Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012


bogdymol

Poate unii din voi știți asta deja, din informațiile de pe forum sau din călătorii personale, dar în general 2 lucruri sunt valabile în legătură cu construcția și reabilitarea autostrăzilor:
- în Germania șantierele durează extrem de mult
- în Olanda drumurile sunt (aproape) perfecte, iar șantierele sunt foarte scurte și rapide.

Uitați aici un exemplu ce l-am citit pe SSC:


We often wonder in the Netherlands what is wrong with the German maintenance & reconstruction process.

A striking example is A7 / A280 at the Dutch-German border. The motorway opened in 1993. It happens to need maintenance at both sides of the borders. On the Dutch side, the maintenance will be done in 3 weeks. In Germany 1.5 years!

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

reed

Niste poze din Croatia de astazi.Sunt de pe Autostrada A7 ce leaga orasul Rijeka de insula Krk.Zilele astea am sa ajung si pe la podul din Split.














dr4qul4

frumoase autostrazi au (cu o gramada de tunele si ecoducte). Insa te rog sa pui informatia completa: cati km ai mers si cat ai platit :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

reed

Bucata asta(Cca 20km) e gratuita.Am intrat prin Slovenia,pe partea de vest,unde au slovenii port,am mers pe un soi de drum express,fara benzi de urgenta,ptr 80 km am platit cca 40 kuna,vreo 6 euro.

dr4qul4

da, ca bucata aia face parte din centura Rijeka. Inainte de RIjeka e tunelula cela cu 1 singura banda care se plateste.
SI oricum, recupereaza ei din taxele de la RIjeka la granita :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

cezar-mario2012


user201

Iese frumos podul.
Păstrând proporțiile, mă gândesc că fac ceva cam la fel și la Sibiu pe lotul Porr cu podul cel mai mare, ascultând cum descriau acei ingineri tehnica de construcție.

voicul

Mie mi se pare ca au avansat foarte bine de la ultima filmare (care a fost ceva timp).
Oricum e remarcabila constructia.

danutzu_1069

@user201, este si diferenta d e materiale (tablier metalic acolo, beton la noi) si de tehnologie (acolo ridica sectiuni de tablier, la noi se toarna local, sus)

tom_sawyer

Harta autostrăzilor și drumurilor expres din Polonia.

Cu roșu - în execuție, cu albastru - în licitație.





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Zici ca sunt ka noi:
Deci e boma, soc, fara precedent, unic in Europa, planul maret va incepe cu o pauza  :lol:
"Planul nu va fi aplicat însă imediat, din cauza crizei economice cauzate de pandemie"  :lol:

Spania vrea să introducă servicii de taxare pe toate autostrăzile publice din țară

Spania vrea ca în trei ani toate autostrăzile publice din țară să aibă un sistem de taxare. Guvernul de la Madrid spune că fiecare șofer care vrea să se folosească de autostradă trebuie să plătească. În felul acesta, drumurile țării nu ar mai depinde de banii publici pentru a fi întreținute.

Guvernul spaniol vrea să introducă până în 2024 o taxă individuală pentru șoferii care circulă pe autostrăzi, dar și pe alte drumuri naționale și regionale. Ideea face parte din Planul Național de Redresare și Reziliență pe care Madridul îl propune Bruxelles-ului și vine după ce în ultimii ani guvernul luase chiar măsuri contrare, de ridicare a taxării pentru unele autostrăzi ce ajunseseră la sfârșitul perioadelor de concesionare, scrie El Pais.

O astfel de măsură reprezintă o schimbare radicală pentru spanioli, dar totuși nu este o surpriză, relatează Euronews.

,,În unele țări, există deja acest sistem. În plus, în toate țările europene unde se folosește, banii din taxele de drum se duc la întreținere", spune Sergi Sauri, directorul Centrului pentru Inovare în Transport, un grup de cercetare cu sediul în Barcelona.

Încă nu s-a decis în ce fel se va face taxarea: o taxă de drum anuală sau plata per kilometru? Prima variantă ar permite șoferilor să plătească o dată pe an și să folosească drumurile ori de câte ori doresc, pe când alternativa ar permite plata strict în funcție de necesități.

Sergi Sauri spune că această a doua variantă, a taxării în funcție de distanță, ar fi mai convenabilă pentru mediu. ,,Plătești în funcție de cât poluezi. Are sens să fii taxat în funcție de distanța pe care o parcurgi", este de părere expertul.

Deși încă nu este nimic bătut în cuie, se vehiculează că taxa ar fi între 3 și 14 eurocenți pe kilometru.

Potrivit PNRR-ului spaniol, o astfel de măsură ar veni în întâmpinarea unui principiu al Comisiei Europene: poluatorul plătește. Taxarea s-ar putea aplica mai întâi pentru cei 12.000 de kilometri de autostrăzi pe care îi are Spania, dar ulterior ar putea fi extinsă și la cei 14.000 de kilometri de drumuri naționale cu o singură bandă, ceea ce ar fi o premieră în Europa, potrivit El Pais.

Planul nu va fi aplicat însă imediat, din cauza crizei economice cauzate de pandemie, de aceea se propune un interval de trei ani. Conștient că o astfel de măsură va fi profund nepopulară, guvernul spaniol pregătește și o campanie de comunicare.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/spania-vrea-sa-introduca-servicii-de-taxare-pe-toate-autostrazile-publice-din-tara-1524493

danutzu_1069

De ce ar fi o premiera plata pentru drumurile nationale??? Multe tari au vinieta pentru drumurile nationale...

panda80

In afara de Romania si Bulgaria, nu mai cunosc alte exemple, cel putin nu pentru autoturisme.

panda80

Am mers in aprilie pe una dintre putinele autostrazi din Germania half-profile, A62 intre Pirmasens si Landstuhl. Pe la mijlocul segmentului a fost construita o sectiune full-profile de ca. 3 km, pentru a permite depasirea vehiculelor lente: