News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

MNU

Quote from: frunzaverde on September 08, 2014, 01:00:55 PM

Uite aici lista.

Autostrazi in Iugoslavia complete in exploatare in 1991:

Postojna - Ljubljana (A1 SI), 43 km
Kranj - Ljubljana (A2 SI), 23 km
Rijeka - Kikovica (A6 HR), 11 km
Zagreb - Karlovac (A1 HR), 40 km
Zagreb Vest (A2 HR), 8 km
Zagreb Vest - Zabok (A2 HR), 17 km
Jankomir - Zagreb - Slavonski Brod (A3 HR), 208 km
Sremska Mitrovica - Lipovac (A3 RS), 51 km in constructie, faza avansata in 1990-'91
Sremska Mitrovica - Belgrad - Nis (A3 RS), 277 km
Kumanovo - Gradsko (A1 MK): 85 km
Skopje - Racord A1: 10 km

Total: 722 km in exploatare + 51 in faza avansata de constructie


O singura cale din autostrada, altfel complet (noduri denivelate complet, poduri):


Tunelul Karavank (A2 SI, granita AT) 7.85 km
Naklo - Kranj (A2 SI) 5 km
Lipovak - Slavonski Brod (A3 HR) 90.1 km*
Batainica - Novi Sad - Subotica - Horgos (A1 RS) 174 km
Kikovica - Ostrovica (A6 HR) 8.5 km
Cerovlje - Matulji (+Tunelul Učka) - (A8+B8 HR) 35.9 km
Medaki - Kanfanar (A9 HR) 7 km
Kumanovo - Nis (A1 RS + A1 MK) 166 km*
Gostivar - Tetovo, 23.2 km**

* s-au facut / se fac anumite modificari la dublare, de exemplu, scurte segmente pe alt traseu sau reconfigurari de noduri. Si acestea aveau noduri, poduri etc. construite la standard de autostrada, lipsind calea a 2-a

** convertit in 2+2 fara banda de urgenta, separat cu mediana New Jersey si benzi de 2.75, dar marcat in autostrada.

Total: 517.5 km de autostrada cu o singura cale construita in exploatare.

Imi cer scuze de eroarea de mai sus... uitandu-ma pe harta de care spuneam, sunt chiar mai multe sectoare decat cele enumerate mai sus (de ex. nu vad Maribor-Celje, cca 50km). Dar in mare, e asa cum spuneai mai sus.

MNU

Quote from: frunzaverde on September 08, 2014, 01:00:55 PM

Extrem de putin a fost distrus in razboaie. Sarbii au pierdut cateva poduri mari, care insa nu au fost, aproape nici unul, distruse complet (podul Beška fiind cel mai mare); in Croatia au existat distrugeri de-a lungul segmentului sudic al A3, dar, in general, vorbim de cateva suprastructuri afectate si de suprafata autostrazii arata de-a latul in cateva puncte (vorbim de turnat asfalt si completat cu stabilizat pe cativa zeci de metri, in cateva puncte).

Atat Croatia cat si Serbia au primit de la UE fonduri de reconstructie in sume substantiale. De exemplu, Serbia, Muntenegru, Kosovo si Macedonia au primit, doar prin facilitatea EAR, impreuna, peste 3 miliarde de Euro.

Nu sunt in totalitate de acord cu faptul ca au fost extrem de putine distrugeri. Iata doar cateva:







Sursa: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=104606029&postcount=638

Cam in cat timp crezi ca reuseam noi sa refacem astfel de distrugeri... cu ajutor de afara sau fara.

MHN

#227
Pentru ca tot s-a discutat despre situatia infrastructurii din tarile ex-Jugoslave, am gasit un fisier animatie (in genul celei realizate de catre baberland pentru tara noastra) cu evolutia anuala si istoricul constructiei de autostrazi din Croatia, in perioada 1971 - 2010:
Quote
sursa

De asemenea, am gasit o animatie si pentru Polonia, cu perioada 1932 - 2013:
Quote
sursa

Poate exista actualizari sau poate exista altele si pentru alti vecini.
Daca le gaseste cineva (nu neaparat acel membru PUM :), ci oricine), apreciem efortul.

MNU

Asa ceva mi-as fi dorit pt Romania: o retea-cadru, stabilita odata pentru totdeauna unde sa se completeze cu semi-profil sau profil complet sectoarele, unul cate unul. Fiecare guvern sa completeze ce sector ii convine DAR SA NU SCHIMBE RETEAUA "CADRU".

Ideal ar fi fost sa se imparta in doua mari categorii:
1. Reteaua Europeana cu sectoarele din "core si comprehensive network";
2. Reteaua Nationala care va completa-o pe prima cu toate sectoarele esentiale dar care nu pot fi finantate.

Pentru "Reteaua europeana" putem prioritiza sectoarele intern dar fara sa ne opunem traseelor stabilite, mai ales ca sunt bani siguri care nu depind decat de un anume grad de corectitudine in executia contractelor. Pentru ambele retele, ideal ar fi fost sa se execute de la centru (Bucuresti) catre exterior pe modelul Ungariei... cu mici exceptii acolo unde se impune (zone cu trafic foarte aglomerat sau traversari ale Muntilor Carpati care mi se par esentiale). Este extrem de pagubos modelul adoptat la noi, de a ne opune traseelor stabilite cu UE pe motiv ca nu servesc "interesului national".

dr4qul4

Daca la Croati ritmul a fost acelasi, dar au inceput din timp, la polonezi se observa cat au putut sa construiasca intre 2006 si 2013. Cred ca aveau cel putin 20 de santiere deschise simultan
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Polonezii vor construi un By pass al orasului Kościerzyna, 8 km (40 milioane euro).

De ce prezint pe scurt proiectul...va avea 3 benzi din care una reversibila in functie de trafic. Iar chestia asta...impreuna cu chestia asta....




inseamna autostrada...:))
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Cel puțin două persoane au murit și mai multe au fost rănite, după ce între 100 și 150 de mașini au fost implicate în coliziuni în lanț, din cauza ceții dense, pe o autostradă din Olanda.
Ciocnirile în lanț au avut loc marți dimineața, la o oră de vârf, pe ambele sensuri ale autostrăzii A58, între orașele Goes și Middelburg.

Sursa:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

Cica cel mai mare nod rutier din Sud estul europei este cel de langa Gliwice din Polonia, intersectia dintre A4 si A1 la ei.

Sincer mie intersectia A2-A4 mi se pare mai mare....cel putin ca suprafata. No fi asa de alambicata...dar e mare.:D
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Or sa se supere polonezii daca afla ca i-ai mutat in sudul Europei. Dar privind harta mi se pare evident ca nodul lor e mult mai incurcat si decat ce va rezulta la Sebes sau Turda.

panda80

Quote from: ciprebbe on September 16, 2014, 04:21:03 PM
Cel puțin două persoane au murit și mai multe au fost rănite, după ce între 100 și 150 de mașini au fost implicate în coliziuni în lanț, din cauza ceții dense, pe o autostradă din Olanda.
Ciocnirile în lanț au avut loc marți dimineața, la o oră de vârf, pe ambele sensuri ale autostrăzii A58, între orașele Goes și Middelburg.

Sursa:

A58 este una dintre cele mai libere autostrazi din Olanda. Daca s-ar fi intamplat pe o alta autostrada mai aglomerata consecintele ar fi fost si mai urate avand in vedere ca sunt multe zone in Olanda unde traficul depaseste 100.000masini/zi.

dr4qul4

la ei este o autostrada in T in timp ce la ei este una in X asa ca nu se pot compara cele 2.
In plus, la noi DN3 este putin mai departe si practic vorbim de un alt nod in timp ce la ei se intersecteaza toate in acelasi loc.
Oricum, ciudata solutie au ales si probabil extrem de scumpa dar sunt sigur ca e singura solutie tinand cont de inghesuiala urbana de acolo.
O fi mai mare ca suprafata al nostru pentru ca e in camp, dar eu cred ca se masoara suprafata construita (m2 de asfalt), nu si golurile dintre bretele  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Niste poze cu infrastructura rutiera (si nu numai) din Bratislava

















Bloc comunist reabilitat  :o











Mai multe poze aici
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

Polonia baga tare...si a plecat din block start imediat ce a inceput nou ciclu bugetar UE. (ca sa ne dam seama ce inseamna pregatire din timp).

S-a mai semnat un contract pe A4 cu Strabag si un contract pe S8 cu Impregilo.

Tot pe S8 are si Astaldi contract si deja cred ca au inceput lucru.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

ce diferenta...de la cer la Pamant...noi inca nu am semnat toate ctr de executie pt exercitiul 2007-2013 ( desi suntem in 09,2014 !!!!!!! - vezi Sebes-Turda) , iar polonezi deja lucreaza pe exercitiul 2014-2020
cu un asemenea mod de a face lucrurile , nu e de mirare ca nu ne baga nimeni in seama la Bruxxelles , cand incercam sa ne plangem ca primim cele mai mici alocari/cap de locuitor , in cond in care avem si penultimul pib/cap de locuitor din UE   :(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

panda80

#239
Quote from: alecu26 on September 17, 2014, 08:51:21 AM
S-a mai semnat un contract pe A4 cu Strabag si un contract pe S8 cu Impregilo.

Pe A4 contractul presupune presupune terminarea unui tronson unde lucrarile sunt destul de avansate dar contractul cu fostul antreprenor a fost reziliat. A4 trebuia sa fie gata initial pentru Euro 2012 insa mai sunt destui km de finalizat intre Tarnow si granita cu Ucraina.