News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sm33

#2010
Live inaugurare pod Peljesac

RaduG

https://www.hotnews.ro/stiri-international-25699931-video-croatia-inaugurat-pod-crucial-spre-dubrovnik-care-ocoleste-bosnia.htm

QuoteCroaţia a inaugurat marţi un pod crucial care va lega, la trei decenii după proclamarea independenţei, sudul litoralului său, inclusiv oraşul turistic medieval Dubrovnik, de restul ţării, ocolind o mică fâşie a coastei bosniace, relatează agențiile France Presse și Agerpres.


Podul Peljesac, inaugurat în Croaţia
Foto: AP / AP - The Associated Press / Profimedia
După destrămarea Iugoslaviei la începutul anilor 1990, graniţele republicilor ei federale au devenit cele ale noilor state. Regiunea Dubrovnik, ,,perla Adriaticii", a fost astfel separată faţă de restul Croaţiei de ieşirea bosniacă la mare.

Pentru cei 90.000 de locuitori ai acestei zone şi pentru turişti, deschiderea ,,Podului Peljesac" înseamnă sfârşitul orelor de aşteptare la frontieră, mai ales în sezonul estival, pentru a intra în Bosnia, apoi pentru a ieşi 10 kilometri mai departe.

,,Devenim, în sfârşit, o parte integrantă a Croaţiei", şi-a exprimat bucuria Mario Radibratovic, un cultivator de crustacee din Peninsula Peljesac, legată acum de coastă printr-un pod hobanat, lung de 2,4 kilometri, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură de la obţinerea independenţei în 1991.

Pentru locuitorii peninsulei pitoreşti, cunoscută şi pentru vinurile sale, plajele cu pietriş şi de asemenea populară printre surferi, aceasta înseamnă sfârşitul durerilor de cap cauzate de oprirea la graniţa cu Bosnia sau de feriboturile rare. În loc să aştepte ore întregi la frontieră, va fi suficientă acum traversarea în câteva minute a podului ce leagă localitatea Brijesta, din peninsulă, de Komarna, vizavi, şi a cărui deschidere va fi sărbătorită marţi seară cu mare pompă.



De ani de zile, Croaţia intenţiona să remedieze problema lungilor aşteptări la frontieră prin construirea unui pod în faţa oraşului bosniac Neum. Lucrările de construcţie au fost începute pentru prima dată în 2007, încetând apoi la scurt timp din lipsă de fonduri.

La patru ani de la aderarea la Uniunea Europeană în 2013, ţara a obţinut de la UE 357 milioane de euro pentru reluarea proiectului, adică 85% din costul estimat la 420 de milioane de euro inclusiv cu căi de acces. Lucrarea a fost relansată de această dată de un consorţiu chinez, ,,China Road and Bridge Corporation", care a livrat-o la termenul prevăzut.

La un moment dat, proiectul i-a înfuriat pe unii lideri bosniaci care se temeau că podul va împiedica intrarea navelor de tonaj mare în Golful Neum.

Zagrebul a acceptat în cele din urmă să mărească înălţimea podului la 55 de metri, chiar dacă această modificare a crescut costul.

Podul va fi deschis în mijlocul sezonului turistic, în timp ce Croaţia, care a primit în 2019 aproape 20 de milioane de turişti, speră într-o revenire la cifrele din perioada pre-pandemică.

,,Importanţa podului este enormă, nu numai din punct de vedere emoţional datorită conexiunii dintre teritoriul croat, ci şi pentru turism şi economie în general", a declarat recent ministrul croat al transporturilor, Oleg Butkovic.

marinul

S-au finalizat si drumurile de legatura? acolo parca erau mai in urma

Morosanu

Da, s-au finalizat, mai putin ocolitoarea orasului Ston (constructori niste greci, AVAX parca), care va fi data in folosinta la sfarsitul anului. Chiar pentru asta masinile de mare tonaj nu vor putea folosi momentan podul, pentru a nu distruge strazile din Ston, pana la terminarea ocolitoarei.
Politica distruge tot ce atinge.

Morosanu

#2014
Si un video cu Pelješki Most in trafic.  :D

Politica distruge tot ce atinge.

b1

Probleme în Elveția:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Încă o filmare de la Podul Peljesac:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Tunelul Santa Lucia, Italia:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Olanda sau Iugoslavia? O:-)



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Autostrăzile E20, E47 și E55, Danemarca:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Montenegro Seeks Cash to Build Highway's Second Phase

Following the delayed opening of the first 41-km-long stretch of the Bar-Boljare highway, the government is seeking partners to finance the construction of the second, 23.5-km-long stretch.

Montenegro's Ministry of Finance said on Wednesday that it is negotiating with European banks on financing the second phase of the Bar-Boljare highway.

On July 13, Prime Minister Dritan Abazovic opened the first section of the highway, seven years after the Chinese-financed project started, and drove up Montenegro's public debt to 90.85 per cent of GDP.

"So far, the ministry had talks with a large number of creditors who are interested in participating or completely taking over the refinancing of loans for highway construction. The government of Hungary, through the Hungarian Exim Bank, followed by the European Bank for Reconstruction and Development, EBRD, and the European Investment Bank, EIB, showed the most interest," the ministry told BIRN.

"A feasibility study is underway, which should show the real potential costs of building the remaining sections of the highway, which will help identify potential sources of financing," it added.

The Bar-Boljare highway represents the Montenegrin leg of a larger highway that will run from the Adriatic coast to the Serbian capital, Belgrade.

On July 20, the Ministry for Capital Investments said the 23.5-kilometres-long second phase, running from Matesevo to Andrijevica, would likely cost some 552 million euros.

The first 41-kilometre-long phase was built by the Chinese Road and Bridge Corporation, CRBC. It was 85-per-cent financed by an $810-million-loan from China's Exim Bank.

In 2018, CRBC asked for another 115 million euros for subsequent works as well as the construction of a water supply and electricity network on the highway, which were not detailed in the contract.

The first phase was due to finish by November 2019 but completion was delayed three times due to technical issues and the COVID-19 pandemic.

On July 7, Minister of Finance Aleksandar Damjanovic said the project had been implemented without parliamentary control, warning that the total costs of the first phase could be as much as 1.2 billion euros. The ministry told BIRN that 141 million euros had been paid to the Chinese bank so far.

Last November, the Ministry of Capital Investments published two previously confidential international feasibility studies, which suggested that the estimated cost of the first phase of the Bar-Boljare highway had been exaggerated.

A feasibility study by URS Infrastructure and Environment, a British engineering consultancy, said the first phase should cost $803 million euros. Another study, by another British consultancy, Scott Wilson Group, said it should cost $570 million.

The studies were carried out in 2009 and 2012, but the previous government, which launched the highway project, had classified them as confidential.

The EU also has concerns about the highway's costs. In last year's progress report on the country, the European Commission noted that Montenegro had applied for co-financing for the construction of the second section of the highway under the Western Balkans Investment Framework.

"However, the application is on hold, pending finalization of the EU-financed cost-benefit analysis for the entire Bar-Boljare highway, including on recommended construction standards and suggested means of financing for the remaining sections," the report said.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Să nu ne mirăm de ce durează așa de mult construcțiile de noi drumuri în Germania:
Quote from: henmar - SSC
Quote from: stickedy - SSCEvery part of construction (e.g. bridges) is tendered independently and staggered. This together with normal long building times in the tender documents lead to such long construction times.

And on top you have the feeling that just one construction worker is working alone...
The A100 in Berlin currently under construction is a good example of this. This is a 3,2 km long section that's seperated into 14 different tendering parts ("Lose"). Some parts are even subpartitioned into "Teillose"

1: Junction Neukölln including Trough and Tunnel km 20,454 - 21,100)
2/3: Railway bridges, city street Sonnenalee, trough km 21,100 - 21,815)
4: City Street Dieselstraße, trough km 21,815 - 22,465
5: City street Kiefholzstraße, trough km 22,465 - 23,015
6/7: Railway bridges Ringbahn, trough km 23,015 - 23,270
8: Ground filtering structure
9: sign gantrys and electronic signage system
10a: Noise protection elements km 20,569 - 23,133 (trough section)
10b: Noise protection walls km 23,133 - 23,564
10c: Pile head beams for ramps exit Sonnenallee km 21,420 - 21,510
10d: Impact attenuators for noise protection walls km 21,100 - km 23,015 (trough section)
10e: Noise protection walls on city street ramps
11a: Track construction (road surface etc.) for main road
11b: Track construction for ramps
12a: Service paths - earth works
12b: Fences
12c: service paths (road surface) running parallel to the motorway
12d: Temporary Fences during construction time
12e: Surveillance services
13: Central water management
14: Landscape management (planting)

All these parts are tendered independently (for a 3,2 km long road). Have fun coordinating that...

However it's german law to split tenders into smaller sections so also smaller companies have a chance to participate in tendering.

Also most of the time companies get no bonus money if they finish their works earlier, so they have no incentive to speed up works, but instead plan their expenditure to finish on the last day requested in the tender.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Nod rutier în construcție în Irlanda:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bogdymol

Quote from: b1 on August 06, 2022, 02:51:05 AMSă nu ne mirăm de ce durează așa de mult construcțiile de noi drumuri în Germania:

Am citit si eu ieri postarea aia de pe SSC. E nebunie. Nu ai cum sa duci la bun sfarsit un proiect atat de complex daca tu, ca si stat, il imparti in 1 milion de sub-componente. Pana si unei firme, care lucreaza pentru profit si optimizeaza cam tot ce se poate optimiza, ii e greu sa tina sub control un proiect mare de infrastructura, dar ca stat e cam imposibil.

Poate cei de aici de pe forum nu stiu, dar constructia unui tronson nou de autostrada sau drum in Germania dureaza in general de la 5 ani in sus, chiar si pentru segmentele usoare, la campie. Daca e ceva mai complicat, cu tuneluri, viaducte mari, sau largiri de autostrazi la 3-4 benzi, proiectele se duc si uneori depasesc si 10 ani. Mai vad ca scrie ChrisZwolle de pe SSC despre proiecte din astea, ca ma si mir cum de functioneaza sistemul la ei.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele