News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horațiu 87


TibiV

Impresionant...

Dar vad ca si la ei se practica "la greu" oprirea pe banda de urgenta... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Acord între Comisia Europenă şi Berlin pentru introducerea vignetei de autoturisme pe autostrăzile germane

În septembrie, Comisia Europeană sesizase Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) în legătură cu planul Germaniei de a introduce taxe pe autostrăzi, argumentând că sistemul este discriminatoriu, dat fiind că cetăţenii germani, spre deosebire de alţi europeni, ar fi beneficiat de compensarea plăţii vignetei. Comisia Europeană şi Germania au ajuns la un compromis, taxa de autostradă urmând să fie introdusă pentru toate autoturismele. Conform publicaţiilor Frankfurter Allgemeine Zeitung şi Die Welt, preţul vignetei germane va fi de 2,5 euro pe zece zile, în loc de cinci euro, cât prevedea proiectul iniţial german. Taxele plătite de cetăţenii germani ar urma să fie compensate printr-un sistem de impozitare care va avantaja vehiculele ecologice.

În momentul de faţă, pentru tranzitarea autostrăzilor germane nu se achită nicio taxă. Însă, anul trecut, Parlamentul german a aprobat un proiect care prevede introducerea unei vignete pentru tranzitul autostrăzilor cu autoturisme. Conform planului, şoferii germani ar urma să recupereze cuantumul vignetei prin diminuarea impozitului anual. Sistemul ar fi trebuit aplicat la începutul anului 2016, dar s-a amânat după ce Bruxellesul a argumentat că ar fi discriminatoriu faţă de europenii din alte ţări care ar circula pe autostrăzi germane, deoarece nu ar putea recupera banii. Conform planului iniţial, Berlinul ar fi urmat să taxeze şoferii cu 130 de euro pentru folosirea tot anul a autostrăzilor germane. Proprietarii maşinilor înmatriculate în Germania ar fi recuperat această sumă prin reducerea impozitului auto. Însă acest plan fusese contestat de Comisia Europeană la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, pe motive de discriminare.

Mediafax

cristi5

Un 2+1 alternativ denivelat, intercalat cu 1,5+1,5 si pe final 2+2


Un 2+1 alternativ cu intersectii la nivel (dupa iesirea din oras)


Ca sa nu ziceti ca-n Suedia nu sunt bizoni :)

Unul destul de linistit:


1,5+1,5 in 1992 (filmare din masina politiei in civil, bizonul cu camioneta ramane fara carnet pt 4 luni si primeste cadou filmarea). Politia nu prea mai are resurse pt asa ceva... Pe camioneta scrie "ia-o-ncet, ajungi la timp" :) :)


Bizon cu Audi pe 2+1 (banda de 1), depaseste prin parcare



user201

Ieri se pare că s-a inaugurat ultimul tronson din autostrada ce leagă Dresda de Praga.
Mai jos un link spre un reportaj în germană al MDR pe această temă, cu videouri, texte, imagini.
http://reportage.mdr.de/freie-fahrt-nach-prag#5911

Ionut

Francezii vor să pună panouri solare pe 1.000 de kilometri de autostradă

Primul "drum solar" din lume a fost inaugurat săptămâna aceasta în satul Tourouvre-au-Perche din Franţa. Dacă proiectul se va dovedi un succes, autorităţile franceze vor demara montarea de panouri solare pe 1.000 de kilometri de autostradă. La momentul actual, România nici măcar nu are 1.000 de kilometri de autostradă cu asfalt.



Lung de 1 kilometru, drumul "pavat" cu panouri solare ar putea genera suficientă electricitate pentru a alimenta luminile stradale, scrie theverge.com. Ministrul francez al Mediului şi Energiei, Ségolène Royal, spune că dacă acest proiect-pilot va avea rezultatele estimate, atunci va promova instalarea de panouri solare pe 1.000 de kilometri de autostradă. "Drumul solar" ar urma să producă 280 MWh de energie electrică pe an, potrivit firmei franceze Colas, care a realizat proiectul, denumit Wattway. Producţia zilnică de energie este estimată la un nivel mediu 767 kWh, cu un vârf de 1.500 kWh vara.

Drumul solar inaugurat în Franţa are însă unele dezavantaje. Pe lângă costul ridicat, de 5 miloane de euro, panourile solare plane sunt mai puţin eficiente decât panourile înclinate, care sunt instalate pe acoperişuri. Colas speră să reducă însă costul cu panourile solare şi mai are în derulare circa 100 de astfel de proiecte în întreaga lume. Solar Roadway este o altă companie care vrea să construiască drumuri cu panouri solare şi a instalat câteva panouri la un centru din Missouri la începutul anului. Şi această companie se confruntă la rândul său cu aceleaşi probleme aparent insurmontabile legate de costuri, precum firma franceză Colas.

Economica.net

cristi5

Daca vreti sa vedeti ce drumuri are Norvegia (1+1 cam peste tot ca nu e loc de mai mult) si cum se circula iarna, recomamd pe National Geographic HD "Ice Road Rescue", difuzat zilele astea

http://www.natgeotv.com/uk/ice-road-rescue

cristi5

Interesant de examinat numarul de victime rutiere din Norvegia, unde predomina 1+1 si nu prea sunt centuri ocolitoare (ca nu e pe unde). Populatie 4,5 milioane, din care 600 mii la Oslo si 1,2 milioane in zona metropolitana Oslo. Pt comparatia cu Romania numerele s-ar inmulti cu 4 (sau cu 3 daca tinem seama de diaspora).

Ordinea barelor:  soferi (albastru inchis), pasageri, motociclisti, mopedisti (albastru deschis), biciclisti (gri inchis), pietoni, ?? nu stiu ce inseamna "akande o.l.", altii (gri deschis), total (portocaliu)

Se observa o scadere de aproape 3 ori (310->117) intre 2002 si 2015, si o injumatatire (255->117) intre 2008 si 2015. Dar se pare ca 2015 e un minim local, in 2016 sunt deja 128 victime. Putem spune ca in 2002 numarul de victime ajustat la populatie e comparativ cu Romania in 2014... (310 x4 fata de 1800). In rest, Norvegia e in alta liga.

Comparativ cu Romania, numarul de victime pietoni e cam de 10 ori mai mic dupa ajustarea populatiei (18 in 2014) iar numarul de victime biciclisti de 5 ori mai mic (12 in 2014). Data fiind lipsa centurilor ocolitoare, as inclina sa cred ca factorul important e educatia pietonilor, biciclistilor si soferilor...

strumf11

Din cate stiu eu, aproape nimeni nu conduce baut in norvegia (daca e prins - direct inchisoare) si doi - pietonii si biciclistii care circula noaptea pe strazi sunt obligati sa poarte  dungi reflectorizante pe haine.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


florin74

Sa va zic de amenzi? Si alte sanctiuni?

Am un vecin care locuieste acolo. A luat 1.200 de euro in doua saptamani. (75 km intr-o zona cu restrictie de 60 parca, si una ca a intrat pe o strada care datorita unor lucrari se transformase in sens unic, a observat dupa 10 metri si cand a vrut sa dea inapoi, hopa politia in spate.
Asta ultima a fost tare, i-a dat ceva reducere ca omul se grabea la spital, isi rupsese fetita lui mana.
Sunt criminale amenzile si sanctiunile, cele de viteza am inteles ca se calculeaza procentual fata de liminta maxima. De exemplu, ai 70 intr-o zona cu 50, ai depasit cu 40% limita. Aceiasi depasire la 100 km limita, reprezinta doar 20%.
Perioada de suspendare a permisului e mai mare, trebuie sa faci cursuri de siguranta sa ti-l iei inapoi, etc.

cristi5

#641
Am condus ieri in Suedia 2x130 km la -12 grade, dupa o zi de ninsoare (vreo 30 cm). Cateva impresii:

- au spus la radio ca materialul antiderapant nu si-a facut efectul pt ca vremea s-a racit brusc.

- din 15 in 15 min se suprapuneau anunturi de accident peste emisia radio. Pentru prima data m-am gandit cum e organizata treaba asta ca sa nu primesti anunturi din celalalt capat al tarii. Cred ca e la nivel de "judet", ca la pranz am primit anunturi de la nodul de autostrada apropiat de unde eram (sud de Stockholm), sau doar avertizari gen "tir oprit fara triunghiuri si alte semnalizari luminoase", urmate de "o masina a intrat in tirul oprit"... La intoarcere pe masura ce ma apropiam, am inceput sa primesc anunturi din Uppsala (unde s-a blocat autostrada cu accidente in lant pe ambele sensuri) si Stockholm.

- cu 4x4 s-a mers binisor, nu m-am grabit, iar cei ce se grabeau au trecut pe langa mine cu viteze destul de mari pt conditiile de drum, sigur peste cei 110 legali... Cel mai urat aspect era mazga inghetata care apare pe unele portiuni de drum. Pe drumurile locale cred ca ingheata urmele de la tractoarele care deszapezesc, si se merge ca la un poligon de testat suspensia. Dar pe autostrada, se formeaza placi mari inghetate, inalte cam de 5 cm, mai ales pe banda 1, motiv pt care majoritatea mergeau pe banda 2. Cred ca se formeaza noaptea cand nu e trafic... Cand ajungeam cu roata din dreapta pe placa, ma arunca spre parapet, era cam neplacut pe drum inghetat.

cezar-mario2012

#642
  De prin Grecia  8)



http://www.olympiaodos.gr/

ciprebbe

Tenerife - insula eternei primaveri.
E doar o insula aflata la zeci de ani inaintea nostra la capitolul infrastructura rutiera....

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cezar-mario2012



-  pentru cei interesați de taxele de autostradă din Grecia, le pot calcula la acest link:

http://www.aegeanmotorway.gr/index.php/en/component/tolls/?Itemid=388

- prețurile actualizate zilnic pentru combustibili comercializați pe autostrăzile din Grecia îi puteți afla de la acest link:

http://www.aegeanmotorway.gr/en/imerisies-times-kausimwn-2

   Mai multe informați despre autostrăzile din Grecia găsiți la acest link:

http://www.aegeanmotorway.gr/en/

   Acum niște informații preluate de pe SSC Bulgaria despre programul de deschideri de noi drumuri (secțiuni) din Grecia:

1. A29 Koromilia - Krystallopigi 28.02.2017
2. A25 Provatas I/C - Christos I/C - 31.03.2017
3. Vertical Axis Egnatia - Komotini - Nymfaia: Komotini Bypass - 31.03.2017
4. Vertical Axis Ardanio -Ormenio (EO51): Mandra - Psathades - 30.06.2017

  La 1. este vorba de o secțiune de autostradă ce va face legătura dintre A29(Koromillia) și granița cu Albania (Krystallopigi), la 2. este bucata lipsă dintre Serres și Salonic, la 3. este ocolitoarea orașului Komotini și la 4. este o bucată din viitorul drum dintre Alexandroupoli și Svilengrad.

informații ăreluate de aici:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=138233632&postcount=1163

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=138212381&postcount=12991