News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


reed

Olandezii au implementat un sistem de marcare a anului constructiei pe lucrarile de arta,cu mult dinaintea nemtilor,sau mai nou am vazut in Cehia.Sunt pasaje din 68 care arata de parca au fost ieri construite.O mentenanta de vis,e mandrie nationala infrastructura lor.Un exemplu:
1963






bgd77

@bogdymol, poza era buna pentru topicul Ghiceste drumul. :D

Oricum, zici ca e o poza din viitor...

Baltile alea de pe margine seamana cu ce incearca Pizza pe A10  :rofl:

nenea_hartia

@bogdymol: sunt incredibile pozele tale, mulțumesc. Oricum, nu cred că există țară în Europa mai pusă la punct din toate punctele de vedere ca Olanda.

TibiV

Pentru dorum, podul Peljesac din Croatia (Peljeski most) :

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Nu e pod, dar nu e nici feribot  :lol:

Schwebefähre or the "hanging ferry", Kiel Canal.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

aschiutza




animatie 3D al proiectului de constructie al Podului peste fluviul Elba de pe A14 din Germania.
Sementul lipsa intre orasele Magdeburg la sud si la nord zona de coasta (reper mai important orasul Schwerin) din A 14 e cea mai mare gaura din reteaua de autostrazi din nordul Germaniei. Completarea acestui segment va usura mult traficul de marfa care vine din centrul si estul Europei cu destinație Hamburg si va relaxa traficul pe A7 (Hanovra- Hamburg) cat si pe A19 si A24 Berlin-Hamburg.



danutzu_1069

Revenim la podul de la Canakkale, unde cat de curand va incepe montarea tablierului. "podul rulant" este deja pregatit, in mijloc, ceva cabluri pentru sustinerea tablierului, sun si astea pe pozitie...
De mentionat ca viaductul de acces de pe partea asiatica este gata de ceva vreme, pe cand cel dinspre partea europeana, mai are un pic.
Sursa pozelor: wowturkey.com





Detaliu cu o "clema" pentru cablurile de suspendare


Capatul dispre Asia al tablierului


Capatul dinspre Europa al tablierului


ridicare cablu pentru suspendare tablier.

Morosanu

Si de pe al "tau tub" o filmare cu lucrarile de la Pelijeski Most (Podul Pelijesac), update iulie:

Politica distruge tot ce atinge.

panda80

Autostrada A4 in Austria este in proces de extindere la 3 benzi/sens intre Viena si granita cu Ungaria. Au fost finalizate lucrarile pana cam 6km dupa Fischamend, acum este in lucru sectiunea urmatoare, pana la Brück an der Leitha. Atentie, sectiunea in lucru este prevazuta cu dispozitiv de masurare a vitezei medii. Am filmat intregul traseu dintre Viena si Györ, acum 3 saptamani:


Morosanu

De pe tub o filmare foarte recenta (12/07/2021) cu podul de la Peljesac (Peljeski Most) si drumul de acces, mai precis lotul Strabag partea de pe Peninsula Peljesac...

Politica distruge tot ce atinge.

voicul

UK vrea să construiască unul dintre cele mai ambițioase poduri din lume. Principala problemă: un milion de tone de muniție neexplodată

Irlanda și Marea Britanie sunt la o depărtare de mai puțin de 20 de kilometri în cel mai îngust punct al Mării Irlandei. Guvernul britanic face acum un studiu de fezabilitate pentru a vedea dacă Irlanda de Nord poate fi legată printr-un pod sau un tunel de Scoția. Proiectul, unul dintre cele mai ambițoase din lume, nu este lipsit de provocări majore, relatează CNN.

Nord-estul Irlandei face parte din Regatul Unit, iar Brexitul și războaiele comerciale care au urmat între UE și Marea Britanie au dat un nou imbold căutării unui nou drum de legătură între cele două insule.

Distanța e mică. Cu toate acestea, există provocări geologice și de mediu atât de mari, încât acesta ar fi unul dintre cele mai ambițioase proiecte din istoria ingineriei. Există, de asemenea, probleme de economie, infrastructură și politică locală.

Planurile de la Londra s-au confruntat cu scepticism din partea politicienilor locali. Prim-ministrul Scoției, Nicola Sturgeon, spune că proiectul e o deviere de la ,,problemele reale", în timp ce în Irlanda de Nord, liderul adjunct al Sinn Fein, Michelle O'Neill, l-a numit ,,podul fantezie".

În aceste condiții, întrebarea la care trebuie să răspundă studiul de fezabilitate, ale cărui rezultate sunt așteptate în această vară, este: se poate face o legătură maritimă fixă – și merită să fie făcută - între Irlanda și Scoția?

Configurația geologică unică a acestui loc poate fi observată la Giant's Causeway, un sit aflat în Patrimoniul Mondial UNESCO din Irlanda de Nord și în omologul său scoțian, Fingal's Cave. Legenda spune că cele două insule au fost odată legate de un pod format din coloane de bazalt create de fluxul de lavă vulcanică.

Cel mai mare depozit de muniție abandonată cunoscut
Dar sub suprafața acestei mări înguste se află și șanțul Beaufort, un imens șanț natural de 50 de kilometri creat în ultima eră glaciară. Adâncimea sa medie este de aproximativ 150 de metri, dar în punctul său cel mai adânc este de aproximativ două ori mai mare - suficient pentru a scufunda Turnul Eiffel.

Acest dig se află pe cea mai directă rută dintre Scoția și Irlanda și, în plus, este cel mai mare depozit militar britanic cunoscut. Acolo există peste un milion de tone de muniție neexplodată, precum și arme chimice și deșeuri radioactive, abandonate de Ministerul Apărării din Marea Britanie între Al Doilea Război Mondial și mijlocul anilor '70.

În plus, marea este agitată, curenții sunt puternici, iar vremea e imprevizibilă. Curățarea muniției este însă principala problemă.

Este ,,o campanie de curățenie considerabilă", spune David Welch, director general al companiei specializate în eliminarea bombelor și explozivilor Ramora UK.

,,Nu este imposibil, dar e incredibil de dificil. Este ca și cum ai readuce la suprafață Titanicul", a spus el.

Dincolo de costul uriaș al operațiunii, mai există o problemă: nu se știe exact unde e toată muniția și cât de departe a fost dusă de curenți.

,,Nu vrei să cureți doar zona din jurul podului, doar pentru ca, în timp, muniția rămasă în apă, adusă de curenți, să ajungă la baza podului", spune el.

Probleme de infrastructură
Construirea unui pod sau tunel nu înseamnă doar să tragi o linie între cele mai apropiate puncte terestre, explică Paul Quigley, inginer geotehnic și director al Gavin & Doherty Geosolutions din Irlanda.

Există ,,infrastructură, cabluri, rute navale. Când începi să cartografiezi fundul mării, este surprinzător cât de reduse pot fi resursele", spune el.

Mai trebuie luate în considerare și calitatea legăturilor rutiere și feroviare de pe uscat și distanțele până la marile orașe. Torr Head în Irlanda de Nord și Mull of Kintyre în Scoția sunt punctele cele mai apropiate peste mare, dar sunt aflate la distanță de orașele cheie Belfast și Derry din Irlanda de Nord și Glasgow și Edinburgh în Scoția.

Există trei rute de feribot între cele două insule. Feribotul Larne-Stranraer face legătura între Irlanda de Nord și Scoția, dar distanța față de principalele noduri îl face mai puțin popular decât linia aglomerată dintre Dublin și portul galez Holyhead.

,,Ceea ce ne-a arătat Brexitul este că există un volum considerabil de marfă care vine prin Dublin din Marea Britanie și este destinat Irlandei de Nord", spune Quigley. El crede că ar fi greu să atragă părțile interesate să investească într-o rută care direcționează traficul până în nord și care să fie mai atrăgătoare decât traversările cu feribotul.

Pe de altă parte, arhitectul Alan Dunlop spune că toate marile proiecte de infrastructură sunt criticate.

Proiecte îndrăznețe
El a studiat proiectele de poduri, tuneluri, autostrăzi și platforme petroliere din întreaga lume construite în ,,condiții geologice dificile" și, deși recunoaște că ,,niciunul dintre ele nu este atât de provocator ca acesta", e convins că legătura dintre cele două insule poate fi făcută.

El a făcut propuneri pentru un ,,Pod Celtic", cu un cost estimat de 20 de miliarde de lire sterline, și pentru un tunel maritim.

Proiectul său ar fi un pod plutitor de 45 de kilometri, ancorat pe fundul mării prin cabluri. El a fost inspirat de platformele petroliere din Golful Mexic, care sunt conectate la fundul mării la adâncimi de până la 1.000 de metri.

Un ,,tunel plutitor" subacvatic, atașat de pontoane la suprafață sau legat de fundul mării, poate în tandem cu un pod, este o altă propunere pentru acest proiect.

Condiții meteo dificile
Dar Quigley spune că legătura, chiar dacă va fi făcută, nu va fi funcțională tot timpul.

,,Adevărata constrângere a podului este faptul că, având în vedere condițiile meteorologice, vor exista perioade în care va fi închis din cauza vânturilor puternice și a aspectelor de siguranță. Cealaltă problemă este că pui o astfel de structură într-un mediu dur. Întreținerea unui astfel de pod va avea probabil costuri enorme", spune el.

Dacă un pod suspendat sau fixat cu cabluri ar putea fi posibil, structurile tradiționale ale pilonilor de pe fundul mării ar trebui să aibă o înălțime atinsă până acum în lume, deci trebuie găsite soluții mai creative.

China este în prezent liderul mondial în ceea ce privește recordurile la construcția podurilor. Cu 48,3 kilometri, podul Hong Kong-Zhuhai-Macao este cel mai lung pod peste apă din lume. A fost proiectat să reziste la taifunuri și este compus din poduri cu susținute de cabluri, un tunel submarin și patru insule artificiale care despart podul în secțiuni, deși apele de acolo sunt mai puțin adânci decât în Marea Irlandei.

Grant Shapps, ministrul transporturilor din Marea Britanie, spunea în martie că, dacă va fi construită o legătură fixă peste mare, e mai probabil să fie un tunel decât un pod, din cauza condițiilor meteo.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/uk-vrea-sa-construiasca-unul-dintre-cele-mai-ambitioase-poduri-din-lume-principala-problema-un-milion-de-tone-de-munitie-neexplodata-1597239

RaduG

#1662


Translate:

QuoteBine ați venit la canalul de proiecte Atılım din Turcia.
Podul Çanakkale 1915, unul dintre proiectele Atılım ale Turciei, este asamblat în proiectul secolului.
Lucrările la Podul Çanakkale, care va fi ,,chokerul" strâmtorii Dardanelelor, continuă fără întrerupere, oferind izolarea necesară în cadrul combaterii epidemiei de coronavirus.
Instalarea punții, care va începe de la traiectoria mijlocie, s-a încheiat acum prin așezarea cablurilor de suspendare pe corzile principale dintre cele două turnuri. Primul punte de pe mare va fi format astfel încât să coincidă cu va fi instalat mijlocul celor două turnuri.

Înălțimea punții podului Çanakkale în cel mai de jos punct este de aproximativ 83 de metri. În urma studiilor efectuate în conformitate cu standardele internaționale, noua linie și înălțimea de navigație a navei comerciale au fost determinate și au intrat în vigoare prin Regulamentul privind traficul maritim al strâmtorilor turcești din 14 august 2019. Conform acestui regulament, lățimea de navigație a noii linii de navigație din zona în care se află podul a fost amenajată pentru a avea 70 de metri înălțime și 1600 de metri lățime.
A fost realizat un studiu detaliat de evaluare a riscului de mediu și social care acoperă perioadele de construcție și funcționare a proiectului, iar măsurile au fost determinate și implementate.
În acest context, zonele de lucru sunt marcate cu geamanduri cu emițătoare radar. În plus, transmițătoarele radar sunt instalate pe toate vehiculele marine motorizate și nemotorizate utilizate în proiect. Informații regulate despre lucrările de construcție sunt furnizate pescarilor și operatorilor de feriboturi din regiune. Proiectul nu pune în pericol traficul maritim.

Din alte surse, s-a adus o macara plutitoare de mare capacitate, din Singapore, pentru a ajuta la montajul secțiunilor de tablier, probabil preluarea lor de pe mal și așezarea pe barjele de transport.

Podul 1915 este parte a sectorului de autostradă Malkara-Canakkale (https://en.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1nal%C4%B1-Bal%C4%B1kesir_Motorway), și se speră să fie gata înainte de 2025, la 100 de ani de la aniversarea bătăliei navale de la Cankkale din 18 Martie 1915, considerată o mare victorie morală pentru muribundul pe atunci imperiu otoman. https://ro.wikipedia.org/wiki/Campania_Gallipoli

cezar-mario2012


stangabriel

Impresionant. Ma uitam cat de mult i-a ajutat geologia locala.

Cred, totusi ca UE va ajuta cu bani pentru plata datoriilor catre China.