News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Băi deci:
1. Lucrările arata absolut spectaculos, fantastic.
2. Chiar nu puteau duce autostrada pe alte trasee?

Sunt multe zone unde drumul e pe creasta. Chiar nu puteau să găsească variante mai ieftine? Nu sunt hater, doar nu imi vine sa cred ca asta e cea mai fezabila soluție pentru o autostradă. Da stiu... munte... cam nu prea ai ce sa faci. Totusi poti optimiza...

Morosanu

Pai la un teritoriu ca si al lor si la o populatie de doar 600.000 de locuitori fara ajutor (cu sau fara ghilimele) din afara o asemenea autostrada nu s-ar construi niciodata.
Politica distruge tot ce atinge.

Ionut

OK inteleg asta. Eu zic altceva. Ca puteau optimiza traseul! Asta nu are legatura cu populatia sau cu relieful, ci este despre gandire logica si fireasca. Dar na, asa e cand vrei musai sa devii sclavul chinezilor.

cezar-mario2012

 De ce să bage Muntenegru în faliment ? Chinezu dă bani și tot chinezul ia bani. Care este interesul lor ? Simplu, portul Bar, rută alternativă către centrul Europei, dacă UE nu face facem noi. Au deja cumpărat portul Pireu, mai au cumpărat un port prin Grecia, sunt în tratative să cumpere portul Burgas sau ceva pe lângă, la greci și bulgari trebuie să plătească taxe să meargă pe autostradă, dar prin Muntenegru și Serbia vor plăti taxe tot la chinezi, deci mai avantajos.
Traseul ales este cam singurul Muntenegru este în majoritate muntos și plin de parcuri naționale și va avea acces la capitală. Pentru autostrada din Serbia ce va face legătura cu aceasta, tot chinezii sunt interesați.

cezar-mario2012


Morosanu

#965
Nu văd cum ar fi ales un alt traseu altul decat pe versanții și crestele muntilor. Ăsta e relieful în Muntenegru,  munți , munți și iar munți.  Exceptând o mica zona pe lângă Pristina.....aaaa Podgorica, unde este mai plat, cam toate drumurile lor sunt pe versanți și pe creste. Ăsta e relieful....

Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

intrebare: pe cati km se lucreaza mai exact?
Nu de alta, dar sa nu fie Bechtel reloaded. Cineva si-a luat o spaguta frumoasa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

^Da suna ca Bechtel reloaded - "Acum că a început, politicienii nu pot să-l oprească - indiferent cât de dăunător ar fi. Și sincer nu vor".  :D

Muntenegru, dator vândut chinezilor, după o autostradă făcută de aceștia
O autostradă făcută de o companie chineză și finanțată de țara asiatică se dovedește a fi piatra de moară legată de bugetul micii țări balcanice. După realizarea a 41 de kilometri din cei 170 de kilometri, cât va avea în final autostrada, datoria publică a muntenegrenilor s-a majorat cu 20% din PIB.

Țară mică, ambiții mari. Muntenegru, țară cu o populație cât a două județe din România și un PIB de 50 de ori mai mic decât cel al României riscă să intre în incapacitate de plată a autostrăzii Bar – Boljare care va traversa țara spre granița cu Serbia.

Noua autostradă, finanțată și în curs de construcție de către China, a devenit o durere de cap pentru mica țară, potrivit globalconstructionreview.com.

Deși prima secțiune, lungă de 41 de kilometri și realizată pe un teren dificil și montan nu este încă finalizată, țara de 622.000 de oameni este acum îndatorată în mare măsură Chinei. Îndoielile abundă asupra modului de finanțare a celor 136 km care mai trebuie construiți pentru a finaliza legătura din portul Adriatic Bar la granița cu Serbia din nord.

Societatea rutieră China Road and Bridge Corporation (CRBC) a început să lucreze la primul segment în 2015, cu finalizarea așteptată în 2019. Autostrada este planificată lege Bar cu Boljare pe frontiera sârbă, unde ar fi legată de o nouă autostradă sârbă spre Belgrad. Autostrada va oferi Serbiei un nou traseu spre Marea Adriatică.

China Exim Bank a acordat un împrumut în dolari americani pentru 85% din costul primei faze, în valoare de aproximativ 903 milioane de dolari la acel moment, respectiv 19% din PIB-ul Muntenegrului în 2017.

Aprecierea ulterioară a dolarului a împins costul cu 13%, astfel că datorită primei sale secțiuni dificile, cu podurile și tunelurile sale mari, datoria Muntenegrului față de China se ridică la aproximativ 1 miliard de dolari, iar rambursările trebuie să înceapă în 2021. Pentru țările mai mari, suma ra putea să nu fie o problemă. Nu și pentru Muntenegru.

În luna mai, Fondul Monetar Internațional (FMI) a calculat că împrumutul pentru prima fază a autostrăzii va împinge anul viitor rata datoriei în PIB la aproape 80%, în comparație cu 59% dacă autostrada a rămas pe planșa de desen.

Potrivit FMI, guvernul muntenegrean nu poate împrumuta mai mult pentru a termina autostrada care, conform estimărilor FMI, ar costa încă 1 miliard de dolari: "Spațiul fiscal nu există pentru a finanța fazele rămase ale autostrăzii cu datorii".

O alternativă ar fi atragerea de resurse financiare private și transformarea restului contractului. DE la un contract clasic tip execuție, autostrada ar putea fi făcută într-un parteneriat public-privat (PPP), în care investitorii își recuperează banii în cele din urmă prin intermediul veniturilor din taxe. Într-adevăr, compania chineză CRBC și Muntenegru sunt interesați de această opțiune, semnând un memorandum de înțelegere în luna martie pentru ca CRBC să finalizeze autostrada cu împrumuturi de 1,7 miliarde de dolari (1,5 miliarde de euro) de la Exim Bank din China.

Această mișcare a atras critici din partea reprezentanților opoziției din Muntenegru care au spus că va "conduce țara în faliment". În același timp, CRBC a semnat un memorandum de înțelegere cu vecina din Serbia a Muntenegrului pentru o secțiune de 1,8 miliarde de dolari a autostrăzii de pe teritoriul său.

Cu toate acestea, o investigație realizată de Reuters săptămâna aceasta sugerează că opțiunea PPP nu este fezabilă din punct de vedere comercial nici pentru că nivelurile de trafic proiectate nu ar oferi venituri suficiente pentru taxe.

Cu toate acestea, guvernul muntenegrean își menține angajamentul față de autostradă. Potrivit Reuters, ar exista un al treilea studiu de fezabilitate, comandat de China Exim Bank și realizat de profesorii de economie la Universitatea din Muntenegru. Acest studiu a constatat că autostrada a fost viabilă, spune guvernul, dar studiul nu a fost niciodată făcut public.

Prim-ministrul muntenegrean Dusko Markovic a declarat că autostrada Bar-Boljare va fi finalizată cu orice preț și a etichetat ca sceptici criticii proiectului, spune Reuters. Alții sunt îngrijorați. "Această autostradă este o afacere importantă în Muntenegru. Reamintește oamenilor lui Tito și zilele marilor proiecte socialiste din regiune ", a declarat pentru Reuters academicianul Mladen Grgic, autorul unui studiu pentru autostradă făcut în 2017. Dar este o capcană, continuă Grgic. "Acum că a început, politicienii nu pot să-l oprească - indiferent cât de dăunător ar fi. Și sincer nu vor".

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/muntenegru-dator-vandut-chinezilor-dupa-o-autostrada-facuta-de-acestia-969190

Morosanu

#968
Pai Europa i-a cam refuzat când au zis ca ar vrea sa facă o autostrada nord-sud. Și pana la urma e cam același lucru cu autostrada din  Kosovo,  cu diferența ca acolo au construit-o americanii, Bechtel mai precis. Procentul din PIB e cam același.
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

 Și acum de pe alte meleaguri, Tenerife - Spania:


TibiV

Quote from: Ionut on July 28, 2018, 12:30:04 PM
Eu zic altceva. Ca puteau optimiza traseul!

Pe filmarea pusa de cristi5 la feroviar (cabview Bijelo Polje - Bar) la 01.53.30 se vad capetele a doua tuneluri ale autostrazii cu pricina (m-am prins la doua vizionare...).

Insa dupa ce vezi acea cabview din tren, nu mi se mai pare ca in Muntenegru s-ar putea optimiza vreun traseu altfel decat cu tuneluri si viaducte....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Pai am fost pe la ei si cum spuneam au numai munti. Munti nu gluma , doar stanca. Toate drumurile lor sunt pe versanti si pe creste. N-au cum prin vai ca nu au, doar canioane de vreo 1300 m adancime.... Doar langa Podgorica si pe langa lacul Skadar e un fel de campie. Si de acolo sa ajungi pe tarmul Adriaticii (vreo 15 km aprox), ori te urci pe munte la cucurigu, ori treci printr-un tunel nou de toata frumusetea de vreo 4.2 km. Deci concluzia e ca doar asa pot construi autostrazi in Crna Gora, viaducte si tunele..... si pe banii altora ca ei nu au atatia..... :)
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

 Tot autostrada din Muntenegru, dar o filmare din 26 iulie 2018:


TibiV

Fata de ceea ce fac chinezii in Muntenegru, PiSi pare doar o alee prin parc pentru trotinete...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Politica distruge tot ce atinge.