News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

Quote from: asztalos on April 26, 2016, 11:46:14 PM
Buna stimati colegi. Peste aprox. 2 saptamani as dori sa fac o excursie in Polonia. As dori mai exact sa ajung din Tg Mures pana la Krakow. Nu am trecut niciodata prin Polonia, asadar as dori sa va cer sfaturi. Inainte de toate, care ar fi cel mai bun traseu? Ce ar mai fi de vizitat in drum spre destinatie?
Daca are cineva informatii si ma poate ajuta, as fi recunoscator.
Va multumesc anticipat!

Drumurile din Polonia sunt bune. Prin Slovacia, mai modeste, dar OK. Ruta oficială este prin Oradea-Miskolc-Kosice-Presov-Pasul Dukla. În Pasul Dukla e un monument al celui de al Doilea Război Mondial, au fost lupte acolo în ambele războaie mondiale. Kosice e și el un oraș în care merge un popas, măcar pentru o masă de prânz în centrul vechi. La Bochnia și Wieliczka (aproape de Cracovia) sunt saline înscrise în patrimoniul UNESCO.

Dacă vrei să mergi pe un drum mai spectaculos, încearcă ruta asta, dar fii avertizat că (deși pare mai direct) treci de două ori munții (Tatra Mică întâi și apoi și Tatra Mare - celălalt traseu mergea pe culoarul Kosice-Presov, care e foarte lin). Acolo poți opri în stațiunea montană Zakopane, destul de cunoscută.

cezar-mario2012

  Nu am mai postat de mult și circuitul prin nordul Spaniei nu s-a încheiat. Astăzi un circuit scurt prin Navarra cu plecare și întoarcere în Pamplona.
  Primul Pamplona - Castelul Olite prin  AP15 și N12:

https://youtube.com/v/Jd3kSOpooI4

  Al doilea Castel Olite - Castel Javier prin NA132 și NA5410:

https://youtube.com/v/vRymsNqzaTs

  Al treilea Castel Javier - Defileul Lumbier - Defileul Foz Arabuin - Pamplona prin NA5410 - A21 - NA150 - NA178 - NA2160 - NA178 - NA150 - A21 - AP15(la minutul 2:59 se vede din autostradă pe parte dreaptă defileul Lumbier):

https://youtube.com/v/zMFCSwIghU4

TibiV

In a treia filmare, ce naiba este chestia aia de la 2.40 ?!?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Cred ca e o protectie impotriva prafului din spatiul industrial aflat la dreapta (pare a fi o balastiera sau poate fabrica de ciment/var).

TibiV

Adica tot un fel de ecoduct...
Dar pentru oameni, nu pentru ursi... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

  Acolo este o fabrică de ciment și acea structură este o protecție împotriva prafului.

alecu26

#561
aici sunt bani dumneavoastra, ar putea sa scrie spaniolii in limbile Germana si Franceza. (impresionant traficul).

Vorba lui Clarkson...'" de ce sa platesc taxe de autostrada in Spania??" am platit odata când s-au construit"".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#562
 Taxele de autostradă în Navarra nu sunt mari, iar pentru camioane este chiar mai mică decât pentru autoturisme. Autostrăzile din Navarra aparțin de autoritatea locală. La intrarea in Navarra apare semnul RED Carreras de Navarra si nu RED Carreras de Estado. Aceasta autostradă, A21(nu este cu taxă) nu este completă, ea urmează să ajungă la Jaca, iar de aici pornește A23 către Huesca de unde A22 merge către Zaragoza și A23 către Lleida, de acolo se leagă cu A2 și AP2 ajungând pe coasta nord-estica a Spaniei. Între Pamplona și Huesca există mai multe tronsoane construite din A21 și A23, între Pamplona și Jaca A21 are secțiuni lipsă, circa 4km între Tiermas și Esco, între Asso-Veral și Jaca circa 37 km, la fel și A23 între Jaca si Huesca, lipsește centura la nivel de A la localitatea Sabiñánigo de circa 7km, secțiunea Rapun -Arguis de circa 27km și centura la nivel de autostradă pe nord a orașului Huesca, de fapt legătura dintre A23 și A22 de circa 13km.
Mențiune A21 între Pamplona și Tiermas cea ce apare și în filmare, dar eu am intrat pe la Liedena, aparține de Navarra, de la Tiermas înspre Jaca aparține de Aragon.

  Autostrada A21+A23+A22 când va fi finalizată va asigura cea mai scurtă și rapidă cale dintre coasta de nord-est a Spaniei(Barcelona) și coasta de nord a Spaniei(San Sebastian) la sud de Pirinei, deci nu cred că sunt bani aruncați.

alecu26

Ăsta o spune traficul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

Quote from: cezar-mario2012 on May 24, 2016, 01:43:05 PM
...la Jaca, iar de aici pornește A23 către Huesca de unde A22 merge către Zaragoza și A23 către Lleida

De fapt planurile sunt ca A23 să fie continuată de la Jaca înspre nord, până la frontiera cu Franța, la tunelul Somport. De partea cealaltă a frontierei, lucrurile nu stau atât de bine, în sensul că proiectul A650 (care ar fi urmat să continue A65 la sud de Pau pânăla Oloron Sainte-Marie (și apoi cândva până la tunel) a cam fost abandonat în 2008.
Cu toate acestea probabil se va relua cândva proiectul.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

Intre timp, pe alta planeta se semneaza contracte de 4 miliarde de euro, pentru construirea celui mai lung tunel (rutier si CF) imersat din lume, intre Germania si Danemarca.

http://femern.com/en/News-and-press/2016/May/Femern-AS-underskriver-tunnelkontrakter

Durata de executie de vreo 8.5 ani. Hai zece ani...dar sigur tot inaintea lui PiSi va fi gata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

aditd

#566
Am fost intrebat si eu si am zis sa aplez la comunitate pentru raspuns:

Drumul asta

Sau drumul asta

Adica pe autostrada sau nu, diferenta intre cele 2 fiind de 22e.
M-ar intresa: cum sunt drumurile secundare, cum e traficul pe ele, pline de radare/politie?
E un drum lung asa ca informatiile pot fi date si doar pe sectiuni.

dr4qul4

Iti raspund eu (am fost anul trecut la Plitvice): Nu am intalnit vreo groapa desi am mers chiar si pe drumuri secundare (pe DN42 am trecut prin padure unde drumul avea parapeti de lemn iar asfaltul ca in palma).
In schimb as alege autostrada. DN-urile lor sunt foarte inguste (chiar si DN1) si se circula foarte riscant pe ele.
Pur si simplu nu ma simteam in siguranta cand treceau tirurile pe langa mine. Iar pe DN1 (Karlovak - Plitvice) traficul este aglomerat. Un fel de DN1 de la noi, dar doar cu o banda pe sens (si aia ingusta), plina de tiruri si cu "limitare" de 70 pe serpentine.

DN1 este spectaculos, dar autostrada paralela te si lasa sa admiri peisajul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

Eu iti recomand sa mergi si sa faci si o oprire de o zi pe la Plitvice.
Daca nu, atunci autostrada ar fi de preferat.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

Eu am fost in mai (2012) la Plitvice, Zadar, samd...

Am ales A1 din Zadar pana in Karlovac (nu mai stiu cat a costat, dar la croati costa autostrada asa ca...), apoi DN1 spre Plitvice si apoi spre Udbina iar apoi spre vest, pe acel DJ522 pana in A1 in apropiere de Kik. In acest fel am putut traversa si celebru Sveti Rok (si eu zic ca merita experimentat macar odata).

Tot drumul a fost perfect si senzational de liber (dupa cum am spus, luna mai pe la inceput).