

Ei nu inteleg ca, in conditiile actuale de piata, e un dinozaur din alte vremuri, ce ar putea deveni profitabil doar daca statul ar face totul perfect (si n-o s-o faca niciodata).

AndreiB

Legislatia Europeana e destul de clara - nu o sa se permita subsidizarea pierderilor Tarom ad infinitum. Planul actual de restructurare cred ca doar amana inevitabilul.