News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Morosanu

#1665
Peljeski Most (Podul Peljesac) - o imagine de pus în ramă. (de pe SSC). Pe 27/28 iulie vor suda și ultimul segment metalic, legând astfel Komarna de Brjesta (Peljesac), urmând ca darea în folosință sa fie în martie 2022.

Politica distruge tot ce atinge.

TibiV

Poate s-a mai postat, dar mi se pare un bun reminder... O animatie cu podul Cannakale:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Canakkale 1915, moment isoric, s-ar zice. Prima sectiune a caii de rulare a fost ridicata pe pozitie, in partea de mijloc.




alecu26

Ma intreb cum fac acolo cu pozitionarea topo. Probabil cu GPS foarte performant, dar acele cabluri se contracta si se dilata in timp real, de la o ora la alta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gicu

Interesanta problema. La fiecare grad in sus sau in jos, cablul de ~2500m se dilata/contracta cu 25-30mm. Deci in 12 ore poate varia si cu 50 cm lungimea cablului.
Mă gândesc că le pun pe poziții aproximative și au o temperatura setată la care se fac îmbinările finale.

danutzu_1069

Sectiunile de tablier, inainte sa fie sudate intre ele, se prind prin intermediul unor flanse provizorii, cu suruburi. Practic, la pozitia finala... Dupa care vine cu sudura pe contur.

Morosanu

Time lapse cu constructia podului Peljesac de pe Live Cam Croatia, de la inceputuri pana in 8 iulie (intre timp se construia si o casa... de vacanta  :D).

Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Intr-un fel bine le-a facut ca i-au lasat pana in ultima suta de m.

Cu ajutorul UE, Muntenegru a început să ramburseze împrumutul luat de la China pentru cea mai scumpă autostradă din lume

Muntenegru a început să ramburseze un împrumut de aproape un miliard de dolari luat de la o bancă din China pentru construirea unei autostrăzi, o datorie care a dus statul la un pas de incapacitate de plată. Guvernul de la Podgorica a înapoiat o primă tranşă de 27,79 milioane de euro, iar rambursarea a fost facilitată de faptul că Muntenegru a reuşit să ajungă la un acord de hedging pe 14 ani cu patru bănci internaţionale, pentru a-şi acoperi riscul valutar pe această perioadă.

Muntenegru, ţară candidată la aderare la Uniunea Europeană, a contractat în 2014 un împrumut în valoare de 944 milioane de dolari (788 milioane euro) pentru construirea primului tronson din autostrada care va lega portul Bar de ţara vecină Serbia. Povestea începe în 2014, când guvernul de la Podgorița a semnat o înțelegere cu China Exim Bank pentru finanțarea 85% din costul primei faze a autostrăzii, în valoare de aproximativ un miliard de euro. Secțiunea de 44 de kilometri, care are un sfert din lungimea totală a autostrăzii, a costat 20 de milioane de euro pe kilometru, fiind una dintre cele mai scumpe autostrăzi din lume.

În 2020, Muntenegru avea o datorie externă de 103% din PIB
Statul cu o populaţie de doar 622.000 de locuitori avea anul trecut o datorie externă în valoare de 4,33 miliarde de euro sau 103% din Produsul Intern Brut, iar capacitatea sa de rambursare a datoriilor a fost afectată de pandemia de COVID-19, care i-a lovit principala sa sursă de venit, turismul, scrie Agerpres.

Guvernul de la Podgorica a rambursat o primă tranşă de 27,79 milioane de euro, a declarat miercuri ministrul Finanţelor din Muntenegru, Milojko Spajic, citat de agenţia oficială de presă Mina. Rambursarea a fost facilitată de faptul că Muntenegru a reuşit să ajungă la un acord de hedging pe 14 ani cu patru bănci internaţionale (Societe Generale, Deutsche Bank, Merrill Lynch International şi Goldman Sachs International) pentru a-şi acoperi riscul valutar pe această perioadă.

"Graţie acestui aranjament, am eliberat datoria publică a Muntenegrului de riscul valutar, care era ca o frânghie în jurul gâtului statului", a spus Milojko Spajic.

Graţie acordului de hedging, Muntenegru va plăti o dobândă de 0,88% în euro, în loc de 2% cât plătea în dolari americani.

Muntenegru va continua să negocieze cu "partenerii europeni"
Milojko Spajic a mai spus că Muntenegru va continua să negocieze cu "partenerii europeni", pe care nu i-a nominalizat, cu privire la refinanţarea împrumutului chinez pentru autostradă. "Acest hedging a fost doar un pas intermediar spre refinanţare", a spus ministrul Finanţelor.

În luna martie a acestui an, vicepremierul muntenegrean Dritan Abazovic a apreciat că Uniunea Europeană ar trebui să ajute Muntenegrul să îşi refinanţeze creditul luat de la China, împrumut contractat de precedentul Guvern de la Podgorica, în ideea de a proteja o ţară candidată la aderarea la UE, pentru a nu deveni dependentă de China.

În prima fază, Bruxelles-ul a explicat că nu poate rambursa împrumuturile contractate de terţi. Însă la începutul acestei luni, comisarul european pentru politica de vecinătate, Oliver Varhelyi, a spus că Podgorica şi Bruxelles-ul lucrează la o "posibilă soluţie pentru a ajuta Muntenegrul să facă faţă dificultăţilor" create de împrumutul chinez.

În 2020 Muntenegru a înregistrat o contracţie economică de 15%, una din cele mai grave contracţii din Europa, în condiţiile în care pandemia de COVID-19 a dat peste cap turismul, principala sa sursă de venit.

Guvernul de la Podgorica mizează pe o creştere economică de 10,5% în acest an, urmată de un avans de 6-7% în 2022.

Cum a ajuns Muntenegru la un pas de incapacitate de plată
Autostrada ar urma să facă legătura între portul Bar și granița cu Serbia și a devenit o durere de cap pentru Muntenegru. Povestea începe în 2014, când guvernul de la Podgorița a semnat o înțelegere cu China Exim Bank pentru finanțarea 85% din costul primei faze a autostrăzii, în valoare de aproximativ un miliard de euro. Secțiunea de 44 de kilometri, care are un sfert din lungimea totală a autostrăzii, a costat 20 de milioane de euro pe kilometru, fiind una dintre cele mai scumpe autostrăzi din lume.

Contractul a fost semnat de fostul guvern socialist al țării, care a fost demis în luna august a anului trecut, după 30 de ani la cârma țării. Asta deși două studii de fezabilitate, realizate în 2006 și 2012, arătau că șoseaua de mare viteză nu este viabilă din punct de vedere economic.

În plus, împrumutul pentru construcția autostrăzii a îndatorat puternic micul stat european. Anul trecut, datoriile au ajuns la 4,33 de miliarde de euro sau 103 la sută din PIB, iar capacitatea de a le rambursa a a fost puternic afectată de pandemie, care a lovit puternic turismul, principala sursă de bani a țării.

Practic, Beijingul deținea un sfert din datoriile Muntenegrului, iar prima rată în contul împrumutului trebuia obligatoriu plătită în iulie. Dacă Podgorița nu putea plăti, contractul dădea dreptul Chinei de a accesa terenurile muntenegrene ca garanție.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/cu-ajutorul-ue-muntenegru-a-inceput-sa-ramburseze-imprumutul-luat-de-la-china-pentru-cea-mai-scumpa-autostrada-din-lume-1607427

danutzu_1069


RaduG

#1674
Podul 1915 Canakkale,  logbook-ul oficial cu lucrările efectuate în Mai:



Și un clip proaspăt de azi, cu explicații:



Translate:

QuoteÇanakkale 1915 Bridge 《Se adaugă o altă punte pe mare》

Luând primul dintre blocurile rutiere de punct zero ale podului Çanakkale între Asia și Europa. În prezent, cu ajutorul unei nave de pe mare, aceste blocuri rutiere cântărind 750 de tone, cu o macara de 2000 de tone deasupra, vor fi luate unul câte unul, apoi, după procesul de asamblare, va începe procesul de sudare, apoi sperăm că podul nostru va fi terminat.
Procesul de asamblare a cablurilor de suspensie la care blocurile de punte, fiecare de 45 de metri lățime, 48 de metri lungime și cântărind 700 de tone, vor fi atașate la cablurile principale, a început marți, 6 iulie. Astăzi, al treilea mega bloc de punte a fost amplasat în mijlocul picioarelor turnului din Asia și Europa. Puntea adusă cu nava a fost ridicată cu ajutorul unei macarale și montată între cele două turnuri.

Podul Çanakkale din 1915, care va face legătura între laturile europene și asiatice ale strâmtorii Dardanelelor, a fost integrat în autostrada Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaștepe și lucrările la drumurile de legătură care vor forma integritatea cu proiectele de autostrăzi din Marmara. Regiunea, care se află în centrul unui coridor important, a fost, de asemenea, accelerată.

În cadrul lucrărilor pe uscat, până acum au fost finalizate un viaduct de beton armat, 4 poduri hidraulice, 3 poduri subterane, 26 pasaje superioare, 35 pasaje subterane și 218 poduri.
construcție finalizată.

Lucrările continuă la un viaduct de beton armat în proiectul autostrăzii cu 4 poduri, 17 pasaje superioare, 4 pasaje subterane, 3 poduri box, 12 intersecții, 3 facilități de servicii de autostradă, 5 stații de colectare a taxelor, 2 centre de operațiuni de întreținere și 2 viaducte de abordare din beton armat în 1915 Podul Çanakkale. Se face.

Cu metoda împingere și alunecare pe pod, secțiunea de 651 metri a podului sudic al viaductului asiatic de 680 de metri lungime și secțiunea de 615 metri a punții de nord au fost finalizate, rezultând o realizare fizică de 93%. În fabrică, construcția panourilor a fost finalizată în cadrul producțiilor de terase.

Lucrările continuă pe autostrada și drumurile de legătură ale podului Çanakkale din 1915.

În cadrul proiectului de autostradă, vedem că lucrările de terasament, structuri de inginerie și suprastructură aflate în desfășurare pe porțiunea de 84 de kilometri dintre intersecția Malkara și Umurbey se accelerează.

Morosanu

#1675
Peljeski Most (Podul Peljesac) ... Zi istorica (sau seara istorica) pentru croati.  Aseara 28/07 a fost montat ultimul segment - al 165-lea - unind in acest fel Croatia (nordul cu sudul extrem) la 3 ani de la inceperea lucrarilor (ultimele, ca au mai fost si mai demult). Au fost ceremonii, focuri de artificii, lume multa etc.... In primavara se estimeaza sa fie gata complet urmand ca in iunie sa fie finalizate si drumurile de acces. Se pare ca traversarea podului atat pentru croati cat si pentru straini va fi gratis, sau cel putin asa suna promisiunile....

Politica distruge tot ce atinge.

Dominik

You're in Steelers Country

RaduC

Am parcurs recent la Dublin distanta între nodurile M1/M50 și M50/N7, continuând pe N7 până pe M7.
M50 este autostrada de centura a Dublin ului, construită inițial cu 2 benzi pe sens și intersecții denivelate cu giratoriu iar apoi, între 2007-2010, trecuta printr-un amplu proces de extindere la 3 benzi pe sens plus a patra bandă dedicată între ieșiri și separarea fluxurilor în marile intersecții - cu M1, N3, N4, N7. Deci renunțarea la giratoriile suspendate și înlocuirea lor cu bretele dedicate fiecărei direcții.

De notat că acum este în proces de instalare sistemul de management al traficului pe M50.
Înainte de pandemie, media zilnică de trafic era undeva la peste 100 mii de vehicule pe podul peste râul Liffey, situat între iesirele pentru N3 în nord și N4 în sud, unde este și zona de taxare fără bariere.

De notat pre-semnalizarea și semnalizarea.
Mai jos filmarea de marți, 27 aug. 2021. Trafic aglomerat dar fără incidente.


marinul

Bosnia bypass  :D Podul Peljesac nu se prea vede dar e acolo. Poza facuta in 30.07


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Mai degraba se vede drumul de acces construit prin peninsula Peljesac. Frumos, nimic de zis, pare ca va fi gata si el in timp util.