News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

b1

Încă un pod proiectat de Sergio Musmeci:


QuoteThe "Viadotto dell'Industria" (Industry viaduct), also known as "Bridge over the Basento" river or Musmeci Bridge, connects Potenza city centre exit on the Sicignano-Potenza motorway with the main access roads in the southern part of the city, which is in Italy.

Designed by the Italian engineer Sergio Musmeci in 1967, and built between 1971 and 1976, the bridge perfectly incarnates Musmeci's architectural theories. The structure cost about 920,000,000 Italian liras (equivalent to €4,000,000 in 2016).

The structure's uniqueness is due to its construction: it is made of only one membrane of reinforced concrete (about 30 cm (1 ft) thick) molded to form four contiguous arches. The concrete sheet is shaped into a "finger-like" structure, which supports the whole bridge, and it is also used as a pedestrian walkway. Different studies performed an extended analysis and discussion on the actual structural form of the bridge over the Basento river.

The bridge was built without using prefabricated elements, but only shuttering of concrete. Edilstrade Forlì-Castrocaro was the company that constructed the bridge.

Projects and planimetries are collected in the "Musmeci Sergio and Zanini Zenaide archive" which in 1997 was declared of great historical interest by the Archival superintendence of Lazio. Then in 2003, it was referred by the Ministry of Heritage and Culture as an example of architecture from the 20th century in the MAXXI (The National Museum of the 21st Century Arts, Rome). In 2003, the bridge was declared a "monument of cultural interest" by the Ministry of Heritage and Culture.

Wikipedia.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

reed

Astea-s vise pentru noi.Noua ne place grinda de 40m :lol:

b1

Ediția de noapte al Podului Peljesak:







Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Morosanu

#1983
...si cea de zi de la Peljeski Most.  :D





Politica distruge tot ce atinge.

b1

De prin Portugalia:











Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

sm33

#1985
Sper sa nu dau o informatie eronata, nu cunosc limba sarba/muntenegreana, dar cred ca au inaugurat o portiune din autostrada din Muntenegru, Bar-Boljare ieri.


Eu imi cautam traseul spre Budva si am gasit asta.
Sper sa nu dezinformez
o seara faina!

yetiman

#1986
:D Ce ai pus tu e un CGI din 2015.

Dar, se pare ca s-a deschis acum 2 zile prima sectiune.


QuoteOpening ceremony of the first section of the Bar - Boljare motorway (Smokovac – Mateševo)
Published on: Jul 12, 2022 • 11:45 AM Author: Public Relations Service of the Government of Montenegro

On the occasion of the Statehood Day of Montenegro, the Government of Montenegro will organise an opening ceremony of the first section of the Bar - Boljare motorway (Smokovac - Mateševo) on Wednesday (13 July).


sursa: https://www.gov.me/en/article/opening-ceremony-of-the-first-section-of-the-bar-boljare-motorway-smokovac-matesevo


Si o filmare de ieri 13.07:

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Am apucat și ziua asta. Sunt un om fericit.

Martie 2022:
Quote from: Ionut on March 29, 2022, 12:18:59 PMBăi dar când trebuia să termine chinezii aici? Să caut mesajele?

Septembrie 2020:
Quote from: Ionut on September 18, 2020, 06:31:26 PMAsta nu trebuia sa fie gata anul trecut? :lol:

Februarie 2020:
Quote from: Ionut on February 16, 2020, 10:55:18 AMSigur ca da, termina in 20-20. Pai ce, doar romanii sa se manelizeze?!
Ia uite ce ziceam in decembrie 2018 si apoi in martie 2019.

Martie 2019:
Quote from: Ionut on March 23, 2019, 03:57:18 PM:lol:

E clar, nu ma pricep deloc.

Quote from: Ionut on December 30, 2018, 11:46:36 AMCe promisiuni baga si ăștia ca termina in 2019. :) Asa o fi, nu ma pricep eu, chinezii în Muntenegru lucrează cu 10000 oameni. Chiar, cati oameni au în șantier?

Ba baieti, stati chill. Nici in 2020 nu va fi gata. Voi nu vedeti ce fac aia acolo?

Pentru că n-am avut cu cine (mă refer la unii de pe forum care pur și simplu refuză să înțeleagă), m-am oprit la un moment dat din insistențe. Uitați-vă puțin în spate, poate-poate înțelegeți ceva.

Și stați. Cât au inaugurat? Vreo 50%?

Adrian.TM

#1988
@Ionut S-a inaugurat strict secțiunea(două sub-loturi, 3A+3B), care era în construcție din anul 2015, între localitățile Mateševo și Smokovac(Cu toți cei 41 de kilometri ai săi).
Din ce am citit pe alte forumuri, viteza maximă este de 100 km/h, și se pare că șoferii sunt pasibili de amendă dacă parcurg distanța în mai puțin de 25 de minute(Considerându-se că au mers prea "accelerat").
Taxele pentru autoturisme sunt 3.5€ pe această distanță.

În orice caz, sunt bineveniți acești 41 de km, dacă prindeai un camion pe acel drum, până la Podgorica erau slabe șanse să-l depășești.
Concluzia?Economii în materie de timp de până la 1 oră.

P.S. Alte loturi nu mai sunt în construcție, Muntenegrenii și așa sunt datori chinezilor.Pentru cine vrea să ajungă mai repede la mare în Munenegru, în 2-3 ani mai deschide și Serbia o secțiune de autostradă, si tot așa...

cezar-mario2012

#1989

^Aceasta este o filmare completă


... și ceva date: Autostrada Bar - Bolijare, secțiunea Samokovac - Mateshevo, lungimea secțiunii 41,5 km din care tuneluri 17,8 km (reprezentând 43% din lungimea totală, iar ca număr sunt 16 tuneluri duble), viaducte 6,1 km (reprezentând 15% din lungimea totală, 20 fiind pe traseul principal și în total sunt 37 de bucați), 9 poduri pe zona rampelor (11 in total), 50 pasaje superioare și traseu deschis 17,7 km (reprezentând 42% din traseu), iar pe o lungime 14 km este prevăzută banda de vehicule lente. Diferența de nivel este de 1100 m.
 Diferența mare de nivel a cauzat incendierea a trei mașini în două zile de exploatare.


Pentru extindere sunt doar discuții momentan, următorul lot propus pentru construcție este Mateševo-Andrijevica, licitația este propusă pentru sfârșitul acestui an.

,,EXPENDITURE PROPOSAL FOR INFRASTRUCTURE IN 2022
EUR 400 million for the Mateševo ��- Andrijevica section

The Government plans to invest EUR 200 million each in 2023 and 2024 in the construction of the second section of the Bar - Boljare highway, i.e. from Mateševo ��to Andrijevica.
This is stated in the proposal of the Program of Economic Reforms, which is under public discussion, and according to which, from 2022 to 2024, EUR 20 million will be allocated annually for the construction of the Adriatic-Ionian highway.
Both infrastructure projects were reported to the European Investment Framework for the Western Balkans, from where the confirmation of aid came only for the second road. As stated in the latest report of the European Commission, in order to receive the same type of support for the second section of the highway, it is necessary to complete a cost-benefit analysis, which is financed by the European Union.
The announced allocations for the second section of the highway - regardless of who will, in the end, finance it - are thus significantly higher than the amount that was originally estimated. Namely, the previous government announced at the end of 2018 that the road from Mateševo ��to Andrijevica should take two years to build and cost 273 million euros. At that time, it was also announced that the model of financing the works would be a private-public partnership with the Chinese Exim-bank, but in the meantime it was abandoned.
The document prepared by the Ministry of Finance and Social Welfare states that during this year and the next year, 50 million euros will be allocated from public funding sources for the first section of the highway, whose last specified deadline for completion has also expired. In addition to the works on the second section and the Adriatic-Ionian highway, the total investment in traffic infrastructure this coming year will be 70 million, and during 2023 and 2024, 220 million euros each.
For energy, investments were announced through private-public partnerships in the Briska Gora solar power plant and the Gvozd wind power plant, as well as the majority private investment of the wind power plant in Brajići, then in the ecological reconstruction of the Pljevlja Thermal Power Plant and the construction of the Komarnica Hydroelectric Power Plant. In addition, the investments include the translation of Zeta, and the second and third phases of energy efficiency.
According to information from the MFSS, 14.5, 14.7 and 2.3 million euros will be given to Briska Gora over the next three years from partner investments. Brajić implies investments of 35.34 and 59.502 million during 2022 and 2023, and 2.244 million euros in 2024. For Gvozd, half a million were announced in the following year and another three million during 2023.
16,032, then 13,456 and 11,834 million euros are allocated for the wastewater treatment system in Podgorica in the period from 2022 to 2024.
Although the calculation is not the most precisely given, according to the data from the draft of this strategic document, the total investments from the state treasury in the listed infrastructure projects during 2022 would amount to 127,784 million, and for the next two years, 271,329 and 277,734 million euros.
"It should be noted that some projects in the simulation model started as early as 2020. It is also important to point out that the forecasts and ratings obtained by applying the model for assessing the impact of structural reforms and project implementation on macroeconomic trends do not generate accurate 'forecasts', but reflect the structure and relationships in the economy Montenegro", specify from MFSS.
They expect that the net effect of all these projects on the real gross domestic product in the next year will be 1.3 percent, in 2023 it will be 2.7 percent, and in 2024 it will be 4.1 percent. More precisely, the level of GDP at the end of 2024 would be lower by 4.1 percent if the mentioned projects are not implemented.
We would like to remind you that the Ministry has given forecasts that the nominal GDP will increase during the next three years from 4.881 billion to 5.306 billion, then to 5.66, and to 6.008 billion in 2024.
According to the MFSS document, the effects of the implementation of the considered structural measures, together with capital infrastructure projects, would have a significant net effect in the area of ��private investment growth - between 8.8 percent in 2022 and 22.2 percent in 2024, as well as import growth - between 6.6 and 19.2 percent, and export of goods - between 6.4 and 18.9 percent.
"The implementation of the mentioned projects will also have an impact on the labor market. The net effect on nominal wages is higher by up to 4.1 percent, employment is higher by up to 1.5 percent, and unemployment is lower by up to 0.8 percent compared to the scenario without the realization of the mentioned projects", is the forecast of the Ministry, which follows the analysis of these investments"

link


Adrian.TM

#1990
Și o filmare din sensul opus, cu tot cu drumurile de acces din zona Mateševo(Sau mai degrabă, lipsa lor...):

cezar-mario2012

^Autostrada era gata de vreo două luni, dar s-a așteptat după drumurile de legătură, într-un final nu au mai putut amână darea în folosință.

Acesta este drumul Mateshevo - Kolashin

b1

Autostrada R7, Kosovo:















Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Adrian.TM

^
Ar fi util să prelungească această autostradă, R7, către frontiera cu Serbia, în zona Merdare(Din ce știu sunt planuri și pe partea sârbească legate de o nouă legătură de la Niș către granița cu Kosovo).

Desigur, asta dacă cele două părți vor ajunge la un acord pe tema acestei autostrăzi, părerea mea e că sunt slabe șanse.

b1

Kosovo: Autostrada R7 nici măcar nu este finalizată, între Arllat și Pristina existând un drum 2+2 fără acces controlat. Pe viitor se are în vedere taxarea lui. O autostradă către granița cu Serbia a fost întotdeauna văzută ca importantă, dar este nerealistă având în vedere relațiile politice actuale dintre cele două țări

Serbia: Autostrada Niš - Pristina se află de mai mulți ani în planificare. Pe 2 decembrie 2021, a început construcția primei etape de 34 de kilometri între Niš și Pločnik. Costul acestei părți este estimat la 226 milioane EUR. Continuarea ei este incertă.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.