News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

 De la  Promahonas - Athena costul este de 16,50 euro, iar de la Atena -Evzoni 0 euro

https://www.aegeanmotorway.gr//index.php/en/component/tolls/?Itemid=388

voicul

#946
Gifa-Agiokampos - 13.30/pe masina (nu cred ca mai platesc si pasagerii) - http://www.ferriesglyfa.gr/prices-glyfa-ferries-en.php

https://www.tolls.eu/greece - ai toate autostrazile. Iei pur si simplu capetele (daca e cazul si aduni).

E mai mult de la Promahonas - Athena, pentru ca link-ul lui @cezar-mario2012 este doar autostrada Aegean si mai acolo si A - Nea Odos care are o taxa (comuna si pentru Atena -Evzoni) cel putin aici

Pe de alta parte nu mergi prea mult pe A, deci daca ai pune global 50 de E (cu tot cu ferry) - cam pe aici ai ajunge.

Plinul facut in BG si ce gasesti benzina (eu dupa asta m-am uitat) la 1.6E e bine de pus. Cu 1.5E (se mai gaseste rar cupretul asta) faci plinul si mai pui si in 2 pet-uri  :lol:

ATENTIE MARE!!!
Nu parca pe locurile de parcare marcate cu galben (sunt ale localnicilor). Se iau numerele masinii (personal am vazut asta in Atena). Nu stiu daca se baga la numere de RO, dar nu cred ca e cazul sa testezi.

Daca esti din B sau ajungi facil la Otopeni - ai putea sa te uiti sa zbori pana la Atena si sa inchiriezi masina (conteaza perioada in care mergi, cate zile stai si cati mergeti). Poti castiga asa 2 zile de mers care le pierzi in BG. Nu vorbim de oboseala care se acumuleaza in cele 2 zile pentru ca faci extra vreo 1000 km.

callatis06

In Google play este aplicația Greek Tolls. Folositi-o cu încredere

Trimis prin Tapatalk


RaV

#948
Am folosit până la urmă aplicaţia de Android de mai sus, care îmi dă 37,45 euro pentru ruta în discuţie (faţă de 27 euro, parcă, pe ViaMichelin). Mulţumesc tuturor pentru sugestii şi ajutor.

@voicul Feribotul de Evvia îl găsisem deja. I-am întrebat şi mi-au spus că plătesc şi pasagerii, pe lângă maşină (are sens, de altfel - pe parcursul traversării stau în cabină, nu în maşină). Totalul este 24 euro.

tom_sawyer

Germania și Danemarca vor fi unite printr-un tunel maritim feroviar și auto cu lungimea de 18 km



Fehmarnbelt Fixed Link constă într-un proiect tunel cu tuburi imersate, care va realiza legătura între Lolland în Danemarca și Fehmarn în Germania. În prezent realizarea se află în fază de proiectare, construcția efectivă urmând să fie lansată în câțiva ani.

Tunelul are o scară unică și va stabili un nou record în ceea ce privește lungimea și adâncimea. Lungimea va fi de 18 km, adâncimea fundației ajungând la mai mult de 40 m sub suprafața mării.

Tunelul va avea o autostradă cu patru benzi și o cale ferată cu două linii. Arup, în asociere cu Ramboll și TEC, sunt responsabile pentru proiectarea și dezvoltarea tunelului imersat pentru Femern A / S.

newsby.marianandrei.com

Earthchild

@RaV
Un site bun cu o multime de informatii: http://grecia.de-weekend.ro/

dumbravaandrei

Atenționare de călătorie pentru cei care merg cu mașina personală în Grecia. S-a schimbat codul rutier

Quote
MODIFICĂRI ADUSE CODULUI RUTIER AL REPUBLICII ELENE

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:
- 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
- 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
- peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.
Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului ,,STOP la intersecţie" se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea - parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

Sursa: Digi24

Interesante modificarile, unele chiar de foarte bun augur...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

interesant ca au pedepse absurde (inteleg sa-ti ia permisul, dar de ce sa-ti imobilizeze masina pt ca nu ai oprit la STOP, de ex?) dar te lasa cu alcoolemie de 0,49 in sange (adica poti sa bei 2 beri si imediat sa te testeze, si tinand cont ca dureaza pana ajungi la spital, vorbim de fapt de vreo 4-5 beri).

Asta in timmp ce la noi tocmai s-au dotat cu niste alcoolmetre care masoara cu 2 zecimale. Nu pot sa garantez ca e adevarat, dar cineva mi-a spus ca stie caz (de spatamana trecuta) in care unei rude de-a lui au vrut sa-i ia permisul pentru ca avea 0,02 in aerul expirat. Mai exact, bause o bere cu vreo 10 ore inainte. Si l-a recuperat cand l-au dus la spital, pentru ca in sange nu i-a iesit nimic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

#954
Am mai avut noi o discutie de forum despre modul de sanctionare. Problema in trecut la greci era ca desi aveau sanctiuni financiare mari, plecai cu permisul, asa ca multi mergeau pe principiul "o sa platesc candva, oricum plec cu permisul". Din cate stiu, ei nu au sistem de acumulare al punctelor.
Insa si-au dat si ei seama ca, indiferent daca lumea plateste sau nu amenzile (indiferent de cuantumul lor), singurul lucru la care totusi tii si o sa te gandesti de 2-3 ori este statutul de conducator auto

Pe de alta parte ce nu inteleg la ei e setea asta de retinere a certificatului si a placutelor. Ce are masina cu greseala soferului? Daca folosesc o masina inchiriata, imi inchipui bucuria aluia de ti-o inchiriaza... Sau daca faci vre-o nazbatie chiar cand faci un "test de drum" la vanzarea autovehiculului...

voicul

Pentru ca daca nu ai placute sigur o sa platesti amenda.

La noi se pun afise in geam si unii chiar merg la politie si declara ca vor sa plateasca amenda.

Earthchild

Acum trei saptamani, in drum spre Atena de la Salonic via Kalabaka, am mers pe cea mai noua autostrada greceasca, inaugurata la sfarsitul anului trecut, A3 Kentrikis Elladas; deocamdata doar un tronson de 85 km intre Trikala si Xyniada. In lungime totala de 174 km, a fost proiectata sa uneasca A2 Egnatia Odos cu A1 Atena-Salonic de la Grevena la Lamia; licitatia s-a lansat in mai 2005 si abia in mai 2007 s-a semnat contractul cu compania Kentriki Odos, joint venture intre ACS Group, Ferrovial si GEK Terna prin concesiune pe 30 de ani incepand cu martie 2008. In momentul de fata constructia celorlaltor tronsoane, Grevena-Trikala si Xyniada-Lamia este suspendata din lipsa de fonduri...


Ionut

UE: Autostrăzile, calul troian al chinezilor în Balcani

Chinezii oferă împrumuturi atractive care, dacă nu pot fi plătite, se transformă în capital. Este cazul celebrei autostrăzi construite de chinezi în Muntenegru și este un model de afaceri, spune Iohannes Hahn, comisarul european pentru extindere. Uniunea Europeană a tras zilele trecute un semnal de alarmă privind rolul Chinei în Balcanii de vest, comparația fiind cu strategia calului troian.

Beijingul ar putea transforma țările din regiune în cai troieni care ar putea ajunge într-o bună zi membri ai Uniunii Europene, a spus zilele trecute comisarul european, Johannes Hahn, pentru Politico.eu. Referirea este la țări din spațiul fost-iugoslav care vor să devină membri UE. "Combinația capitalismului și o dictatură politică a Chinei ar putea face apel la unii lideri din regiune, pe flancul sud-estic al continentului", a spus el. Deși multe preocupări occidentale cu privire la Balcani, în ultimii ani, s-au concentrat asupra rolului Rusiei, Hahn a spus că există mai multe motive să fie neliniștiți față de China, care a făcut o serie de investiții semnificative în proiectele de infrastructură existente acolo.

Întrebat despre perspectiva ca Beijingul să creeze mai mulți cai troieni prin utilizarea influenței sale financiare pentru a obține o influență politică asupra țărilor care aspiră să adere la UE, Hahn a citat exemplul unei autostrăzi din Muntenegru, construită și finanțată de China. "Acesta este exact cazul acestei renumite autostrăzi din Muntenegru. Și, de asemenea, acesta este un fel de model, sau să spunem modelul de afaceri, de către chinezi pentru a oferi împrumuturi atractive sau mai mult sau mai puțin atractive și dacă nu le puteți servi, este transformat în capital ", a declarat Hahn, comisarul responsabil pentru relațiile cu Vecinii UE și discuții cu potențiali noi membri. "Cred că ar trebui să fim conștienți de conceptul strategic al Chinei și să reacționăm într-o manieră adecvată. Cred că aceasta va fi una dintre marile provocări ale Europei ", a declarat Hahn, un conservator și fost ministru austriac.

Problema autostrăzii din Muntenegru construite de chinezi, printr-o firmă care încearcă să intre și în România în lucrările de infrastructură (spre exemplu această firmă a ofertat la podul de peste Dunăre de la Brăila) este aceea că acum muntenegrenii nu își mai permit să o plătească. Mai precis definitivarea autostrăzii lungi de 170 de kilometri ar crește cu 20% ponderea datoriei publice în PIB a micului stat Muntenegru. Punctul de atracție pentru muntenegreni a fost faptul că chinezii le-au oferit și o linie de finanțare pentru construirea autostrăzii care ar lega Serbia cu Marea Adriatică, cu traversarea Muntenegrului.

Chinezii au propus muntenegrenilor transformarea contractului de execuție în unul de concesiune, ei urmând să se ocupe de operarea autostrăzii. Aceasta îl face pe comisarul european Hahn să vorbească de conversia "împrumuturilor" bancare în "capital,,.

Digi24

cezar-mario2012

  Autostrada Bar - Bolijare, secțiunea Mrke -Rijeka este de la început construita prin concesiune pe 30 de ani de chinezi, dar chinezii au depus o cerere prin care își arată interesul de a construi întreaga autostradă Bar - Bolijare. UE nu va finanța niciodată un asemenea proiect, deci să nu se mai plângă.



voicul

#959
Asta e autostrada care baga in faliment (cam literar) Muntenegru.

Oricum in pare ciudata alegerea lor. Serbia o sa vina cu o autostrada la Bolijare ... cand?