News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Nu, Tarom nu e ce e nevoie. Tarom e o varza care nu seveste pe nimeni bine, dar genereaza pagube peste pagube. Desfiintare (ca de privatizare n-are rost sa vorbim, nu cumpara nimeni asa ceva, e un basket case) + ori o linie noua, cu backing privat, ori contracte PSO pentru zboruri interne si conexiuni intern-hub intr-un mix de finantare local-regional-national-UE, cu cineva care chiar stie ce face (Aegean de exemplu, care deja e committed in piata romaneasca prin Animawings) ar fi solutia optima. Sunt constient ca UE baga bete-in-roate unei solutii de tipul asta, dar cu munca, e posibil...

Salvarea Tarom dintr-o chestie blocata in anii '70, plina de cumetrii, care zboara o flota eterogena de ciudatenii, cu servicii absurde (gen agentii) si un produs soft si hard modest... mie unuia, mi se pare, degeaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Poate fi pastrat cum a fost pastra Olympic, ptr interne, operand turboprop-uri?

hvm

Nu stiu cat mai vinde tarom prin agentii, dar ultima mea experienta la Tarom Iasi m-a facut sa nu mai vreau niciodata sa cumpar de la vreo agentie de a lor. Se asteptau sa stiu exact ce avion vreau, ora, traseul, legaturi, de unde pana unde, fara optiuni, fara oferte multiple, fara posibilitatea de am spune ce se poate lega cu ce....

Era o duduie acolo la vreo 48 de ani care parea ca am trezit-o din somn si era mofturoasa ca vezi doamne cum am tupeul sa ii cer mai multe optiuni? Daca nu sunt decis cand vreau sa zbor, ar fi bine sa ma hotarasc si apoi sa vin sa ii spun de unde pana unde si ea imi da biletul. Eu trebuia sa fiu a doua zi in California dar nu voiam sa platesc o suma astronomica, si sa ajung totusi la timp. dupa momentul respectiv mi-am gasit pe cineva la o agentie de turism care mi-a gasit intotdeauna bilete foarte bune, uneori chiar si cu schimb in bucuresti de pe Tarom pe alta aliante, si am renuntat la ajutor din partea Tarom.

Ce e mai trist e ca din ce am inteles eu de la niste prieteni, plecarile voluntare au fost a celor care si-au cautat de lucru in alta parte sau au iesit la pensie. Dar conducerea le-a pus la plecari voluntare si restructurare. Dar nu o luati de buna va rog ca e "neverificata"...

Sunt multe lucruri care trebuie schimbate insa eu zic ca un singur lucru ar trebui schimbat: management-ul eficient si de calitate. Dupa aceea se rezolva toate. Din pacate e cat se poate de clar ca la noi clasa politica nu doreste schimbarea.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Faza cu duduia la pașopt de ani (pașoptistă, care va să zică!...) este g e n i a l ă !!!

:lol: :lol: :lol:

Din pacate, este doar un "pătrățel" din mozaicul care face ca operatorul TAROM să fie sortit pieirii...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel




Quote from: frunzaverde on November 08, 2021, 03:45:30 PM
Salvarea Tarom dintr-o chestie blocata in anii '70, plina de cumetrii, care zboara o flota eterogena de ciudatenii, cu servicii absurde (gen agentii) si un produs soft si hard modest... mie unuia, mi se pare, degeaba.
Aici sunt mai multe lucruri, iar solutia nu e desfiintarea.
In primul rand ca e nevoie de agentiile interne pentru pasagerii care nu se descurca online, sau carora nu le raspunde in timp util Call Center-ul. Si sunt o gramada. In plus, nimic nu poate inlocui interactiunea face 2 face in situatii de acest gen.
Cumetrii? Se pot rezolva repede si eficient, vointa politica sa fie. Problema e ca nu prea a fost.
Produs soft modest? Serviciile web (si) de rezervare nu sunt un produs, dimpotriva, sunt livrate in sistem SaaS. Se poate inlocui repede si eficient si asta, vointa inclusiv politica sa fie. Si expertiza comerciala/e-commerce.
Produsul comercial? Trebuie totalmente redefinit.
Tarom degeaba? Uite ce ai scris singur putin mai devreme:

Quote from: frunzaverde on November 08, 2021, 12:23:47 AM
E nevoie de o linie locala aeriana - inclusiv subventionata prin obligatii de serviciu public - nu pentru Paris si Nur-Sultan, ci pentru chestii mai prozaice : Bucuresti - Oradea/Cluj/Timisoara/Satu Mare/Baia Mare/Iasi, Timisoara - Iasi, Cluj - Iasi, ba chiar, in extremis, si Timisoara - Cluj.
Apropo, in istoria recenta a companiei au fost tentative de TSR-IAS, CLJ-IAS, TSR-CLJ. Ba chiar si KIV-CND in sezon. IAS-CLJ parca prin primavara. Nu a produs niciuna rezultatele asteptate. Nu exista o masa critica de pasageri care sa calatoreasca intre orasele astea, astfel incat zborurile sa fie macar pe break even. Poate peste 10 ani, odata cu cresterea puterii de cumparare. Acum nu.

Quote from: Sorinus on November 08, 2021, 03:52:29 PM
Poate fi pastrat cum a fost pastra Olympic, ptr interne, operand turboprop-uri?
Da, e o nisa de piata care poate asigura existenta companiei, cu conditia unui management comercial profesionist si eficient, si a unui model de business demn de anii astia.
Altfel nu mai raman prea multe sanse.





TibiV

@etravel,

da, ai dreptate dpdv logic.

Doar ca la noi totul este ilogic. Dar foarte "colorat politic".
Deci trebuie intrebat preotul cand are timp de niste funeralii pompoase.
Din cate am inteles, slujba de ingropaciune nu tine seama de preferintele politice....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

Quote from: TibiV on November 08, 2021, 05:00:26 PM
Deci trebuie intrebat preotul cand are timp de niste funeralii pompoase.
Vorba englezului, nu sãri in concluzii...

RaduG

Tare anunțul de la final pentru cei de la Economica.

https://boardingpass.ro/tarom-retrage-din-serviciul-comercial-cele-patru-boeinguri-737-300/

QuoteTAROM retrage din serviciul comercial cele patru Boeinguri 737-300
Gabriel Bobon 7 noiembrie 2021
Foto: Manfred Saitz
Compania TAROM va retrage în 8 noiembrie 2021 din serviciul comercial definitiv cele patru avioane de tip Boeing 737-300. În prezent TAROM deține patru avioane de tip Boeing 737-300, însă doar două dintre acestea sunt active, cele înmatriculate YR-BGE și YR-BGD.
Unul cele două Boeinguri 737-300 active, YR-BGD, a efectuat ultimul zbor comercial pentru TAROM în 31 octombrie, pe ruta Timișoara – București. Celălalt Boeing 737-300 activ, înmatriculat YR-BGE, a efectuat ultimul zbor pentru compania românească în data de 7 noiembrie 2021. Alte două Boeinguri 737-300 din flota TAROM, înmatriculate YR-BGA și YR-BGB, nu au mai zburat pentru companie de câteva luni și în prezent sunt în hangarul TAROM cu diferite componente lipsă.
TAROM a recepționat cele patru Boeinguri 737-300 care au o capacitate de transport de 8 locuri în clasa business și 126 în clasa economică în perioada 18 octombrie 1993 – 18 noiembrie 1994. În viitor compania aeriană va demara proceduri directe de vânzare a celor patru avioane. Flota TAROM numără în prezent 29 de avioane, potrivit Autorității Aeronautice Civile Române: – șapte ATR-uri 42-500; – două ATR-uri 72-500; – patru ATR-uri 72-600; – patru Airbusuri A318; – patru Boeinguri 737-300; – patru Boeinguri 737-700NG; – patru Boeinguri 737-800NG. Pe lângă acestea, TAROM mai trebuie să recepționeze trei ATR-uri 72-600 și cinci Boeinguri 737 MAX din 2023. Comanda pentru nouă ATR-uri 72-600 plasată de TAROM a fost redusă la doar șapte avioane. Patru dintre acestea au fost deja recepționate de compania aeriană. De asemenea, o parte din flota de ATR, cele șapte de tip 42-500, ar trebui să se întoarcă la producătorul ATR și compania de leasing Nordic Aviation Capital (NAC) ca parte a unui contract de buy-back.

/ (C) Aviation Geek SRL / Copierea informațiilor de pe site este permisă în limita a 500 de caractere și citarea sursei unui link activ către BoardingPass.ro! Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor / Citește articolul pe https://boardingpass.ro/tarom-retrage-din-serviciul-comercial-cele-patru-boeinguri-737-300/ / Andrada de la Economica, Ziare, acest avertisment este valabil și pentru voi, mulțumim.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

-700 nu consuma cat -800le din flota? Nu pot fi reconfigurate ptr mai multi pasageri, daca nevoia o cere? S-asa sunt configurate fff lejer, fie si fata de Lufthansa. Cu -800 si MAX, ar fi din aceeasi familie, iar -800 sunt in leasing, deci nu chiar in proprietatea TAROM.

Daca scapa de toate avioanele astea, raman cu ceva in proprietate, sau totul o sa fie in Leasing Operational?

etravel

QuoteÎn viitor compania aeriană va demara proceduri directe de vânzare a celor patru avioane.
Mai au vreo valoare de piata? In afara de vanzarea pentru parti componente..

tom_sawyer

TAROM Reinforces Romanian Routes with Three ATR 72-600

14 November 2021

Romanian National Flag Carrier Continues to Choose ATR for its Fleet Modernisation

    TAROM will operate fleet of seven ATR 72-600
    Fleet replacement will increase number of routes and available seats

Dubai, 14 November 2021 – TAROM has signed a firm order to acquire three ATR 72-600 as part of a continuation of its fleet modernisation which began in 2019. The deal will also see the airline upscale its ATR 42-500 fleet to the larger 72-seat ATR 72-600 aircraft, offering more capacity and welcoming passengers into the comfort of the latest generation ATR Armonia cabin. The ATR 72-600 is the most fuel-efficient aircraft on the market, burning 40% less fuel and therefore emitting 40% less CO2 than a regional jet.

TAROM Chief Executive Officer Catalin Prunariu said: "Having been an ATR pilot, I have witnessed first-hand, the importance of the connectivity that they provide. They are an essential link to communities all over Romania. As a CEO, I also see the value of their efficiency and flexibility. When we began to modernise our fleet, it made perfect sense to choose the ATR and as this mission continues while the world looks to recover from the challenging backdrop of the global pandemic, airlines need to have the most efficient aircraft possible. We are sure that ATR is the right choice; now and for the future.

ATR Chief Executive Officer Stefano Bortoli commented: "TAROM's ongoing fleet modernisation project shows how essential turboprops are for regional connectivity. Its fleet of 42-500 aircraft have proved the viability of domestic routes throughout Romania and delivered valuable connections for local communities. By continuing to grow their fleet with the larger ATR 72-600 TAROM is proving its dedication to their passengers. They will use the new aircraft to offer more routes and more seats, which in turn helps the communities that they serve to grow thanks to these connections. That is the beauty of regional connectivity and we are proud to be a part of it.

https://www.atr-aircraft.com/presspost/tarom-reinforces-romanian-routes-with-three-atr-72-600/

RaduG

#1077
Tabelul sintetic cu rezultatele financiare (RON) ale Tarom, pentru doritorii de comentarii macroeconomice. Sursa este listafirme.ro.

Apropo de afirmația de mai sus că Tarom generează pagube, într-adevăr, ultimul an cu profit a fost 2007.





Se observă o reducere masivă de personal în 2020.

O părere personală, statul este cel mai prost acționar sau administrator de companii care joacă pe o piață liberă. Atâta timp cât nu aplici principiile de guvernanță corporativă la marile companii, cu un management profesionist care să taie în carne vie pentru profit, și ții mii de companii neprivatizate sau nelistate la bursă, ca să ai tu consilii de administrație politizate, unde șă-ți ții zeci de mii de dăncile trase pe linie moartă, nu ne mai facem bine. Presa vorbește ba de 2400 de companii de stat, din care la 1700 s-ar putea aplica prevederile legii guvernanței corporative, iar în PNRR sunt vreo 800 care sunt propuse pentru reformare.


etravel

#1078
Quote from: RaduG on November 20, 2021, 08:27:40 AM
un management profesionist care să taie în carne vie pentru profit
E suficient sa faci business by the book. Nu taiat in carne vie, pentru ca atunci devii exportator net de persoane cu IQ superior, lucru care s-a si intamplat deja si inca pe scara foarte larga. Si poate nu iti doresti sa nu mai poti gasi specialisti in piata. 
De unde naiba va vin ideile astea naprasnice cu taiatul in carne vie?

Quote from: RaduG on November 20, 2021, 08:27:40 AM
unde șă-ți ții zeci de mii de dăncile trase pe linie moartă
Corecta observatie. Ca sa fim si politically correct, sa nu uitam insa si de boagii, bârci, cîţolaci si asa mai departe.
De ambitia demonica in a da la o parte specialistii lor ca sa iti pui nulitatile tale doar pentru ca sunt ale tale.
De angajate cu 5 ani de master. Club Master.
De kakistocratie.
Si asa mai departe ...

RaduG

#1079
Business by the book faci când ai o organizație healty, nu o uriașă sinecură. Acolo da, îți centrezi acțiunile pe strategii și rezultate. Aici trebuie să asanezi complet și să repopulezi, dacă mai e cazul. Sau, cum propunea cineva mai sus, o companie complet nouă, pornită de la zero, la care transferi asset-urile și personalul absolut cheie.
Cum s-a încercat de altfel cu un alt domeniu, vezi discuția CNIR-CNAIR, unde iarăși soluția nu era reformarea unei companii de mii de salariați (6507 în 2020) cu structuri teritoriale stufoase, ci transferarea părții de strategie investițională a statului către o structură complet nouă, populată cu profesioniști, și lăsarea actualului CNAIR să se ocupe de ce scrie în titlu: administrarea infrastructurii rutiere. Nu poți să fii și strateg și să dai cu mătura în același timp. Sunt două joburi diferite.