News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Polonia: pe 04.05.2017 a fost deschisa circulatiei centura orasului Gniezno, in lungime de 18.5 km, parte a drumului expres S5. Vizionare placuta





dan tm

Am gasit pe internet un reportaj cu lucrarile din FYROM(acedonia) la coridorul X

http://aktor.daniilidis.gr/photos/170422_dka/

http://www.corridorx-demirkapija.com/

voicul

Am prins un accident pe A13 in D. Desi se mergea incet, era distanta intre masini banda 1 si 2, in caz de nevoie pentru
spatiu de trecere politie/salvare/pompieri. (mi-a placut partea de preventie)
Stie cineva de ce germanii lasa pe mijloc loc? (mai ales pe autostrazi unde este si banda de urgenta)

La orice ingustare se trecea 1 de pe o banda cu 1 de pe cealalta banda, care conform studiilor, este optim pentru toata lumea.
Asta se cam intampla si la noi, dar zic ca e bine de mentionat, poate afla si mai multi.

rizzuh

@voicul:

Quote from: vancouver on March 18, 2017, 02:13:52 AM
Quote from: adiarc on March 17, 2017, 10:12:27 PM
din pacate pe langa ignoranta multi soferi nici nu cunosc Codul Rutier.....din 5 soferi la care le-am spus de banda de urgenta,4 dintre ei mi-au spus ca e pt opriri in caz de urgenta si DOAR UNUL mi-a spus MOTIVUL PRINCIPAL pentru care s-a construit banda de urgenta si anume circulatia vehiculelor de urgenta care altfel NU POT AJUNGE LA UN EVENTUAL ACCIDENT,daca banda de urgenta nu e libera.....

TOTAL FALS! Mare greseala. Nimeni, nici un vehicul, nici de urgenta NU ARE VOIE DE NICI O CULOARE sa circule pe banda de urgenta. E o mare confuzie care se face in Romania, inclusiv de catre politie. Nicaieri in restul Europei nu veti mai vedea asa ceva.

Banda de urgenta este numai si numai pentru stationarea provizorie a vehiculelor aflate in pana, adica pentru o OPRIRE DE URGENTA.

In Austria, tocmai pentru vin multi destepti din tarile estice, sunt panouri mari care explica modul cum trebuie sa se dea vehiculele la o parte atunci cand in fata este un accident si acolo trebuie sa ajunga o ambulanta, politia si eventual tractarea. Si anume prin crearea intre benzile de circulatie a unui spatiu de trecere. Asa:



Spatiul de circulatie care salveaza vieti:



Folosirea benzii de urgenta pentru misiuni are 2 maaari probleme:
1. Fiind o banda necirculata curent, acolo pot exista pietre, cioburi sau alte obiecte, care sa duca la spargerea pneului vehiculului de interventie, mai ales noaptea. Acest lucru face inutila interventia. Este de mii de ori mai important ca masina de interventia sa ajunga in siguranta, si nu sa ajunga mai repede, dar in conditii periculoase sau deloc.
2. Pe banda de urgenta se afla deseori vehicule oprite, cum ar fi camioane care au facut o pana sau chiar soferi neglijenti, cu copilul care nu se mai poate abtine de la pipi, etc... Situatii nedorite, unele in afara legii, dar in momentul interventiei NU CONTEAZA DE CE greseste cineva. Ca acela nu "ar trebui" sa se afle acolo este un factor secundar in ecuatia de salvare a unor vieti dupa un accident. Deci, oricum am lua-o, pe banda de urgenta sunt sanse mari sa avem vehicule stationate. Ca atare masina de interventie trebuie sa le ocoleasca. Cum? F. greu, pentru ca trebuie sa se intercaleze intre vehiculele de pe banda 1, care nu stiu exact ce sa faca, sa se duca spre banda 2 sau spre margine, etc... Confuzia va duce cu siguranta la intarzieri si nervi.

Ca atare numai si numai asa e corect:



PS. O alta mare problema apare la iesiri si intrari, acolo unde banda de urgenta dispare si unde f. multi soferi se inghesuie sa iasa de pe autostrada, aglomerand benzile de iesire / intrare, care tin locul benzii de urgenta.

voicul

#694
Pacat ca nu pot sa traduc poza, sa vad exact ce scrie/care este justificarea lor - poate ajuta cineva care stie germana.

Intre timp am gasit, ca in Ro:
"Banda de urgenta – banda situata la extremitatea din partea dreapta a autostrazii destinata exclusiv opririi autovehiculelor in cazuri justificate , precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau in misiuni cu caracter de urgenta"
Sursa: http://www.legislatiarutiera.ro/Legislatie/Circulatia%20pe%20autostrazi.html

Un video din 2014:


Si din 2016:
,,Se interzice circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar", prevede Codul Rutier, care îi lasă pe şoferi să interpreteze ce este ,,un caz justificat".
Sursa: http://adevarul.ro/locale/timisoara/cum-circulam-corect-autostrada-obligat-faci-loc-conduci-banda-doua-primesti-flash-uri-1_57d81f025ab6550cb8a0cdcd/index.html

S-a schimbat ceva intre timp?

voicul

#695
Quote from: fspy87 on April 07, 2017, 08:44:24 PM
In Cehia exista pe autostrada și la intrare sau ieșire din anumite localități. Atenție, le poți întâlni și în interiorul localităților cu mici excepții.

Intradevar exista si sunt chiar si 2 radare in interval de 1 km. Stalpii sunt ca in Ungaria, in forma de L intors, fiind speciali pusi pentru radar (deci ai putea sa ii vezi). Sunt si panouri cu atentionare de radar, dar nu stiu daca pentru toate cazurile.
Noutatea este ca pe 1 stalp sunt radare pentru ambele sensuri (in Ro cand au fost era stalpul de radar si sensul.

Asa arata: https://www.google.ro/maps/@50.5430973,13.9754953,3a,74.1y,303.39h,104.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUD4RoJ-YwvGR3k8_lCHWDQ!2e0!7i13312!8i6656
Sunt si pe autostrada: radar + rovinieta. O poza aici: http://www.infotrucker.ro/atentie-portile-de-taxare-din-cehia-vor-fi-dotate-cu-radar-de-viteza/

florin74

#696
Se deschide circulatia mâine segmentul Antirrio-klokova din A5. Au mai rămas 2 segmente care se vor finaliza pana la sfarsitul anului si A5 va fi completa (Patras-Ioanina)

voicul

#697
Nu exista semafor de verde, pentru a face dreapta pe rosu in Germania. Este o simpla tablita (fac economie la curent?) dupa cum se vede de la 0.11 la 0.18



De fapt poate exista si semafoare, dar vroiam sa punctez ca exista si asa.

dr4qul4

asa ar normal . semafor aprins mereu sau tablita tot aia e. doar ca mai economic
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Macedonia



Comparati cu ce face Aktor la noi pe A10 ST lot2
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

SB76UFO

Acest film, imi confirma inca o data, ca nu constructorii sunt de vina pentru modul in care se lucreaza in RO.
"Prostia este eternă și invincibilă"

adrian-FSB

Salut tuturor.

Pentru cei pasionati de vacante in Grecia inceputul lunii Iunie a adus cateva vesti bune in materie de infrastructura in aceasta tara.

Astfel, la 1 Iunie a fost deschis traficului tronsonul Antirio - Klokova al autostrazii A5. Sunt sanse ca si cele doua tronsoane inca aflate in lucru din aceasta autostrada (Amfilohia-Komboti respectiv Perdika - Ioannina - conexiunea cu A2) sa fie gata in lunile Iulie - August. In aceste conditii va fi mai usor de ajuns din Romania in Lekdada/Cefalonia sau imprejurimi (Preveza/Parga).

Mai importanta este insa deschiderea la 2 Iunie a portiunii lipsa din A25 respectiv Lefkonas - Kato Christos. In aceste conditii avem autostrada continua de la granita cu Bulgaria pana la Salonic.

Pentru cei care doresc sa mearga in Halkidiki am inteles ca pe 2 Iunie s-a deschis un drum express intre Nea Moudania (punctul terminus al A24) si Nea Poteidaia (mai précis pana la podul de legatura cu peninsula Halkidiki).

Numai bine

voicul

Ma uitam dupa informatii despre S8 din Polonia si am gasit ca Salini face (oare la fel de bine ca la noi) o parte:
https://www.salini-impregilo.com/en/projects/in-progress/motorways-airports/design-and-realization-of-the-s8-expressway-section-from-the-marki-junction-to-the-kobylka-junction.html

si niste video-uri:
Din ianuarie:


Martie:

TibiV

Bulversanta imagine...


Eu nu inteleg ce construiesc aia acolo... 

Par sa contruiasca o autostrada/DX fix intre doua DN-uri paralele, iar unul dintre DN-uri este si el in constructie...
Filmarea arata ca nu sunt doar niste bretele de noduri, asa arata lucrarea pe multi kilometri...

Stie cineva mai bine ce vor de fapt sa faca, ca pe mine m-au lasat in ceata... :o

PS
Ce bine ar fi aratat DNCB la standardul asta....  :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Pot fi mai multe explicatii - drumuri locale cu rol colector, o relocare foarte ocolita a unui drum secundar, etc... Ar trebui sa vedem pe ce lungime e asa.