News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Intre timp...s-a deschis acea trecere prin Makaza...asta ar fi diferenta mare aparuta....dar pe de alta parte s-a deschis si Sibiu-Deva si si sarbii au mai construit cate ceva.

Dap...Sibiu cred ca eun punct de break even. Si plecand din Sibiu ce traseu ai ales? Unde treceai granita si unde te intepai in autostrada Sarbilor?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Danny550394

#211
Sibiu-Hateg-Caransebes-Resita-Oravita-Smederovo-Kumanovo-Gevgeljia-Salonic
Anual acesta dupa Kumanovo am mers Ohrid-Bitola-Kozani (am dormit in Ohrid).

De specificat este ca nu mai alerg sa ajung intro singura zi. De obicei la dus ma opresc o zi in Macedonia si o zi in Grecia. La intoarcere ma opresc ori in Macedonia ori in Serbia.

alecu26

si ca oricum nu aveau o infrastructura gen spaghetti in zona...ce mai construiesc slovacii:

http://www.roadtraffic-technology.com/news/newsvinci-led-consortium-wins-255m-motorway-contract-in-slovakia-4278426

adica vreo 80 milioane de euro/km. Asta pentru ziaristi de doi lei care compara stric un pret pe km. Si noi ne chinuim cu o intrare in Bucuresti...de zici ca-i facuta din aur. Inclsuiv cea de la Ciurel. O tara mult mai mica si asta...si doar un pic mai bogata...adica oricum nu se compara cu Cehia sau Ungaria...din ce stiu eu. Si uite ce fac in zona unui oras...al 4-lea ca marime din tara, cam cat o capitala de judet de la noi....asa medie spre mica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on September 04, 2014, 02:51:09 PM
ce mai construiesc slovacii:
adica vreo 80 milioane de euro/km.

E o bucata foarte importanta - podul peste lacul de acumulare si ocolitoarea orasului, astfel incat traficul greu PL - SK sa nu mai treaca prin Zilina. E parte din D3, care, la un moment dat in viitorul neclar, va lega D1 de granita poloneza. Bucata e importanta, mai ales ca centura Zilina din D1 nu va fi nici macar inceputa inainte de 2017 (cel mai probabil va fi executata in 2019-2020), asa ca bucata asta din D3 va servi si ca descarcare mai usoara a traficului Bratislava - Kosice/Presov (acum tot traficul trece prin centru, pe un 2+2 mostenit din perioada comunista).

D3 mai are o ciudatenie - exista un segment in zona granitei de la Skalite care este partial construita (si in lucru din 1997/8) si practic abandonata - firma constructoare a dat faliment, si s-au reapucat de lucrari de-abia anul trecut, viaductul si segmentul de autostrada stand construite si abandonate mai bine de un deceniu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


NordKapp

E prima data când citești o postare a lui @phb2 ?

Ionut

Offtopic.
Intrebari despre nationalitate pe privat va rog.

user201

Câteva imagini cu ocolitoarea Rijeka, deși nu se limitează doar la ocolirea orașului:










alecu26

chiar ma gandeam la un moment dat...ce zdrobitoare ar fi o statistica pentru Romania (dar cred ca si pentru multe alte tari din Europa....chiar daca sunt in UE)...o statistica cu km de autostrada raportati la ce vreti voi din fosta Yugoslavie. Totul construit foarte repede si inca se construieste repede si peste tot...ca nu-mi inchipui ca inainte de 89 aveau foarte multi km.
Chiar...stie cineva cati erau?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MNU

^^

Prin '90 aveau autostrada de la Zagreb la Nis cu o sectiune lipsa intre Zagreb si Beograd (autostrada, cca 450km in total) plus o bucata pe langa Ljubljana (10-15km). Bucata lipsa, cred ca era semi-profil dar nu stiu sigur. Aveam acasa o harta rutiera de prin '91. Se apropiau binisor de 500km dar o mare parte au fost distruse in timpul razboaielor.

user201

Nu cred că are rost să ne comparăm cu ei.
Atât în Slovenia cât și în Croația au mulți km de autostradă fiind interconectate practic toate marile orașe( în accepțiunea lor ) între ele prin autostrăzi.

Personal estimez că doar Croații au în jur de 150 km de tuneluri de autostradă( cel puțin 2 benzi pe sens ), fără tuneluri de DN și la fel de mulți km de viaducte de autostradă, fără a lua în calcul cele de DN.

Doar pe A6 între Zagreb și Rijeka erau multe înlănțuiri de genul tunel 1-2km( sau minim 450m ) și apoi viaduct 500m-1 km. La A6 mai adaug ce am mai văzut acum 2 ani de la Zagreb spre Slovenia.

frunzaverde

#221
Quote from: alecu26 on September 08, 2014, 10:56:36 AM
chiar ma gandeam la un moment dat...ce zdrobitoare ar fi o statistica pentru Romania (dar cred ca si pentru multe alte tari din Europa....chiar daca sunt in UE)...o statistica cu km de autostrada raportati la ce vreti voi din fosta Yugoslavie. Totul construit foarte repede si inca se construieste repede si peste tot...ca nu-mi inchipui ca inainte de 89 aveau foarte multi km.
Chiar...stie cineva cati erau?

Uite aici lista.

Autostrazi in Iugoslavia complete in exploatare in 1991:

Postojna - Ljubljana (A1 SI), 43 km
Kranj - Ljubljana (A2 SI), 23 km
Rijeka - Kikovica (A6 HR), 11 km
Zagreb - Karlovac (A1 HR), 40 km
Zagreb Vest (A2 HR), 8 km
Zagreb Vest - Zabok (A2 HR), 17 km
Jankomir - Zagreb - Slavonski Brod (A3 HR), 208 km
Sremska Mitrovica - Lipovac (A3 RS), 51 km in constructie, faza avansata in 1990-'91
Sremska Mitrovica - Belgrad - Nis (A3 RS), 277 km
Kumanovo - Gradsko (A1 MK): 85 km
Skopje - Racord A1: 10 km

Total: 722 km in exploatare + 51 in faza avansata de constructie


O singura cale din autostrada, altfel complet (noduri denivelate complet, poduri):


Tunelul Karavank (A2 SI, granita AT) 7.85 km
Naklo - Kranj (A2 SI) 5 km
Lipovak - Slavonski Brod (A3 HR) 90.1 km*
Batainica - Novi Sad - Subotica - Horgos (A1 RS) 174 km
Kikovica - Ostrovica (A6 HR) 8.5 km
Cerovlje - Matulji (+Tunelul Učka) - (A8+B8 HR) 35.9 km
Medaki - Kanfanar (A9 HR) 7 km
Kumanovo - Nis (A1 RS + A1 MK) 166 km*
Gostivar - Tetovo, 23.2 km**

* s-au facut / se fac anumite modificari la dublare, de exemplu, scurte segmente pe alt traseu sau reconfigurari de noduri. Si acestea aveau noduri, poduri etc. construite la standard de autostrada, lipsind calea a 2-a

** convertit in 2+2 fara banda de urgenta, separat cu mediana New Jersey si benzi de 2.75, dar marcat in autostrada.

Total: 517.5 km de autostrada cu o singura cale construita in exploatare.

Deci cel putin 1230 km de autostrada sau semi-autostrada (si, cand spun semi-autostrada, lucrarile erau la standard peste semi-autostrazile unguresti - constructie completa, inclusiv nodurile complete si sub/supratraversarile, exceptand calea 2).

Quote from: user201 on September 08, 2014, 11:49:06 AM
Personal estimez că doar Croații au în jur de 150 km de tuneluri de autostradă( cel puțin 2 benzi pe sens ), fără tuneluri de DN și la fel de mulți km de viaducte de autostradă, fără a lua în calcul cele de DN.

Sa nu exageram. Asta e situatia tunelurilor si viaductelor/podurilor de pe reteaua de autostrazi croata. Datele au cam doi ani si au fost colectate in cadrul unui proiect care studia dezvoltarea infrastructurii in spatiile post-conflict:

A1: 18.88 km viaduct/pod + 24.655 km tunel
A2:  3.30 km viaduct/pod +  3.511 km tunel
A3:  1.55 km viaduct/pod +  0.000 km tunel
A4:  4.07 km viaduct/pod +  1.085 km tunel
A5:  0.85 km viaduct/pod +  0.000 km tunel
A6:  9.01 km viaduct/pod +  8.704 km tunel
A7:  0.60 km viaduct/pod +  3.931 km tunel
A9:  2.90 km viaduct/pod +  0.000 km tunel*
A11: 0.30 km viaduct/pod +  0.000 km tunel

* din care 2.3 nedublati

Total: 41.46 km poduri+viaducte
Total: 41.89 km tunel

Quote from: MNU on September 08, 2014, 11:32:35 AM
Se apropiau binisor de 500km dar o mare parte au fost distruse in timpul razboaielor.

Extrem de putin a fost distrus in razboaie. Sarbii au pierdut cateva poduri mari, care insa nu au fost, aproape nici unul, distruse complet (podul Beška fiind cel mai mare); in Croatia au existat distrugeri de-a lungul segmentului sudic al A3, dar, in general, vorbim de cateva suprastructuri afectate si de suprafata autostrazii arata de-a latul in cateva puncte (vorbim de turnat asfalt si completat cu stabilizat pe cativa zeci de metri, in cateva puncte).

Atat Croatia cat si Serbia au primit de la UE fonduri de reconstructie in sume substantiale. De exemplu, Serbia, Muntenegru, Kosovo si Macedonia au primit, doar prin facilitatea EAR, impreuna, peste 3 miliarde de Euro.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

apreciabil pentru o tara din acea zona...in acel context.

Cu atatia kilometri se batea foarte usor cu tari mult mai vestice si mai central europene.

Pacat...daca la noi nu era obsesia lui Ceausescu pentru valuta care a dus la vanzarea petrolului in afara in detrimentul consumului intern de benzina...si de aici la restrictii mari la vanzare masini si trafic....am fi avut poate si noi o mostenire mai buna in 90.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: alecu26 on September 08, 2014, 02:25:34 PM
apreciabil pentru o tara din acea zona...in acel context.
Cu atatia kilometri se batea foarte usor cu tari mult mai vestice si mai central europene.

Iugoslavia inainte de 1989 juca intr-o cu totul alta liga ca restul tarilor din Europa de Est. Era o economie relativ deschisa, cu multi actori privati, cu initiativa privata. Exista libertate individuala - pasaportul se obtinea "la ghiseu", si nu aveai nevoie de viza spre Italia sau Germania - oamenii aveau drept la greva (si grevele erau dese), si, mai mult, multe din fabrici erau detinute de angajati printr-un sistem de actiuni. Exista initiativa privata, existau investitii straine, existau firme iugoslave detinute de firme italienesti sau nemtesti.

Tara avea un PIB/capita comparabil cu Italia sau Cehoslovacia (cu tot razboiul, PIB/capita in Croatia, de exemplu, nu a cazut niciodata sub cel din Romania). O gramada de oameni lucrau in strainatate si trimiteau bani acasa (varful remitentelor a fost de 7 miliarde de dolari - echivalentul a vreo 15 astazi). Salariile, mai ales in Slovenia, Bosnia si Croatia erau absolut decente (si platite in valuta convertibila) - puteai calatori liber unde doreai (si erau destui care mergeau in vacante sa vada Europa; alte milioane la lucru). Iugoslavia a organizat jocuri olimpice - erau o tara dezvoltata!

La sfarsitul anilor '80 a intrat tara in criza economica, si faptul ca era atat de descentralizata (singurul lucru care practic tinea tara impreuna era un mic aparat central), a facut ca totul sa se rupa in bucatele mici. Care s-au luat la razboi una cu cealalta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

nu degeaba si-au riscat atatia viata trecand dunarea pe cauciuri sub gloantele granicerilor. Yugoslavia...era deja vest (chiar daca nu se mergea de acolo in Italia vecina) se ajungea usor in Germania si Austria.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).