News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Polonia, drumul expres S7 in zona Zakopane:



Poza e luata de aici.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cezar-mario2012


cezar-mario2012


voicul

Proteste cu mii de oameni față de construcția de noi autostrăzi în Germania

Mii de militanţi pentru climă şi biciclişti au protestat sâmbătă în întreaga Germaniei împotriva construirii de noi autostrăzi. La Berlin, câteva sute de persoane au luat parte la ziua naţională de protest, luând cu asalt două şantiere.

În oraşul vestic Dortmund, cel puţin 1000 de militanţi au luat parte la un protest pe biciclete pe porţiuni din mai multe autostrăzi federale, a anunţat poliţia. La Kassel, circa 100 de persoane au pedalat timp de 15 minute pe un segment de autostradă între două ieşiri, relatează dpa, citată de Agerpres.

Alte câteva sute de oameni au manifestat în Saxonia inferioară şi în landul Bremen, precum şi la graniţa de land dintre Brandenburg şi Saxonia Anhalt, menţionează dpa.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/proteste-cu-mii-de-oameni-fata-de-constructia-de-noi-autostrazi-in-germania-1553315

florin74

#1639


Centriki Odos, o autostrada extrem de importanta pt Grecia, va scurta foarte mult drumul dintre Atena si Igoumenitsa  Constructor Terna.  Lotul de mijloc e finalizat, iar linkul prezinta stadiul lucrarilor de la primul lot, cel care pleaca de langa Lamia
S-a acceptat finantarea ultimului lot (cei care se inteapa in Egnatia Odos undeva langa Gravena) din PNRR-ul lor, in lungime de 70 de km,

Total length: 70.5 km.
2 Tunnels (at the 137th km & at the 176th km)
20 Bridges
11 Upper & 48 Lower Passages
3 double sided Parking & Rest (Parking & WC)
89 Ark Aqueducts and Fauna Crossings
6 Level Junctions (Vasiliki, Kalampaka, Grevena, Oxynia, Agiofyllou-Karperou and Egnatia)
2 Motorway Rest & Service Areas (Raxa Trikala, Agiofyllo - Carpero)
1 Frontal Toll Station (Acidity) and 3 Lateral Toll Stations (A / C Trikala, A / C Kalampaka, A / C Agiofyllou - Karperou)
2 Control & Maintenance Centers (Trikala, Agiofyllou - Carpero)
1 Traffic Management Center & 1 Tunnel Control Center
1 Traffic Building

442 mil pe 70 de km... Stadiul prezent este de circa 10%, lucrairle incepusera de ceva ani, dar se blocasera din lipsa de finantare. Au modificat acum traseul, l-au lungit si l-au dus la o altitudine mai joasa...

vancouver

#1640
Cum se construieste tunelul submarin dintre Germania si Danemarca, de 18km:



In sine nu este un singur tunel, ci ... 5 galerii paralele. Autostrada, galerie de fuga, autostrada, tren, tren.  :D
Asta se vede bine la min. 1:23.

Initial au vrut sa faca pod, dar in final a ramas tunel (deci nu va speriati cand vedeti la un moment dat in reportaj un pod, e doar o varianta la care s-a renuntat).

Fiecare element prefabricat standard al tunelului va avea o lungime de 217m si o latime de 40m (79 de elemente standard). Plus 10 elemente speciale, cu camere tehnice suplimentare in partea de jos.

Totul se construieste pe uscat, se duce la fata locului, se lasa pe fundul marii. Bine fundul marii nu e drept, deci trebuie facuta o excavare, ca sa fie drept. Rocile astfel scoase de acolo se folosesc pentru a crea zone de uscat suplimentare la capete.

Prefabricatele de 217x40m se astupa la capete si astfel - desi f. grele, fiind pline cu aer - plutesc. Si pot fi remorcate de la fabrica de prefabricate pana la locul de montaj. Apoi exista camere speciale care se vor umple cu apa (ca la vapoare) si astfel prefabricatul se va scufunda, controlat la locul lui. Pentru lipirea prefabricatelor intre ele este prevazut un sistem pe care nu l-am inteles prea bine, dar ceva de genul ca are niste camere umplute cu apa, si pe masura ce se scoate apa de acolo, presiunea apei din exterior face sa se apropie elementele pana sunt complet lipite si super etanse. Pentru ultra-siguranta se mai face pe interior inca o izolare (in forma de omega) si se betoneaza totul intr-o grinda.

La final se acopera totul cu mai multe straturi de pamant, ca sa nu conteze daca un vapor isi lasa ancora peste tunel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Video in engleza - aici https://www.euronews.com/2021/06/04/searching-for-the-road-to-sustainability

La prima vedere, noua porțiune de autostradă construită la Font de la Figuera, lângă orașul spaniol Valencia, arată ca oricare alta. Dar constructorul folosește cenușă de hârtie în loc de ciment, relatează Euronews.

,,În construcția de drumuri, avem nevoie de cele mai puternice materiale. Și pentru asta de obicei folosim ciment. Dar această cenușă de hârtie nu doar că arată ca cimentul, ci îndeplinește toate cerințele tehnice. În plus, este și mai ecologică", explică Juan Jose Cepria Pamplona, manager de proiect al companiei Acciona, care construiește autostrada.

Acciona consideră că utilizarea cenușii de hârtie în loc de ciment îi va permite să reducă semnificativ amprenta de carbon a șoselei.

,,Impactul potențial al proiectului este enorm. Am calculat că putem elimina 65-75% din emisiile de CO2 asociate. Și, la o scară mai largă, am putea economisi până la 18.000 de tone de ciment pe an", spune Cepria Pamplona.

Dar beneficiul nu este doar reducerea emisiilor de carbon. Prin utilizarea cenușii de hârtie - adică deșeuri de hârtie și celuloză arse care nu mai pot fi reciclate - compania transformă gunoiul, care cel mai probabil ar ajunge într-un depozit de deșeuri, într-o resursă.

Autostrada din La Font de la Figuera este unul dintre cele trei proiecte pilot de acest fel, dar Juan Jose spune că Acciona are planuri mari pentru viitor.

,,Intenția noastră este să extindem utilizarea cenușii de hârtie la nivel național și în cele din urmă să o reproducem la nivel internațional", spune el.

Proiectul paperChain, care reunește 20 de parteneri din 5 țări, intenționează să utilizeze 15% din deșeurile de hârtie care ajung în depozitele de gunoaie și să le transforme în materii prime secundare.

Acciona este membră a proiectului paperChain. Inițiativa, care face parte din strategia industrială mai largă a Europei de a asigura o abordare mai sustenabilă a resurselor naturale, își propune să valorifice deșeurile generate de industria de hârtie și celuloză din Europa.

Cifrele din 2014 arată că sectorul - al doilea ca mărime din lume - a avut o producție anuală de 130 de milioane de tone. 11 milioane de tone din acestea s-au transformat în deșeuri nereciclate.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/o-superautostrada-este-construita-cu-cenusa-de-hartie-in-loc-de-ciment-in-spania-1553599

Morosanu

#1642
In sudul Croatiei podul de la Peljesac (Peljeski most) incepe sa prinda tot mai mult contur. Ieri au sosit din China ultimele 24 de segmente ale podului (va fi un pod 100% Made in China).  Se preconizeaza ca primele autovehicule il vor traversa in martie anul viitor.




Imagini de pe jutarnji.hr
Politica distruge tot ce atinge.

RaduG

Progresul pe Martie și Aprilie la podul 1915 Canakkale:


RaduC

O secțiune a drumului național N2 din Irlanda, ce leagă Dublin ul de orașul Derry din Irlanda de Nord. Filmare în direcția spre Derry.

Am filmat secțiunea de 2+1 alternativ dar și secțiuni de 1+1 din capete și un bonus de "Country Lane" chiar la sfârșit.

Scuze scuturarea, e filmat cu telefonul "fixat" într-un suport cam flexibil.


interesantul

Am calatorit săptămâna trecutp. după 18 luni de pauza pe Autostrada 2 in Cehia, Brno-Praga. Am sperat ca termina eternul șantier inceput in 2010 cu reconstructia autostrazii..
Sperante desarte. Multe sectiuni in reconstructie.
Au construit vreo 6 "tunele pentru ursi" care nu erau, autostrada fiind veche (anii comunismului glorios).
Dar sectiunile finalizate sunt perfecte.

Traficul de marfa enorm, turisme la fel, lipseau in schimb aproape cu desavarsire autocarele.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

cezar-mario2012


AlexxC

Exista vreo harta interactiva pentru toata Europa cu autostrazi si drumuri expres construite,planificate si in constructie?

RaduG

Cam toată lumea le pune pe OpenStreetMap. Dar nu e interactiv și nici intuitiv, trebuie să știi despre proiect și să dai zoom in până dai de el :)
Exemplu, conectarea autostrăzii A2 (Hemus)lângă Veliko Târnovo, practuc ruta care va scurta masiv drumul București Sofia: https://www.openstreetmap.org/#map=13/43.2541/25.5913
O altă bucată esențială a traseului București - Sofia, mai precis sectorul Veliko Târnovo - Ruse, care face parte din altă autostradă, deși a fost scoasă la licitație, nu apare încă pe OSM.

bogdymol

Autostrada A1 in Olanda:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele