News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

si apropo de autostrazi prin alte parti: o portiune mica de autostrada a fost deschisa in Spania.

http://www.azvi.es/data/pdf/1405585247_1579196236.pdf

aici sunt cateva poze.

Destul de valurit si asfaltul...si marcajul arata ciudat in poza 2...dar acea semigalerie...merita toti bani.

Era misto daca Astaldi facea si chestia asta....macar pe jumate de cale. (La fel si Impregilo, pe partea dinspre Sebes, cu o asemenea structura, fundata foarte adnac putea stabiliza dealul, si proteja cealalta cale, si se evita acea excavatie extinsa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

si legat de autostrazile polonezilor...

Ei deja au inceput urmatorul ciclu bugetar al UE.

Multe contracte erau eja semnate din anii trecuti, multe se semneaza acum si incep imediat.

Este vorba mai ales de S-uri.

Daca urmareste cineva forumul polonez sa puna poze si linkuri si aici.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panda80

Eu urmaresc destul de des toate forumurile internationale pe SSC si in Polonia se construieste intr-adevar mult, dar ritmul a mai scazut fata de ultimii ani. Acum se finalizeaza S8 intre Wroclaw si Varsovia si se mai lucreaza foarte mult in zona Lublin (S17 si S19). In Varsovia se lucreaza la S2, centura de sud a orasului. Mai sunt lucrari si pe S8 intre Varsovia si Bialystok si pe S7 intre Varsovia si Gdansk. Contracte noi se vor semna sau s-au semnat in aceasta perioada pentru S6 si pentru zonele lipsa din S7. In Octombrie vreau sa merg pana la Varsovia (din Berlin unde locuiesc acum) si sigur voi face poze cu drumul (A2 in Polonia).

florin74

http://www.economica.net/croatia-vrea-sa-concesioneze-autostrazile-unei-companii-private_86310.html

Nu o duce prea bine compania de administrare a autostrazilor din Croatia. Costuri mari, venituri mici, datorii mari.


iulius

#185
dupa o mica vacanta la Nice (Franta), am profitat de faptul ca aveam un sofer de nadejde(sotia) 8) si timp frumos, am facut cateva poze de pe drum,
enjoy 8)
intrare in Franta, A8
 


Bonus, Monaco, Monte carlo

Inapoi in Italia, pe A 10






in poza anterioara, ne aflam pe viaductul din imaginea urmatoare


continuam pe A 10








urmeaza nodul de legatura cu autostrada A 6 spre Torino


am intrat pe A 6










sper ca nu v-am plictisit ;)

north

A se remarca lipsa cu desăvârşire a benzii de avarie / oprire de urgenţă într-o mare parte din pozele de mai sus... pe o autostradă de referinţă Italia - Franţa, cu volum de trafic cum nu vom vedea noi degrabă pe autostrăzi în teren accidentat.
Dar noi ne încăpăţânăm să proiectăm autostrăzi cu elemente tehnice megalomanice prin munţi... De aia (printre altele) este estimat să coste cât este estimat Târgu Mureş - Iaşi şi Sibiu - Piteşti...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

iulius

mai am un sg lucru de adaugat cu privire la drumul pe care l-am parcurs, de la Torino pana la Nice, pretul biletului autostradal a fost de 28,20 euro

MNU

Intrebarea este: ai plati atatia bani pentru un drum pe aceeasi distanta pe o autostrada in Romania? Oare cati ar face-o?

panda80

Problema este ca doar probabil cei care ar calatori in interes de business si cei care fac drumuri extrem de lungi ocazional ar plati asemenea taxe. Cei care fac naveta zilnica si-ar da tot salariul numai pe transport. De aceea mi se pare ca o astfel de autostrada cu asemenea taxe ajuta mult mai putin economia decat una fara taxe sau cu taxe mici. Diferenta de bani pentru intretinerea autostrazii se asigura astfel din beneficiile economice mai mari ale autostrazii netaxata. Diferenta se vede foarte bine, vedeti cum stau economic tarile cu taxe pe autostrazi si cum stau cele fara taxe (chiar daca sunt bineinteles multe alte cauze ce determina diferentele actuale dintre Germania si Italia de exemplu).

adiarc

pai calculul e simplu.....daca intretinerea ca la carte costa cam 200.000 euro/an/km - cum se intampla in vest...daca se taxeaza cam 3 euro/suta de km/turism si vreo 10-15 de camion este ok...cel putin camionagii ar platii cu doua maini , pt ca de fapt ar iesii mai ieftin ( combustibil , uzura , timp , etc )..... nu exista alta sansa pt intretinere...in primul rand trebuie schimbata legea astfel incat CNADNR sa fie obligata , de ex , sa repare parapetii a doua zi dupa ce sunt distrusi si apoi sa-si recupereze prejudiciul si nu invers
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

radutm

Din cate stiu, in Italia autostrazile sunt gestionate de mai multe companii, pe zone sau pe autostrazi. Aplicat la Romania, ar fi spre exemplu, "Societatea pentru administrarea Autostrazilor Vest", pentru zona de vest, sau "Societatea pentru administrarea autostrazii A2", pentru o autostrada specifica. In acest fel se descentralizeaza competentele CNADNR, evident depasita de administrarea intregii retele de drumuri nationale si de autostrazi. Eu cred ca ar functiona si in Romania.
cont inchis

adiarc

pai ar fii relativ simplu la noi ca aceste atribute sa fie preluate de Dir regionale de drumuri impreuna cu taxele incasate.....momentan avem prea putini km de autostrada pt a fii nevoie de mai mult

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

radutm

Da, numai ca o Directie Regionala este o institutie a statului care functioneaza dupa regulile...birocratiei, in timp ce o societate comerciala de drept privat functioneaza dupa regulile pietei. Aici sta cheia intregii probleme, motivul pentru care intretinerea autostrazilor este atat de slaba la noi si mult mai buna in tari din occident precum Italia...cred ca asta era si concluzia lui iulius - da, este o autostrada extraordinara intre Torino si Nice, dar si pretul a fost pe masura - 28 de euro. Practic, el a platit pentru un singur drum contravaloarea rovignetei romanesti pe un an.
cont inchis

panda80

Quote from: adiarc on August 26, 2014, 09:09:14 PM
pai calculul e simplu.....daca intretinerea ca la carte costa cam 200.000 euro/an/km - cum se intampla in vest...daca se taxeaza cam 3 euro/suta de km/turism si vreo 10-15 de camion este ok...cel putin camionagii ar platii cu doua maini , pt ca de fapt ar iesii mai ieftin ( combustibil , uzura , timp , etc )..... nu exista alta sansa pt intretinere...in primul rand trebuie schimbata legea astfel incat CNADNR sa fie obligata , de ex , sa repare parapetii a doua zi dupa ce sunt distrusi si apoi sa-si recupereze prejudiciul si nu invers

Problema este ca tocmai camionagii sunt cei mai tentati sa nu plateasca taxe de autostrazi. Pentru ei diferenta de timp este mult mai mica intre a merge pe drum national unde in general scot o medie de 65-70km/h si autostrada unde au medie de 80km/h. Oriunde in Franta de exemplu unde exista drum paralel suficient de bun camioanele il folosesc cu incredere. In Italia este mai greu deoarece drumurile nationale sunt in general foarte curboase si trec prin multe localitati. Pentru camioane presiunea de a obtine costuri cat mai mici este foarte mare deoarece exista o competitie puternica intre firmele de transport.

Iar costurile colaterale datorate faptului ca multe masini nu mai folosesc autostrada datorita taxei sunt dupa parerea mea mai mari decat banii obtinuti din taxa. De asemenea din taxare o mare parte din bani se duc doar pentru instalarea sistemului de taxare si operarea lui. De exemplu in Cehia sau Slovacia aproximativ 50% din banii incasati din taxe de autostrada (vignete pentru autoturisme si taxare pe km pentru camioane) se duc la firma ce a instalat si opereaza sistemul. O privire spre Europa ne arata clar care sistem este mai bun. In vreme ce tarile ce nu au taxe au o economie fara probleme (Germania, Belgia, Olanda, Danemarca, Suedia, Luxemburg), tarile cu taxe au dificultati mari (Italia, Franta, Grecia, Portugalia). Bineinteles ca exista multe alte cauze insa eu cred ca si acest aspect conteaza.