News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

Pentru că săptămâna trecuta am condus prin Italia (prima oara condus), am câteva idei pe care vreau sa le menționez:

1. Drumurile locale și străzile de prin orașe sunt in mod vădit neintretinute (comparativ cu nivelul întâlnit în RO, D, Austria sau alte țări). Nu pot sa zic că e extrem de deranjant, și evident că mă întreb dacă situația nu cumva e legata de costul mare al întreținerii.

2. Aceleași drumuri sunt, multe dintre ele, inguste (la fel, comparativ cu atât de întâlnitul standard românesc de 3,5 metri lățime). Ceea ce impune în mod clar o viteza mai redusă, deci as zice că prezintă avantaje.

3. Autostrăzile nu le-am perceput neapărat ca fiind scumpe (deh, le-am folosit o săptămână, nu un an de zile) dar nici nu mi s-au părut grozave. Stațiile de taxare cu cozi ocazional, bretele înguste chiar și în nodurile dintre autostrăzi (bretele simple, fara separare de sens, adică exact prostia de la noi de la nodul A1*A6).

4. Intuiesc că din cauza sistemelor automate de detectare a vitezei senzația de disciplină a fost extrem de puternică. Mă așteptam la mai multi italieni năvalnici, dispuși să circule în viteză.

Morosanu

Da e adevarat, tot ce inseamna drumuri in afara autostrazilor de vreo cativa ani sunt varza. Drumuri nationale (SS in italiana) pline de crapaturi unde creste iarba, peticite vai s-amar, plombari facute cu lopata. >:(
Politica distruge tot ce atinge.

TibiV

Italia are "constrangeri bugetare" chiar mai mari decat noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panda80

#2058
O situatie ciudata in reteaua de autostrazi europene este lipsa unei legaturi rapide intre Elvetia si Austria. Pentru a ajunge de pe A13 in Elvetia pe A14 in Austria, se merge pe drumuri secundare, prin localitati. Tranzitul este mare si se creeaza des cozi. Am filmat tot traseul intre Chur (Elvetia) si Lindau (Germania):


alexandru_m

Eh, la Diepoldsau sunt 3,6 km de pe A13 Ch pana pe A14 At, iar la Au-Lustenau sunt 7,3 km din care mai mult de jumatate extraurban cu 2 benzi pe sens.

Plus ca la Au-Lustenau treci pe langa ciorchinele de 4 benzinarii, 2 magazine alimentare si un McDonalds, numai bine sa faci vigneta / plinul atat masinii cat si tie :)

In continuare carburantii sunt mai ieftini in Austria decat in Elvetia sau Germania, chiar semnificativ mai ieftini.

Nu stiu de ce, dar cand ajung in acel colt de lume am mereu zambetul pe buze.

marinul

Prin Croatia

Renumitul pod Pelješac


si A1 Zagreb - Sibenik, 330 km din care 19km de tunel


montaniardul

#2061
Constructia A19 Sicilia (1970 - 1972) --> https://www.espazium.ch/it/archi5-19_viadotto_fichera (nu-mi dau seama cum trebuie sa fac sa incarc si imagini)

reed

#2062
Cum arata drumul asta nou construit in Cehia comparativ cu ce se face la noi?Cam ce diferenta e?Mai ales sub pod.

marinul

Se uita cei din cnair la video si nu inteleg de ce nu sunt giratorii, ei au reusit sa faca 2 in nici 500m pe centura Sacuieni.

pasadia

Nu e popa la inaugurare? (ma rog, tot sunt multi insirati acolo)
Nu dispare banda 1 niciodata? caci la noi avem multe exemple cand banda 1 se termina si continuarea exista doar pe banda 2...
Parepatii metalici folositi cu cap, acolo unde trebuie, nu continuu si peste tot.

Da, am vazut si pista de biciclete, am vazut si intersectiile mult mai normale in T proiectate (cu zone de acumulare si asteptare pentru virajul la stanga). Am vazut si constructorul (Skanska) - poate ca si ei au o legatura cu calitatea proiectarii.

BIGRED1984


Pentru posteritate
"CZK 900 mln [app. EUR 33 mln]
start in April 2020 and is expected to be completed in June 2023 (real iunie 2020 -> iulie 2023)
3 km of new road that will serve as Karviná's south-western bypass of Karvina,to and from Poland.
It also involves the construction of an iron-concrete bridge, an underpass for pedestrians and a 1 km of a noise barrier."

O fi mult, o fi putin, nu stiu, dar arata frumos. (ca marime e ca centura Mihailesti, care a durat doar 9 ani si 37 mil lei, dar n-are poduri ci giratorii)
 
Info  siteOficial

Pfff77

Ce este gresit la sensurile giratorii de la Sacueni? ???  Care e avantajul la intersectie T vs giratoriu ?

pasadia

Putem reformula sub forma - ce e in gresit la mai toate giratoriile (nu neaparat la cele de pe centura Sacuieni, ci si la cele de pe centura Carei si la multe altele).

Dar mai intai trebuie sa plecam de la o premiza - aceea ca traficul nu este egal pe bratele unui sens giratoriu. Nici in volum total, nici in distributie. In majoritatea cazurilor vom avea un drum pe care circula mai multe tiruri, autovehicole grele, etc... Deseori acelasi drum va fi populat si cu mai multe masini aflate in tranzit, care parcurg distante lungi. Caci de asta faci centura, ca sa scoti acest trafic de tranzit in afara unor localitati.

Ce se intampla daca construiesti giratorii pe aceste centuri:
- obligi traficul majoritar (ca numar de masini) si totodata cel cu tonaje mai mari (tiruri) sa franeze si apoi sa accelereze la intrarea si iesirea din giratorii. Asta duce la distrugerea imbracamintii asfaltice mult mai rapid decat daca aceasta ar fi fost nevoita sa traverseze o simpla intersectie in T unde ar fi avut prioritate
- creezi obstacole semnificative pentru transporturi agabaritice, deseori complicat de rezolvat. Bine, am vazut, chiar in zona aia, masini agricole care prin dimensiunea lor foarte mare cu greu puteau negocia traversarea unui giratoriu.
- ocupi un spatiu mult mai mare - in unele cazuri exagerat de mare, precum giratoriile de pe centura Timisoara.
- nu diferentiezi intre importanta drumurilor, necreand un element prin care soferii sa constientizeze ca intra/pasrasesc un drum cu prioritate si importanta ridicata. Giratoriile egalizeaza, in perceptia soferilor, toate categoriile de drumuri.

Cuneo

#2068
@pasadia
Autostrada A4, Torino-Trieste e bine întreținută, cu patru benzi pe sens între Bergamo, Milano și Novara, în rest trei benzi. Îmi place că au multe refugii SOS unde se poate face pauză de odihnă. De la Padova la Villesse asfaltul este proaspăt turnat. De la Villesse spre Trieste, circulația era închisă sâmbătă pentru lucrări și era deviată spre Gorizia. Aici a fost singurul blocaj, coadă de o oră, bară la bară.

dumbravaandrei

oare de ce mi s-a zbarlit pielea cand am citit " Îmi place că au multe refugii SOS unde se poate face pauză de odihnă"? La spatiile de servicii s-a pus bariera cu taxa?  :o